အဂၢိရတ္ထုိးမည္ဆိုလွ်င္

အဂၢိရတ္ပညာရပ္က ျမန္မာ့ေရွးေဟာင္း ပညာရပ္ပါ။ ပုဂံေခတ္ကပင္ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရည္းႀကီး ရဟန္းေတြလည္း အဂၢိရတ္ ထိုးခဲ့ၾကပံုရပါတယ္။ ဒီပညာရပ္ ေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ေရႊလည္း ျဖစ္ႏိုင္၊ သူေ႒းလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေရာဂါဘယမ်ိဳးစံုလည္း ကုႏိုင္တယ္။ ကာယသိဒၶိဆိုတဲ့ ဓားလွံ လက္နက္လည္း ၿပီးႏိုင္ တယ္။ လူခ်စ္လူခင္လည္း ေပါႏိုင္တယ္။ အသက္ ရွည္ က်န္းမာျခင္းနဲ႔လည္း ျပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီပညာဟာ ဒီေန႔ေခတ္အထိ တာ ရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ ဆက္မွာ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ခဲ့တဲ့ လူ ပုဂၢိဳလ္၊ ရေသ့၊ ရဟန္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဓာတ္ သတၲဳေတြရဲ႕ ဂုဏ္သတၲိေတြကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ မီးနဲ႔ထိုးရတဲ့ ပညာရပ္ပါပဲ။ သိပၸံပညာလိုင္းခြဲတစ္ မ်ိဳးလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

ဒီပညာရပ္က ေပါက္ေရာက္ေအာင္ျမင္သြား လွ်င္ အလြန္အေရးပါ အရာေရာက္လွပါတယ္။ ခ်က္ ခ်င္း ဆင္းရဲသားက သူေ႒းျဖစ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ နည္း ကိုရရွိသြားတဲ့ ဆရာအဆက္ဆက္က အလြန္လွ်ိဳ႕ ဝွက္ေလ့ရွိပါတယ္။ မိမိရဲ႕ သားသမီးကိုပင္ ပညာကို ေပးဖို႔ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ မိမိအလြန္ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရ တဲ့ တပည့္သားေျမးမ်ားကိုသာ ခ်ီးျမႇင့္ေလ့ရွိပါတယ္။

ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ႏိုင္ငံသိ အဂၢိရတ္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားကေတာ့ ပုဂံေခတ္က ရွင္အဇၨေဂါန၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွင္မထီးဆရာေတာ္။ ဘားမဲ့ ဘားတိုင္း ဘားတေမာ့ စတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ား၊ ယကၠန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္၊ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၱီ၊ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ဘိုးမင္းေခါင္၊ မယ္ေဘးကုန္း ဆရာေတာ္ ဦးေကာဝိဒ၊ မဟာၿမိဳင္ဆရာေတာ္ စတဲ့ ဝိဇၨာႀကီးမ်ားဟာ ထင္ရွားတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဂိၢရတ္အတတ္ပညာနဲ႔ အမ်ားဆံုး သာသနာျပဳသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ မႏၱေလးေတာင္ အေဆာက္အအံုေတြကို အမ်ားဆံုး ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏီၱျဖစ္ပါတယ္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၱီလွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ သာသနာျပဳအေဆာက္ အအံုေတြက မင္းဘူးေရႊစက္ေတာ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ ေတာင္ေပၚဘုရားႀကီး၊ ရမည္းသင္းၿမိဳ႕နယ္မွ ဘုရား မ်ား စသည္ျဖင့္ ယေန႔ထက္တိုင္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏီၱေလာက္ လွဴဒါန္းႏိုင္တာ မေတြ႕ရ ေသးပါဘူး။

