ကြ်ႏု္ပ္ေတြ႕ဆံုဖူးေသာ ႐ုကၡစိုးနတ္မ်ား ႐ုကၡစိုးနတ္ႏွင့္ၿပိတၲာႀကီး

စာေရးသူသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ခန္႕မွစတင္ၿပီး ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ အာေသာကေက်ာင္းတိုက္ ေျမဇင္းေတာရ တရားစခန္းတြင္ မိမိအေနႏွင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေမာင္းေထာင္ေျမဇင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ ဝါဒေပးထားခဲ့ေသာ တရားက်င့္စဥ္မ်ားအတိုင္း က်င့္ ႀကံအားထုတ္ေနေသာအခ်ိန္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ထို အခ်ိန္က စာေရးသူအေနႏွင့္ ေျမဇင္းတရားႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး အေတြ႕အၾကံဳမရွိေသးပါ။ အစိမ္းသက္ သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေယာဂီမ်ားေနေသာ အေဆာင္မ်ားမွာလည္း ဝါးထရံကာထားေသာ တစ္ ေယာက္ေန သစ္သားေဆာင္ကေလးမ်ားျဖစ္ကာ အေဆာင္ကေလးမ်ား တန္းစီၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားပါ သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့အလွဴရွင္မ်ား၏ေကာင္း မႈေၾကာင့္ ေလးခန္းတြဲ၊ ငါးခန္းတြဲ တိုက္ေဆာင္က ေလးမ်ား ျဖစ္လာၾကပါသည္။ အမ်ိဳး သမီးေဆာင္မ်ား သည္လည္း ယခင္အခါက ဤကဲ့သို႕ပင္ ထရံကာ သစ္သားေဆာင္ကေလးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

 

စာေရးသူႏွင့္ကပ္လ်က္ အေဆာင္ကေလး တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသား ေယာဂီတစ္ေယာက္ရွိၿပီး သူ သည္လည္း တရားက်င့္ႀကံပြားမ်ားေနသူ ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုတရားစခန္းဝင္ ေယာဂီမ်ားသည္ နံနက္ ၄ နာရီတြင္ အိပ္ရာမွထၾကရၿပီး ည ၉ နာရီတြင္ အိပ္ၾကရပါသည္။ စာေရးသူတို႕ ေယာဂီမ်ား တရား စခန္းဝင္ၿပီး ႏွစ္ပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ ထူးျခားေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။ တစ္ရက္ေသာ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ ကရင္ေယာဂီႀကီး အေဆာင္ ထဲမွ စူးစူးဝါးဝါး အသံမ်ား၊ ဝုန္းဒိုင္း၊ ဝုန္းဒိုင္းအသံမ်ား ဆူညံစြာၾကားေနရၿပီး စာေရးသူတို႕လည္း လန္႔ႏိုး ၾကရပါသည္။ စာေရးသူလည္း ဘာျဖစ္တာပါလိမ့္ ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ အေဆာင္အျပင္ဘက္ ထြက္ လာၿပီး ကရင္ႀကီးေနေသာ ေယာဂီေဆာင္ဘက္ကို လွမ္းၾကည့္ရာ ေယာဂီႀကီး ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ သျဖင့္ သူထံသို႔သြားေရာက္ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။ ေယာဂီႀကီးမွာ ေမာပန္းေနသည့္ပံု ေပါက္ေနၿပီး အျခားေယာဂီမ်ားလည္း စု႐ံုးေရာက္ ရွိလာျပီး အေျခအေနကို သိခ်င္ေနၾကပါသည္။

