သည္းခံျခင္းတရား လက္ကုိင္ထား

 

“ခႏၱီ၊ ပရမံ၊ တေပါ၊ တိတိကၡာ”ဟု က်မ္းစာ၌ ပါရွိေပသည္။

“တိတိကၡာ၊ တိတိကၡာဟု ဆိုအပ္ ေသာ ခႏၱီသည္းခံျခင္းသည္၊ ပရမံ ျမတ္ေသာ တေပါ အက်င့္တည္း”ဟု အနက္ျပန္ဆိုသည္ကို ဖတ္႐ႈရဖူးေပသည္။ သည္းခံျခင္းသည္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာျဖစ္၏ဟူ၍လည္း ျမတ္စြာဘုရားက မဂၤလာ တရားေတာ္တြင္ ေဟာၾကားထားေပသည္။

“မခံသာ ဆဲဆို႐ိုက္ေသာ္လည္း သည္းခံလိုက္ေစခ်င္”ဟု ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသက အေျချပဳ မဂၤလသုတ္တြင္ ေဆာင္ပုဒ္ျပဳလုပ္ေပး ထားေလသည္။ ထို႔ျပင္ လူငယ္မ်ား ကေလးမ်ားအား   ေအာက္ပါအတိုင္း ဆက္၍ ဆံုးမထားေပသည္။

 

“မိမိမခံသာေအာင္ သူမ်ားကေျပာသည့္အခါ၊ ဆဲသည့္အခါ၊ ႐ိုက္ႏွက္သည့္အခါတို႔၌ ျပန္၍မေျပာ၊  ျပန္၍မဆဲ၊ ျပန္၍ မ႐ိုက္ႏွက္ဘဲ ခံေနျခင္းကို ခႏၱီ သည္းခံျခင္းဟုေခၚ၏။ ဤသည္းခံမႈ ခႏၱီတရားကား အလြန္အထက္တန္းက်ေသာ တရားျဖစ္၍ ကေလး မ်ားမလိုက္ႏိုင္ေအာင္ရွိေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကေလး  မ်ားသည္ ဤခႏၱီတရားကို ငယ္ငယ္က အေလ့အ က်င့္ရေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္၏။ ငယ္ငယ္က အေလ့ အက်င့္ရမွသာ ႀကီးသည့္အခါ သည္းခံေလ့အထံုပါ၍ ေနရာတိုင္း အက်ိဳးရႏိုင္မည္”

 

သည္းခံျခင္းဟူသည္ မႏိုင္၍သည္းခံျခင္းမ်ိဳး၊ ေၾကာက္၍သည္းခံျခင္းမ်ိဳး၊ ေျခာက္၍သည္းခံျခင္း မ်ိဳး၊ ေျမႇာက္၍သည္းခံျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ေခ်။ ေလာဘကို အလိုမလိုက္ဘဲ ခ်ဳပ္တည္း သည္းခံျခင္း  မ်ိဳး၊ ေဒါသကို မလိုမလိုက္ဘဲ ခ်ဳပ္တည္း၍ သည္းခံ ျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။

အာ႐ံုငါးပါးကို အလိုမလိုက္ဘဲ ခ်ဳပ္တည္း သည္းခံျခင္းသည္ သည္းခံျခင္းမည္ေပသည္။

“စကၡဳ ႐ူေပန၊ သံဝါသံ၊ ရာဂပုတၲံ၊ ဝိဇာရတိ” ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားတစ္ရပ္ရွိေပသည္။ ႐ူပါ႐ံုဟူေသာ ႐ုပ္အ ဆင္း၊ ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ စကၡဳဟူေသာ မ်က္စိတို႔ ထိေတြ႕ ႀကံဳဆံုေတြ႕ၾကရာမွ ရာဂတည္းဟူေသာ သားသည္  ေမြးဖြားလာျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ဆန္း ဆန္းက်ယ္က်ယ္ ၾကည့္စရာ၊ ႐ႈစရာ အလွအပမ်ား မ်ားျပားလွသည္။ ဤသည္တို႔ကို မၾကည့္႐ႈဘဲ ခ်ဳပ္တည္းေနထိုင္ရမည့္အစား စိတ္အလိုကိုလိုက္ ကာ မိုက္မဲၾကရာမွ မုဒိမ္းမႈမ်ား၊ ကာအိေျႏၵပ်က္စီး မႈမ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ တရားစြဲခံၾကရၿပီး ေထာင္က် သည္အထိ ျဖစ္ေနၾကသည္။

အသံ၏ဆြဲေဆာင္မႈေနာက္သို႔ လိုက္ၾကရာမွ ေငြအကုန္အက်မ်ားသည့္ဘဝ၊ စီးပြားပ်က္တဲ့ဘဝ သို႔ေရာက္ၾကရသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ကာရာအိုေက ဆိုင္မ်ား၌ လူစည္ကားေနျခင္း၊ ေငြေၾကးမ်ားကို ပံု၍ သံုးေနၾကျခင္းမွာ၊ သဒၶါ႐ံုကို အသံ၏ဆြဲေဆာင္မႈ ေနာက္သို႔ လိုက္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အဆိုေတာ္၏ သာယာေသာအသံကို နားမေထာင္မိ ေအာင္ ခ်ဳပ္တည္းသည္းခံျခင္းဟူေသာ သည္းခံျခင္း တရားကို လိုက္နာျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အသံအာ႐ံု၌ သည္းခံမႈမရွိဘဲ အလိုလိုက္မႈေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရး ပဋိပကၡမ်ား၊ အိမ္ေထာင္ေရးၿပိဳကြဲ မႈမ်ား၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳမႈမ်ားအထိ ျပႆနာမ်ား ႀကီးက်ယ္လာတတ္ေပသည္။ ကာရာအိုေကဆိုင္၌ ရန္ျဖစ္ၾကရာမွ နာက်င္မႈ၊ လူသတ္မႈတို႔အထိ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေနေသာ သတင္းမ်ားကို ၾကားေနရသည္။