ကြ်န္ေတာ္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္က မႏၱေလး ေတာင္ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားေရာက္ေတာ့ ရေသ့ ႀကီး ဦးခႏၱီရဲ႕ ႐ုပ္တုႀကီးေတြ႕ပါ တယ္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏီၱ ပင့္ ၿပီးၾကည့္ေတာ့ ႐ုပ္တုႀကီးမွာ နာမ္ ကိန္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။  ကြ်န္ေတာ္က ရေသ့ႀကီးကို ဘယ္ကေငြေတြနဲ႔ ဒီေလာက္မ်ား ျပားလွတဲ့ သာသနာျပဳ အ ေဆာက္အအံုေတြ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ႏိုင္တာပါလဲ၊ ဦးခႏၱီ တစ္ခါက အဂၤလိပ္ေထာက္လွမ္း ေရးအရာရွိေတြ လာေရာက္စစ္ ေဆးေတာ့ သူတို႔ေရွ႕မွာပဲ လာတဲ့ လူေတြဆီက အလွဴခံျပတဲ့အခါ ေရႊေငြ လက္ဝတ္ ရတနာေတြ ေငြဖလားနဲ႔အျပည့္ လွဴသြား ၾက တယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါ လည္း အစဥ္သျဖင့္ ဒီလိုလွဴတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဝိဇၨာႀကီးရဲ႕ အစြမ္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ လွဴၾကတာျဖစ္မွာ ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ေလာက္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘုရားဖူး အသြားအလာလည္း ယခုေခတ္ေလာက္ မရွိေသးပါဘူး ေလွ်ာက္ေတာ့  ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၱီက အဂိၢရတ္ ထိုးတဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒီကရတဲ့ ေရႊေတြနဲ႔ လွဴတဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

မင္းဘူး၊ မယ္ေဘးကုန္းဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေကာဝိဒလည္း ေရႊျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္ လြင္(သမၼတေဟာင္း)ရဲ႕ ကိုယ္ေရးအရာရွိ ေဗဒင္ ဆရာႀကီး ဦးတင္ေအာင္က ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာဖူးပါ တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္ နမခတိုင္းမွဴးဘဝက မယ္ ေဘးကုန္း ဆရာေတာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတယ္။ တစ္ရက္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္ မေကြးတိုင္းခရီးသြားရင္း မယ္ေဘး ကုန္းဆရာေတာ္ဆီေရာက္သြားတယ္။ သူ သြားတဲ့ ရက္က မယ္ေဘးကုန္းဆရာေတာ္ မယ္ေဘးကုန္းကို ၾကြမယ့္ရက္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္ က ဝိဇၨာမွန္ရင္ ၾကြလာရမယ္ကြာ ဆုိၿပီး သြားပါတယ္။ မယ္ေဘးကုန္းေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ပါ တယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔ စကားစျမည္ေျပာရင္း သူနဲ႔ ပါလာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို သူ႕ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ ဝါယာ ႀကိဳးေတြက ေၾကးနန္းႀကိဳးေတြကိုျဖတ္ၿပီး ဇလံုတစ္ခု ထဲ ထည့္ေစပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အသင့္ရွိတဲ့ ဖိုေပၚ မွာတင္ၿပီး အရည္ႀကိဳေစပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးကို ဆရာေတာ္က ရဲေဘာ္ေတြကိုသာ လုပ္ကိုင္ေစပါ တယ္။ ဇလံုထဲက ေၾကးနန္းႀကိဳးေတြ အရည္ေပ်ာ္ သြားေတာ့ ဆရာေတာ္က ျပာမႈန္႔ေလး အနည္းငယ္ အရည္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ေၾကးထဲထည့္ပါတယ္။ ခဏေန ေတာ့ အရည္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဇလံုကို အေအးခံေစပါ တယ္။ ဇလံုထဲက ေၾကးကို ထိုးထားတဲ့ဓာတ္လံုးကို ၾကည့္ေတာ့ ေရႊတံုးျဖစ္ေနတယ္ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ  ေရႊဓာတ္လံုးကို ဗို္လ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္ကို လက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျပာေလးထည့္လိုက္ ႐ံုနဲ႔ ေၾကးနန္းႀကိဳးက ေရႊျဖစ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ ပညာရပ္ပါလဲ။

ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြႀကီး အဂၢိရတ္ပညာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလိုက္စားခဲ့တဲ့ ဦးသက္ရွည္ဆိုတာရွိ ပါတယ္။ သူကလည္း ေရႊျဖစ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စိန္လြင္နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးပါတယ္။ သူက ေရႊျဖစ္တဲ့နည္း ကို ဂ်ပန္ကိုေဒၚလာ သံုးသန္းနဲ႔ ေရာင္းဖို႔လုပ္ပါတယ္။ အဂၢိရတ္ထိုးနည္းပါ သင္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္စိန္လြင္ကို တင္ျပၾကည့္ေတာ့ “ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္ လို႔ ကိုယ္ပညာရပ္ကို တိုင္းတစ္ပါးသား ေရာင္းရမွာ လဲ။ ခင္ဗ်ား ေငြဘယ္ေလာက္လိုသလဲ” ဆိုၿပီး ေမၿမိဳ႕ ဂုတ္ထိပ္တံတားက သံလမ္းေဟာင္းေတြ ကံထ႐ိုက္ ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထိုစဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္လြင္က သယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ တိတ္တိတ္ပုန္း ဓာတ္လံုး ေအာင္ျမင္ေနသူေတြ ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္ တိုင္ပင္လွ်င္ အစာအိမ္ေရာဂါနဲ႔ ပန္းနာရင္က်ပ္ ေရာဂါကို ဓာတ္လံုးစိမ္တဲ့ ပ်ားရည္၊ ဓာတ္လံုးျပဳတ္ ေရနဲ႔ ေပ်ာက္ကင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဓာတ္လံုးငံုထား႐ံုနဲ႔ ေကာင္းကင္ခရီးလည္း သြားႏိုင္တယ္။ ကိုယ္ေရာင္လည္း ေဖ်ာက္ႏိုင္တယ္။

ဓာတ္လံုးစိမ္ထားတဲ့ အစားအေသာက္စား႐ံု နဲ႔ အာဟာရသိဒၵိၿပီးတယ္ စသည္ျဖင့္ ၾကားဖူးပါတယ္။   မယံုႏိုင္စရာေကာင္းေအာင္ စြမ္းပါတယ္။ လူစင္စစ္ က ထြက္ရပ္ေပါက္ ဝိဇၨာႀကီးျဖစ္သြားၿပီး အသက္က လည္း ရာေထာင္မက ရွည္ႏိုင္တယ္လို႔သိရပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ သတင္းႏွစ္ပတ္ေလာက္ကေတာ့    ေဒၚ—ဆိုတဲ့ အသက္ ၅၀ ေလာက္ရွိတဲ့အမ်ိဳးသမီး ႀကီးတစ္ဦး ကြ်န္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာပါတယ္။ ကြ်န္ ေတာ့္မိတ္ေဆြ အဂၢိရတ္ဝါသနာပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေခၚလာတာပါ။

အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက အမ်ိဳးသမီးဆိုေပ မယ့္ အဂၢိရတ္ထိုးတာ ဝါသနာပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အဂၢိရတ္ထိုးေနၾကတာ ဘယ္ ႏွစ္ဦး  ရွိမွန္းေတာ့ မသိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ အမ်ိဳး သမီး သံုးေယာက္ အဂၢိရတ္ထိုးတာ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။

ႏွစ္ဦးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီးေရာက္ ေနပါၿပီ။ ယခု ကြ်န္ေတာ့္ဆီေရာက္လာတဲ့အမ်ိဳးသမီး ႀကီးက သူဟာ အဘဘိုးမင္းေခါင္ရဲ႕ သမီးေတာ္ခဲ့ဖူး ေၾကာင္း၊ ဘိုးမင္းေခါင္က ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကပင္   ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အဘေပးတဲ့နည္းနဲ႔ ဓာတ္ထိုး တာ ႏွစ္ႀကိမ္ အေခါက္ေရႊရခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ေနာက္ ေတာ့ ဘယ္လိုေၾကာင့္ မျဖစ္တာလဲ မသိေၾကာင္း အဲဒါကြ်န္ေတာ့္ကို ေမးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အဂၢိရတ္ ပညာကိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားတယ္။ အဂၢိရတ္ ထိုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိကြ်မ္းပါ တယ္။  ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မထိုးျဖစ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ က အဘဘိုးမင္းေခါင္ကေပးတဲ့ နည္းဆိုေတာ့ ဘိုး မင္းေခါင္ကိုပဲ ပင့္ၿပီး ေမးၾကည့္တာေပါ့ဆိုၿပီး အဘ ဘိုးမင္းေခါင္ကို ပင့္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ပင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဘဘိုးမင္းေခါင္  က မံုရြာ ေဗာဓိတစ္ေထာင္ဘုရားမွာ ဝိဇၨာႀကီးေတြနဲ႔ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေနပါတယ္။ ကြ်န္ ေတာ္က ေရွးေခတ္ ေျမေရေႏြးအိုးႀကီးနဲ႔ ေသာက္ ေနတာထင္လို႔ ဘိုးမင္းေခါင္ ၾကြလာတဲ့အခါ အဘတို႔ ေသာက္တဲ့ ေရေႏြးအိုးက ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ေတာရြာေတြမွာ ေသာက္တဲ့ ေျမကရားအိုးႀကီးနဲ႔ မဟုတ္လား ေမးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဓာတ္ဘူး နဲ႔ပါ ေျပာလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ၿပံဳးမိၾကပါတယ္။

