လူခ်င္းမတူျခင္း ထုိအေၾကာင္းအရင္း

ေနသာေသာ ေန႔တစ္ေန႔က ျဖစ္ ပါတယ္။ ကြ်န္မသည္ သနပ္ခါးတံုးမ်ား အား အက်အနေရေဆး၍ ေနပူပူတြင္ ထုတ္လွန္းရန္ျပင္ဆင္ရေလသည္။ ထိုအ ခ်ိန္တြင္ အလွအပကို စိတ္ဝင္စားတတ္ လာၿပီျဖစ္ေသာ သမီးက –

“ေမေမ သနပ္ခါးလိမ္းရင္ အ သားအရည္လွတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ အသားလည္း ေအး တယ္တဲ့။ ဟုတ္မယ္ထင္တယ္။ သမီးသူ ငယ္ခ်င္းေတြက ေျပာတယ္။ သမီးကို အသားေတြျဖဴလာလို႔ တဲ့”ဟုေျပာေလ ရာ ကြ်န္မလည္း အေဖႏွင့္တူ၍ အသား ညိဳသည့္ဘက္သို႔ပါေနေသာ သမီးျဖစ္သူ အား ၾကည့္၍ သေဘာက်စြာ ၿပံဳးမိရင္းက

“ဟုတ္ပါ့ေတာ္ …သမီးေတာင္ အသားေတြ ဝင္းလာတယ္” ဟု ျပန္ေျပာ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သမီးက –

“ေမေမ့ကို တစ္ခုေလာက္ ေမး ခ်င္တယ္။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က အသားျဖဴတယ္။ တခ်ိဳ႕က အသားညိဳ တယ္။ တခ်ိဳ႕က ခ်မ္းသာတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဆင္းရဲတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့လည္း က်န္းမာေရး တအားေကာင္းၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့ခ်ဴခ်ာ ၾကတယ္။ အဲဒီလို မတူတာေတြ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို သိခ်င္တယ္ ေမေမ … သိသေလာက္ေျပာျပပါလား”ဟု ဆို သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္မလည္း သမီး အား အိမ္ထဲသို႔ ျပန္ေခၚ၍ ထိုင္ေစၿပီး သမီးသိခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား အား ဖတ္မွတ္ၾကည္ညိဳဖူးေသာ တည္ ေတာဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ အေမး အေျဖစာစုမ်ားမွ အေျဖမ်ားအတိုင္း ဤ သို႔ ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ပါေလေတာ့သည္။

“သမီးေရ …သမီးေမးတဲ့ ေမး ခြန္းမ်ိဳးကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ ေက်ာ္ခန္႔က ေမးတဲ့လူ ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသူက ေတာ ေဒ ယ်ပုဏၰားရဲ႕သားျဖစ္တဲ့ သုဘလုလင္လို႔ ဆိုတယ္။ အေမးကို ရွင္းလင္းေဟာ ေဖာ္ ညႊန္ျပတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သံုးေလာက ထြတ္တင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဘုရားရွင္ပါတဲ့။ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ ေတာ္ျမတ္ သာဝတၴိျပည္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုး ေတာ္မူစဥ္ ကာလလို႔ ဆိုပါတယ္။ သုဘလုလင္ဟာ ဘုရားရွင္ထံ ဝပ္တြားခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အခုလို ေလွ်ာက္ထားသတဲ့။

အရွင္ေဂါတမ …လူေတြမွာ လူအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ပါကုန္လ်က္ –

(၁) အခ်ိဳ႕က ျမတ္တယ္။ အခ်ိဳ႕ က ယုတ္တယ္။

(၂) အခ်ိဳ႕က အသက္တိုတယ္၊ အခ်ိဳ႕က အသက္ရွည္တယ္။

(၃) အခ်ိဳ႕က အနာေရာဂါ ေပါ မ်ားၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕က အနာေရာဂါကင္း ၾကတယ္။

(၄) အခ်ိဳ႕က အဆင္းမလွဘူး။ အခ်ိဳ႕က အဆင္းလွတယ္။

(၅) အခ်ိဳ႕က အၿခံအရံမရွိဘူး။ အခ်ိဳ႕က အၿခံ အရံေပါမ်ားၾကတယ္။

(၆) အခ်ိဳ႕က ပစၥည္းဥစၥာမရွိဘူး၊ အခ်ိဳ႕က ပစၥည္းဥစၥာေပါတယ္။

(၇) အခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးယုတ္တယ္။ အခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးျမတ္တယ္။

