ေရႊစက္ေတာ္ မန္းေခ်ာင္းအတြင္း ေရမခ်ိဳးေစခ်င္

 

ကြ်န္ေတာ္ ၁၅-၁-၂၀၁၈ရက္ေန႔က မင္း ဘူးရွင္ပင္စကၠိန္းတဲဘုရားမွာ မင္းဘူးၿမိဳ႕ေအာက္က နာနာဘာဝၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕မွ နာမ္ေလာကသားမ်ားကို ဆြမ္း ေတာ္ပြဲကပ္လွဴၿပီး အမွ်ေဝတဲ့ ကိစၥေဆာင္ရြက္ၿပီး တဲ့အခါ မနက္ ၉ နာရီခြဲမွာ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားကို သြားေရာက္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က တစ္ ႀကိမ္ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားသို႔ ဘုရားဖူး ေရာက္ခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္ကနဲ႔စာလွ်င္ လမ္းက ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းေနပါၿပီ။ လမ္းမွာ စိမ္းစိုေအးျမေနတဲ့ သစ္ ေတာႀကီးကို ျဖတ္ရေတာ့ စိတ္ၾကည္ႏူးေအးခ်မ္းပါ တယ္။ မံုရြာပုသိမ္လမ္းမႀကီးေက်ာ္လာေတာ့ ေတာင္ ဆင္းေတာင္တက္အေကြ႕အေကာက္ေတြမ်ားပါတယ္။

လမ္းကက်ဥ္းေတာ့ လမ္းမွာေတြ႕ရတဲ့ ကား ေတြကို သတိထားေရွာင္ေမာင္းေနရပါတယ္။ ဘုရား ပြဲက်င္းပမည့္ ရက္နီးေနေတာ့ ဘုရားဖူးကားေတြ လည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ကားကအထက္စက္ေတာ္ ရာအနီးထိတက္လို႔ရပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဘုရားဖူးကားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရပါတယ္။  ကြ်န္ေတာ္အရင္တစ္ေခါက္ ဘုရားဖူးေရာက္စဥ္က အထက္စက္ေတာ္ရာကားနဲ႔ အတက္မွာ ဦးခႏၱီႀကီး ဇရပ္ႀကီးအနီးမွာ ကားပ်က္တဲ့အတြက္ အထက္စက္ ေတာ္ရာကို မဖူးခဲ့ရပါဘူး။ ေအာက္စက္ေတာ္ရာကို  ပဲဖူးခဲ့ရပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ အထက္စက္ေတာ္ရာ ေစတီမွာ ကန္ေတာ့ပြဲကပ္လွဴဖို႔ မေကြးကပင္ ဝယ္ခဲ့ပါတယ္။  ပန္းနဲ႔ ပန္းကံုးအခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ဒီစက္ေတာ္ရာမွာပဲ ဝယ္ခဲ့ပါတယ္။ အထက္စက္ေတာ္ရာကို ေရႊပိန္းခ် ထားတဲ့ Óာဏ္ေတာ္၁၀ေတာင္ခန္႔ရွိမည့္ ေစတီနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားပါတယ္။ ေစတီကို မွန္နဲ႔ ကာရံထားတဲ့ အတြင္းဖက္ကို အမ်ိဳးသမီးေတြ မဝင္ရပါဘူး။ ကြ်န္ ေတာ္ ဘုရားကို ကန္ေတာ့္ပြဲတစ္ပြဲ ေငြ၅၀ဝ၀က်ပ္   ေရႊသကၤန္း ၂ ဆိုင္း ကပ္လွဴပါတယ္။ ပုတီးကိုးပတ္ စိပ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ပုတီးစိပ္ၿပီးမွ သူတကာ ေရႊသ ကၤန္း ကပ္လွဴတာျမင္ရမွ ကြ်န္ေတာ္လည္း သတိ ရၿပီး ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴတာျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴၿပီးေတာ့ ေရႊသူေ႒းႀကီးျဖစ္ဖို႔ ဆုေတာင္းမိ ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္လည္း လယ္ကိုင္းေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားနဲ႔ မေကြးျမသလြန္ဘုရားမ်ားပါ ဒီေန႔တစ္ရက္  တည္းဖူးဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတဲ့အတြက္ မုဆိုးေတာင္နဲ႔ အျခားေစတီမ်ားမသြားေတာ့ဘဲ ေအာက္စက္ေတာ္ ရာသို႔ ဆင္းခဲ့ပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘုရားပြဲလာေရာက္ၾကမည့္ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ ဝါး နဲ႔သစ္နဲ႔ေဆာက္ထားတဲ့ တည္းခိုေဆာင္မ်ား ေျမာက္ ျမားစြာေတြ႕ရပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္းကိုလည္း ယာယီ တံတားသံုးစင္းျဖတ္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္းက ကြ်န္ေတာ္အရင္တစ္ေခါက္ေရာက္စဥ္ ကထက္က်ဥ္းေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေပ၄၀ေလာက္ ပဲက်ယ္မည္ထင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေအာက္စက္ ေတာ္ရာမွာ ပန္းမ်ားနဲ႔ ေငြ၅၀ဝ၀က်ပ္ ကပ္လွဴပါ တယ္။ ပုတီးကိုးပတ္စိပ္ပါတယ္။ ေအာက္စက္ေတာ္ ရာကို ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္နဲ႔ ထားပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္း  က မိုးရာသီမွာ ေရတက္ရာ ေအာက္စက္ေတာ္ရာ တန္ေဆာင္းအမိုးထိလုနီးပါးျမႇဳပ္တယ္။ ဘုရားေျခ ေတာ္ရာလည္း ျမႇဳပ္ထားတဲ့အတြက္ ေရမဝင္ႏိုင္ ေအာင္လူေတြလည္း ဖူးျမင္ႏိုင္ေအာင္ ဖန္ေပါင္း ေခ်ာင္ႀကီးနဲ႔ အုပ္ၿပီးထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားပါ တယ္။ ေျခေတာ္ရာကို ေရႊမ်ားခ်ထားတဲ့အတြက္ ေျခေခ်ာင္းေနရာေလးေတြ မျမင္ရေတာ့ပါဘူး။