ေယာဂီႀကီးသည္ ေခတၲအေမာေျဖၿပီးေနာက္ ရွင္းျပသည္မွာ သူသည္ညဦးပိုင္း တရားထိုင္ၿပီး ေနာက္ အိပ္ရာေပၚတြင္ တံုးလံုးလွဲေလ်ာင္းၿပီး အနား ယူေနစဥ္ အိပ္မေပ်ာ္တေပ်ာ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ တဲ၏ တံခါးမွာလည္း ဖြင့္ထားေၾကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဂင္တိုတို ဗလေကာင္းေကာင္း လူလိုလို သရဲလိုလို တစ္ေယာက္ဝင္လာၿပီး မိမိအေပၚခြစီးကာ မိမိကို ခ်ဳပ္ထားရန္ ႀကိဳးစားေၾကာင္း၊ မိမိအေနႏွင့္လည္း ေၾကာက္တက္သူမဟုတ္သျဖင့္ ထိုသူကို လက္သီး ျဖင့္ ျပန္လည္ ထိုးသတ္ျခင္း၊ ႐ုန္းကန္ျခင္း၊ ေျခ ေထာက္ျဖင့္ ကန္ေၾကာက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ ထို႔ေနာက္ အခ်ိန္ အနည္းငယ္ၾကာ ေသာအခါ အျပင္မွ အသံတစ္ခုၾကားရၿပီး အဆိုပါ သရဲမွာ ျပန္လည္ေျပးထြက္သြားသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေယာဂီအေဆာင္အျပင္ဘက္သို႔ ထြက္ ၾကည့္ရာ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ေတြ႕ရၿပီး ထို႔ပုဂိၢဳလ္၏အနီးတြင္ သူႏွင့္သတ္ပုတ္ခဲ့သည့္ ဂင္တိုတိုသရဲကိုလည္း ေတြ႕ ရသည္ဟု ေျပာျပပါသည္။ ထိုဝတ္ျပဳစင္ၾကယ္ႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္က သူအားၿပံဳးလ်က္ၾကည့္ေနၿပီး လက္ဝါး ေထာင္ကာ လက္ကိုလည္း ပုတ္ျပသလိုလုပ္ကာ ေနာက္ကြယ္သို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း သူႀကံဳေတြ႕သမွ် အျဖစ္အပ်က္ကို ေျပာျပပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္ အျခားေသာ ေယာဂီမ်ားမွာလည္း ထို အျဖစ္အပ်က္ေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။ ကရင္အမ်ိဳးသား ေယာဂီႀကီးသည္ ေနာက္တစ္ေန႕ တြင္ ဆရာေတာ္အား ညပိုင္းကျဖစ္စဥ္တို႕ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ဆရာေတာ္က –

ဆရာေတာ္ ။    ။ ဒကာႀကီး အိပ္ေတာ့ ဘယ္ အရပ္ေဒသဘက္ကို ေခါင္းထားၿပီး အိပ္သလဲ။

ေယာဂီ ။ ။ တပည့္ေတာ္သင့္သလို ေခါင္းထားၿပီး အိပ္ပါတယ္ ဘုရား

ဆရာေတာ္ ။    ။ ဒီစခန္းအတြင္းမွာ အိပ္လို႔ ရွိရင္ အေရွ႕ဘက္ကို ေခါင္းထားၿပီးအိပ္ရပါတယ္။ အေျခအေနအရ အဆင္မေျပရင္ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ကိုလည္း ေခါင္းထားၿပီး အိပ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အေနာက္ဘက္ကို ေခါင္းထားၿပီး အိပ္လို႕ မရဘူး။ ဒီစခန္းအတြင္းမွာ ႐ုကၡစိုးနတ္ရွိပါတယ္။ သူက လာၿပီး သတိေပးတာပါ။ လူကိုေတာ့ အႏၱရာယ္ မေပးပါဘူး။ အရင္တုန္းကလည္း အဲဒီလိုျဖစ္ဖူး ပါတယ္။ အေနာက္ဘက္ကို ေခါင္းထားၿပီး အိပ္တာ ကို ႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးက မႀကိဳက္ပါဘူး။ သတိေပး႐ံု သက္သက္ပါ။ အိပ္ရာမွားေနရင္ ေျပာင္းၿပီး အိပ္ လိုက္ပါ။ ေနာက္ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။