(၈) အခ်ိဳ႕က ပညာမရွိဘူး။ အခ်ိဳ႕က ပညာရွိ တယ္။

အရွင္ေဂါတမ လူေတြမွာ လူအ ခ်င္းခ်င္းျဖစ္ပါကုန္လ်က္အဘယ္ေၾကာင့္ ဒီလိုကြဲျပားရပါသလဲ။ ကြဲျပားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္း အေထာက္အပံ့က အ ဘယ္ပါလဲဘုရား’ လို႔ေမးေလွ်ာက္တယ္။ ဒီအခါ ဘုရားရွင္က “လုလင္ … သတၲဝါေတြမွာ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိၾက တယ္။ ကံရဲ႕ အေမြခံမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ ကံသာလွ်င္ မွီခိုစရာရွိတယ္။ အယုတ္၊ အျမတ္ျဖစ္ျခင္းငွာ သတၲဝါတို႔ကို ကံတ ရားက ေဝဖန္တယ္။ ဘယ္လို ေဝဖန္သ လဲဆိုေတာ့ –

(၁) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ သူ႕အ သက္ကို သတ္ေလ့ရွိတယ္။ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရက္စက္တယ္။ ေသြးစြန္းတဲ့လက္ ရွိ တယ္။ သတ္ပုတ္ညႇဥ္းဆဲမႈမွာ စိတ္ဝင္ စားတယ္။ သူတစ္ပါးကို မသနားဘူး။ အဲဒီလို ရက္စက္ယုတ္မာသူဟာ ေသၿပီး တဲ့ေနာက္ ငရဲကို ေရာက္တတ္တယ္။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အသက္တိုတယ္။ အနာေရာဂါမ်ားတယ္။

(၂) သူ႕အသက္ မသတ္သူ၊ သူ တစ္ပါးကို သနားတတ္သူကေတာ့ ေသ လွ်င္ နတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ရတတ္တယ္။ လူျဖစ္ျပန္လွ်င္လည္း အသက္ရွည္ တယ္။ အနာေရာဂါကင္းတယ္။

(၃) အခ်ိဳ႕ေသာ သူဟာ အမ်က္ ေဒါသ ႀကီးတယ္။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားကို ဆိုတတ္တယ္။ အဲဒီ လူဟာ ေသလွ်င္ ငရဲက်တတ္တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ အ႐ုပ္ ဆိုးသူ ျဖစ္တတ္တယ္။

(၄) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ အမ်က္ မထြက္တတ္ဘူး။ သူတစ္ပါးကို ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာတတ္တယ္။ ထိုသူေသလွ်င္ နတ္ ျပည္မွာ ျဖစ္ရတတ္တယ္။ လူျဖစ္ျပန္ လွ်င္လည္း လွပေသာ အဆင္းရွိတတ္ တယ္။

(၅) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ ျငဴစူတတ္ တယ္။ သူတစ္ပါးပစၥည္းခ်မ္းသာလွ်င္ မနာလိုတတ္ဘူး။ သူတစ္ပါး ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားလွ်င္ မေက်နပ္ဘူး။ ထိုသူ ေသလွ်င္ ငရဲက်တတ္တယ္။ လူျဖစ္ျပန္ လွ်င္လည္း အၿခံအရံနည္းတတ္တယ္။ သူတစ္ပါးမုန္း တတ္တယ္။ လာဘ္လာ ဘ နည္းတတ္တယ္။

(၆) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ ျငဴစူတဲ့ စိတ္မရွိဘူး။ သူတစ္ပါးပစၥည္းရလွ်င္ ထင္ ေပၚေက်ာ္ၾကားလွ်င္ ဝမ္းေျမာက္တတ္ တယ္။ ထိုသူေသလွ်င္ နတ္ျပည္ ေရာက္ တတ္တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ အၿခံအရံေပါ မ်ားတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ားတယ္။ သူ တစ္ပါး ခ်စ္ခင္သူျဖစ္တတ္တယ္။

(၇) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ မိမိပစၥည္း ကို သူတစ္ပါးမေပးလွဴဘူး။ ကပ္ေစး နည္းတတ္တယ္။ အလြန္ လွ်ိဳ႕ဝွက္တတ္ တယ္။ ထိုသူေသလွ်င္ ငရဲက်တတ္ တယ္။ လူျပန္ျဖစ္လွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ နည္းတတ္တယ္။

