ေျမမထိ၊ မုိးမထိရြာႏွင့္ ေမာင္းမတီးသုိက္

စာေရးသူသည္ ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးေမာင္ေမာင္ႏွင့္ တရားဓမၼႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ေကာင္း၊ ပရေလာကႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း စကား စျမည္ေျပာဆိုရာမွ ဦးေမာင္ေမာင္သည္ သူ၏ ထူး ျခားေသာ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳတို႕ကို စာေရးသူအား ေျပာျပခဲ့ရာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာေကာင္းသျဖင့္ စာဖတ္ သူမ်ားကို မွ်ေဝႏိုင္ရန္ ေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ဦးေမာင္ေမာင္က ေျပာျပေသာ ဇာတ္လမ္းမွာ မဆံုးေသးပါ။ ေနာက္ဆက္တြဲ ဇာတ္ လမ္းမွာလည္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းလွသျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

စာေရးသူ – ဦးေမာင္ေမာင္ ေျပာျပတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးက ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္ဝင္စားဖို႕ ေကာင္းေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဇာတ္လမ္းက မဆံုးေသးဘူးလို႕လည္း သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္လမ္းေလးကို ဆက္ေျပာျပေပးပါဦး …၊

ဦးေမာင္ေမာင္ – ဟုတ္ပါတယ္၊ ဇာတ္ လမ္းေလးက မၿပီးဆံုးေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ ဇနီး ေရာဂါကေတာ့ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ ထပ္ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ သိုက္ကလည္း မေႏွာင့္ယွက္ ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ယခင္ျဖစ္ခဲ့တာေတြ လည္း မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ မသိဘူးလို႕ ေျပာတယ္။

စာေရးသူ – အရင္တခါ ေျပာတုန္းကေတာ့ ဘိုးေတာ္တစ္ပါးလို႕ ေျပာလို႕ရတဲ့ ဦးတိုင္းေက်ာ္က မၾကာခင္ ျပန္လာမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အမွန္ တကယ္ေရာ လာၿပီး ေတြ႕ေသးလား …။

ဦးေမာင္ေမာင္ – ဒီလိုပါဗ်ာ …၊ ဦးတိုင္း ေက်ာ္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးကို ကုသေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ ၿမိဳ႕မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ သူ အၿမဲတမ္းေနခဲ့တဲ့ ဇရပ္ ကေလးမွာလည္း မေတြ႕ေတာ့ဘူး၊ ေပ်ာက္သြားတာ တစ္လေက်ာ္ေလာက္ ၾကာတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ဘာ အဆက္အသြယ္မွလည္း မရွိဘူး၊ ဒီလိုနဲ႕ တစ္လ ေက်ာ္ေလာက္အၾကာမွာ ညေနေစာင္း ေနဝင္႐ိုးရီ ေလာက္ အခ်ိန္ေပါ့။ ဦးတိုင္းေက်ာ္ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခရီး ထြက္မယ္၊ တစ္ခါတည္းသူနဲ႕ လိုက္ခဲ့ဖို႕ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဘယ္ကိုသြားမွာလဲ၊ ဘယ္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ၾကာမလဲေမးေတာ့ ခရီးက နည္းနည္း ေတာ့ေဝးပါတယ္။ ၾကာမယ့္အခ်ိန္ ေန႔ရက္ကေတာ့ တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ဘူး၊ အနည္းဆံုး တစ္လ/ ႏွစ္လေလာက္ေတာ့ ၾကာလိမ့္မယ္။ ဒီထက္လည္း ပိုႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က လည္း လိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ အခက္အခဲမရွိပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ မိသားစု ျပႆနာေတာ့ရွိတယ္လို႕ ေျပာလိုက္ပါ တယ္။ ဒါကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ ကြ်န္ေတာ့္ မိသားစုကို ကြ်န္ေတာ္က ရွာေဖြေကြ်းေနရတာ၊ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ကလည္း ရွိေသးတယ္။ ကြ်န္ ေတာ္ မရွိရင္ သူတို႕ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အခက္ အခဲ ရွိႏိုင္တယ္။

စာေရးသူ – အဲဒါေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့၊ ကိုယ့္မိသားစု ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တာေပါ့။ ဇနီးသည္က မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ရင္ ပိုဆိုးသြားမယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္ – ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာ တာေတာ့ အဲဒီကိစၥအတြက္ မပူပါနဲ႕၊ အဆင္ေျပသြာ လိမ့္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဝတ္အစားတစ္စံုေလာက္နဲ႕ လြယ္အိတ္တစ္လံုး ယူၿပီး သူ႔ေနာက္က လိုက္ခဲ့တယ္။ တျခားဘာမွ မပါဘူး။ သူကလည္း အဝတ္တစ္ထည္ကိုယ္တစ္ခုပဲ။ လြယ္အိတ္ကေလးတစ္လံုးပဲပါတယ္။

