ပေယာဂကုိ ႐ုိက္ကုစရာမလုိပါ

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ပေယာဂကုသေပးေနရင္းက မၾကာခဏဆိုသလို ေတြ႕ေနရတာကေတာ့ ပေယာဂကို ႐ိုက္ကုတဲ့ဆရာေတြပါပဲ။

ပေယာဂကုတာ ရွစ္ရက္ၾကာတယ္။ ရွစ္ရက္စလံုး ႐ိုက္ကုတာေၾကာင့္ ေဝဒနာသည္ အတြင္းေၾကနဲ႔ ေသတယ္။ ဒါကို သက္ဆိုင္ရာက ႐ိုက္ကုသူဆရာကို ဖမ္းတယ္တဲ့။ စစ္ေမးေတာ့ သူတို႔ ထံုးစံရွိတဲ့အတိုင္း ကုတာပါလို႔ ေျပာတယ္။ မယံုရင္ သူတို႔ထက္ျမင့္တဲ့ ဆရာေမးၾကည့္ဆိုလိုက္ေတာ့ သက္ဆိုင္ရာက သူတို႔ထက္ျမင့္တယ္လို႔ (သူတို႔ ဘာသာ သတ္မွတ္ထားတဲ့)ဆရာကို ေခၚေမးျပန္ တယ္။

အဲဒီဆရာကလည္း သူတို႔ထံုးစံ အဲဒီလိုပဲ ကုသရေၾကာင္း ေျပာျပန္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အစာ မေၾကတာေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ ေရးပါရေစ။ သူမ်ားကို ျပႆနာရွာဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္တာေလးေတြကို စာဖတ္သူေတြ ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ သိေစခ်င္လို႔ပါ။

ပေယာဂဆိုတာ (မျမင္အပ္တဲ့) နာမ္ေလာက သားေတြကိုသံုးၿပီး လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္(သို႔မဟုတ္) အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခု၊ မိသားစုေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာ ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး စတဲ့ မိသားစုဘဝကို ပ်က္စီး ေစရန္ အားထုတ္မႈလို႔သိထားဖို႔လိုပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ဆီမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ကုသေနရတာ ကေတာ့ ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေရာက္လာေနတဲ့ ပေယာဂ ေတြပါပဲ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ေရာက္လာတာျဖစ္ျဖစ္ ခုနစ္ ရက္ သားသမီးတစ္ေယာက္ေယာက္ကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာတစ္ခုခုမွာ အခက္အခဲေတြ႕ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတာမ်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ပေယာဂ ကို လုပ္ေပးတဲ့သူနဲ႔ လုပ္ခိုင္းတဲ့သူရယ္လို႔ ႏွစ္ပိုင္း ထပ္ခြဲရပါမယ္။

လုပ္ေပးတဲ့သူဆိုတာကေတာ့ ပညာသည္လို႔ သိမ္းက်ံဳးေခၚလိုက္ရတဲ့ (ေအာက္လမ္း၊ ရြာသူ၊ စုန္း၊ ေမွာ္၊ ကေဝ)တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ခိုင္းတဲ့သူ ဆိုတာ ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္က ဘာမွမလုပ္တတ္ဘဲ ကိုယ္ မေက်နပ္သူတစ္ေယာက္ေယာက္ ေငြေၾကးအခက္ အခဲ၊ လူမႈဒုကၡတစ္ခုခု က်န္းမာေရးျပႆနာတို႔ ျဖစ္ ေစလိုတာေၾကာင့္ လုပ္တတ္သူ (ေအာက္လမ္း၊ ရြာသူ၊ စုန္း၊ ေမွာ္၊ ကေဝ)တို႔ဆီမွာ ေငြေၾကးေပးၿပီး ခိုင္းလုပ္ခိုင္းတဲ့သူပါ။