အဘသမီးက အဘေပးတဲ့နည္းအတိုင္း ထိုးေတာ့ ပထမႏွစ္ႀကိမ္ေရႊျဖစ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ေျပာေနတယ္။ အဲဒါဘယ္လိုေၾကာင့္ မျဖစ္တာလဲလို႔ သိခ်င္ေနပါတယ္။ ေဒၚ–ကို သူ႕ရဲ႕  ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပေစပါတယ္။

အဘက ဒါမွန္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ ေယာက္ ေႏွာင့္ယွက္ေနလို႔ ေနမွာပါေျပာပါတယ္။

အဘဘိုးမင္းေခါင္ျပန္ျြကသြားတဲ့အခါ ေဒၚ— ဖိုလ္ထိုးတဲ့အခါ ေႏွာင့္ယွက္သူရွိသလားလို႔ ကြ်န္ ေတာ့္ကို ေဗဒင္ကူညီေဟာေပးတဲ့တန္ခိုးရွင္ႀကီး ေမး ေလွ်ာက္ၾကည့္ေတာ့ ဝိဇၨာႀကီးတစ္ပါးက ေႏွာင့္ယွက္ ေနေၾကာင္း ေျပာ၍ ကြ်န္ေတာ္ ထိုေႏွာင့္ယွက္တဲ့ ဝိဇၨာႀကီးကို ပင့္ဖိတ္လိုက္ပါတယ္။

အသက္ ၇၀ အရြယ္ မ်က္ႏွာမွာ အဖုေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာကလည္း ရဲေနတဲ့ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ယခုျြကလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက ဝိဇၨာ ႀကီးပါလား။ ေဒၚ–ေရႊျဖစ္ေအာင္ ဖိုထိုးတဲ့အခါ ေရႊ မျဖစ္ေအာင္ ေႏွာင့္ယွက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါ သလား။

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ဘာေၾကာင့္ ေႏွာင့္ယွက္တာလဲ။

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕နယ္ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕ ေဟာင္းက ဘုရားတစ္ဆူကို ျပဳျပင္ေစခ်င္ပါသည္။ အဲဒီေစတီျပဳျပင္ၿပီး ကြ်ႏု္ပ္ကို အမွ်ေဝေစခ်င္ပါ တယ္။ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ခံစားေနရတဲ့ မ်က္ႏွာမွ အပူဖုေတြ ေပါက္ေနတဲ့ ေဝဒနာနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ အပူခ်ိန္မ်ားတဲ့ ေဝဒနာ ေပ်ာက္ကင္းေစခ်င္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက တစ္ခုေသာအခါက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ တူမ ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးပါ တယ္။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ အဲဒါဆို ကြ်န္ေတာ္ကူညီေပးမည္ ဆိုၿပီး ဝိဇၨာႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚက အပူဖုေတြ ကိုယ္ ခႏၶာပူၿပီး မ်က္ႏွာနီရဲေနတာေတြ ေပ်ာက္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ လက္ဝါးျပၿပီး ကုသေပးလိုက္ပါတယ္။ အဖုေတြေပ်ာက္ၿပီး အသားအရည္လည္း မူလအသား လတ္တဲ့အေရာင္အတိုင္း ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပူတဲ့ ေဝဒနာခံစားရတာလည္း သက္သာသြားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ပရေလာကမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ ေရာဂါ ေဝဒနာကို ယခုလို လက္ဝါးျပ၍ကုသေပးလာတာ ေလးငါးႏွစ္ရွိပါၿပီ။