စာေရးသူတို႕လည္း မိမိအခန္းကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးၿပီး အေရွ႕ဘက္သို႔ ေခါင္းထားကာ အိပ္ရာ ကိုျပန္လည္ ျပင္ဆင္ခဲ့ရပါသည္။

 

႐ုကၡစိုးနတ္ႏွင့္အတူ ဘုရားဖူးသြားျခင္း

 

တရားစခန္းဝင္ ေယာဂီအေပါင္းသည္ အာနာပါနက်င့္စဥ္ျဖင့္ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး အလင္း နိမိတ္မ်ား ရရွိလာေသာအခါ ထိုနိမိတ္ တန္ခိုုးျဖင့္ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ဘုရားမ်ားသို႕ ဘုရားဖူး ထြက္ရေလ့ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ဘုရားဖူး ထြက္ ရာတြင္ မိမိဖူးေျမာ္ရမည့္ဘုရားကို ေစာင့္ေရွာက္ လ်က္ရွိေသာ နတ္မ်ားႏွင့္တကြ ႐ုကၡစိုးနတ္မ်ား၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ား၊ အာဏာပိုင္ နတ္မ်ားကို ေမတၲာပို႕ျခင္း၊ ခြင့္ေတာင္းျခင္းမ်ား ျပဳ လုပ္ရပါသည္။ ဤတြင္ အာဏာပိုင္နတ္မ်ားႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ရွင္းျပလိုသည္မွာ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕တြင္ ေမွာ္ဘီ ဘိုးဘိုးႀကီး ဟူေသာ ႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးရွိၿပီး သက္ေတာ္ ရွည္ နတ္ႀကီးျဖစ္ကာ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ နတ္အေပါင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ပါသည္။ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ေန လူထုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေမွာ္ဘီဘိုးဘိုးႀကီးကို သိရွိၾကပါသည္။ ေမွာ္ဘီဘိုးဘိုးႀကီး နတ္႐ုပ္ႀကီး လည္းရွိၿပီး သူေတာ္စင္နတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးသူသည္ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ ဘက္တြင္ရွိေသာ က်ိဳက္ေဒးဒလြန္ဘုရားသို႔ နိမိတ္ ျဖင့္ ဘုရားဖူးသြားရန္အတြက္ ႀကိဳတင္ခြင့္ ေတာင္း ၿပီးသည္ႏွင့္ တရားစခန္းအတြင္းရွိ ႐ုကၡစိုးနတ္မ်ား၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ား၊ သာသနာ ေတာ္ေစာင့္နတ္မ်ားကို ဘုရားဖူးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိႏွင့္ အတူလိုက္၍ ဖူးေစလိုေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚပါ သည္။ ထိုသို႔ဖိတ္ေခၚရျခင္းမွာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ တရားစခန္းအတြင္းရွိ သိအပ္၊ မသိအပ္ ပုဂိၢဳလ္ မ်ားအားလံုးသည္ ၄င္းတို႔၏ အထက္အာဏာပိုင္မ်ား ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိဘဲ မည္သည့္ေနရာသို႔မွ သြားခြင့္ မရွိပါ။ ထို႔ျပင္ေစတီပုထိုးမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ရွိေသာနတ္မ်ားသည္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ လာေရာက္၍ ဘုရားဖူးျခင္းကို လက္မခံၾကပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ေယာဂီမ်ား နိမိတ္ျဖင့္ဘုရားဖူးလာရာတြင္ အတူ ပါရွိလာေသာ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးကို ႏွင္မလႊတ္ေတာ့ပါ။ ခြင့္ျပဳ႕ေလ့ရွိပါသည္။

