အလုပ္ၾကမ္းသမား ကိုေက်ာ္ေမာင္အတြက္ ကပၸိယႀကီးေျပာျပတဲ့ လိပ္ေခါင္းေရာဂါကုထံုး

ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကပၸိယႀကီး ဦးျဖဴသီးဟူေသာ ဇာတ္ေကာင္ကိုအေျခခံ၍ တိုင္းရင္းေဆးကုထံုး ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ေရးသားတင္ျပခဲ့ပါ သည္။ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားမွာ ကြ်ႏု္ပ္၏ ကိပၸီယႀကီးႏွင့္ ရင္းႏွီးေနၾကေၾကာင္း ေတြ႕ ရပါသည္။ ဦးျဖဴသီးအမည္ႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားပါလာလွ်င္ “ဆရာေရ … မေနာမယဂ်ာနယ္မွ ဆရာရဲ႕ ကပၸိယႀကီးကေတာ့ …..ေရာဂါကို ကုသ ေပးတဲ့အေၾကာင္းပါ လာတယ္ဗ်ိဳ႕” စသည္ျဖင့္ ေဝဖန္ျခင္း၊ အားေပးျခင္း၊ အသိေပး ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ျပဳၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကပၸိယႀကီးဦးျဖဴသီးဆိုေသာအမည္သည္ စာဖတ္သူမ်ားႏွင့္ အထိုက္ အေလ်ာက္ ရင္းႏွီးမႈရွိေနေၾကာင္း သတိျပဳမိပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ တစ္ေန႔ေသာအခါ –

ကြ်ႏု္ပ္ထံသို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ရင္းႏွီးေသာ စာေရးဆရာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ဖုန္းဆက္၍ ကပၸိယႀကီး ဦးျဖဴသီးဟူေသာအမည္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးအႀကံေပးလားပါသည္။ လိုရင္းကိုတင္ျပရေသာ္ –

 

ကပၸိယႀကီး ဦးျဖဴသီး အမည္ေျပာင္းျခင္း

ကြ်ႏု္ပ္၏ဇာတ္လိုက္ႀကီး ဦးျဖဴသီး၏အမည္မွာ တစ္ခါက ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီး တင့္ဆန္း၏ “ကပၸိယစံုေထာက္ႀကီးဦးျဖဴသီး”၏အမည္ႏွင့္ တူေန ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စာေရးဆရာမိတ္ေဆြက ထိုအခ်က္ ကိုပင္ ကြ်ႏု္ပ္အား ေစတနာႏွင့္ သတိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။

“ ဆရာရဲ႕ ကပၸိယႀကီးဦးျဖဴသီးနဲ႔ ကပၸိယ စံုေထာက္ႀကီးဦးျဖဴသီး နာမည္ခ်င္းအတူတူျဖစ္ေန တယ္ဗ်။ အဲ့ဒါကို နာမည္ေျပာင္းရင္ေကာင္းမယ္”

“ဘာေၾကာင့္လဲဗ်ာ …ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီ ကပၸိယ စံုေထာက္ႀကီး ဦးျဖဴသီးကို သေဘာက်ၿပီး ကြ်န္ ေတာ္ရဲ႕ကပၸိယႀကီးကိုလည္း ဦးျဖဴသီးလို႔နာမည္ေပး ခဲ့တာပါ”ဟု ေျပာျပလိုက္ရာ –

“ဆရာက ဒီေန႔ေခတ္နဲ႔ မ်က္ျခည္ျပတ္ေန ၿပီနဲ႔တူတယ္ဗ်၊ “ငါက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္”ဆိုတဲ့ ဒီေန႔ ေခတ္စားေနတဲ့ သီခ်င္းရွိတယ္မဟုတ္လား၊ စစ္ႀကိဳ ေခတ္က ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ကို ဖန္တီးသူ မိသားစုမ်ားက ေတးေရးဆရာကို “ဗိုလ္ေအာင္ဒင္” နာမည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမႈဖြင့္ထားတယ္ေလ။ ခင္ ဗ်ားရဲ႕ ကပၸိယႀကီးဦးျဖဴသီး အဲ့ဒီလိုမေတာ္တဆျဖစ္ခဲ့ ရင္ အလကား ေခါင္းစားေနရပါဦးမယ္ဗ်ာ၊ အဲဒါ ေၾကာင့္ သတိေပးရတာပါ”ဟုေျပာျပပါသည္။

ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ကပၸိယႀကီးကို ဤ အထိ မတြက္ထားပါဘူး။ ယေန႔ေခတ္ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ သီခ်င္းမွာ သိပ္ေပါက္ေနၿပီ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး “ငါက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္” ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ကြ်န္ေတာ္က ေလွ်ာ့တြက္ထားေသာ္လည္း မိတ္ ေဆြက ေလွ်ာ့မတြက္ထားခဲ့ပါ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာ ၏ ေစတနာစကားကို ကြ်ႏု္ပ္ ေလးစားစြာ စဥ္းစားခဲ့ရေပသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ သံေယာဇဥ္တြယ္တာ လ်က္ရွိပါေသာ ကပၸိယႀကီး၏ ဦးျဖဴသီးအမည္ကို ေျပာင္းလိုက္မွ သင့္ေတာ္ေပေတာ့မည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဝါဆိုဦးကာလ၏ တစ္ေန႔ေသာ အခ်ိန္တြင္ ကပၸိယႀကီး၏ တဲ ေက်ာင္းကေလးတည္ရွိရာေအာင္ ေဗာဓိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားခဲ့ပါသည္။ ပဲပလာတာ ႏွစ္ ထုပ္၊ လက္ဖက္ရည္အခ်ိဳ ပါ ဆယ္ႏွစ္ထုပ္ကိုလည္း ယူသြားခဲ့ ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ကိတ္မုန္႔တစ္လံုး ႏွင့္ အိုဗာတင္းပုလင္း တစ္လံုး လည္း ပါသြားပါသည္။

ကပၸိယႀကီးကို ထန္းပလပ္ ကုလားထိုင္၌ အက်အနထိုင္လ်က္ ပုတီးတေဂ်ာက္ေဂ်ာက္စိပ္ေန သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

“ေဟ့ ေက်ာင္းဆရာ… စားနပ္ရိကၡာေတြနဲ႔ ပါလားဗ်။ ဘာအစီအစဥ္မ်ား ရွိလို႔လဲ”ဟု ခရီးဦးႀကိဳ ဆိုရင္း ေမးျမန္းေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္က –

“ကပၸိယႀကီးကို ဝါဝင္ခ်ိန္ကန္ေတာ့ဖို႔နဲ႔၊ နာ မည္ေျပာင္းတဲ့ အခမ္းအနားကေလး လုပ္ခ်င္လို႔ပါ ခင္ဗ်ာ”ဟု ျပန္ေျဖလိုက္ေလသည္။

ကပၸိႀကီးက ႏွဖူးေၾကာကိုတြန္႔ကာ သူ၏ ေမွးစင္းေနေသာ မ်က္လံုးကိုျပဴးလိုက္ၿပီး –

“ဝါဝင္ ကန္ေတာ့တာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဘာကိစၥနဲ႔ဘယ္သူ႕ကို နာမည္ေျပာင္းမွာလဲဗ်”ဟုေမး ပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း လိုရင္းကိုရွင္းျပၿပီး လွဴဖြယ္ ပစၥည္းမ်ားကို လင္ပန္းတစ္ခ်ပ္တြင္ထည့္၍ ကပၸိယ ႀကီးေရွ႕တြင္ခ်ကာ ႐ိုေသစြာ ကန္ေတာ့ခဲ့ပါသည္။ ၿပီးေသာ္ လက္ဖက္ရည္ခ်ိဳဆိမ့္ ႏွစ္ခြက္ကို လက္ကိုင္ ကြင္းပါေသာ ဖန္ခြက္ထူႀကီး ႏွစ္လံုးတြင္ထည့္၍ ပဲ ပလာတာႏွင့္ ၿမိန္ရွက္စြာ စားေသာက္ၾကပါေတာ့ သည္။

“ေအးဗ်ာ …ခင္ဗ်ားက စာေရးဆရာဆို ေတာ့ လိုအပ္လို႔ က်ဳပ္အမည္ကို ေျပာင္းတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဘယ္လိုေျပာင္းမွာလဲဗ် …ဟဲ ဟဲ”

“ဦးျဖဴသီးကို ‘ကိုညိဳသီး’လို႔ေျပာင္းမယ္ ဗ်ာ။ ညိဳသီးဆိုေတာ့ နာမည္ဆင္တူ မရွိေလာက္ပါ ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ‘နဝင္း’ဓာတ္လည္း မိတာေပါ့ဗ်ာ ႀကိဳက္ရဲ႕လားဗ်”

