ကပၸိယႀကီး၏အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေရာဂါကုထံုးႏွင့္ ျပံဳးပန္းေတြ ေ၀ ေဒၚညြန႔္ေမ

ေဒၚညြန္႔ေမ အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေရာဂါ ခံစားေန ရသည္မွာ အတန္ၾကာေလၿပီ။ ဖ်ဥ္းစြဲေသာေရာဂါ မွာ ဝမ္းဗိုက္ႀကီးပူလာၿပီး ေနရထိုင္ရ အလြန္ခက္ သည္။ ေဆး႐ံုတက္၍ ကုသခဲ့ေသာ္လည္း မသက္ သာခဲ့ပါ။ ဝမ္းဗိုက္ထဲမွ ေရမ်ားကိုစုတ္ထုတ္သည္။ ဝမ္းဗိုက္ႀကီးပူေနရာမွ ခ်ပ္က်သြားေလသည္။ မၾကာ မီ ျပန္ပူလာျပန္သည္။ တစ္ႀကိမ္မွ ႏွစ္ႀကိမ္ စုတ္ထုတ္ ၿပီးေသာ္ ေဝဒနာရွင္ ေဒၚညြန္႔ေမ စိတ္ဓာတ္က်လာ သည္။ သို႔ျဖင့္ ေဆး႐ံုမွဆင္းလာခဲ့ေလသည္။

ဆိပ္ကမ္းသာရြာ၊ ေအာင္ေဗာဓိဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ကပၸိယႀကီး ဦးညိဳသီး ေနပါသည္။ သူသည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းေဆးပညာကို ေလ့လာလိုက္ စားသူျဖစ္သည္။ အခေၾကးေငြမယူဘဲ ေစတနာထား ကာ ေဆးဝါးကုသေပး၍ သူ႕ကို ရြာသူရြာသားမ်ားက အားကိုးခဲ့ၾကသည္။ ေဒၚညြန္႔ေမ၏အမ်ိဳးသား ဦး ေအာင္ခ်စ္သည္ ကပၸိယႀကီးႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည့္ အတြက္ ဇနီး၏ ေရာဂါကို ကုသေပးပါရန္ ကပၸိယ ႀကီးထံ အကူအညီေတာင္းခံခဲ့ေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာ နံနက္ပိုင္း ကိုးနာရီခြဲခ်ိန္တြင္ နံနက္ဆြမ္းခံရာမွ ျပန္ေရာက္လာေသာ ကပၸိယႀကီး ကို သူေနထိုင္ရာ တဲေက်ာင္းကေလးတြင္ အခန္႔သင့္ ေတြ႕ရ၍ ဦးေအာင္ခ်စ္ ဝမ္းသာသြားသည္။ ကပၸိယ ႀကီးထံသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ –

“ကပၸိယႀကီးခင္ဗ်ာ …ကြ်န္ေတာ့္ဇနီး မညြန္႔ေမ ေရဖ်ဥ္းစြဲတဲ့ေရာဂါ ခံစားေနရပါတယ္။ ေဆး႐ံုတက္ၿပီး ကုတာမထူးျခားတာနဲ႔ အိမ္ကိုျပန္ေခၚ ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဝန္ေတြက အသည္းဖ်ဥ္းစြဲတဲ့ေရာဂါ လို႔ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးရဲ႕အသက္ကို တတ္ ႏိုင္ရင္ ကယ္တင္ပါဦးခင္ဗ်ား”ဟူ၍ ညႇိဳးငယ္လွ စြာေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ သနားစဖြယ္ အကူအညီ ေတာင္းခံခဲ့ေလသည္။

“ဖ်ဥ္းစြဲတဲ့ေရာဂါေတြက အမ်ိဳးအစားမ်ား တယ္ဗ်။ ေသြးဖ်ဥ္း၊ ေလဖ်ဥ္း၊ ေရဖ်ဥ္း၊ အသည္း ဖ်ဥ္း စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ဂူလံုးေရာဂါဆိုတာျဖစ္လာရင္ ဗိုက္ႀကီးပူေနတတ္ တယ္။