ကြ်န္ေတာ္ကိုေဗဒင္ကူညီေဟာေပးေနတဲ့ ဘုရားရွင္ႀကီးကို ဒီေျခေတာ္ရာသည္ ေဂါတမ ဘုရား၏ေျခေတာ္ရာစစ္မစစ္ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ တယ္။

ထိုအခါ သကၤန္းေတာ္ေရႊေရာင္နဲ႔ ဘုရားရွင္ ႀကီးတစ္ဆူျြကေရာက္လာပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ေဂါတမဘုရားရဲ႕ လက္ဝဲဘက္ေျခေတာ္ရာ အစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဂါတမဘုရားျြကလာတဲ့အခါ နမၼဒါ ျမစ္(မန္းေခ်ာင္း)ထဲမွ နဂါးေတာင္းပန္သျဖင့္ ျမသား ေက်ာက္ေပၚမွာ ဝဲဘက္ေျခေတာ္ရာခ်ထားခဲ့ေၾကာင္း သစၥဗႏၶရဟႏၱာေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ မကုလေတာင္ တြင္ ျမသားေက်ာက္ျဖာထက္၌ ဝဲဘက္ေျခေတာ္ရာ တစ္ဆူခ်ထားခဲ့ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္က ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံဗုဒၶသာသနာ ေတာ္မ်ားသံဃာေတာ္မ်ား တစ္ႏွစ္လွ်င္ အပါး ၃၀ဝ၀ဝ ေလာက္လူထြက္ေနရာ သာသနာေတာ္ အတြက္ စိုးရိမ္ရပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရား ရွင္ႀကီးက ဒကာႀကီး မစိုးရိမ္ပါနဲ႔ မၾကာမီ ဝိနည္းကို ေလးစားတဲ့သံဃာေတာ္ေတြ ေပၚလာလိမ့္မည္ မိန္႔ ၾကားပါတယ္။ ဤသို႔မိန္႔ၾကားၿပီးဘုရားရွင္ ႀကီးျပန္ ျြကသြားပါတယ္။

ခဏေနေတာ့ ေရႊေရာင္သကၤန္းနဲ႔ ရဟႏၱာႀကီးတစ္ပါး ၾကြေရာက္လာျပန္ပါတယ္။

“ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီး အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား”

“ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲမွာ ဘုရားဖူးလာၾက တဲ့ ဘုရားဖူးေတြအေနနဲ႔ ေခ်ာင္းထဲေရမခ်ိဳးေစခ်င္ ပါဘူး။ ဘုရားပြဲေဂါပကလူႀကီးမ်ားက တားျမစ္ေပး ပါသံုးႏွစ္အခ်ိန္ေပးမည့္ သံုးႏွစ္ေနလို႔မွ ဘုရားဖူး ေတြ ေရခ်ိဳးတဲ့ကိစၥမတားျမစ္ႏိုင္လွ်င္ဘုရားပြဲ မက်င္း ပႏိုင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္မည္”

“ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဘုရားဖူးေတြေရမခ်ိဳး ေစခ်င္တာပါလဲဘုရား”

“ေရမခ်ိဳးေစခ်င္တာ အေၾကာင္းသံုးခ်က္ရွိတယ္

ဘုရားပြဲကာလမွာ ေခ်ာင္းထဲမွာ ေယာက်ာ္း  မိန္းမ ရဟန္းသံဃာ ေရခ်ိဳးၾကတယ္။ မိန္းမေတြက အထက္ဖက္ကခ်ိဳးတာေတြရွိတယ္။ ရဟန္းသံဃာ ေတြက ေခ်ာင္းေအာက္ပိုင္းမွာ ေရခ်ိဳးၾကတာရွိတယ္။  အဲဒီလိုခ်ိဳးၾကတာ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး။

ဒီမန္းေခ်ာင္းရဲ႕ ေအာက္မွာ နဂါးႀကီး တစ္ ေကာင္ရွိတယ္။ ဒီနဂါးႀကီးက ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ဒီမန္းေခ်ာင္းေဒသ ၾကြလာတဲ့အခါ လူအမ်ား ေနာင္ အရွည္သျဖင့္ ကိုးကြယ္ရန္ တစ္စံုတစ္ရာေပးသနား ရန္ ေတာင္းပန္၍ ျမသားအစစ္ ေက်ာက္ဖ်ာထက္ တြင္ လက္ဝဲေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ  ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားပြဲကာလမွာ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေရခ်ိဳး ၾက၍ ေရမသန္႔တဲ့အတြက္ နဂါးႀကီးက စိတ္ဆိုးေန တယ္။

ဒီေရႊစက္ေတာ္တစ္ဝိုက္မွာ သိုက္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ သိုက္က ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း     ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ မန္းေခ်ာင္းေရကို ခ်ိဳးၾကတယ္။  ဘုရားပြဲက်င္းပတဲ့ သံုးလေလာက္ကာလမွာ လူေတြ က  မသန္႔ရွင္းတဲ့အတြက္ သူတို႔လည္း ေရမခ်ိဳးၾက ရဘူး။ ဘုရားပြဲကာလ ေရခ်ိဳးၾကတဲ့သူေတြကလည္း ေခ်ာင္းနဲ႔ အျပည့္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားပြဲကာလ မွာ ဘုရားဖူးေတြကို ေခ်ာင္းေရမခ်ိဳးဖို႔ တားျမစ္ရတာ ျဖစ္တယ္”

“အရွင္ျမတ္က ဘယ္က ၾကြလာတာပါလဲ ဘုရား”

“က်ဳပ္က အထက္စက္ေတာ္ရာမွာ သီတင္း သံုးတဲ့ ေသာဘိတ ရဟႏၱာႀကီးပါ။ က်ဳပ္က ေရႊစက္ ေတာ္ဘုရားပြဲကိုလည္း ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ ဗုဒၶေျခ ေတာ္ရာႏွစ္ဆူကိုလည္း ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။

ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲမွာ မုန္႔ပဲသေရစာ ေရာင္းခ်တဲ့သူမ်ားကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မိမိဆိုင္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ဝိုက္ကို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းရွိ ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကပါ”

