သည္းခံျခင္း၏ ပံုရိပ္မ်ား

တစ္ရံေသာအခါက တာဝတႎသာ နတ္တို႔ ႏွင့္ အသူရာနတ္တို႔သည္ စစ္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အသူရာနတ္တို႔ စစ္႐ံႈး၍ ေဝပစိတၲ အသူရာနတ္မင္း ႀကီးကို တာဝတႎသာ နတ္တို႔က သုဓမၼာဇရပ္၌ ခ်ဳပ္ ေႏွာင္ထားၾကသည္။ သိၾကားမင္း ဝင္သည္ ထြက္သည္ကို ျမင္တိုင္း အသူရာႀကီးက ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း  ခဲ့သည္။ မာတလိနတ္သားက ျမင္၍ ေအာက္ပါအ တိုင္း ေမးျမန္းခဲ့ရာ သိၾကားမင္းကလည္း ေျဖၾကား ခဲ့သည္။

မာတလိ။ ။ အရွင္သိၾကားမင္း … အသူရာ ႀကီးကို ေၾကာက္ရြံ႕ေသာေၾကာင့္ သည္းခံေနပါသ ေလာ။

သိၾကားမင္း။ ။ မာတလိ … အသူရာႀကီး သည္ ငါ့လက္တြင္းသို႔ ေရာက္ေနေပၿပီ။ ငါျပဳတိုင္းခံရ မည့္အခါျဖစ္၍ ငါမေၾကာက္ပါ။ ႏိုင္လ်က္ သည္းခံ ျခင္းမဂၤလာအစစ္ကို ျဖစ္ေစေသာအားျဖင့္ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏ ႏွလံုးရည္ျဖင့္ ငါသည္းခံေပသည္။ အားရွိလ်က္ အားမဲ့သူအေပၚ၌ သည္းခံျခင္းမ်ိဳးကို သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးမြမ္းၾကေပသည္။

သိၾကားမင္း၏ သည္းခံနည္းကို အတုယူ ထိုက္ေပသည္။ သိၾကားမင္းသည္ နတ္ဘုရင္ျဖစ္မွ သာ သည္းခံမႈရွိသည္မဟုတ္ဘဲ မာဃအမည္ျဖင့္ လူ႕ဘဝ၌ ထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္ သည္းခံမႈရွိေပသည္။  က်င့္ဝတ္တရား ခုနစ္ပါးလည္း ရွိေပသည္။ က်င့္ဝတ္ တရားႏွင့္ သည္းခံမႈတို႔ေၾကာင့္ နတ္တို႔၏ ဘုရင္ျဖစ္ လာျခင္းျဖစ္ေပသည္။ က်င့္ဝတ္ ခုနစ္ပါးဟူသည္မွာ-

၁။ မိဘကို ႐ိုေသစြာ လုပ္ေကြ်းျခင္း

၂။ သက္ႀကီးရြယ္ႀကီးေဆြမ်ိဳး Óာတိတို႔ကို ႐ိုေသေလးျမတ္ျပဳျခင္း

၃။ သာယာေျပျပစ္စြာ ေျပာဆိုျခင္း

၄။ ကုန္းတိုက္ ေျပာဆိုမႈမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း

၅။ မေပးကမ္းလိုမႈ၊ ဝန္တိုမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္ ျခင္း

၆။ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း

၇။ အမ်က္ေဒါသျဖစ္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း  တို႔ျဖစ္သည္။

ဗာရာဏသီျပည္၏ ကာလာဗုမင္းသည္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ထြက္၍ အရက္ေသစာေသာက္စား သည္။ မိဖုရား ေမာင္းမမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ျမဴးေနသည္။ အေပ်ာ္လြန္၍ ေခတၲခဏအိပ္ေပ်ာ္သြားစဥ္ အေျြခ အရံ ေမာင္းမမ်ားသည္ တစ္ခုေသာ အင္ၾကင္းပင္ ရင္း၌ သီတင္းသံုးေနေသာ ရေသ့တစ္ပါးကို ေတြ႕ ၍ ဝိုင္းဝန္းၿခံရံကာ တရားနာၾကသည္။