“ဟား ဟား ဟား …ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္ကို ဇာတ္ေကာင္လုပ္ထားေတာ့ ဇာတ္ဆရာအလိုက် ကçရမွာေပါ့ဗ်ာ၊ အမွန္ေတာ့ နာမည္ဆိုတာက ပညတ္ခ်က္ေတြပါ။ ဒါက အေရးမႀကီးပါဘူး၊ နာ မည္ရွင္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္တဲ့ အျပဳအမူနဲ႔ စိတ္ေန စိတ္ထားျမင့္ျမတ္မႈကသာ အေရးႀကီးပါတယ္ဗ်ာ၊ ေအး …မေသာက္ရတာ ႀကာၿပီျဖစ္တဲ့ လက္ဖက္ ရည္ခ်ိဳ ခ်ိဳဆိမ့္ကေလး ေသာက္ရင္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ နာ မည္ေျပာင္းျခင္း အခမ္းအနားကို ႀကိဳဆိုပါတယ္ဗ်ာ ဟု ေျပာဆိုပါသည္။ ကပၸိယႀကီး၏ သေဘာတူညီမႈ ကို ရယူခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါ၍ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေနာင္အခါမ်ား တြင္ ကြ်ႏု္ပ္ ဇာတ္လိုက္ႀကီး ဦးျဖဴသီး၏အမည္ကို ‘ဦးညိဳသီး’ဟုေျပာင္းလဲေခၚေဝၚ ေရးသားမည္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း ခ်စ္ေသာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားကို အသိ ေပးလိုက္ရပါသည္ ခင္ဗ်ား။

 

အလုပ္ၾကမ္းသမား ကိုေက်ာ္ေမာင္ ေရာက္လာျခင္း

ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ကပၸိယႀကီး ဦးညိဳသီးတို႔ စကား ေကာင္းေနခိုက္တြင္ ဆိပ္ကမ္းသာရြာ၊ ေငြေသာင္ယံ ရပ္ကြက္မွ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ကပၸိယႀကီး၏ တဲေက်ာင္းကေလးတြင္းသို႔ ဝင္လာေလ၏။ ထို လူငယ္၏အမည္ကို ကိုေက်ာ္ေမာင္ဟုေခၚသည္။ ေက်ာက္က်ံဳးေသာလုပ္ငန္းႏွင့္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ အ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေနသူျဖစ္ေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္ သိေနပါသည္။ ကိုေက်ာ္ေမာင္သည္ ေက်ာက္က်ံဳး႐ံု မက စက္ေလွေမာင္းရန္ ငွားေသာအခါ စက္ေလွကို ေမာင္းသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေရႊတြင္းသို႔သြား၍ ေရႊ က်င္ေသာအလုပ္ကိုလည္း လုပ္ကိုင္လ်က္ မိသားစု ဘဝကို ေျဖရွင္းေနသူျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္က –

“လာဗ်ိဳ႕ ကိုေက်ာ္ေမာင္”ဟု ခင္မင္စြာဖိတ္ ေခၚလ်က္ ထိုင္ရန္ေနရာကို ညႊန္ျပေပးရာ ဖ်ာၾကမ္း ေပၚတြင္ထိုင္ရင္း မသာယာ မလွပေသာ မ်က္ႏွာထား ျဖင့္ –

“အဘိုး ကပၸိယႀကီးခင္ဗ်ာ … ကြ်န္ေတာ္ လိပ္ေခါင္းေရာဂါကိုခံစားေနရလို႔ အလုပ္မဆင္းႏိုင္ တာ သံုးေလးရက္ရွိပါၿပီခင္ဗ်ာ၊ အဲဒါ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကယ္ပါဦး ခင္ဗ်ာ”ဟု ေျပာေလသည္။

ကပၸိယႀကီး ဦးညိဳသီးသည္ ေသာက္လက္စ ျဖစ္ေသာ လက္ဖက္ရည္အခ်ိဳကို အၿပီးသတ္ေမာ့ခ် လိုက္ၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းတစ္ခြက္ကိုငွဲ႕ရင္းမွ “ငါ့တူႀကီး ရဲ႕ေရာဂါျဖစ္စဥ္ကို ရာဇဝင္ခင္းျပပါဦးေလ”ဟု ေျပာ လိုက္သည္။

 

ကိုေက်ာ္ေမာင္၏ လိပ္ေခါင္းေရာဂါကို ေခတ္မီ ကုထံုးႏွင့္ ကုသခဲ့ျခင္း

“ဒီလိုပါခင္ဗ်ာ ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လိုက ဘယ္ လို ေရာဂါရလာတာကိုေတာ့ မသိပါဘူး။ မိုးေလးမ်ား အံု႔လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေညာင္းညာကိုက္ခဲလာပါတယ္။ ဝမ္းလည္း ခ်ဳပ္ေနတတ္တယ္။ အလုပ္ကေနပူ မိုးရြာ မေရွာင္ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ရေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ လူငယ္သဘာဝ အေသာက္အစားလည္း ရွိပါတယ္။ ကပၸိယႀကီးရယ္”