ကြ်န္ေတာ္ကို ကားအငွားလိုက္ပို႔တဲ့ကား ဆရာက ေရႊစက္ေတာ္နဲ႔ မေကြးမင္းဘူးႀကိမ္ဖန္မ်ား စြာ သြားလာေနတဲ့အေၾကာင္း ယခင္ႏွစ္မ်ားက ဘုရားပြဲကာလမွာ လူေတြအလြန္မ်ားေၾကာင္း လာ သမွ် လူေတြေရခ်ိဳးၾကတာ ေခ်ာင္းနဲ႔အျပည့္ရွိ ေၾကာင္း ေခ်ာင္းေရက ညစ္ပတ္တဲ့အတြက္ ေခ်ာင္း ေရခ်ိဳးၿပီးလွ်င္ထပ္ၿပီး ေရသန္႔နဲ႔ ခ်ိဳးရေၾကာင္း ဘုရားေဂါပကက အရက္ဆိုင္မဖြင့္ရတားျမစ္ထားေပ မယ့္ ဘုရားဖူးလာၾကတဲ့ လူငယ္ေတြက အရက္ဘီ ယာဘူးေတြ မေကြးမင္းဘူးကဝယ္လာၿပီး ေသာက္ ၾကေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ဘုရားပြဲ   မွာသားသတ္လိုင္စင္ခြင့္ျပဳတဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ား မေက်နပ္လို႔ ေဆာင္းရာသီႀကီး   မွာမန္းေခ်ာင္းေရေတြ ႀကီးလာလို႔ လူေတြေရာ ဆိုင္ ေတြတည္းခိုခန္းေတြ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြပါ ေရႀကီး နစ္ျမႇဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း လူေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရနစ္ျမႇဳပ္ေသဆံုးခဲ့ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ေန႔လည္၁နာရီခြဲမွာ ေရႊစက္ေတာ္ကေနပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ လယ္ကိုင္းေက်ာင္း   ေတာ္ရာဘုရားသို႔ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ပါတယ္။

လယ္ကိုင္းေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားမွာ ေငြ ၅၀ဝ၀နဲ႔ ပန္းမ်ားကပ္လွဴပုတီးကိုးပတ္စိပ္အမွ်ေဝပါ တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က လယ္ကိုင္း ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားမွာ သတင္းသံုးတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ ရဲ႕ ပုဂံေခတ္က အဘိုးေတာ္တဲ့ဝိဇၨာရေသ့ႀကီး ရွိပါ ေသးသလားလို႔ဘုရားေစာင့္နတ္ႀကီးပင့္ေမးေလွ်ာက္ ၾကည့္ေတာ့ မရွိေတာ့ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

အဲ့ဒီအဘိုးရေသ့ႀကီးက လယ္ကိုင္းေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရားမွာ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ေတြ႕ၿပီးကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္အျပန္မွာ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ရန္ကုန္လိုက္လာပါ တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္မွာ သံုးလေလာက္ အတူေန     သြားပါတယ္။ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ ဝိဇၨာႀကီးပါ။ အဘို္းက ကြ်န္ေတာ့္ကို အလြန္ခ်စ္ပါတယ္။ ညအိပ္ေတာ့လည္း    ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အတူအိပ္ပါတယ္။ ေျမးအဘိုးႏွစ္ ေယာက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္စၾကေနာက္ၾက ေနၾကပါတယ္။ သံုးလေလာက္ၾကာေတာ့ တစ္ညမွာ   ရေသ့ဝိဇၨာႀကီး တစ္ပါးေရာက္လာၿပီး အိပ္ယာထဲက    အတင္းႏိႈးၿပီးျပန္ေခၚသြားပါတယ္။ အဲဒီကတည္းက အဘိုးဝိဇၨာရေသ့ႀကီးနဲ႔ မေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး။

ညေနေလးနာရီမွာ မေကြးျမသလြန္ ဘုရား ဖူးပါတယ္။ ျမသလြန္ဘုရားမွာ ေငြ ၅၀ဝ၀လွဴပန္း မ်ား၊ လွဴဂုဏ္ေတာ္ပုတီးကိုးပတ္စိပ္ၿပီး ဘုရားကုန္း ေတာ္ေပၚက ဧရာဝတီျမစ္ဘက္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းမ်ားၾကည့္ ႐ႈၿပီး ေဟာ္တယ္သို႔ ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ ၁၆-၁-၂၀၁၈ ရက္ေန႔မနက္ ရွစ္နာရီမွာ မေကြးမွ ေရႊမႏၱေလးကားနဲ႔ ရန္ကုန္ ျပန္လာပါတယ္။ အျပန္မွာေတာ့ ကားက နတ္ ေမာက္လမ္းမွ မျပန္ဘဲ ေတာင္တြင္းႀကီးဘက္က ျပန္ပါတယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ထဲကိုလည္း မေရာက္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ဒီလမ္းကို တစ္ခါမွ် မသြား ဖူးပါဘူး။ ကားက သံုးနာရီေလာက္ေမာင္းၿပီးမွ မႏၱေလးရန္ကုန္အျမန္လမ္းမႀကီးေရာက္ပါတယ္။