ေဒၚ–လည္း ေျမာင္းျမၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ဘုရား တည္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ဝိဇၨာႀကီးက လူ႕ဘဝဖိုထိုးစဥ္တုန္း က ဓာတ္ျပာေတြ စားမိလို႔ အခုလိုမ်က္ႏွာမွာ အပူဖု ေတြေပါက္တာ ခႏၶာကို အပူလြန္ကဲတာ ခံစားရတာ မဟုတ္လား

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ေဆးကုလို႔လည္း မရပါဘူး။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ဝိဇၨာႀကီးက ဘယ္တုန္းက ဝိဇၨာ ျဖစ္တာလဲ။

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ပုဂံေခတ္က ျဖစ္ခဲ့တာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ရွင္အဇၨေဂါနက ေရႊျဖစ္တယ္။ ပုဂံ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးကို ခ်မ္းသာေစခဲ့တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား။

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ကြ်ႏု္ပ္က သူ႕ထက္ သံုးႏွစ္ေစာ ၿပီး ဝိဇၨာျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ပုဂံတစ္ျပည္လံုး မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ရဲ႕ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ဒကာေတြကို သာ ကူညီခဲ့တာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ဝိဇၨာႀကီးရဲ႕ နာမည္က ဘယ္လို ေခၚပါသလဲ။

ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ဦးဘူးလို႔ေခၚပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔သံုးဦး ေဆြးေႏြးေနၾကစဥ္ ေရႊ ေရာင္အဆင္းနဲ႔ ရေသ့ႀကီးတစ္ပါး ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ သို႔ေရာက္လာပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ယခု ၾကြလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက နတ္လား။ ရေသ့ဝိဇၨာႀကီးလား။

ေရႊေရာင္ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ကြ်ႏု္ပ္က ဝိဇၨာႀကီးပါ။ ဘြဲ႕နာမည္က သဗၺသိဒၶိဦးျမေအးလို႔ေခၚပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္။ ။ ၾကြလာတဲ့ အေၾကာင္းကိစၥအမိန္႔ရွိ ပါဦး။

ေရႊေရာင္ဝိဇၨာႀကီး။ ။ ယေန႔အဂၢိရတ္ဝါသနာ ပါၿပီး အဂၢိရတ္ထိုးေနသူအားလံုးကို ေျပာစရာရွိလို႔ ျြကလာတာပါ။

အဂၢိရတ္ထိုးသူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အေနနဲ႔ ကားစီးရေအာင္၊ တိုက္နဲ႔ေနရေအာင္ ရည္မွန္းၿပီးထိုး ေနၾကတယ္။ ဒီလို ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားေရွ႕တန္းတင္ၿပီး  ထိုးလို႔ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ဘူး။ ဒီ ပညာရပ္က သူေတာ္စဥ္ေတြရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ ျဖစ္တယ္။ အမ်ားအက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ လမ္းတံတား၊ ေရတြင္း၊ ေရကန္၊ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္း၊ ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခ်င္သူေတြ သာသနိက   အေဆာက္အအံုေတြ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရည္မွန္း ခ်က္မ်ားနဲ႔ အဂၢိရတ္ပညာကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနသူ မ်ားသာ ေပါက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာ ခ်င္ပါတယ္။

သဗၺသိဒၶိဝိဇၨာႀကီးဦးျမင့္ေအး ျပန္ၾကြသြားပါ ၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း သူဘယ္မွာ သီတင္းသံုး တယ္။ ဝိဇၨာအဆင့္ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ မေမး လိုက္ရပါဘူး။ လူပုဂၢိဳလ္ဝိဇၨာထဲက သည္ေလာက္ အဆင့္ျမင့္တဲ့ဝိဇၨာလည္း ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခါမွ် မေတြ႕ ဖူးပါဘူး။

 

သတၲဝါမ်ား က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

ဆရာဝင္း(သာကီႏြယ္)

(ဤေဆာင္းပါးပါ အယူအဆမ်ားသည္ စာေရးသူ၏အယူအဆမ်ားသာျဖစ္ပါသည္၊ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၏အာေဘာ္မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊

အယ္ဒီတာအဖြဲ႕)

Comments

comments

Post Author: manawmaya