“ျဖစ္ပံုကေတာ့ စအိုအထက္ ခါး႐ိုးကစၿပီး တအားကို ကိုက္ခဲလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္ရတဲ့ဘဝဆိုေတာ့  ကြ်န္ေတာ္အလုပ္မလုပ္ ႏိုင္ရင္ မိသားစုထမင္းငတ္ၾကမွာဆိုေတာ့ ေပေပေတ ေတနဲ႔ အရက္ေသာက္ၿပီး အလုပ္ကိုဆင္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕စက္ေလွပိုင္ရွင္က ကြ်န္ေတာ့္ကို ေငြထုတ္ေခ်းၿပီး ေဆးခန္းကိုသြားျပခိုင္း တယ္ ခင္ဗ် …”

“ေအးကြဲ႕ …ဒီေရာဂါကို က်ဳပ္တို႔ျမန္မာ့ ေဆးက်မ္းေတြမွာ ‘ျမင္းသ႐ိုက္နာ’လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ေတာ့ ဒီနာမည္ကိုသိပ္မသိၾကေတာ့ပါဘူး။ ေသြးဒူလာ လိပ္ေခါင္းလို႔ပဲ အသိမ်ားၾကတယ္။ အပူ အပုပ္ေတြစုဖြဲ႕ၿပီး အစားအေသာက္က မမွန္၊ အပူ အစပ္ေတြကို လိုတာထက္ပိုစား၊ အရက္ကလည္း ေသာက္တယ္ဆိုေတာ့ ေရာဂါရလာတယ္ ဆိုပါေတာ့ ကြယ္ …ကဲ ဆက္ေျပာပါဦး”

“ကြ်န္ေတာ့္ကို ေရႊရတနာဆိုတဲ့ေဆးခန္းက ဆရာဝန္ႀကီးက စစ္ေဆးၿပီး ခါးကိုကုန္းခိုင္းတယ္၊ ေနာက္ေတာ့စအိုေပါက္ထဲကို တစ္စံုတစ္ခုသြင္းလိုက္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ေျခာက္လံုးပူးေသနတ္ပံုစံ ကိရိယာ ကိုသံုးၿပီး သားေရကြင္းနဲ႔ လိပ္ေခါင္းကို ပစ္သြင္းေတာ့ တာပါပဲ။ သားေရကြင္းနဲ႔ပစ္တာက သိပ္မနာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာမွန္းမသိဘဲ စအိုထဲသြင္းထားတာႀကီးက အခံရ အေတာ္ခက္ပါတယ္။ သားေရကြင္းနဲ႔ သံုးေလး ခါေလာက္ပစ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို ေသာက္ေဆးေတြ ေပးရင္း ျပန္လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီေဆးခန္းျပၿပီး ႏွစ္လ သံုးလေလာက္ ျပန္ေကာင္း သြားပါတယ္။ အလုပ္လည္း ပံုမွန္ျပန္ဆင္းၿပီး စက္ ေလွအံုနာ(ပိုင္ရွင္)ကို ေခ်းထားတဲ့ေငြလည္း ျပန္ဆပ္ခဲ့ ပါတယ္။

 

မ႐ွဴႏိုင္မ႐ွိဳက္ႏိုင္သူ ဘဝသို႔ ျပန္ေရာက္ခဲ့ရျခင္း

ကိုေက်ာ္ေမာင္က ဆက္ေျပာသည္မွာ “ကြ်န္ ေတာ္လည္း ေရာဂါေပ်ာက္သြားၿပီလို႔ထင္တာေၾကာင့္ ခါတိုင္းလိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၊ စားစားေသာက္ေသာက္ နဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနတုန္း၊ မ႐ွဴႏိုင္ မ႐ွိဳက္ႏိုင္တဲ့ဘဝ ကို ေရာက္လာရတာပဲ ခင္ဗ်”

“မ႐ွဴႏိုင္ မကယ္ႏိုင္ပါ’ ကို ေက်ာ္ေမာင္ရယ္ ဟု ကြ်ႏု္ပ္က ဝင္၍ေျပာလိုက္ရာ

“ဒီေရာဂါက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္ လိပ္ေခါင္း ထြက္လာၿပီဆိုရင္ ေသြးတစ္စက္စက္က်ၿပီး လူပါေပ်ာ့ ေခြသြားတယ္ဆရာရယ္။ အသက္မ႐ွဴႏိုင္ မ႐ွိဳက္ႏိုင္ ေအာင္ ျဖစ္ရလို႔ ေျပာတာပါခင္ဗ်ာ။ မ႐ွဴႏိုင္မ႐ွိဳက္ႏိုင္ ေတာ့ မရွာႏိုင္တဲ့ ဘဝေရာက္ပါေရာလား။ ကြ်န္ေတာ္ က မ႐ွဴႏိုင္မကယ္ႏိုင္လို႔ မေျပာဘူးဆိုတာက ကြ်န္ ေတာ့ကို ကယ္ႏိုင္မယ့္ ကပၸိယႀကီးအေၾကာင္း ၾကား ဖူးလို႔ပါပဲ ခင္ဗ်ာ”ဟု စကားေတာင္စားပမာ စကားကို အဆင္ေျပေအာင္ ေျပာလိုက္ေလေတာ့သည္။