လမ္းက က်ဥ္းတယ္။ ေတာေတြေတာင္ေတြ   အထပ္ထပ္ျဖတ္ရပါတယ္။ အဆင္းအတက္အေကြ႕ အေကာက္လည္းမ်ားပါတယ္။ ကားႏွစ္စင္းဆံုလွ်င္   ကားကိုရပ္ၿပီး ေရွာင္ေနရပါတယ္။ ဒီခရီးမွာေတာ့ သစ္ေတာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရပါတယ္။ သစ္ပင္ကို ခုတ္မည္ဆိုလွ်င္ အထုတ္ရအလြန္ခက္ပါ တယ္။ ခ်ပ္ေတြလွ်ိဳေတြ အလြန္မ်ားပါတယ္။ လူ ေတာင္ တက္ဖို႔ဆင္းဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ေတာင္ေပၚ မေရာက္ခင္ ဆည္ေျမာင္းေတြေဖာက္လုပ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ နဝတအစိုးရလက္ထက္ေဖာက္လုပ္ တဲ့ဆည္ေျမာင္းေတြျဖစ္ပံုရပါတယ္။ နဝတအစိုးရ လက္ထက္မိုးေခါင္တဲ့ေဒသေတြမွာ ဆည္ေျမာင္းေတြ   ေဖာက္လုပ္ေပးတာျမစ္ေရတင္ စီမံကိန္းေတြေဆာင္ ရြက္ေပးတာဟာျဖင့္ ျပည္သူေတြကို အလြန္အက်ိဳး မ်ားေစပါတယ္။

အျမန္လမ္းေပၚမွာ ကားသြားေနရင္း ကြ်န္ ေတာ့္ေရွ႕သို႔ သကၤန္းေတာ္အျပာေရာင္ႏွင့္ ဘုရား  ရွင္ႀကီးတစ္ဆူ ၾကြရာက္ေတာ္မူလာတာဖူးေတြ႕ရပါ တယ္။ ဘုရားရွင္ႀကီးက ဒကာႀကီးေရႊသူေ႒းႀကီး ျဖစ္ေအာင္တူးရမည့္ ေရႊတြင္းသံုးတြင္းကို မိန္႔ၾကား   မည္။ ကသာခ႐ိုင္ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ၃ မိုင္ ကြာမွာရွိတဲ့ ေရႊတြင္း၊ ေနာက္တစ္တြင္းက ေတာင္ တြင္းႀကီးၿမိဳ႕အေရွ႕ဘက္ ၅ မိုင္အကြာမွာ ရွိတဲ့ေရႊတြင္း သံုးတြင္းကို တူးေဖာ္ရမည့္ ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ေနလွ်င္ တူးေဖာ္ရမည္မိန္႔ၾကားသြားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္၁၅-၁-၂၀၁၈ရက္ေန႔ မနက္က အထက္စက္ေတာ္ရာ ဘုရားမွာ ေရႊသကၤန္းကပ္ လွဴၿပီး ေရႊသူေ႒းႀကီးျဖစ္ရပါလို၏လို႔ ေတာင္းတဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္တဲ့သေဘာလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ စက္ေတာ္ရာဘုရားသမိုင္းနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဦးေက်ာ္စိန္ဝင္းျပဳစုတဲ့ သမိုင္းေမာ္ကြန္း  ေရႊစက္ေတာ္စာအုပ္မွ အက်ဥ္းအားျဖင့္ တင္ျပခ်င္ ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္း ဧရာဝတီျမစ္ အ ေနာက္ဘက္လမ္းကို ေရွးေခတ္က သုနာပရႏၱတိုင္း ဟု ေခၚဆိုၾက၏။ ထိုတိုင္းတြင္ ယခုလယ္ကိုင္းၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္တြင္ ဝါဏိဇၨဂါမရြာႀကီးရွိ၏။ ထိုရြာတြင္ စူဠပုဏၰႏွင့္ မဟာပုဏၰဆိုသည့္ ကုန္သည္ညီေနာင္ တို႔ရွိ၏။