က်ဳပ္ကေတာ့ အဖိုးအခယူၿပီး ကုသေပးတဲ့ ေဆးဆရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝါသနာအရျမန္မာတိုင္း ရင္းေဆးက်မ္းေတြကို ေလ့လာရင္းက ေရွးဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားထံမွာ နည္းခံၿပီး တတ္သေလာက္မွတ္သ ေလာက္နဲ႔ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က ေဝဒနာရွင္ေတြကို ကယ္မ ကုသေပးေနတာပါ။ အသက္ကိုေပးအပ္ၿပီး အားကိုးေလာက္တဲ့ဆရာသမားလို႔ေတာ့ မမွတ္ထား ပါနဲ႔ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာတိုင္းရင္းေဆးေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားဟာ ဩဇာဓာတ္ကို အေျခခံၿပီး ေဆးေပးၾက တယ္ဗ်။ အေနာက္တိုင္းေဆးဆရာဝန္မ်ားကေတာ့  သိပၸံနည္းက် တိုင္းတာတြက္ခ်က္ၿပီး သုေတသနျပဳ ေဆးဝါးထုတ္လုပ္ ကုသၾကတယ္။ သူတို႔က ခႏၶာ ကိုယ္ထဲက ပိုးေတြကို ေဆးနဲ႔ကုသႏွိမ္နင္းၿပီး ကုသ ၾကတယ္။ က်ဳပ္တို႔ တိုင္းရင္းေဆးပညာကေတာ့ အမွန္ဝန္ခံရရင္ သုေတသန အားနည္းတယ္ဗ်။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြကို တိတိက်က် မထားေလ ေတာ့ အဖိုးတန္တဲ့ပညာရပ္ေတြ၊ ကုထံုးေတြတိမ္ျမႇဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၾကရတယ္ဗ်”

“ေအးေလ က်ဳပ္သိထားတဲ့ေဆးပညာသ ေဘာအရ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဇနီးေဒၚညြန္႔ေမကို ဩဇာဓာတ္ အေျခခံၿပီး ေတေဇာဓာတ္မီး ေကာင္းေအာင္ ကုသ ေပးရမွာပဲ။ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာေဆးပညာက လူနာရဲ႕ ေရာဂါလကၡဏာကိုÓာဏ္နဲ႔ ခ်ိန္ဆစစ္ေဆးတယ္။ အေနာက္တိုင္းေဆးပညာကေတာ့ မွန္နဲ႔ခ်ိန္ဆစစ္ ေဆးတယ္။ ဓာတ္မွန္တို႔ မွန္ေျပာင္းတို႔ကို အသံုးျပဳ ၿပီးစစ္တာကို ေျပာတာပါ။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္ ေနတယ္ဆိုတာကို ဒက္ခနဲ ေျဖသိႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဆရာဝန္ဆိုတဲ့ ေဆးပညာရွင္ေတြကလည္း သူ႕လိုင္း နဲ႔သူဗ်။ ႏွလံုးအထူးကု၊ အဆုတ္အထူးကု၊ အသည္း အထူးကု စသည္ျဖင့္ အထူးျပဳ ကုသၾကတာေလ။ ဒီေတာ့ ဆရာဝန္ႀကီးေတြက သူတို႔သန္ရာ ေရာဂါ ဘက္ကို အားျပဳၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ် ကုသျခင္းေတြရွိ ေနတတ္တယ္ဗ်။ ဆရာဝန္အတတ္ဆိုတာ အလြန္ ေလးစားထိုက္တဲ့ပညာရပ္ဆိုတာ က်ဳပ္က အျြကင္း မဲ့ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အယူအဆ မတူတာ ေစတနာမတူတာေတြ ရွိတယ္ဗ်။ ဥပမာ ကေလးမီး ဖြားဖို႔ဗိုက္အပ္လာရင္ ခြဲစိတ္ကုသဖို႔ကိုသာ အားေပး ၾကတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ႐ိုး႐ိုးဖြားရင္ရႏိုင္လ်က္နဲ႔ ဗိုက္ခြဲ ကုသမွ ေငြရတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ တခ်ိဳ႕ ဆရာဝန္ေတြက ဗိုက္ခြဲၿပီးေမြးေပးၾကတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ”

