ေရွာင္မရတဲ့ ေဘး

မံႈျပာငယ္ရီ
ကုမ္ရာသီ တပို႔တြဲမွာလ
ေပါက္လဲငယ္ထိန္
အဝါေရာင္ေတာက္ခ်ိန္မို႔
ေထာင္ေျမာက္ေလေႏွာ။
ညီးလို႔ရယ္ဝါ
မီး႐ိႈ႕ကာ ဘယ္သူထိုက္ခဲ့ပါလိမ့္
ပူလိုက္ေလအက်ိဳး ဘာမွမနပ္ခဲ့ပါကလား။
လူမိုက္ေတြ ပိုးသတၲဝါ သတ္ေရာထင္
(အိုကြယ္) စိုးျပတ္လယ္ေတာ ။ ။
အကြ်ႏု္ပ္တို႕၏ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ အာဂႏၱဳဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အကြ်ႏု္ပ္ အပါအဝင္ ဦးပဥၨင္း၊ ကိုရင္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ရက္သတၲ တစ္ပတ္လွ်င္ မွတ္သားေလာက္ေသာ ကဗ်ာတစ္ ပုဒ္က် သင္ေပးေနက်အတိုင္း ယခု ကဗ်ာအသစ္ တစ္ပုဒ္ကို ႏႈတ္တိုက္ခ် သင္ေပးေတာ္မူေန၏။ထိုအသစ္သင္ေပးေသာ ကဗ်ာကို တစ္ပတ္လံုးလံုး ညဘုရားရွိခိုးဝတ္တက္ၿပီးတိုင္း ဆိုရမည္ျဖစ္၏။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို တစ္ပတ္တိတိ ညတိုင္း ရြတ္ဆိုရသျဖင့္ ဥာဏ္ေကာင္းသူအတြက္ ႏွစ္ရက္ခန္႔ ေနလွ်င္ အလြတ္ရၿပီး ဥာဏ္သင့္တင့္သူအတြက္ ေလးရက္ခန္႔ၾကာလွ်င္ ရလုနီးပါး ႏႈတ္တက္ေတာ့၏။ ဥာဏ္ထိုင္းသူပင္ တစ္ပတ္ၾကာေသာအခါ ရလုနီးပါး ႏႈတ္တက္ေနေတာ့၏။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ကဗ်ာအဓိပၸာယ္ကိုလည္း ရွင္းျပ၏။ ျမဴပင္းလြင့္တို႔ေၾကာင့္ မံႈမိႈင္းျပာရီေနတတ္ ေသာ ကုမ္ရာသီတပို႔တြဲလ၌ ေပါက္ပင္လဲပင္၊ ေပါက္ လဲပင္တို႔ အခ်ိဳ႕က ဝါ၊ အခ်ိဳ႕က နီျဖင့္ အေရာင္ ေတာက္ေနတတ္ေၾကာင္း၊ ေဆာင္းမွေႏြသို႔အကူး ေႏြဦးရာသီ ေရာက္စျဖစ္၍ တေပါင္းလကဲ့သို႔ပင္ ေလ႐ူးေမႊတတ္ေၾကာင္း၊ ထိုအခါမ်ိဳးဝယ္ မသိနား မလည္သူအခ်ိဳ႕က ႐ိုးျပတ္မ်ားကို မီး႐ိႈ႕တိုက္ေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ႐ိုးျပတ္မ်ားကို မီး႐ိႈ႕ မီးတိုက္ ျခင္းသည္ ႐ိုးျပတ္အတြင္း ေနထိုင္ေသာ ပိုးသတၲဝါ အမ်ားအျပားကို ေသေအာင္ သတ္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဘာ အက်ိဳးမွ် မရွိေသာ လူမိုက္မ်ား၏ အလုပ္ သာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရွင္းျပေတာ္မူသည္။
ထိုဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ေက်ာင္းတိုက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆရာ ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရ၏။ အကြ်ႏု္ပ္၏ဆရာေတာ္ ႀကီးသည္ ေက်ာင္းႀကီးအေပၚထပ္ သီတင္းသံုးၿမဲ ျဖစ္ေသာ အိပ္ခန္း၌ သီတင္းသံုးက်ိန္းစက္ၿပီး အာဂႏၱဳ ဆရာေတာ္ႀကီးက သီးျခားအခန္းတစ္ခု၌ သီတင္းသံုး က်ိန္းစက္ေတာ္မူသည္။