ကပၸီယႀကီးက “မင္းဆိုတဲ့ေကာင္ စကားပရိ ယာယ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကြယ္တယ္ကြဲ႕။

ပညာေလး တတ္ၿပီး ေရွ႕ေနလုပ္စားရင္ ႀကီးပြားႏိုင္တယ္”ဟု မွတ္ခ်က္ေပးေလရာ ကြ်ႏု္ပ္က –

“မလုပ္ပါနဲ႔ ကပၸိယႀကီးရယ္ … ဒီေန႔ေခတ္ မွာ ျပည္သူ႕ဘက္က ရပ္တည္တဲ့ေရွ႕ေနႀကီးေတြ၊ ေထာင္ ႏႈတ္ခမ္းနင္းၿပီး အသက္ေမြးေနရတာနဲ႔ စာရင္ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ၿပီး လိပ္ေခါင္းထြက္တာကမွ ကုလို႔ ေပ်ာက္ဦးမယ္ဗ်”ဟု ဝင္ေျပာလိုက္ရာ အားလံုး ရယ္ ေမာၾကေတာ့သည္။ ကိုေက်ာ္ေမာင္က ဆက္ေျပာ သည္မွာ –

“ကြ်န္ေတာ္က အလုပ္ကလည္း လုပ္ရ၊ ဝမ္း ခ်ဳပ္တာ မခ်ဳပ္တာလည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ အရက္က ေသာက္မိေနေတာ့ ပိုပို ဆိုးလာတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လူလည္း ေတြ႕တဲ့အတိုင္း ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ ခင္ဗ်ာ”

 

ကပၸိယႀကီးေျပာျပတဲ့ လိပ္ေခါင္းေရာဂါရဲ႕နိဒါန္း

“ေအးဗ်ာ ကိုေက်ာ္ေမာင္ေျပာျပလို႔ ေရာဂါရဲ႕ ရာဇဝင္ကိုေတာ့ သိပါၿပီ။ ဒီတစ္ခါ က်ဳပ္ေျပာရမယ့္ အလွည့္ေပါ့ေနာ္။ လိပ္ေခါင္းေရာဂါ စျဖစ္ရတဲ့နိဒါန္း ကေတာ့ အပူအစပ္အပုပ္အခိုးေတြက စတာပါပဲ။ ဝမ္းထဲမွာ ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ အစာေဟာင္းေတြက လူတစ္ေယာက္မွာ သံုးေပါင္က ၁၂ ေပါင္အထိရွိေန တယ္လို႔ အေနာက္တိုင္းပညာရွင္ေတြက ေျပာၾက တယ္ဗ်။ အဲ့ဒီအစာေပာင္းေတြက စြန္႔သင့္တဲ့အခ်ိန္ မွာ မစြန္႔ရေတာ့ ေရာဂါမ်ိဳးစံုရေတာ့တာပါပဲ။ ဒီမွာ လိပ္ေခါင္းေရာဂါကေတာ့ ဓာတ္ခ်ဳပ္ရာက စတာပဲ၊ စျမင္းခံၿပီး ဓာတ္သြားရင္ ညႇစ္ၿပီးသြားရတယ္။ ဒါဟာ လိပ္ေခါင္းျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဝမ္းဗိုက္ မေကာင္းတဲ့ေရာဂါေၾကာင့္ ဓာတ္ခဏခဏ သြားရတယ္။ ဝမ္းပ်က္ ဝမ္းေလ်ာေၾကာင့္လည္း လိပ္ ေခါင္းျဖစ္ရျပန္တယ္။ အပူအစပ္စာေတြ စားတာမ်ား ရင္လည္း လိပ္ေခါင္းေရာဂါျဖစ္ဖို႔ အားေပးရာေရာက္ တယ္။ ေတာရြာေတြမွာ ခုခ်ိန္ထိ ေရသံုးတဲ့အက်င့္မရွိ ဘူးဗ်။ အိမ္သာတက္ၿပီး ေတြ႕တဲ့အရာနဲ႔ သန္႔ရွင္း ေစတာမ်ိဳး၊ ဥပမာ- တုတ္ေခ်ာင္းေတြ၊ ေပေရေနတဲ့ စကၠဴေတြေၾကာင့္လည္း လိပ္ေခါင္းျဖစ္တတ္တယ္။ စအိုဝမွရွိေနတဲ့ ေသြးရည္ဖုကေလးေတြက အခန္႔ မသင့္ရင္ ေသြးစိမ့္တာေတြ ေသြးယိုတာေတြ ျဖစ္ တတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အစားအေသာက္ အေန အထိုင္ သန္႔ရွင္းဖို႔ လိုတာေပါ့ဗ်ာ။ သင့္တာကို စား တတ္ဖို႔လည္း အေၾကာင္း တစ္ခုပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ရဟန္း ေတာ္ေတြ(စာသင္သားေတြ)႐ံုးဝန္ထမ္းေတြ အထိုင္ ဣရိယာပုတ္ေၾကာင့္လည္း ဒူလာစြဲၿပီး လိပ္ေခါင္း ေရာဂါရတယ္ဗ်။ ဒီေရာဂါကို ကုသနည္းကေတာ့ ေဆးနည္းတိုေရာ၊ ေဆးနည္းရွည္ေရာ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ လက္ ေတြ႕အသံုးခ်ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဒသနာနယ ေခတ္သစ္ ကုထံုး က်မ္းမွာလာတဲ့ လိပ္ေခါင္းကုထံုးကိုအရင္ ေျပာျပ မယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားၾကေပါ့။ ေက်ာင္း ဆရာလည္း မွတ္သားထားရင္ သူမ်ားကို ကူညီႏိုင္ တာေပါ့ဗ်ာ”