စာေရးသူသည္ ထိုကဲ့သို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ား ေတာင္းခံၿပီးသည္ႏွင့္ ညပိုင္းတြင္ တရားထိုင္ျခင္း၊ သမာဓိ စြမ္းအားတည္ေဆာက္ျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ ခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႕ျပဳလုပ္ၿပီး နိမိတ္စြမ္းအား ေကာင္းစြာရရွိသည္ႏွင့္ က်ိဳက္ေဒးဒလြန္ဘုရားသို႔ နိမိတ္ေစလႊတ္ရာ မိမိခႏၶာကိုယ္မွာ ေလးလံေနၿပီး တစ္စံုတစ္ဦးမွ ဖိႏွိပ္ထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ အထူးသျဖင့္ ပခံုးႏွစ္ဖက္မွာ ေလးလံေနျပီး ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ နိမိတ္မထြက္ႏိုင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ ေနာက္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ၾကာေသာအခါ မိမိမွာ ေပါ့ပါးသလိုျဖစ္လာၿပီး ဘုရားေပၚသို႔ခ်က္ခ်င္း ေရာက္သြားပါေတာ့သည္။ စာေရးသူသည္ ဘုရား၏ လိုဏ္အဝင္ဝသို႔ သြားရာတြင္ ေယာဂီဝတ္စံုႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးကိုလည္းေကာင္း၊ နတ္ဝတ္ နတ္စားျဖင့္ နတ္ ႏွစ္ပါးကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး ၄င္းတို႕မွ ႀကိဳဆိုကာ ဘုရားပန္းမ်ား လဲလွယ္ေပးျခင္း၊ ေသာက္ ေတာ္ေရမ်ား လဲလွယ္ကပ္လွဴေပးျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ ၿပီးကာ မိမိလည္း ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ ေမတၲာပို႕ အမွ် ေဝျခင္း ျပဳလုပ္ကာ တရားစခန္းသို႕ ျပန္လာခဲ့ပါ သည္။ က်ိဳက္ေဒးဒလြန္ဘုရားသို႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဘုရားဖူးသြားရာတြင္ ေတာင္ေစာင့္ဘီလူးကို မေတြ႕ မျမင္ရေသးပါ။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ တရားစခန္းဝင္စဥ္ ကာလတြင္ နိမိတ္ျဖင့္ ဘုရားဖူးရာတြင္ ထူးျခားစြာ နတ္ဘီလူးကို ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။

စာေရးသူသည္ ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ ဆရာ ေတာ္အား အထက္ပါ အေတြ႕အႀကံဳ ျဖစ္စဥ္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ဆရာေတာ္မွ စာေရးသူ၏ ခႏၶာ ကိုယ္ေပၚတြင္ ႐ုကၡစိုးနတ္ရွိေနေၾကာင္း၊ ၄င္းရွိေန ေၾကာင္း သိရွိေစလိုသျဖင့္ အသိေပးျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဘုရားေပၚတြင္ေတြ႕ရေသာ ေယာဂီဝတ္စံု ႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္သည္လည္း ၄င္း႐ုကၡစိုးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္အတူ ဘုရားဖူးသြား ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔သြားရျခင္းကို ေက်နပ္ ဝမ္း သာၾကပါေၾကာင္း၊ ေနာင္တြင္လည္း လိုက္ပါလိမ့္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

 

႐ုကၡစိုးနတ္ေနေသာ ဗိမာန္

စာေရးသူသည္ ေမွာ္ဘီပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မဂၤလာဒံုရွိဘုရားတို႕ကို နိမိတ္ျဖင့္ ဘုရားဖူးသြား ေရာက္ရာတြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ႐ုကၡစိုးနတ္လည္း လိုက္ပါေလ့ရွိပါသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူလည္း တရားစခန္းအတြင္းရွိ ႐ုကၡစိုးနတ္ကို ျမင္ေတြ႕ရန္ ဆႏၵျပင္းျပလာပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ တရားထိုင္ သည့္အခါ ႐ုကၡစိုးနတ္အား သီးသန္႔ေမတၲာပို႕ျခင္း၊ အမွ်ေဝျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္၍ ေတြ႕ဆံုခြင့္ေတာင္းခံခဲ့ ပါသည္။ ထို႔ျပင္ နိမိတ္တန္ခိုးျဖင့္လည္း စူးစမ္း ရွာေဖြခဲ့ေသာ္လည္း ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္ တိုင္ေအာင္ မျမင္မေတြ႕ႏိုင္ျဖစ္ေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္မွလည္း ၄င္းတို႕အေနႏွင့္ ကိုယ္ထင္ျပသ လိုသည့္ ဆႏၵမရွိက ျမင္ေတြ႕ရန္ ခဲယဥ္းေၾကာင္း ေျပာျပဖူးသျဖင့္ စာေရးသူအေနႏွင့္ မိမိကို မျမင္ ေစလိုျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆခဲ့ပါသည္။