ေန႔စဥ္ နံနက္ ၄ နာရီခန္႔ က်ိန္းစက္ရာမွ ထေတာ္မူသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ က်ိန္းစက္ ရာမွ မထေသးပါက ေက်ာင္းတိုက္အေပၚထပ္၌ ေထာင့္ျဖတ္ စၾကံၾကြတာ္မူကာ –
ေစာေစာစီးစီးႏိုးမွ
ဘုရားပုထိုးရွိခိုးမွ
သူေတာ္ေကာင္းလည္းကိုးမွ
ဗူးပင္ၿခံစပ်ိဳးမွ
စည္းပြားခ်မ္းသာ တိုးၾကမည္ …
ဟု ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ အမ်ားၾကား ေအာင္ ႏုတ္မွ တြတ္တြတ္ရြတ္ဆိုေတာ္မူသည္။
အာဂႏၱဳဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ညဘက္၌လည္း ဦးပဥၨင္း၊ သာမေဏမ်ားအား “ဦးပဥၨင္း၊ ကိုရင္တို႔ …ေတာေနရဟန္းမ်ားကား နကၡတ္၊ တာရာမ်ားကို သိေနရမယ္၊ နကၡတ္တာရာမ်ားရဲ႕ ေတာက္ပမႈ၊ ညွိဳးမႈဟာ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ တိုင္းျပည္မ်ားရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးျပစ္ကို ႀကိဳတင္ ေျပာျပေနတတ္တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးပဥၨင္း၊ ကိုရင္ တို႔ကို အခုေကာင္းကင္မွာ ေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့ ၾကယ္ တာရာမ်ားရဲ႕ အမည္ အေနအထားကို ဒီေန႔ကစၿပီး သင္ျပေပးမယ္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ေကာင္းကင္ရွိ ခုႏွစ္စင္ၾကယ္ကို စတင္ ညႊန္ျပကာ သင္ေပးေတာ္ မူသည္။

အကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဘုရား၏ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္အရ ဤအာဂႏၱဳဆရာေတာ္ ႀကီးသည္ နကၡတ္၊ ေဗဒင္ အလြန္တတ္ကြ်မ္းေတာ္မူ ေၾကာင္း သိရ၏။

တစ္ေန႔၊ ဆရာတာ္ႀကီးနဲ႔ သူရဲ႕ မိတ္ေဆြ ဆရာေတာ္ဘုရား ႏွစ္ပါးတို႔ဟာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ သူတို႔ ႏွစ္ပါးရဲ႕ ဇာတာမ်ားကို စစ္ေဆးေတာ္မူတယ္၊ အခု ေက်ာင္းမွာ ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးေတာ္မူေနတဲ့ တို႕ရဲ႕ဆရာ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက မၾကာေသာ ကာလ၊ လပိုင္းအတြင္းမွာပဲ လူႀကီးေရာဂါနဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ ရမွာျဖစ္ၿပီး သူ႔မိတ္ေဆြဆရာေတာ္က ဒီထက္ ေစာေစာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူမယ္၊ ဘယ္လိုပ်ံလြန္ေတာ္မူ မလဲဆိုေတာ့ တနဂၤေႏြေထာင့္ အရပ္က အဆိပ္ရွိတဲ့ သတၲဝါကိုက္ခဲၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူရမယ္လို႔ ေဟာကိန္း ထြက္ေနတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ဒကာအရင္းေတြကို ေျပာျပေတာ့ သူ႕ဒကာအရင္း ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီး ေဗဒင္ အလြန္မွန္ေၾကာင္း သိတဲ့ အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ စိုးရိမ္လို႔ ယႀတာေက်ၿပီး ျဖစ္ေအာင္ သူ႔ရဲ႕ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းတဲ့အေနနဲ႔ တို႔ရဲ႕ေက်ာင္းမွာ ေခတၲသီတင္းသံုး ေတာ္မူဖို႔ အတင္းတိုက္တြန္းတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက ဧကန္ေသခ်ိန္က်ရင္ ဘယ္ယၾတာမွ ကုစားလို႔ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကမၼကၡယ၊ ကံကုန္မွာကို ကံျမင့္ေအာင္၊ ကံေကာင္းေအာင္၊ ကု စားႏိုင္ေကာင္း ကုစားလို႔ရမယ္။ အာယုကၡယ သက္တမ္းကုန္ရင္ ကုစားမရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယခုမိမိ သည္ သက္ေတာ္ (၈၀)ခန္႔ ရွိေနၿပီျဖစ္၍ ယၾတာ မေခ်လိုေတာ့ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒကာအရင္းေတြကို ေျပာလို႔မရဘူး။ အတင္း ယၾတာေခ်တဲ့အေနနဲ႔ ေက်ာင္းေျပာင္း သီတင္းသံုးဖို႔သာ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့အတြက္ သံဃာအား ဘုရားမဆန္သာဆိုတာလို တို႔ေက်ာင္းမွာ ေခတၲလာၿပီး သီတင္းသံုးတာျဖစ္တယ္၊ ဆရာေတာ္ ႀကီး ရွိေနခိုက္ မၿငိဳမျငင္ျပဳစုၾက၊ သင္ေပးတာ ကိုလည္း မွတ္သားနာယူၾကဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ရက္သတၲပတ္အနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ အာဂႏၱဳဆရာေတာ္ႀကီးအား သူ၏ရြာမွ ဒကားရင္းမ်ား က လာေရာက္ပင့္ေတာ္မူၾက၏။