“ဟုတ္ကဲ့ပါ ခင္ဗ်ာ”ဟု ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ကိုေက်ာ္ ေမာင္တို႔က ၿပိဳင္တူ ေျပာလိုက္ၾကပါသည္။

 

လိပ္ေခါင္းေသြးက်တာ ရပ္ေစတဲ့ေဆးနည္း

တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းအလိုအရ ေသြးဒူလာ လိပ္ေခါင္းကို ေသြးက်တာ ရပ္သြားေအာင္ ေဆး သံုးလံုး တိုက္ေပးရတယ္။ တေတာက္ေတာက္ က် ေနတဲ့ေသြးဟာ ခ်က္ျခင္းရပ္သြားေအာင္ အစြမ္းသတၲိႀကီးမားတဲ့ ေဆးေကာင္းဝါးေကာင္း ရွိတယ္ဗ်။ ဒီေလာက္အစြမ္းထက္ေပမယ့္ ေဖာ္စပ္ရတာ လြယ္ တယ္ဗ်။ ေဆးနည္းက –

(၁) ၾကက္သြန္ျဖဴ တစ္က်ပ္သား

(၂) င႐ုတ္ေကာင္း တစ္က်ပ္သား၊

(၃) ကင္ပြန္းေစ့ ရွစ္ပဲသားပါပဲ။ ဒီသံုးမ်ိဳးကို ပ်ားရည္နဲ႔ ေရာႀကိတ္ရတယ္။ ဆီးသီးကင္းေလာက္ လံုးၿပီး ေနေသြ႕ေအာင္ လွန္းထားရမယ္။ တစ္ခါ ေသာက္႐ံုနဲ႔ ေပ်ာက္တယ္။ စိတ္ခ်ရေအာင္ သံုးရက္ ေလာက္ ဆက္ေသာက္ရင္ေကာင္းတယ္။ မေသာက္ ခင္ အုန္းစိမ္ေရကို တစ္ရက္ႀကိဳေသာက္ထားရတယ္။

 

လိပ္ေခါင္းထုတ္တဲ့ ေဆး

“ဒီေနာက္ေတာ့ လိပ္ေခါင္းကို အျပင္ကို ထုတ္တဲ့ေဆးနဲ႔ လိပ္ေခါင္းထြက္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ရ မယ္။ လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေဆးကိုေတာ့ ပရေဆးဆိုင္မွာ လြယ္လြယ္ဝယ္လို႔ရတယ္။

(၁) ေက်ာက္ခ်ဥ္ တစ္က်ပ္သား

(၂) ဒုတၳာ ႏွစ္က်ပ္သား အဲဒီေဆး ႏွစ္မ်ိဳး ကို မီးနဲ႔ဖုတ္ၿပီး ညက္ေအာင္ေထာင္း၊ ပဝါပါးနဲ႔ စစ္၊ ေလလံုတဲ့ ပုလင္းမွာ ထည့္ရမယ္”