သူတို႔လုပ္ထားတဲ့ ပညာစက္ေတြကို ျပန္သိမ္း ခိုင္းဖို႔ ျပဳစားခံထားရသူကို ကုသေပးဖို႔ဆိုတာ လြယ္ ကူတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာက္လမ္း၊ ရြာသူ၊ စုန္း၊ ေမွာ္၊ ကေဝ စတဲ့ ပညာသည္ေတြရဲ႕နာမ္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ကိုယ္ထဲမွာ လူစိတ္ေပ်ာက္ ေအာင္ ဝင္ေရာက္ပူးကပ္ေစ ရပါမယ္။ လူစိတ္ ေပ်ာက္ေအာင္လို႔ေျပာရတာက လူစိတ္မေပ်ာက္ခဲ့ရင္ ကုသမႈမွာ ငါးဆယ္ရာႏႈန္းေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ပေယာဂက လူစိတ္မေပ်ာက္ခဲ့ရင္ ဆရာ လုပ္သူ ေျပာတဲ့အတိုင္း လိုက္လုပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုသမႈေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အခါ ဆရာ လုပ္ သူက အေျခအေနမွန္ကို သေဘာေပါက္ရင္ေတာ့ အေၾကာင္း မဟုတ္ေပမယ့္ အေျခအေနမွန္ကို သေဘာမေပါက္တဲ့သူဆိုရင္ သူေျပာတာ (အမိန္႔ေပး တာ)ကို မနာခံဘူးလို႔ ထင္ေနတတ္တယ္။ လူစိတ္ မေပ်ာက္ေတာ့ ပေယာဂအစစ္မဟုတ္ဘူး။ စိတ္က မူလပူးကပ္သူရဲ႕စိတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကို ဆရာ လုပ္သူက မပါးနပ္တဲ့အခါ၊ မာန္တက္ေနတဲ့အခါ လူစင္စစ္က သူ႔စကား နားမေထာင္တာကို ပေယာဂက သူ႕စကားကို နားမေထာင္ရပါ့မလား ဆို ၿပီး႐ိုက္တာတို႔၊ တျခားဆံုးမ တာမ်ိဳးေတြလုပ္ရင္းနဲ႔ လက္ လြန္သြားတတ္တယ္။ အဲဒီ ေတာ့  ကုသသူေရာ ကုသခံ သူပါ မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ပေယာဂကုသတဲ့ေနရာမွာ အဓိက အက်ဆံုးက (ကုသသူ)ဆရာရဲ႕ အာဏာစက္(အမိန္႔) ျဖစ္ပါတယ္။ အမိန္႔ဆိုရာမွာလည္း ေပးခ်င္းတိုင္းေပး၊ ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာလို႔ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကို အထက္ပုဂၢိဳလ္ (ဘဝဆက္၊ ပ႒ာန္းဆက္၊ ပညာ ေပးတဲ့ ဆရာ၊ အိပ္မက္က ညႊန္ၾကားသူ)ေတြက သားလို၊ သမီးလိုေစာင့္ေရွာက္ၾကလို႔၊ အဲဒီလို အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးရဲ႕ သိဒၶိတခ်ိဳ႕ကို ပံုတူပြားၿပီး ကိုယ့္ကို ခံစားခြင့္ျပဳတဲ့အခါ သူတို႔ သိဒၶိေတြေၾကာင့္ နာမ္ ေလာကသားေတြ ကိုယ့္အမိန္႔ကို နာခံၾကရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ေယာက္က လူပူးျဖစ္လို႔ မနာခံရင္ ဆရာစိတ္ဆိုးၿပီး ႐ိုက္ႏွက္တာေၾကာင့္ လူနာမွာ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္ရ၊ တခ်ိဳ႕ေသတဲ့အထိ ျဖစ္ရ တတ္ပါတယ္။

မိမိရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရား၊ သီလ၊ သမာဓိေတြကို အရင္းခံၿပီး ေဆာက္တည္ရတဲ့ ဆရာဘဝမွာ ျဖတ္ လမ္းက လိုက္လို႔မရပါဘူး၊ ျဖတ္လမ္းက လိုက္သူ မ်ားဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္တႀကီးနဲ႔ ပေယာဂ ကုသမႈကို အလြယ္တကူလို႔ထင္ၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆဆ ကုသေနသူမ်ားဟာ မိမိကိုယ္ကို ဒုကၡေပးေနတဲ့ အျပင္ ခုနစ္ရက္သားသမီးကိုပါ ဒုကၡေရာက္ေစတတ္ ပါတယ္။