အလားတူပင္ ေမႊးႀကိဳင္ေသာရနံ႔မ်ားကို ႐ွဴ ႐ိႈက္မိၾကရာမွ အနံ႔၏ဆြဲေဆာင္ရာေနာက္သို႔ တ ေကာက္ေကာက္လိုက္ပါေနမိတတ္သည္။ ဤကဲ့သို႔  လိုက္နာေနမိရာမွ ရာဂစိတ္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ ေပသည္။ ရာဂစိတ္ျဖစ္ေပၚျခင္းမရွိေသာ ကိစၥမ်ား၌ အခန္႔မသင့္ေသာ ေရာဂါမ်ိဳးအခ်ိန္မေရြးျဖစ္ေပၚ  လာႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အနံ႔ေနာက္သို႔ မလိုက္ဘဲ အလိုမလိုက္ဘဲ သည္းခံျခင္းတရားကို ထိန္းသိမ္းသင့္ၾကသည္။

ထို႔နည္းတူပင္ ခ်ိဳၿမိန္ေသာ အရသာ ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ စပ္၊ ငံ၊ ဖန္၊ ခါးဟူေသာ အရသာအမ်ိဳးမ်ိဳး ၏ အလိုကိုလည္း မလိုက္သင့္ေပ။ ယခုေခတ္တြင္   လွ်ာ၏အလိုကို လိုက္မိေသာေၾကာင့္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ေတြ႕ေနၾကရသည္။ ေသေဘးအထိ ႀကံဳေတြ႕ ေနၾကရသည္။ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ အသည္းေျခာက္၊ ရင္က်ပ္ပန္းနာေရာဂါ၊ အသည္း အဆီဖံုးသည့္ေရာဂါ၊ ေသြးထဲတြင္ အဆီမ်ားေနသည့္ ေရာဂါစသည္တို႔မွာ အရသာ၌ သည္းခံျခင္း၊ ခ်ဳပ္ တည္းျခင္းမရွိဘဲ အလိုလိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ ၾကေပသည္။ လွ်ာ၏အလိုသို႔မလိုက္ဘဲ ရသာ႐ံု၌ သည္းခံလိုက္မည္ဆိုပါက ဤေရာဂါမ်ိဳး ျဖစ္ပြားမႈ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားစြာ က်ဆင္းသြားေပမည္။

ထို႔နည္းတူပင္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုဟူေသာ အေတြ႕အ ထိႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕လာလွ်င္ လြတ္ေအာင္႐ုန္းႏိုင္ရန္ ခက္ခဲပင္ပန္းလွသည္။ က်ားမ မေရြး အေတြ႕ အာ႐ံုကို ေရွာင္ႏိုင္ခဲလွသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအဝင္  ကမၻာတြင္ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေအာင္ျမင္ေန ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို က်႐ံႈးေစေသာ အရာတစ္ခုမွာ အေတြ႕အာ႐ံုပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သမိုင္းတြင္ ဤ အေတြ႕အာ႐ံုကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ ေအာင္ျမင္ ထင္ရွားေနၾကရာမွာ က်႐ံႈးသြားေသာ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားမွာ မေရတြက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ ႏုနယ္ ပ်ိဳမ်စ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ား၊ ဘဝပ်က္ၾက၊ အရွက္ရၾကသည္ မွာလည္း ဤအေတြ႕ကို မေရွာင္ႏိုင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေတြ႕ခင္က ႀကိဳတင္ ေရွာင္ ၾကဥ္သင့္ၾကေပသည္။ “မေကာင္းမႈေတြ ဟူသမွ်ကို မေတြ႕ခင္က ေရွာင္ၾကဥ္ေလ။ ေတြ႕ႀကံဳလာလွ်င္ မလြန္က်ဴးနဲ႔ အထူးသျဖင့္ ေစာင့္စည္းေန” ဟူေသာ မဂၤလာတရားကို လက္ကိုင္ထားၿပီး ေဖာ႒ဗၺအာ႐ံု ကာမဂုဏ္၌လည္း သည္းခံျခင္းတရားကို လက္ကိုင္ ထားသင့္ၾကေပသည္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အလိုသို႔မလိုက္ ၾကဘဲ အာ႐ံုငါးပါး၌လည္း ခ်ဳပ္တည္းလ်က္ သည္းခံ ျခင္းတရားကို လက္ကိုင္ထားသင့္ၾကေၾကာင္း သတိ ေပး ေရးသားအပ္ေပသည္။

ေမာင္ဥာဏ္စိန္

ရည္ညႊန္းစာအုပ္မ်ား

၁။ အေျချပဳမဂၤလသုတ္(အရွင္ဇနကာဘိဝံ သ)

၂။ မဂၤလာနိဒါန္း (ေမာင္အံ့၊ မဟာဝိဇၨာ၊ ဘံုေဘ)

Comments

comments

Post Author: manawmaya