“လိပ္ေခါင္းေရာဂါရွင္ဟာ ဒီေဆးကို သံုးရင္ လက္ကိုစင္ေအာင္ေဆး၊ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့အဝတ္နဲ႔ သုတ္ၿပီးမွ နည္းနည္းေလာက္ပဲ တစ္ခါသံုးဖို႔ ေဖ်ာ္ ထားတဲ့ ေဆးရည္ကိုလက္ညႇိဳးနဲ႔စိုစြတ္ေအာင္ယူၿပီး စအိုေပါက္ထဲကို လက္တစ္ဆစ္ေလာက္ ဝင္ေအာင္ ေမႊေပးရမယ္။ ဒါဆိုရင္ ဂူေအာင္းေနတဲ့ လိပ္ေခါင္း အတြင္းက အျပင္ဘက္ကို ျပဴထြက္လာမယ္ဗ်”

 

လိပ္ေခါင္းျဖတ္တဲ့ ေဆး

“ထြက္လာတဲ့ လိပ္ေခါင္းကို သပြတ္ခါးသီး အဆီထုတ္ထားတာနဲ႔ နယ္ေပးရမယ္။ သပြတ္ခါးသီး ဆိုတာ ေတာရြာေတြမွာ အလြန္ေပါပါတယ္။ အဆီကို ေတာ့ သပြတ္ခါးသီး အေစ့ကေနၿပီး ထုတ္ယူႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီေဆးဟာ သိသူအတြက္ အလြန္ထိေရာက္ တဲ့ေဆးပဲ။ အဲဒီေဆးနဲ႔ ႏွစ္ရက္တစ္ႀကိမ္ လိပ္ေခါင္း ကို ေကာင္းေကာင္းသုတ္ေပး၊ လိပ္ေခါင္းဟာ အေရာင္ေျပာင္းၿပီး ညိဳမည္းလာလိမ့္မယ္။ မေျြက မခ်င္း ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ သုတ္လိမ္းေပးရင္ ေနာက္ ဆံုး ညိဳမည္းလာၿပီး ျပတ္က်သြားပါေရာ”

 

လိပ္ေခါင္းေရာဂါ အၿပီးသတ္ေခ်မႈန္းျခင္း

ေနာက္ဆံုးလိပ္ေခါင္းကို အၿပီးသတ္ေခ်မႈန္းဖို႔ ကန္စြမ္းရြက္ (အ႐ိုးနီတဲ့လယ္ကန္စြမ္းရြက္) ၂၅ က်ပ္ သားကို သတၲဳရည္ျပဳလုပ္ၿပီး ေက်ာက္ခ်ဥ္မႈန္႔ ႏွစ္ က်ပ္သားကိုထည့္ရမယ္။ အင္တံုတစ္ခုထဲမွာ အဲဒီ ေဆးရည္ကိုထည့္ၿပီး လိပ္ေခါင္းနဲ႔ ထိေအာင္ဖိၿပီး ထိုင္ရမယ္။ သံုးရက္ေလာက္ ဆက္တိုက္ တစ္ေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္ႏႈန္းနဲ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၾကာၾကာေလး ထိုင္ေပးပါ။ ဒါဆိုရင္ လိပ္ေခါင္းကို ေနာက္ဆံုး ေခ်မႈန္းၿပီးသား ျဖစ္သြားမယ္။ အဆင့္ေတြမ်ား ေပမယ့္ ေငြေၾကးမကုန္ဘူး။ စိတ္ရွည္ရွည္လုပ္ေပး ရင္ ပြဲသိမ္းေကာင္းတဲ့ နည္းေတြပဲ။

 

လိပ္ေခါင္းအတြက္ ေပါင္းေခြ်းထုတ္ရန္နည္း

ေရာဂါတစ္ခုျဖစ္ရင္ ခုခ်က္ျခင္းကု၊ ခ်က္ ျခင္းေပ်ာက္ခ်င္လို႔ေတာ့ အဆင္မေျပဘူးကြဲ႕ စနစ္ တက် စိတ္ရွည္ရွည္ကုရင္ အျမစ္ျပတ္တာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးတစ္ဆင့္ကေတာ့ ေပါင္းေခြ်းထုတ္ဖို႔ပဲ၊ ေဆးေတြကေတာ့ –