တစ္ေန႔သ၌ အစ္ကိုျဖစ္သူ မဟာပုဏၰသည္ အေနာက္မဇၥ်ိမသို႔ ကုန္ေရာင္းသြားရာ သာဝတၴိ ၿမိဳ႕ တြင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႕၍ ဘုရားရွင္၏ တရားဓမၼ မ်ားကို နာၾကားခြင့္ရခဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္သီတင္း သံုးရာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းသို႔လိုက္ပါကာ ရဟန္းဘဝသို႔ ကူး ေျပာင္းလိုက္၏။ ဘုရားရွင္၏ တရားဓမၼမ်ားကို အား ထုတ္၍ ေနထိုင္ခဲ့ေလ၏။

တစ္ေန႔ေသာအခါ မဟာပုဏၰသည္ ၄င္း၏    ေနရင္းဌာနဝါဏိဇၨဂါမရြာသို႔ ဘုရားရွင္အားခြင့္ပန္ ၿပီးျပန္ျြကလာ၏။ မကုလကာရာမ ေခၚ ေတာ ေက်ာင္းေနရာတြင္ တရားအားထုတ္ေနေလ၏။  ေနာင္ေသာ္ ရဟႏၱာျဖစ္၍ သြားေလ၏။

စူဠပုဏၰညီငယ္သည္ ကုန္သြယ္သြားရင္း  မေလးရွားမွ စႏၵကူးသစ္မ်ား ရရွိလာ၏။ ေနာင္ေတာ္ မဟာပုဏၰအတြက္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေပးမည့္  ရည္ရြယ္၏။ မဟာပုဏၰက ဤစႏၵကူးေက်ာင္းေတာ္ သည္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ သာထိုက္တန္သည္ဆိုၿပီး   ဘုရားရွင္အားလွဴဒါန္းရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားစြာေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေဆာက္လုပ္ ၾကေလေတာ့၏။

မဟာပုဏၰမေထရ္သည္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ၿပီးစီးေသာအခါ သာဝတၴိျပည္သို႔ သြားေရာက္ၿပီး ဘုရားရွင္အား စႏၵကူးနံ႔သာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို အလွဴခံရန္ ပင့္ဖိတ္ခဲ့၏။ ဤသို႔ႏွင့္ မဟာသကၠရာဇ္    ၁၂၄ ခုတြင္ ဘုရားရွင္သည္ ေနာက္ပါသံဃာ ၄၉၉  ပါးႏွင့္အတူ ျြကခ်ီလာ၏။

ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဝါဏိဇၨ ဂါမရြာေရာက္ေသာအခါ လူအေပါင္းက ေသာင္း ေသာင္းဖ်ဖ်ႀကိဳဆိုၾက၏။ ဆြမ္းခဲဖြယ္မ်ား ကပ္လွဴ     ၾက၏။ ဘုရားရွင္သည္ စႏၵကူးနံ႔သာေက်ာင္းတြင္ ေနထိုင္သီတင္းသံုး၏ေက်ာင္းကို အလွဴခံ၏။ ျမတ္ စြာဘုရား ၇ ရက္သီတင္းသံုးၿပီး အျပန္တြင္ နမၼဒါ  ျမစ္ေခၚ မန္းျမစ္(မန္းေခ်ာင္း) တစ္ဖက္ကမ္း၌ ဆင္း သက္စဥ္ မန္းျမစ္အတြင္းမွ နဂါးမင္းကုန္းေပၚတက္ ေရာက္လာၿပီး ဘုရားရွင္အားပူေဇာ္၏။ ေနာင္အရွည္ သျဖင့္ ကိုးကြယ္ရန္ တစ္စံုတစ္ရာ ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနား ရန္ ေတာင္းပန္၍ မန္းျမစ္ကမ္းစပ္ျမသား အဆင္း ေက်ာက္ဖ်ာထက္တြင္ ဝဲဘက္ေျခေတာ္ရာ   တစ္ဆူ ခ်၍ ေပးသနားေလ၏။

ထိုမွတစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္သည္ မကုလေတာင္ ေပၚသို႔တက္၏။ ေတာင္ေပၚတြင္ သစၥဗႏၶရဟႏၱာ သစၥဗႏၶရေသ့ဘဝမွ ရဟႏၱာျဖစ္လာသူႏွင့္ ေတြ႕၍ အဖူးေမွ်ာ္ခံ၏။ သစၥဗႏၶ ရဟႏၱာအားလည္း ေနာင္ အစဥ္သျဖင့္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရန္ တစ္စံုတစ္ရာ ေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ေျခေတာ္ရာကို ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳ ရာတြင္ ထိုစက္ေတာ္ရာမ်ား၏ သၡင္သဥာပ ေလာက သံုးပါးကို အတုမရွိသိေတာ္မူေသာ ေလာကဝိဒူဂုဏ္၊ ေလာကသံုးပါးမွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူသည္။ (တိေလာကႏၱဂုဏ္)တို႔ကို အာ႐ံုျပဳ၍ ၾကည္ညိဳလိုက္ ေသာအခါ ထူးျမတ္ေသာ ကုသိုလ္တရားလည္း ျဖစ္ တည္လာေလ၏။

ဘုရားရွင္၏ စက္ေတာ္ရာမ်ားကို ျမန္မာမင္း အဆက္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾက၏။ သကၠရာဇ္ ၁၅၁ ခုႏွစ္တြင္ ဒြတၲေဆာင္မင္းႀကီးစက္ေတာ္ရာကို အဖူးအေမွ်ာ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေရႊဇရပ္ႏွစ္ေဆာင္ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ခဲ့၏။

သကၠရာဇ္ ၁၅၂ ႏွစ္တြင္ ေဝဘာဂီျပည္ကို အစိုးရေသာ ပထမမင္းေခါင္သည္ စက္ေတာ္ရြာကို အဖူးအေမွ်ာ္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေရႊခ်ိန္ ၁၀ဝ လွဴဒါန္းခဲ့၏။

သကၠရာဇ္ ၁၅၄ ခု ပါတလိပုတ္ျပည္ကို အစိုးရေတာ္မူေသာ မနႏၵမင္းသည့္ ပါဒေစတီႏွစ္ဆူ ကို အဖူးအေမွ်ာ္ေရာက္ရာတြင္ ေၾကးျပႆဒ္ႏွစ္ ေဆာင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့၏။

ေပါကၠံျပည္ကို အစိုးရေသာ တရားသူႀကီး မင္း၊ ကြမ္းထမ္းမင္းရာဇာ၊ အေနာ္ရထာမင္းေစာ၊ က်န္စစ္မင္း၊ နရပတိစည္သူမင္း၊ နန္းေတာင္းမ်ား မင္း၊ က်စြာမင္း၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ အေလာင္းမင္း တရားႀကီး ကေနာင္ေတာ္ႀကီးမင္း၊ မင္းတုန္းမင္းႀကီး    နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ား နာမည္ႀကီး  လူပုဂၢိဳလ္မ်ားေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုးကြယ္လွဴဒါန္း   ခဲ့ၾကသည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၱီသည္လည္း အေဆာက္ အဦးမ်ားစြာ လွဴဒါန္းခဲ့သည္။

ျမတ္စြာေျခေတာ္ရာ အစစ္အမွန္ျဖစ္တဲ့အ တြက္ ဘုရားတန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ေတာႀကီးမ်က္မဲ   လူသူနဲ႔မနီးတဲ့ ေဒသမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေတြလာေရာက္ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေနၾကပါ တယ္။ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္အသီးသီးက ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ေတြလည္း ဘုရားေျခေတာ္ရာအစစ္ကို လာ ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ေနၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာဘုရင္ႀကီးေတြ ဆရာေတာ္ေတြ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။  လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကရတဲ့ ေရႊစက္ေတာ္ေဒသကို သန္႔ရွင္းတဲ့ ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ ဘုရားဖူးရာေဒသ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အေပ်ာ္အပါး ခရီးထြက္တဲ့ေဒသ အျဖစ္သို႔ မေရာက္ရွိသင့္လို႔ ယူဆပါတယ္။ တာဝန္ ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ ရဟႏၱာႀကီး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လိုက္နာသင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

 

သတၲဝါမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

 

ဆရာဝင္း(သာကီႏြယ္)

 

မွီျငမ္းကိုးကားစာ။  ။ သမိုင္းေမာ္ကြန္း ေရႊစက္ေတာ္ ေက်ာ္စိန္ဝင္း

 

(ဤေဆာင္းပါးပါ အယူအဆမ်ားသည္ စာေရးသူ၏အယူအဆမ်ားသာျဖစ္ပါသည္၊ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၏အာေဘာ္မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊

အယ္ဒီတာအဖြဲ႕)

Comments

comments

Post Author: manawmaya