တစ္ရက္ေသာညအခါတြင္ မိမိတရားထိုင္ျပီး နိမိတ္ရသည္ႏွင့္ တရားစခန္းအတြင္း နိမိတ္ျဖင့္ ၾကည္႔႐ူခဲ့ရာ စာေရးသူ ေနထိုင္ေသာ ေယာဂီေဆာင္ (သစ္သားအေဆာင္)၏ ေခါင္းရင္းဘက္ သရက္ ပင္၏ထိပ္တြင္ ဗိမာန္ႀကီး တစ္ခုကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ မိမိျမင္ေတြ႕ရေသာ ဗိမာန္ႀကီးမွာ ေရႊဝါေရာင္ အဆင္းရွိၿပီး ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ျဖင့္ အလင္းေရာင္မ်ား ျဖာထြက္ေနပါသည္။ ဗိမာန္ႀကီးမွာ အခြ်န္အတက္ မ်ားရွိေနၿပီး ဘုရားတန္ေဆာင္း ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ တူေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ ၄င္းအေဆာက္အအံုသည္ သရက္ပင္ထိပ္ဖ်ားကို အေတာ္အတန္ငယ္ ေက်ာ္ လြန္ျမင့္မားေနပါသည္။ စာေရးသူသည္လည္း မ်ားစြာ ဝမ္းေျမာက္ကာ ၄င္းဗိမာန္တြင္ ႐ုကၡစိုးကိုရွာၾကည့္ရာ မေတြ႕ရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူလည္း ႐ုကၡစိုးကို ေတြ႕လိုေၾကာင္း ထပ္မံဆႏၵျပဳကာ ေနာက္တစ္ေန႕ ညတြင္ ၄င္းသရက္ပင္အား နိမိတ္ျဖင့္ၾကည့္႐ႈရာ ဗိမာန္ႏွင့္အတူ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ျဖင့္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး၊ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၊ ဝတ္ျဖဴ စင္ၾကယ္ျဖင့္ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ခန္႔ ေယာက်ာ္းေလး တစ္ဦး၊ မိန္းကေလးတစ္ဦးတို႕ကို မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ေတြ႕ရပါေတာ့သည္။  ၄င္းတို႕အားလံုးသည္ စာေရးသူ အား ၾကည့္လ်က္ရွိရာ စာေရးသူမွ ၄င္းတို႔အား ေတြ႕ရသျဖင့္ ဝမ္းသာပါေၾကာင္းႏွင့္ ေမတၲာပို႕ပါ ေၾကာင္း ေျပာၾကားရာ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္မွ ေခါင္းညိတ္ျပပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ၄င္းတို႔အားလံုးမွာ တျဖည္းျဖည္း မႈန္ဝါးလာၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး  ၄င္းတို႕ေနထိုင္ေသာ ဗိမာန္ႀကီးလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါသည္။ စာေရးသူက မၾကာခဏ ဆႏၵျပဳ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ သူတို႕အေနႏွင့္ ဤကဲ့သို႔ ကိုယ္ ထင္ျပရျခင္းျဖစ္မည္ဟု ယူဆရပါသည္။

 

ေရႊတိဂံုဘိုးဘိုးႀကီးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

 

စာေရးသူအေနႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ႐ုကၡစိုးနတ္ (႐ုကၡစိုးဘိုးဘိုးႀကီး)မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုမႈတို႕ကိုလည္း ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ရန္ကုန္ရွိ ေရႊတိဂံုဘုရားတြင္ ေရႊတိဂံုဘိုးဘိုးႀကီးဟုေခၚေသာ ႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီး တစ္ပါးရွိၿပီး စာေရးသူ ေရႊတိဂံုဘုရားသို႔ နိမိတ္ျဖင့္ ဘုရားဖူးရာတြင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္၏ အထက္ ပစၥယံတြင္ ေတြ႕ရေလ့ရွိပါသည္။ ေရႊတိဂံု ဘိုးဘိုး ႀကီးကို နတ္ဝတ္နတ္စားျဖင့္ ျမင့္ေတြ႕ရေလ့ရွိၿပီး အရပ္အေမာင္းမွာ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းႏွင့္ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္မွာ ႀကီးမား၍ သက္တမ္းရွည္ ေသာ နတ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ႀကီးအား စတင္ တည္ေတာ္မူစဥ္က ကကုႆန္ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ေတာင္ေဝွးေတာ္၊ ေကာဏဂံု ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရစစ္ေတာ္၊ ကႆပ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ေရသႏုတ္ေတာ္တို႕ကို ေရႊတိဂံုဘိုးဘိုးႀကီး၊ ဆူးေလဘိုးဘိုးႀကီး၊ ဗိုလ္တေထာင္ဘိုးဘိုးႀကီး၊ က်ိဳကၠဆံ ဘိုးဘိုးႀကီးစေသာ နတ္မင္းႀကီး ေလးပါးမွ ရွာေဖြေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံ ေတာ္ႏွင့္ေပါင္းကာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးတြင္ ဌာပနာထားခဲ့ရာ ေလးဆူးဓာတ္ပံု ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ျမတ္ႀကီးဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မက ကမာၻေပၚတြင္ပါ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါသည္။

စာေရးသူသည္ ေရႊတိဂံုဘိုးဘိုးႀကီး၏ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ျဖင့္ ေရႊတိဂံုဘုရား၏အတြင္း ဌာပနာတိုက္ အတြင္းရွိ ဓာတ္ေတာ္တို႕ကို ဖူးရေသာ အခြင့္အေရး ရရွိခဲ့ပါသည္။ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ အထက္ပစၥယံတြင္ လျပည့္၊ လကြယ္ညတိုင္း ဘုရား ဖူးေနၾကေသာ နတ္ဝင္နတ္စားျဖင့္ ေရႊေရာင္ တဝင္းဝင္းရွိေနၾကေသာ နတ္အေပါင္းတို႕အားလည္း ေကာင္း၊ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေယာဂီေရာင္ဝတ္စံုျဖင့္လည္းေကာင္း ဘုရားဖူးေန ၾကေသာ ပုဂိၢဳလ္တို႕ကိုလည္း ေတြ႔႕ျမင္ေနရပါသည္။ ထို႔ျပင္ ရေသ့ပံုစံျဖင့္ ပတၲျမားမ်က္ရွင္ဘုရားကို ပူေဇာ္ေနေသာ ရေသ့တစ္ပါးကိုလည္း ျမင့္ေတြ႕ ရပါသည္။ ေယာဂီမ်ားသည္ သာမန္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ နိမိတ္ျဖင့္ ဘုရားဖူးမည္ဆိုပါက ဤကဲ့သို႔ မ်ားမ်ား စားစား မေတြ႕မျမင္ရပါ လျပည့္ေန႕ (သို႔မဟုတ္) လကြယ္ေန႕ရက္မ်ား၏ ညပိုင္းတြင္ ထူးျခားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကို နိမိတ္ျဖင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ ရေလ့ ရွိပါသည္။

 

မင္းဘုန္းေရႊ

Comments

comments

Post Author: manawmaya