(၁) သနပ္ရြက္ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္

(၂) ထိက႐ံုးရြက္ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္

(၃) ဝါးရြက္ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္

(၄) ဆင္ငိုျမက္ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္

(၅) သက္ရင္းႀကီးရြက္ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္

အဲဒီ ငါးမ်ိဳးကို ဆန္တစ္ျပည္ဝင္တဲ့အိုးမွာ ေရနဲ႔ ျပဳတ္ေပါ့ ေရပြက္ပြက္ဆူရင္ အိုးကိုခ်ၿပီး၊ ျမန္မာ ကန္ေဆး၊ ငန္းနီေက်ာ္လိုေဆး ပူပူတစ္ခြက္ကို ေသာက္ၿပီးေတာ့ ေပါင္းေခြ်းထုတ္ရတယ္။ ဒီေန႔  ေခတ္မွာေတာ့ ဒီနည္းကိုမသံုးၾကဘူး။ အဂၤလိပ္ေဆး ျပင္းေတြေသာက္ၿပီး အိပ္ရာထဲမွာ ေစာင္ၿခံဳေနလိုက္ ၾကတာ မ်ားတယ္။ ေပါင္းေခြ်းထုတ္တာကို နည္းနည္း ေျပာဦးမွရမယ္။ အိုးကို အလယ္မွာထားၿပီး ဖ်ာနဲ႔ယိုင္ ပတ္ကာသလိုကာ အေပၚက ေစာင္တစ္ထည္အုပ္ၿပီး ပူေနတဲ့ ေဆးအိုးကိုကိုယ္ခံႏိႈင္႐ံု အဖံုးဖြင့္ေပး၊ ကုလားထိုင္နဲ႔ ထိုင္ခ်င္လည္း ထိုင္လို႔ရတယ္။ ေပါင္း ေဆးေငြ႕ေတြက အပူအပုပ္အခိုးအကင္းေတြကို ေခြ်း အျဖစ္နဲ႔ ထုတ္ေဆာင္ေပးလိမ့္မယ္။ ခႏၶာထဲက အဆိပ္အေတာက္ေတြ ေလ်ာ့က်လာၿပီး လူပါ လန္း ဆန္းလာမယ္။ ဒါကို လက္ေတြ႕လုပ္ၾကည့္ ကိုယ္ တိုင္သိမယ္ဗ်

 

ဓာတ္စာစားဖို႔ ညႊန္ျပခ်က္

“ေဆးလည္း အစာ အစာလည္း ေဆးဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ဓာတ္စာစားနည္းပါ ေျပာျပမယ္။ ဘူးသီး၊ ေက်ာက္ဖ႐ံုသီး၊ မံုညင္း၊ မုန္လာ၊ ဟင္းႏု ႏြယ္ေၾကာ္ ခ်က္၊ ငါးခူ၊ ငါးရံ႕၊ ငါးၾကင္းနဲ႔ ငါးျမင္း သားေတြ စားႏိုင္တယ္။ အပူစာ၊ အစပ္စာေတြကို ေရွာင္ပါ။ ဓာတ္ခ်ဳပ္ေနရင္ သပြတ္ခါးသီးအဆီနဲ႔ င႐ုတ္ေကာင္း ႏွစ္ေစ့ကို အိပ္ရာဝင္ခ်ိန္မွာ ေသာက္ ေပး၊ ဒီနည္းဟာ သဘာဝ ဓမၼဆရာႀကီး ဦးသန္း ကိုယ္တိုင္ အသံုးျပဳၿပီး လိပ္ေခါင္းေဝဒနာရွင္ေတြ ကိုကယ္တင္ခဲ့တဲ့ သဘာဝကုထံုးနည္းပဲဗ်။ အျမစ္ လံုးဝျပတ္ေစတဲ့ နည္းမို႔ အလြယ္ ေဆးနည္းတို ေတြထက္ မ်ားစြာပဲ အားထားထိုက္တယ္။ ကဲ … ကိုေက်ာ္ေမာင္ေရ စိတ္ကူးမမွားနဲ႔။ ေရာဂါ ျဖစ္ရင္ ေတာ့ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ကုမွ ေတာ္ပါလိမ့္မယ္ဗ်”

ကပၸိယႀကီး ဦးညိဳသီးက စိပ္ပါလက္ပါအား တက္သေရာ ရွင္းျပခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ႏွစ္ ေယာက္သား မွတ္စုမ်ားလိုက္ကာ မွတ္သားခဲ့ၾကပါ သည္။

ေရာဂါရွင္ ကိုေက်ာ္ေမာင္သည္ ကပၸိယႀကီး ကို လက္အုပ္ခ်ီၿပီးကန္ေတာ့ကာ ကပၸိယ တဲကေလး အတြင္းမွ တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့သည္။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ကိုေက်ာ္ေမာင္အတြက္ ကပၸိယႀကီး ေျပာျပေသာ လိပ္ေခါင္းေရာဂါကုထံုးအေၾကာင္းကို ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ေရးရန္ ေတြးေတာေနမိပါသ တည္း။

 

မတၲာရည္လ်က္

မ်ိဳးတင့္(ေညာင္ေလးပင္)

စာကိုး။  ။ ေဒသနာနယ ေခတ္သစ္ကုထံုး က်မ္း (အရွင္လကၤာရာ ဘိဝံသ၊ ဓမၼာစရိယ)

Comments

comments

Post Author: manawmaya