အာဂႏၱဳဆရာေတာ္ႀကီးက “ေအးေပါ့ကြာ၊ မင္းတို႔ ျပန္ပင့္ေတာ့လည္း ျပန္လိုက္ရေသးတာေပါ့” ကိုယ့္တရားနဲ႔ကိုယ္ ေနသူအတြက္ကေတာ့ ဘယ္ ေနရာမွ ပ်င္းစရာဆိုတာ မရွိပါဘူး၊ အေကာင္းဆံုး အေဖာ္ကေတာ့ တရားပါပဲ၊ ဘာဝနာတရားထက္ ေကာင္းတဲ့ အေဖာ္ဆိုတာလည္းမရွိပါဘူး၊ စီးပြား ဥစၥာရဲ႕ အႏွစ္က ဒါန၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အႏွစ္က သီလ၊ အသက္ရဲ႕ အႏွစ္က ဘာဝနာမို႔ အသက္ရွည္သခိုက္၊ ဘာဝနာအႏွစ္ကိုပဲ အရယူၾကဖို႔ပဲ” ဟု မိန္႔ဆိုဆံုးမ ေတာ္မူကာ ဆရာေတာ္ႀကီး သီတင္းသံုးရာ ေက်းရြာ ရွိ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္လိုက္ၾကြသြားေတာ္မူသည္။

အာဂႏၱဳဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိတ္ေဆြဆရာ ေတာ္သည္ပင္ ေဟာကိန္းတြက္ခ်က္ကို အေလး အနက္ထားကာ “ဇီဝံ ပညာယ ရေကၡယ်၊ ဓနံ ကေမၼန ပါလေယ”ဟူေသာ စကားအားေလ်ာ္စြာ အသက္ကို ဥာဏ္ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ရာေရာက္ေအာင္ သူ႔ေက်ာင္းဝန္း၏ တနဂၤေႏြေထာင့္ကို အထူးျမတ္ၿခံဳ ပိတ္ေပါင္းမ်ား ရွင္းလင္းၿပီး တလင္းကဲ့သို႔ ေျပာင္ေန ေအာင္ ျပင္ဆင္ထား၏။

သို႔ေသာ္ သတၲဝါတစ္ေယာက္အတြက္ ဧကန္ ေတြ႕ရမည့္ ကံၾကမၼာကား ေရွာင္လႊဲ၍မရေခ်။ တစ္ေန႔ ညဘက္ ထိုအရပ္ဘက္သို႔ အမွတ္မထင္ သြားမိရာမွာ အဆိပ္ျပင္းေသာ ေျြမတစ္ေကာင္၏ ကိုက္ခဲျခင္းကို ခံရကား အကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ေက်ာင္းသို႔ ျြကေရာက္ သီတင္းသံုးခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးထက္ ေစာစြာ ဘဝနတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာသည္။