ဘုရင္အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ ႏိုးေသာအခါ မိဖုရား ေမာင္းမမ်ားအား တရားစကား ေဟာေျပာေနေသာ ရေသ့ကို လူယုတ္မာဟု အထင္အျမင္မွားခဲ့ အမ်က္ ျပင္းစြာထြက္လ်က္ သံလ်က္ကို စြဲကိုင္ၿပီး ရေသ့ထံ သို႔ သြားခဲ့သည္။ ရေသ့အား “အဘယ္ဝါဒရွိသနည္း” ဟု ေမးျမန္းရာ ခႏၱီဝါဒ ရွိေၾကာင္း ရေသ့က  ေျဖၾကားသည္။ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္သည့္အေနျဖင့္  ဆူးတပ္ေသာႀကိမ္ျဖင့္ အခ်က္တစ္ေထာင္႐ိုက္သည္။  လက္ဖ်ား၊ ေျခဖ်ားတို႔ကိုျဖတ္သည္။ ဒူးႏွင့္လက္ ေမာင္းတို႔ကို ျဖတ္ျပန္သည္။ ဤသို႔ ျဖတ္ၿပီးတိုင္း ခႏၱီရွိေသးသေလာဟု ေမးျမန္းရာ ရွင္ရေသ့ကလည္း ခႏၱီရွိပါေၾကာင္းကိုသာ ေျဖၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ကာလာဗုမင္းသည္ ရေသ့ႀကီး၏ ရင္ဝကို ဖေနာင့္ျဖင့္ေပါက္၍ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရာ ဥယ်ာဥ္မွ အထြက္တြင္ ေျမၿမိဳခံရ၍ အဝီစိငရဲသို႔ အရွင္လတ္လတ္ ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ရေသ့ သည္လည္း ထိုေန႔၌ပင္ ကြယ္လြန္ေလသည္။ မင္း ပရိသတ္ႏွင့္ ျပည္သူအေပါင္းက အေလာင္းေတာ္ ကို ပန္းနံ႔သာ အေမႊးအထံုတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လ်က္ ႐ိုေသ စြာ သၿဂႋဳဟ္ၾကကုန္သည္။ ရေသ့သည္ကား ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းအလ်ာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဆဒၵန္ဆင္မင္းဇာတ္တြင္ စူဠသုဘဒၵါသည္ စြယ္ေတာ္ကို နားေတာင္းအျဖစ္ ပန္ဆင္လိုသည္ဟု   မာယာျဖင့္ပူဆာသျဖင့္ မင္းႀကီးက ဆဒၵန္ဆင္မင္း၏ စြယ္ေတာ္ကို ရေအာင္ျဖတ္ခဲ့ရန္ ေသာႏုတၲ မုဆိုးကို  ေစခိုင္းလိုက္သည္။ ေသာႏုတၲရ္ မုဆိုး၏ ျမားဒဏ္ႏွင့္ အစြယ္ကို လႊျဖင့္ တိုက္ျဖတ္ျခင္းခံရသျဖင့္ ဆဒၵန္ ဆင္မင္းသည္ နာက်င္မႈေဝဒနာကို ျပင္းစြာ ခံစားရ ရွာသည္။ ဘုရားေလာင္း ဆဒၵန္ဆင္မင္းသည္ နာက်င္မႈေဝဒနာကို ေအာင့္အည္းသည္းခံ၍ ေသာ ႏုတၲရ္ မုဆိုးအေပၚ အမ်က္မထြက္ဘဲ ခြင့္လႊတ္ခဲ့ သည္းခံခဲ့ေပသည္။

ေကာသမၺီၿမိဳ႕တြင္ မဂ႑ီမိဖုရားက ေငြအသ ျပာေပးကာ ေစခိုင္းထားမႈေၾကာင့္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔ သည္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံ ၾကြလာစဥ္ ယုတ္မာစြာ ဆဲေရး တိုင္းထြာၾကသည္။  ခဲတုတ္တို႔ျဖင့္ ပစ္ၾကသည္။ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္  က ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကြသြားရန္ ဘုရားရွင္ ကို ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာ၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား ဆဲေရးခဲ့ေသာ္ အဘယ္အရပ္ သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္နည္းဟု ေမးေတာ္မူသည္။ ရာဇ ၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔က ဆဲေရးခဲ့ေသာ္ သာဝတၳိၿမိဳ႕ သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကား ခဲ့ေလသည္။

“အာနႏၵာ …ဤကဲ့သို႔ ေစာ္ကားသူေတြ႕ တိုင္း ေျပာင္းေရႊ႕ေနပါက မဆံုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည္။ စစ္ေျမျပင္၌ ဆင္ေျပာင္ႀကီးသည္ ရန္သူဘက္မွ ပစ္ခတ္ေသာ ဓား၊ လွံ၊ ေလး၊ ျမားတို႔၏ ဒဏ္ကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံသကဲ့သို႔ ႐ိုင္းပ်ေစာ္ကားေသာ စကား မ်ားကို ငါဘုရားသည္ ေရွ႕တန္းမွ ေန၍ ခံယူမည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္စကားသည္ ခုနစ္ရက္ ေစ့ေသာအခါ အလိုအေလ်ာက္ ပေပ်ာက္သြား လိမ့္မည္”

ထိုကဲ့သို႔ မိန္႔ဆိုၿပီး ဆြမ္းခံၾကြၿမဲအတုိင္း ၾကြေလသည္။ ခုနစ္ရက္ၾကာေသာအခါ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်   ဆဲေရးမႈမ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္ ရပ္စဲသြားေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ီးမြမ္းခုနစ္ရက္၊ ကဲ့ရဲု႕ခုနစ္ရက္ ဟူေသာ စကားသည္ ယေန႔တိုင္ပင္ တြင္က်န္လ်က္ ရွိေပသည္။

ဤသည္တို႔ကား သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အတုယူဖြယ္ သည္းခံမႈပံုရိပ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေမာင္ဥာဏ္စိန္

ရည္ညႊန္းစာအုပ္မ်ား

၁။ မဂၤလသုတ္လက္စြဲ (အရွင္ပ႑ိတမေထရ္၊  စစ္ကိုင္းေရႊဟသၤာတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္)

၂။ မဂၤလာနိဒါန္း(ေမာင္အံ့၊ မဟာဝိဇၨာ၊ ဘံုေဘ)

Comments

comments

Post Author: manawmaya