ကပၸိယႀကီးသည္ သူ၏သဘာဝအတိုင္း စကားစမိလွ်င္ အစမသတ္ဘဲ ေလေၾကာရွည္ေန တတ္ပါ၏။ ဦးေအာင္ခ်စ္သည္ လိုရင္းမေရာက္ႏိုင္ ပဲရွိေနသည့္ ကပၸိယႀကီး၏ စကားကို နားေထာင္ေန ရာမွ –

“ကပၸိယႀကီးရယ္ …ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးရဲ႕ အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေရာဂါကို ဘယ္လို ကုသရမယ္ဆို တာေလးလည္း သိခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ား”ဟု မရဲတရဲ ေျပာလိုက္ေလ၏။

“ဟုတ္ပါ့ ဦးေအာင္ခ်စ္ရယ္၊ က်ဳပ္ေလရွည္ မိတာကို ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ။ က်ဳပ္ေလ့လာထားတဲ့ ဝိနိစၥ ယ႐ူပက႑က်မ္းထဲက ေဆးနည္းကို ေျပာျပပါ့မယ္ ဗ်ာ။ အဲဒီကုထံုးက သံုးဆင့္ကုထံုးဗ်”

“ဟုတ္ကဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ နား ေထာင္ၿပီး မွတ္စုလိုက္ေရးၿပီး မွတ္ထားပါ့မယ္ ခင္ဗ်ား”

“သံုးဆင့္ကုထံုးဆိုတာက ၁။ စားေဆး ၂။ လိမ္းေဆးနဲ႔ ၃။ ေရခ်ိဳးၿပီးကုသတဲ့နည္းေတြပဲ။ က်ဳပ္ ေျပာသလို ေဒၚညြန္႔ေမအတြက္ ၁။ ေဆးစားမယ္ ၂။ ေဆးလိမ္းမယ္ ၃။ ေျပာတဲ့အတိုင္း ေရခ်ိဳးမယ္ဆို ရင္ ေပ်ာက္ကင္းသက္သာသြားမွာ အမွန္ပါပဲ။ လူနာ ကို လိုက္နာ က်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္သာ အားေပးေပ ေတာ့”

 

(၁) ကပၸိယႀကီးေျပာျပတဲ့ အသည္းဖ်ဥ္းစြဲသူ အတြက္ ကုထံုးေဆးနည္း

၁။ ရွားေစာင္းလက္ပပ္

၂။ မိတ္ႆလင္

၃။ ခ်င္း(ဂ်င္း)စိမ္း

၄။ စမံုနက္

၅။ နႏြင္းစိမ္း

၆။ ရွိန္းခို

၇။ ကနခို

၈။ ၾကက္သြန္ျဖဴ

ထိုေဆးရွစ္မ်ိဳးကို တစ္က်ပ္သားစီစုထားၿပီး ေက်ာက္ပ်ဥ္သန္႔သန္႔မွာ ညက္ေအာင္ ႀကိတ္ပါ။ ၿပီး ရင္ ၾကက္ဆူ႐ိုးနီရြက္နဲ႔ထုပ္ပါ။ ဆန္ပုန္းရည္နဲ႔ျပဳတ္ ရမယ္။ ျပဳတ္ထားတဲ့ေဆးမွာ ထန္းလ်က္ (ဓာတ္ ေဆးနဲ႔ မခြ်တ္ထားတဲ့ထန္းလ်က္) တစ္က်ပ္သား၊ မန္က်ည္းမွည့္အႏွစ္ တစ္က်ပ္သားကိုထည့္ၿပီး စုေပါင္းႀကိတ္ေခ်ရပါမယ္။ ေတေဆးလိုျဖစ္သြားဖို႔လို ပါတယ္။

ဒီေဆးကို နံနက္တိုင္း ဆီးသီးကင္း(ေတာဆီး သီး)ခန္႔စားရယ္။ ေန႔စဥ္ ရက္ျခား၊ ရက္ပ်က္ မရွိေစ ရဘူး။ စားေနတုန္း ဝမ္းသြားတာမ်ားရင္ ထမင္းကို ေရဆမ္းၿပီးေကြ်းရမယ္။ ပံုမွန္ ျပန္ျဖစ္လာမယ္}}ဟူ ၍ေဆးနည္းကိုေျပာျပေလရာ ဦးေအာင္ခ်စ္လည္း စာရြက္တစ္ရြက္တြင္ ေဘာပင္ႏွင့္ မွတ္သားေနပါ၏။