စိတ္မထိန္းႏိုင္လို႔ ႐ိုက္ႏွက္ရာကေန အသက္ ေသသည္အထိ ျဖစ္ၾကရၿပီး ဆရာေတြကိုယ္တိုင္ အျပစ္ခံယူၾကရတာမ်ိဳးေတြ ရွိေနပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ဆီေရာက္လာၾကသူေတြမွာ မ်က္ႏွာ ေတြ ဖူးေယာင္ၿပီး ေရာက္လာသူေတြ၊ ခႏၶာကိုယ္မွာ အ႐ိႈးရာေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကသူေတြ၊ လက္ဆစ္ ကေလးေတြ၊ ေျခဆစ္ကေလးေတြမွာ အသားကြဲ၊ ဖူးေယာင္ဒဏ္ရာေတြနဲ႔လည္း ေရာက္လာခဲ့ဖူးပါ တယ္။ သူတို႔ေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ မထင္ ထားသူေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လက္ဆစ္ကို ေဆးဓား ဆိုတာနဲ႔ ခုတ္ခ်လိုက္တာ အဆစ္ဆိုေတာ့ အသား ပါးတာေပါ့။ အဲဒီေနရာေလးကို ဆတ္ခနဲ ထိသြား တာနဲ႔ ဟက္ခနဲကြဲၿပီး ေသြးထြက္လာပါေလေရာ …။ သူတို႔က ေသြးထြက္လာၿပီ ေျပာေတာ့ ေသြးမဟုတ္ ဘူး၊ ေရာဂါထြက္တာလို႔ေျပာတယ္။ ဒါကို ကုသခံယူ သူကလည္း လက္ခံၿပီး ကုသေပးေနသူကလည္း အဲဒီအတိုင္းပဲ ယံုၾကည္ေနတယ္။

အမွားႀကီးကိုအမွန္လို႔ လက္ခံေနတာက သိ လ်က္နဲ႔လား၊ မသိဘဲနဲ႔လား။

အမွန္ေတာ့ ပေယာဂကုသရာမွာ ႐ိုက္ႏွက္ ခ်င္လို႔ရွိရင္ တုတ္၊ ဓား၊ ႀကိမ္လံုးေတြ သံုးစရာ မလိုပါဘူး။ အမိန္႔ေပးၿပီး ႐ိုက္ခိုင္းတာနဲ႔ ႐ိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ ႀကိဳးပိုင္၊ ႀကိမ္ပိုင္၊ တုတ္ပိုင္၊ ဓားပိုင္၊ မီးပိုင္၊ ေရပိုင္ေတြက အမိန္႔ေပးလိုက္တိုင္း အလုပ္လုပ္ၾကပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ဘက္က အမိန္႔ေပးႏိုင္ဖို႔ သီလ၊ သမာဓိကို ျပည့္စံု၊ျပည့္ဝေအာင္လုပ္ထားရ ပါမယ္။ ကိုယ့္ဘက္က သီလ၊ သမာဓိ ျပည့္ဝေအာင္ က်င့္ထားရင္ ပေယာဂကုသတဲ့အခါ ပိုမိုအဆင္ေျပ လြယ္ကူႏိုင္မွာျဖစ္သလို ကိုယ့္သံသရာခရီးအတြက္ လည္း သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ့္ဘက္က ဘာမွမရွိဘဲ ပေယာဂကုတဲ့ အခါ အေတြ႕အႀကံဳဆိုးေတြ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုေတြ႕လာတဲ့အခါ ငါလိုေနေသးပါလားလို႔ မမွတ္ ယူဘဲ အတၲကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး မာနတရားနဲ႔ ေရွ႕ ဆက္ေနရင္ေတာ့ မမွားသင့္တဲ့အမွားေတြ ဆက္တိုက္ ႀကံဳရႏိုင္ပါတယ္။

မိန္းမတစ္ေယာက္ ဝုန္းဒိုင္းႀကဲပူးကပ္ေနရင္း ဗိုက္ေပၚသြားၿပီး ဗိုက္မွာ အညိဳေရာင္အစင္းႀကီး ေတြ႕ လိုက္ရပါတယ္။

“ဒါ ဘာႀကီးလဲ …ဘာျဖစ္လာတာလဲ” လို႔ေမးလိုက္ေတာ့ သူ႕ေယာက်ာ္းက –

“မေန႔ကသြားကုတဲ့ဆီက ေဆးဓားနဲ႔ ခုတ္လိုက္တာပါ ဆရာ” လို႔ ေျပာလာပါတယ္။

“ေဆးဓားနဲ႔ ခုတ္လိုက္တာ လူနာက ဘယ္ လို ျဖစ္သြားလဲ”

