ၾကာပန္းအတြင္းမွ ပဋိကၡရာရွစ္ပါး

ဘုရားရွင္မ်ား သံုးေဆာင္ေတာ္မူ ရန္ တန္ခိုးေတာ္အလ်ာက္ ၾကာပန္းတြင္း မွရရွိအပ္ေသာ ပရိကၡရာရွစ္ပါးအေၾကာင္း အား ေျပာျပေနသည့္ ကြ်န္မ၏စကားမ်ား အား သမီးသည္ အံ့ဩျခင္းမ်ားျဖင့္ နား ေထာင္လ်က္ရွိေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သမီး၏ ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးအေၾကာင္းကို ဤသို႔ေျပာျပရေလ သည္။

“ပရိကၡရာဆိုတာ ရဟန္းအသံုး အေဆာင္ပစၥည္းကို ေျပာတာသမီးရဲ႕ ..။ ၾကာပန္းအတြင္း ပရိကၡရာဆိုတာက သင္း ပိုင္၊ ဧကသီ၊ ႏွစ္ထပ္သကၤန္း၊ သပိတ္၊ ပဲခြပ္(သို႔မဟုတ္) သင္တုန္းဓား၊ အပ္၊ ခါး ပန္းႀကိဳး၊ ေရစစ္တဲ့ …” ဟု ဆိုလိုက္ လွ်င္ အေရအတြက္အား လက္ခ်ိဳးေရ ထားၿပီးျဖစ္ေသာ သမီးက –

“ရွစ္မ်ိဳးျပည့္သြားၿပီ ေမေမ …။ ဒါဆိုရင္ ထီးတို႔၊ ဖိနပ္တို႔၊ ယပ္တို႔က ပရိကၡရာရွစ္ပါးထဲမွာ မပါဘူးေပါ့ေနာ္”

ဟုေမးေလရာ ကြ်န္မမွာလည္း အသာ အယာ ေခါင္းညိတ္ျပရင္း ဆက္လက္၍-

“ေမေမတို႔ရဲ႕ ေဂါတမဘုရားအ ေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသား ေတာ ထြက္ေတာ္မူေတာ့ သုဒၶါဝါသ ျဗဟၼာ့ျပည္ ကို ေဆာင္ယူထားတဲ့ ၾကာသကၤန္းကို ေနရဥၨရာျမစ္ကမ္းမွာ လာေရာက္ဆပ္ ကပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သကၤန္းအစ ၾကာပန္းကလို႔ ဆိုခဲ့ၾကတာေပါ့ …” ဟု ရွင္းျပေလရာ သမီးက –

“အဲဒါဆိုရင္ တစ္ခုေလာက္ထပ္ ေမးမယ္ေနာ္  …အဲဒီၾကာပန္းအတြင္း က သကၤန္းက အခုသကၤန္းေတြလို အ ေရာင္မ်ိဳးပဲလား …။ ဆက္ၿပီးခ်ဳပ္လုပ္ ထားတဲ့ သကၤန္းပဲလား ..”ဟုေမးျပန္ ေလသည္။ ကြ်န္မလည္း သမီး၏ ႏိႈက္ ႏိႈက္ခြ်တ္ခြ်တ္ ေမးတတ္ပံုကို သေဘာ က် စြာၿပံဳးမိရင္းက –

“ဆက္ၿပီးခ်ဳပ္ထားတာလို႔မေျပာနဲ႔ သမီးရဲ႕။ သကၤန္းမွာအခန္းႀကီး အခန္း ငယ္ေတြပါတယ္လို႔ေျပာရတယ္ …။ အဲဒီအခါတုန္းက ဘုရားရွင္ဝတ္႐ံုေတာ္ မူတဲ့ ၾကာသကၤန္းဟာ လူေတြလုပ္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အခုသကၤန္းေတြလို အခန္းငယ္၊ အခန္းႀကီးေတြ ပါသလား။ မပါဘူးလား။ အလ်ား၊ အနံဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူးေပါ့။

ပုဗၺနိမိတ္ ၾကာသကၤန္းဟာ သကၤန္းသမိုင္းရဲ႕ အဦးအစကေတာ့ အမွန္ပဲ ဘုရားအေလာင္းဟာ သည္သ ကၤန္းကိုဝတ္႐ံုၿပီးေတာ့ ဘုရားအျဖစ္ကို  ေရာက္ေတာ္မူတယ္။

အဲဒီေနာက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသ နာအတြင္းကို ပထမဝင္ေရာက္လာၾကတဲ့ ပဥၥဝဂၢီငါးဦး၊ အဲသည္ေနာက္ နာလက မေထရ္နဲ႔ ယသသူေဌးသား၊ ၿပီးေတာ့ ယသသူေဌးသားရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္း ငါးက်ိပ္ေလးဦး …။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အားလံုးဟာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းေတြခ်ဥ္း ျဖစ္လို႔ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားဝတ္႐ံုတဲ့ သကၤန္း ေတြဟာလည္း လူလုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဣဒၶိက သကၤန္းေတြခ်ည္းပဲ …။ ၿပီးေတာ့ က်န္ေသးတယ္ …ဘဒၵဝဂၢီေနာင္ညီသံုး က်ိတ္တို႔နဲ႔ ရေသ့ညီေနာင္ ရွစ္ေထာင္တို႔ ကလည္း ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းေတြ ခ်ည္းမို႔ ကိုယ္ေတာ္မ်ား သံုးေဆာင္တဲ့သကၤန္း ေတြကလည္း ဣဒၶိကသကၤန္းေတြခ်ည္း ျဖစ္တယ္ …။