(၂) အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေရာဂါအတြက္ လိမ္းေဆး

လိမ္းေဆးကေတာ့ (၁။ သႏြယ္ခ်ိဳျမစ္ တစ္က်ပ္သား၊ ၂။ င႐ုတ္ေကာင္းတစ္က်ပ္သား ကိုေကာင္းစြာ ႀကိတ္ရမယ္ ၃။ ႀကိတ္ၿပီးရင္ ေရွာက္ သီးရရင္ တစ္လံုးညႇစ္၊ ဆန္ပုန္းရည္၊ ေရနံဆီတို႔နဲ႔ ႀကိတ္ထားတဲ့ေဆးကို သမေအာင္ ေမႊေပးရမယ္။ အဲဒီေဆးရည္ကို နံနက္တစ္ႀကိမ္၊ ညတစ္ႀကိမ္ေန႔စဥ္ ပံုမွန္လိမ္းေပးရမယ္။

(၃) အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေရာဂါအတြက္ ေရခ်ိဳးနည္း

ေရခ်ိဳးဖို႔အတြက္ မန္က်ည္းရြက္ၾကမ္း၊ ကင္ ပြန္းခ်ဥ္၇ြက္ၾကမ္း၊ ဖုန္းမသိမ္ရြက္ေတြကို ဆတူ ေျမ အိုးနဲ႔ျပဳတ္ရမယ္။ ညပိုင္းမွာ ႏူးနပ္ေအာင္ျပဳတ္ထား ၿပီးေတာ့ နံနက္ပိုင္း ေနေရာင္ျခည္ရင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရခ်ိဳးရမယ္။

ဒီလို ေန႔စဥ္ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္ေပးရင္ ခင္ဗ်ား ဇနီးရဲ႕ အသည္းဖ်ဥ္းစြဲေနတဲ့ေရာဂါ ဗိုက္ႀကီးဟာ တျဖည္းျဖည္း ပိန္က်လာမယ္။ ဒါထက္ ခင္ဗ်ား အိမ္မွာ ကိုယ္ရံႀကီးပင္ရွိလားဗ်”

“ရွိပါတယ္ ကပၸိယႀကီးရယ္”

ကိုယ္ရံႀကီးပင္က အရြက္ႏွင့္ကုသပံု

ကိုယ္ရံႀကီးပင္ဟာ ေဆးစြမ္းထက္တယ္။ အဂၤလိပ္အမည္က (Poison Bulb)လို႔ေခၚၿပီး ႐ုကၡေဗဒအမည္ကေတာ့ (Crinum asiaticum limm) လို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာ့ေဆးက်မ္းအဆိုအရ အပင္ဟာ ပူ၊ စပ္၊ ခါးၿပီး အဆိပ္ေျပတယ္။ ေလ၊ သလိပ္ ဆီးကို ေကာင္းေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီကိုယ္ရံႀကီးပင္အရြက္ကို မီးခဲမွာ ႏြမ္းေအာင္ ကင္ၿပီး အပူဓာတ္မကုန္ခင္ ခပ္ေႏြးေႏြးမွာ ခင္ဗ်ားဇနီးရဲ႕ ပူေနတဲ့ ဝမ္းဗိုက္ကိုတစ္နာရီေလာက္ စည္းေပးထား ၾကည့္စမ္းပါ။ ခင္ဗ်ားဇနီး ေဒၚညြန္႔ေမရဲ႕ ပူေနတဲ့ ဗိုက္ႀကီးဟာ တျဖည္းျဖည္း ခ်ပ္က်သြားမယ္ဗ်။ က်ဳပ္ေျပာတာေတြ ေတာ္ေတာ္စံုသြားၿပီ”

“ေက်းဇူးႀကီးလွပါဘိ ကပၸိယႀကီးရယ္”