အာဂႏၱဳအျဖစ္ သီတင္းသံုးသြားေသာ ဆရာ ေတာ္ႀကီးသည္ သူ႔မိတ္ေဆြပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သူလည္း မၾကာမီပ်ံလြန္ေတာ္မူမည္ဟု ဧကန္ သိေတာ္မူ၏၊ တစတစ ဆြမ္းအဝင္နည္းလာသည္ ဆြမ္းတစ္ပန္းကန္ျပားခန္႔မွ ဆြမ္းတစ္ေကာ္ခန္႔၊ ထိုမွ ဆြမ္းခတ္ဇြန္းတစ္ဝက္၊ ထိုမွ ဆြမ္းဆန္ျပဳတ္ႀကဲ၊ ထိုမွ ဆြမ္းလံုးဝမဝင္ေတာ့။ ထို႔မွေနာက္ ေရ အနည္းငယ္သာ ေသာက္သံုးဘုန္းေပးသည္။ ထိုမွ ေနာက္ ႏႈတ္ခမ္းေတာ္တြင္း ေရစက္ခ်ေပးရသည္။ ထိုမွေနာက္ ႏႈတ္ခမ္းေတာ္ကို ေရစြတ္ေပးရၿပီး မည္သို႔မွ် နာက်င္မႈမရွိ၊ ေဝဒနာဆိုးမ်ားမခံစားရဘဲ အိပ္ေပ်ာ္ေတာ္မူသြားသကဲ့သို႔ ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြား ေသာအခါ အခါမဲ့ ပန္းမ်ား ပြင့္ေတာ္မူၾက၏။

“ယၾတာက၊ ဂါထာမန္းမႈတ္၊ အစုတ္အႏွံ၊ ကာယံကိုယ္တြင္း၊ ေဖာက္ကာထြင္း၍ သြင္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေၾကာင္းေသေဘး၊ မထင္ ေဝးခဲ့”။
“အာဒိကပၸ၊ ကမၻာကစ၊ ကာလခုေတာင္၊ ျပည္က်ိဳးေဆာင္သည္၊ ဘုန္းေခါင္မဟာ၊ ႀကီးေတ ဇာႏွင့္၊ စၾကာအစိုးရ၊ မင္းထိုမွ်က၊ ဗုဒၶပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၱာဟု၊ ခီဏာသဝ၊ ဝိသုဒၶျဖား၊ အရွင္မ်ားလည္း၊ တစ္ပါးမွ်တိ၊ ၿမဲမရွိဘူး” ဟူေသာ မကာရေလာပ အေက်ာ္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးဆက္ ေတာ္မူသည့္ မဃေဒဝလကၤာသစ္၌ လာရွိသည္ အတိုင္းပင္ နကၡတၲေဗဒပညာရွင္ႀကီးလည္း ေသ ေဘးကို မေရွာင္ႏိုင္ခဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးကား ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းပီသစြာ ေသေဘးကို တရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အသက္တမ္းႏွင့္အမွ် အႏွစ္ သာရကို ရေအာင္ယူေတာ္မူခဲ့ၿပီး ေျမအိုးႏွင့္တူေသာ တန္ဖိုးမဲ့စြာ ပ်က္လြယ္လွေသာ လူ႔ခႏၶာကိုစြန္႔ကာ နတ္ခႏၶာ နတ္တို႔၏ အသိဥာဏ္ျဖင့္ ဘာဝနာတရား တို႔ကို ဆက္လက္ ပြားမ်ားေနေပေရာ့မည္။
အမ်ားသူငါလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို အတု ယူကာ ေမ့လွ်င္ သုသာန္၊ မေမ့လွ်င္ နိဗၺာန္ ဟူ ေသာ စကားအတိုင္း ကုသိုလ္ကို ေမ့ေလ်ာ့တတ္ သူတို႔ အႀကိမ္မ်ားစြာ သြားရာျဖစ္ေသာ သုသာန္ကို ေရွာင္လႊဲကာ ကုသိုလ္မေမ့သူတို႔ သြားရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သြားသင့္ၾကပါသတည္း။

ေဝါၿမိဳ႕နယ္၊ အုတ္ဖိုေက်းရြာမွ ဆရာေတာ္ ႀကီး ဦးစႏၵိမာမွ ေျပာျပသည့္ ကဝၿမိဳ႕နယ္၊ ဖိုး႐ိုးစု ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဂုဏ္ေတာ္ကို စာပန္းခ်ီ ျခယ္မႈန္းပါသည္။

စိရံ တိ႒တု သဒၶေမၼာ
သဒၶမၼမ႑ိဳင္ဆရာေတာ္

Comments

comments

Post Author: manawmaya