အဲဒီအခ်ိန္ထိတိုင္ေအာင္ လူ နတ္ လွဴဒါန္းတဲ့ သကၤန္းကို ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳ ေတာ္မမူေသးတဲ့အတြက္  ရဟန္းျပဳလို တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဣဒိၶကသကၤန္းကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ဣဒၶိကသကၤန္းမရခဲ့ရင္ ပံ့သကူသကၤန္း ကိုျဖစ္ျဖစ္ သံုးေဆာင္ၾကရတယ္ …။ ကိုယ့္မွာ သကၤန္းသပိတ္ ပရိကၡရာရွိၿပီး ျဖစ္ေစကာမူ ပံ့သကူသကၤန္းမဟုတ္ရင္ ဘုရားရွင္ ခြင့္ေပးေတာ္မမူဘူးဟု ရွင္းျပ ေလရာ သမီးသည္ ကြ်န္မေျပာျပေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ နားမလည္ေသာ စိတ္႐ႈပ္ေသာအမူ အရာ မ်ားျဖင့္ ပခံုးကိုတြန္႔၍ အသံထြက္ေအာင္ သက္ျပင္းခ်ေလသည္။ သမီးကို အကဲ ခတ္မိေသာ ကြ်န္မသည္ သမီးတြင္ ေမး စရာအလြန္ပင္မ်ားေနမည္ကို သိေသာ ေၾကာင့္ ‘နားမလည္တာကိုေမး’ ဟု စကားလမ္းေၾကာင္း ဖြင့္ေပးရေလသည္။ ထိုအခါသမီးက နားမလည္ေသာ ေမးခြန္း တစ္ခုစီအားလက္ခ်ိဳးေရတြက္၍-

“သမီး ပထမဆံုးေမးခ်င္တာက ေမေမေျပာတဲ့အထဲမွာ ပုဗၺနိမိတ္အရ ၾကာပန္းတြင္းက သကၤန္း လို႔ေျပာတယ္ ေနာ္ …အဲဒီ ပုဗၺနိမိတ္ဆိုတာဘာလဲ။ ေနာက္တစ္ခုက ဘုရားရွင္ ဝတ္႐ံုေတာ္ မူတဲ့ သကၤန္းေရာ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူ စက သာသနာအတြင္းကို ဝင္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕သကၤန္းဟာ လူလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး …။ လူလုပ္တာမဟုတ္ဘဲ ဣဒၶိက သကၤန္းေတြ ခ်ည္းပဲလို႔ေျပာတယ္ ေလ …။ ဣဒိၶကသကၤန္းဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ …။ ၿပီးေတာ့ ဧဟိဘိကၡဳရ ဟန္းဆိုတာကေရာဘာလဲ ေမေမ …” ဟု သိခ်င္သည္မ်ားကို အစီအစဥ္တက် ေမးေလသည္။ ကြ်န္မသည္ သမီးေမး လာေသာ သိခ်င္သည္မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းစီ ဤသို႔ရွင္းျပရေလသည္။

“ကဲ …သမီးေမးတဲ့ ပထမဆံုး ေမးခြန္း ပုဗၺနိမိတ္ဆိုတာကို အရင္စၿပီး ေျပာျပမယ္။ ‘ပုဗၺနိမိတ္’ဆိုတာ ‘ေရွး၌ ျဖစ္လတၲံ႕ေသာအေၾကာင္း’ လို႔အဓိပၸာယ္ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ‘ဣဒိၶက သကၤန္း’ဆိုတာ ‘တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာသကၤန္း’ကို ဆိုလိုတယ္ … ‘လာလွည့္ရဟန္း’လို႔ ‘ေခၚေတာ္မူတဲ့ အ တြက္ ရဟန္းျပဳအပ္ေသာပုဂၢိဳလ္’ကိုေခၚ ပါသတဲ့။ ကဲ …ေမေမ သိသေလာက္ မွတ္သေလာက္ေတာ့ ေျပာျပၿပီးၿပီ …။ ေနာက္ေန႔က်ရင္ လူေတြလွဴတဲ့ သကၤန္း ကို ဘုရားရွင္ဘယ္တုန္းကစၿပီး ခြင့္ျပဳခဲ့ တာလဲ …။ ဘယ္လိုသကၤန္းမ်ိဳးကို ခြင့္ ျပဳေတာ္မူခဲ့တာလဲ …ဘယ္လိုအေရာင္ မ်ိဳးကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူ ခဲ့သလဲ …ဆိုတာ ေတြကိုဆက္ၿပီး ေျပာျပမယ္ေနာ္ …ဟု သမီးအားႏွစ္သိမ့္၍ စကားစကိုရပ္နားခဲ့ပါ ေလေတာ့သည္။

ဇင္လဲ့ရည္ႏြယ္

Comments

comments

Post Author: manawmaya