“ေအးဗ် ေဆးပညာသေဘာနဲ႔ ေဝဖန္ရရင္ ေတာ့ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ၊ ေတေဇာနဲ႔ အာကာသဓာတ္ငါးပါး မမွ်တတာပါပဲ။ အဓိကက ေတာ့ ပထဝီနဲ႔အာေပါဓာတ္ ပတ္ဖြဲ႕ျခင္းခံရတာပါ။ အာေပါဓာတ္ရဲ႕သဘာဝက ယိုစီးတယ္။ ဖြဲ႕စည္းတြဲ ကပ္ေစတယ္ မဟုတ္လား။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဓာတ္ႏွစ္ ပါးဟာ ခႏၶာမွာ အလွည့္က်ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီမွာ အာေပါဓာတ္က လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္မဟုတ္ဘဲ ပတ္ဖြဲ႕တဲ့ အားေကာင္းသြားေတာ့ အာကာသဓာတ္ခိုးေတြပါ ပိတ္ဆို႔ပါေလေရာ။ ဒါေၾကာင့္ အာကာသကိုဖြင့္ေစၿပီး ေတေဇာဓာတ္မီး အားေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးရ တယ္။ ဖြဲ႕စည္းမႈနဲ႔ ယိုစီးမႈ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ ပံုမွန္ျပန္ေရာက္လာေစဖို႔ ကုသေပးတဲ့ကုထံုးပါပဲ”

ေဆးဆရာမ်ားက အာေပါဓာတုလို႔ေခၚတဲ့ အာေပါဓာတ္ဟာ ခႏၶာထဲမွာ စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ အခ်ိဳးအ စားညီမွ်ရမယ္။ ေသြးေတြေခြ်းေတြ၊ ဆီးေတြဟာ အာေပါဓာတ္ေတြပဲ။ ဒီအာေပါဓာတ္ကပဲ ခႏၶာႀကီးကို မၿပိဳမကြဲ မယိုဖရဲမျဖစ္ေအာင္ တြဲကပ္ဖြဲ႕စည္းေပးထား တာပါ။ အခုလို ေရာဂါ ေဖာက္ျပန္လာၿပီဆိုေတာ့ အာေပါဓာတ္ လြန္ကဲလာတာေပါ့။ ခႏၶာမွာရွိတဲ့ဓာတ္ သေဘာေတြက တစ္ခုခ်ိဳ႕တဲ့လာရင္ ေနာက္ဓာတ္ ေတြ ပါလိုက္ၿပီး ခ်ိဳ႕ယြင္းလာရတာပါ။ ဓာတ္ႀကီး ေလးပါးကို စားပြဲခံုေျခေထာက္ေလးေခ်ာင္းနဲ႔ ခိုင္း ႏိႈင္းၿပီး ေျပာၾကတယ္။ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္း မရွိရင္ ဒီစားပြဲခံုဟာ ဘယ္လိုၿငိမ္သက္ေတာ့မွာလဲ ဒီသေဘာပါပဲ”

“ဟုတ္ကဲ့ ကပၸိယႀကီး …ေျပာတာေတြကို သေဘာေတာ့က်ပါတယ္ဗ်ာ။ အခ်ိန္မရလို႔ လူနာျပန္ ၾကည့္ၿပီး ကုသဖို႔ ခြင့္ျပုဳပါဦးခင္ဗ်ာ”

ျပန္ခ်င္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဦးေအာင္ခ်စ္က စကားစျဖတ္လ်က္ ႏႈတ္ဆက္ေနစဥ္ ေအာင္ေဗာဓိ ေက်ာင္းမွ စာသင္သား ရဟန္းသာမေဏမ်ား စာသင္ ခ်ိန္ ျဖဳတ္ေသာ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံကို ၾကားရေလသည္။

ထိုအခါမွ ကပၸိယႀကီးသည္ ဆြမ္းစားေဆာင္ တြင္ ဆြမ္းျပင္ရန္ တာဝန္ကိုသတိရၿပီး ဆြမ္းစား ေက်ာင္းသို႔သုတ္ေျခႏွင္ကာ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့ သည္။