“ဒီအတိုင္းပဲေလ ဆရာ … ကြ်န္ေတာ္ တစ္ညလံုး သူ ပူးေနတာ ထိုင္ေစာင္ေ့နရတယ္ … မအိပ္ရေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီဆရာက ကြ်န္ေတာ္ တို႔ အိမ္အေပၚထပ္မွာ သရဲကိုးေကာင္ရွိတယ္လို႔ ေျပာသြားေသးတယ္ေလ …ေၾကာက္လိုက္တာ ဆရာရယ္ …တစ္ညလံုးဘယ္သူမွ ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္ၾကဘူး”

မခိုင္လံုဘဲနဲ႔ ေလွ်ာက္ေျပာၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေအာင္ လုပ္ျပလိုက္တာ သူ႕ကို အထင္ မႀကီးတဲ့အျပင္ လူေတြက ပိုၿပီးစိတ္ဆိုးၾကပါတယ္။ သူတို႔ကို ေျခာက္လိုက္သလို ျဖစ္သြားလို႔ပါ။

အမွန္ေတာ့ သူတို႔အိမ္မွာ ဘာသရဲမွ မရွိပါ ဘူး။ စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ မေတြ႕ပါဘူး။ ကြ်ႏု္ပ္ ဆီမွာက စစ္ေဆးေတြ႕ရွိမွ အတည္လို႔ဆိုလိုတာပါ။ စစ္ေဆးလို႔မေတြ႕ရင္ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ မရွိဘူး လို႔ပဲ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္ဆီ လာသူ ေတြမွာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ပေယာဂစက္ရွိတယ္၊ သိုက္ဆက္ရွိတယ္ဆိုတဲ့အထင္နဲ႔ ေရာက္လာၾက သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ ထင္ စိတ္ေတြကေန ျဖစ္လာမယ့္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ေတြကို ျဖစ္မလာေစဖို႔ သူတို႔ကို နိမိတ္ျပ ေမးခြန္းေတြ ေမးတာတို႔၊ သူတို႔ဘက္က ႀကိဳတင္ေျပာျပတာေတြ ကို လက္ခံနားေထာင္တာတို႔ေတြ လုပ္ေလ့မရွိပါဘူး။ သူတို႔ကိစၥအတြက္ ပူးကပ္ၿပီးေျပာတဲ့အခါမွသာလွ်င္ သူတို႔ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိ မရွိ သူတို႔ဘာသာ တိုက္ၾကည့္စစ္ေဆးေစတာျဖစ္ပါ တယ္။

အဓိက ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ပေယာဂ ကုသတဲ့အခါ လူနာကို ႐ိုက္ႏွက္ကုသၿပီဆိုတာနဲ႔ အဲဒီဆရာဆိုသူ လံုးဝ မကုတတ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပေယာဂကုသတတ္ရင္ ႐ိုက္ႏွက္စရာ မလိုပါဘူး။ ႏႈတ္က အမိန္႔ေပးလိုက္႐ံုနဲ႔ ဆရာ့ သေဘာဆႏၵ အတိုင္း မပါတဲ့ ဆရာဆိုရင္ ဆက္မကုပါနဲ႔ေတာ့။ ေနာက္သာ ဆုတ္လိုက္ပါ။ ဆက္မကုပါနဲ႔ေတာ့။ ဒီဆရာ ပေယာဂကို ေသေသခ်ာခ်ာ မကုတတ္ဘဲ စိတ္ထဲရွိတာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။

အမိန္႔၊ အာဏာစက္နဲ႔ ကုသတာဆိုရင္ စကားတစ္ခြန္းတိုင္း တည္ေနရပါမယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ ပေယာဂကို ပိုင္ႏိုင္စြာ ကုသႏိုင္သူလို႔ သတ္မွတ္ ေစခ်င္ပါတယ္။

ခုနစ္ရက္သားသမီးမ်ား ပေယာဂပညာစက္ ေဘးမွ ေဝးႏိုင္ၾကပါေစ …

စိႏၱာမယဆရာပိုင္

အမွတ္(၃၆၂)၊ ၈-လမ္း၊ (၁၀)ရပ္ကြက္၊ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕ နယ္၊ ဖုန္း- ဝ၉၄၂၀၇၄၄ ၁၁၂။ ဝ၉၂၅၄၈၁၁၀ဝ၇

Comments

comments

Post Author: manawmaya