(၈) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ မိမိပစၥည္း ကို သူတစ္ပါးအား ေပးလွဴတတ္တယ္။ အလွဴရဲ႕အက်ိဳးကို သိတယ္။ ထိုသူေသ လွ်င္ နတ္ျဖစ္တတ္တယ္။ လူ ျဖစ္ျပန္ လွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေပါမ်ားခ်မ္းသာတတ္ တယ္။

(၉) အခ်ိဳ႕ေသာ သူဟာ ခက္ထန္ တယ္။ မာန္ႀကီးတယ္။ အ႐ိုအေသ ေပး ထိုက္သူကို မေပးဘူး။ အေလးျပဳထိုက္သူ ကို မျပဳဘူး။ ျမတ္ႏိုးထိုက္သူကို မျမတ္ႏိုး ဘူး။ ပူေဇာ္ထိုက္သူကို မပူေဇာ္ဘူး။ ထို သူေသလွ်င္ ငရဲက်တတ္တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့ လွ်င္ အမ်ိဳးယုတ္မွာ ျဖစ္ရတတ္တယ္။

(၁၀) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ မာနမရွိ ဘူး။ မခက္ထန္ဘူး၊ ႐ိုေသထိုက္သူကို ႐ိုေသတယ္။ ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ တယ္။ ထိုသူေသလွ်င္ နတ္ျဖစ္ တတ္ တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးမွာျဖစ္ရတတ္တယ္။

(၁၁) အခ်ိဳ႕ေသာသူဟာ ဗဟုသု တ မလိုလားဘူး။ ပညာရွိထံ ခ်ဥ္းကပ္ ေမးျမန္းျခင္း မျပဳဘူး။ ထိုသူေသလွ်င္ ငရဲက်တတ္တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့ျပန္လွ်င္ ပညာမရွိေသာ ပညာမဲ့သူသာ ျဖစ္တတ္ တယ္။

(၁၂) အခ်ိဳ႕ေသာ သူဟာ ဗဟုသု တလိုလားတတ္တယ္။ ပညာရွိထံ ခ်ဥ္း ကပ္ေမးျမန္းတယ္။ ထိုသူေသလွ်င္ နတ္ ျဖစ္တတ္တယ္။ လူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ပညာႀကီး သူ ျဖစ္တတ္တယ္။

လုလင္ ဤသို႔လွ်င္ အသက္တို ျခင္း၊ ရွည္ျခင္း၊ အနာေရာဂါကင္းျခင္း၊ မကင္းျခင္း၊ အဆင္း လွျခင္း၊ မလွျခင္း၊ အၿခံအရံရွိျခင္း၊ မရွိျခင္း၊ ဥစၥာ ရွိျခင္း၊ မရွိျခင္း၊ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း၊ မျမတ္ျခင္း၊ ပညာ ရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းတို႔ဟာ ကံေဝဖန္ သလို ျဖစ္ၾကရတယ္။

လုလင္ …သတၲဝါတို႔ဟာ ကံ သာလွ်င္ မိမိ ဥစၥာရွိၾကတယ္။ ကံသာ လွ်င္ အေမြခံျဖစ္ၾကတယ္။ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းခံတယ္။ ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ိဳး ရွိတယ္။ မွီခိုရာရွိတယ္။ သတၲဝါတို႔ အ ယုတ္အျမတ္ စသည္ ျဖစ္ေအာင္ ကံက ေဝဖန္တယ္လို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကား ေတာ္မူသတဲ့။ ဒီအခါမွာေတာ့ ေဒယ်ရဲ႕ သား သုဘလုလင္ဟာ ဒီေဒသနာေတာ္ ကို နာရလို႔ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာနဲ႔ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္အျဖစ္ ခံယူတယ္လို႔ စူဠကမၼဝိ ဘဂၤသုတ္မွာ ေဟာေတာ္မူတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ လူေတြတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူျခင္း ဟာ မိမိျပဳတဲ့ကံတိုင္း ျဖစ္ၾကရျခင္းပဲေပါ့ သမီးရယ္” ဟု ရွင္းျပလိုက္ေလရာ သမီး သည္ တစ္စံုတစ္ရာကို ေလးနက္စြာ ေတြးေတာေသာဟန္ျဖင့္ ေခါင္းတဆတ္ ဆတ္ညိတ္၍ ေက်နပ္ေနပါေလေတာ့သ တည္း။

 

ဇင္လဲ့ရည္ႏြယ္

Comments

comments

Post Author: manawmaya