တစ္ေန႔ေသာ ေနျခည္ဝင္းပေနသည့္ မိုးရာ သီ၏ ညေနခင္းတြင္ ကပၸိယႀကီးဦးညိဳသီး၏ တဲ ေက်ာင္းကေလးအတြင္း၌ ဝတ္ေကာင္းစားလွမ်ား ဝတ္ဆင္ထားေသာ ဦးေအာင္ခ်စ္ႏွင့္ ေဒၚညြန္႔ေမ တို႔စံုတြဲကို ေတြ႕ရေလ၏။ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ ေအာင္ ေဗာဓိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီး  ဦးစကၠကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကၿပီးေသာ္ ေက်ာင္း ဝန္းၿခံကာရန္ အလွဴေငြတစ္ခန္းစာကို ထည့္ဝင္ လွဴဒါန္းျခင္း ေကာင္းမႈကိုျပဳၾကေလသည္။ ၿပီးေသာ္ ကပၸိယႀကီး၏ တဲကေလးရွိရာသို႔ ေရာက္လာၾကေလ ၏။

ကပၸိယႀကီးသည္ကြမ္းယာကို တၿမံဳ႕ၿမံုဳ႕ဝါးရင္း ထန္းပလပ္ကုလားထိုင္ တစ္လံုးတြင္ထိုင္လ်က္ အလြန္နက္ေျပာင္ေသာ ပုတီးႀကီးကို တေခ်ာက္ ေခ်ာက္စိပ္ေနရာမွ ဧည့္သည္မ်ားကို ဆီးႀကိဳႏႈတ္ ဆက္ေလ၏။

“ဦးေအာင္ခ်စ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံပါလား။ ေဒၚ ညြန္႔ေမေရာ က်န္းမာေရးေကာင္းသြားၿပီေပါ့ေနာ္”

“ဟုတ္ကဲ့ရွင့္ ကပၸိယႀကီးရဲ႕ ေမတၲာဓာတ္နဲ႔ ေဆးပညာအစြမ္းတို႔ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးေကာင္း သြားခဲ့ပါၿပီ။ ကြ်န္မမွာ ကပၸိယႀကီးေပးတဲ့ အသက္ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္ရွင္”ဟု ေျပာဆိုၿပီးေသာ္ ကပၸိယ ႀကီးအား ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးၾကပါသည္။

“ေအးဗ်ာ က်န္းမာေရးေကာင္းသြားတာ ဝမ္းသာတယ္ဗ်။ က်ဳပ္လို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပ္ရပ္မွီခိုၿပီး ရတနာသံုးပါးေက်းကြ်န္ျဖစ္တဲ့ ကပၸိယ ႀကီးရဲ႕အသက္၊ ဂုဏ္ဝါ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတို႔ကို ႐ိုေသ ေလးစားကန္ေတာ့ရတာေၾကာင့္ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ ဘုန္းတန္ခိုးက်က္သေရ တိုးၿပီး လာဘ္မိုးႀကီးရြာပါေစဗ်ာ”စသည္ျဖင့္ ဆုေပး ေနေလသည္။ ဦးေအာင္ခ်စ္ႏွင့္ ၿပံဳးပန္းေဝေနေသာ ေဒၚညြန္႔ေမတို႔က “ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ရပါလို၏” ဟူ၍ေျပာဆိုၾကၿပီး ကပၸိယႀကီးအတြက္ လက္ဖက္ ေျခာက္၊ အေမႊးတိုင္၊ ဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္ ေရြး ကြမ္းသီး မ်ားကို လွဴဒါန္းေလ၏။ စာအိတ္ထဲတြင္ ထည့္ ထားေသာ ေငြစကၠဴမ်ားကိုမူ ကပၸိယႀကီးက လက္ သင့္မခံဘဲ ေစတနာဆရာဘဝကို အသျပာနဲ႔ မလဲ ပါရေစနဲ႔ဗ်ာဟု ေျပာေလ၏။

ညေနဆည္းဆာခ်ိန္သို႔ေရာက္လာ၍ ေရႊအို ေရာင္ ေနမင္း၏ေရာင္ျခည္သည္ ေအာင္ေဗာဓိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရွိ သရက္အုပ္မ်ားၾကားသို႔ ထိုးျဖာက်ေရာက္လ်က္ ေလာကႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ ေနပါ၏။

ေလာကႀကီးသည္ ေစတနာအလွတရားမ်ား ႏွင့္ ထံုမႊန္းထားပါသျဖင့္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္း ေလစြတကား။

ေမတၲာရည္လ်က္

မ်ိဳးတင့္

(ေညာင္ေလးပင္)

Comments

comments

Post Author: manawmaya