စာေရးသူ – ေနာက္ေတာ့ ဘယ္ကိုသြားၾက သလဲ။

ဦးေမာင္ေမာင္ – ကြ်န္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးက ငဝန္ျမစ္အေရွ႕ဘက္ကမ္းမွာ ရွိပါတယ္။ တိုတို ေျပာရ ရင္ေတာ့ ျမစ္အေနာက္ဘက္ကမ္းကို ေလွနဲ႕ကူးၾက တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျမာက္ဘက္ကို လမ္းေလွ်ာက္ သြားၾကတယ္။ ကားနဲ႕ ခရီးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ လမ္းေလွ်ာက္သြားရတာ။ ၿပီးေတာ့ အလင္းေရာင္ လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ၾကယ္ေရာင္ လေရာင္ပဲေပါ့။ ေတာထဲေတာင္ထဲက ျဖတ္သြားရတာပါ။ လူသြား လမ္းကေလးအတိုင္းပဲ။ ဟိုခ်ံဳတိုး ဒီခ်ံဳတိုးေပါ့။ ဦး တိုင္းေက်ာ္က လမ္းေလွ်ာက္တာ ေတာ္ေတာ္ ျမန္ပါ တယ္။ မီေအာင္ မနည္းလိုက္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထူး ျခားတာက တစ္ညလံုး လမ္းေလွ်ာက္ သြားတာ မေမာဘူးဗ်။ သက္ေသာင့္သက္သာပဲ။ ေနာက္ တစ္ေန႕ မိုးလင္းေတာ့လည္း ေတာထဲမွာ သြားေန ရတုန္းပဲ။ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာဆိုေတာ့ လူအသြား အလာ နည္းပါတယ္။ ေတာေကာင္ေတြ ဘာေတြ လည္း သိပ္မေတြ႕ရဘူး။ ေန႔လယ္ေလာက္မွာေတာ့ ေတာင္ေပၚ ေတာတြင္း စခန္းေလးတစ္ခု ေရာက္ပါ တယ္။ ဒီစခန္းမွာ စခန္းခ်ပါတယ္။ လူပုဂိၢဳလ္ေတြ နည္းနည္းပါးပါးေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ စကားမေျပာၾကဘူး။ ဒီစခန္းမွာ သဘာဝ လိုဏ္ဂူကေလးေတြ ရွိတယ္။ ထူးျခားတာ ကေတာ့ ဂူေတြအားလံုးဟာ အေရွ႕ဘက္ကို လွည့္ေန တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဂူေတြက သိပ္မႀကီးပါဘူး။ လူ နည္းနည္းပဲ ေနလို႕ရပါတယ္။ ဒီေနရာက ဘိုးေတာ္ ေတြ ဝိဇၨာေတြရဲ႕ ယာယီစခန္းလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဝိဇၨာေတြ ဘိုးေတာ္ေတြ အဆင့္ျမႇင့္တင္ဖို႔ သိုမဟုတ္ ထံုကူးတဲ့အခါ ဒီေနရာမွာလာၿပီး ထံုကူးၾကတာလို႔ သိရပါတယ္။

ဒီစခန္းေရာက္ေတာ့ ဦးတိုင္းေက်ာ္က ကြ်န္ ေတာ္ကို ဂူတစ္ခုထဲမွာ ေနရာေပးပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ေတာ့ အဓိဌာန္ႏွင့္ ပုတီးစိပ္ခိုင္းပါတယ္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ ပရိတ္ေတာ္ႏွင့္ သူစိပ္ခိုင္းတဲ့ ဂုဏ္ ေတာ္ေတြပဲေပါ့။ တစ္ေနကုန္ စိပ္ရပါတယ္။ အစား အေသာက္ကေတာ့ ထမင္းနဲ႕ ဆားပဲရွိတယ္။ အျခား ဘာမွ စားစရာ မရွိဘူး။ ေန႕တိုင္း ဒါပဲစားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထူးဆန္းတာတစ္ခု ေျပာျပဦးမယ္။ ဒီစခန္း ပတ္ဝန္းက်င္မွာ စပါးတစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ရေသ့စပါးလို႔ ေခၚတယ္။ ေတာထဲမွာ အေလ့က် ေပါက္တယ္။ စပါးအခြံက သိပ္မထူဘူး။ စပါးက ရင့္သြားရင္ စပါး အခြံက နည္းနည္းဟသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္နဲ႕ အသာအယာ ပြတ္ေခ်ရင္ ဆန္ရလာတာေပါ့။ ရေသ့ ဆန္ လို႕ေခၚတယ္။ အဲဒီရေသ့ဆန္လည္း စားရေသး တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲ ရြာထဲမွာေတာ့ ဒီဆန္မ်ိဳးမရွိပါဘူး၊

ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီစခန္းမွာ အဓိဌာန္ ပုတီး စိပ္ရတာ သံုးလၾကာပါတယ္။ ပုတီးစိပ္ရင္ တျခား အာ႐ံုေရာက္လို႕မရဘူး။ တစ္ခါတေလ တျခားကိုု အာ႐ံုေရာက္သြားရင္ နားထဲမွာ ဦးတိုင္းေက်ာ္အသံ ၾကားရတယ္။ တျခားအာ႐ံုကို ေရာက္ေနတယ္။ သတိ ထားပါ၊ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီး ပုတီးစိပ္ပါ … ဆိုတဲ့ သတိေပးသံ ၾကားရတယ္။ ဒီဝိဇၨာစခန္းသို႔ ဘိုးေတာ္ ဇာလီေတာင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဘိုးေတာ္ သိပၸ ပညာတို႕သည္ ရံဖန္ရံခါ လာေရာက္ေလ့ရွိၿပီး ဝိဇၨာ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပညာေပးျခင္း၊ လမ္းညြန္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္၊ ထို႔ျပင္ တျခားေသာ မိမိ မသိရွိေသာ ဝိဇၨာမ်ားလည္း လာေရာက္ေလ့ရွိပါ တယ္။

ကြ်န္ေတာ္လည္း စခန္းေရာက္ၿပီး သံုးလ ေလာက္အၾကာမွာ အိမ္ျပန္ဖို႕ ေျပာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ေရာက္ရင္ ဆက္လက္ၿပီး ပုတီးစိပ္ဖို႕ေျပာပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာလိုတာက စခန္း ေရာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဦးတိုင္းေက်ာ္ကို မေတြ႕ရေတာ့ ဘူး။ သူေျပာစရာရွိရင္ နားထဲမွာ အသံၾကားေနရ တယ္။ ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ေျပာစရာရွိရင္ စိတ္ထဲက ေျပာလိုက္တာပဲ။ သူသိသြားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ျပန္ေတာ့ ဒီလိုပဲ ေတာထဲက လမ္း ေလွ်ာက္ျပန္ရတယ္။ အသြားတုန္းက တစ္ရက္ခရီး ေပမယ့္ အျပန္က်ေတာ့ သံုးရက္ၾကာေအာင္ သြားရ ပါတယ္။

စာေရးသူ – ဒီဝိဇၨာစခန္းက ဘယ္ေနရာမွာ ရွိတာလဲ၊ ေျပာျပႏိုင္ပါသလား၊

ဦးေမာင္ေမာင္ – ကြ်န္ေတာ္သိရသေလာက္ ေတာ့ ဒီစခန္းက ယာယီစခန္းလို႔ ေျပာပါတယ္။ အဂၤပူၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္းေပါ့။ ရခိုင္႐ိုးမ (အေနာက္႐ိုးမ) ေတာင္ေၾကာေပၚမွာ ရွိတာပဲ။ ကြ်န္ ေတာ္လည္း တိတိက်က်ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ လူသူ အေရာက္အေပါက္ေတာ့ နည္းတယ္။

စာေရးသူ – အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေကာ ဘာေတြ ထူးျခားမႈရွိေသးလဲ၊

ဦးေမာင္ေမာင္ – ဦးတိုင္းေက်ာ္ ခိုင္းတဲ့ အတိုင္း ပုတီးစိပ္ရပါတယ္။ မပ်က္မကြက္ စိပ္ရပါ တယ္။ အာ႐ံုထဲ ျဖတ္လို႕မရဘူး။ ပုတီးစိပ္ေနရင္း တျခားအာ႐ံုေရာက္သြားရင္ နားထဲမွာ ဦးတိုင္းေက်ာ္ အသံကို ၾကားရတယ္။ ‘အာ႐ံုေတြလြင့္ေနၿပီ၊ သတိ ကပ္ထားပါ’ စသည့္ျဖင့္ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘုရား ေတြမွာလိုက္ၿပီး ပုတီးစိပ္ရပါတယ္။ တြံေတး ေရႊဆံ ေတာ္ ဘုရား၊ ပုသိမ္ ေရႊေမာ္ေဓာဘုရား၊ ရန္ကုန္ ေရႊတိဂံုဘုရား၊ ပဲခူး ေရႊေမာ္ေဓာဘုရား၊ သံလ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရား စသည့္ျဖင့္ေပါ့။ အဓိဌာန္ ခုနစ္ ရက္၊ ဒါမွမဟုတ္ သူသတ္မွတ္ေပးတဲ့ ရက္အတိုင္း ေပါ့။ ဒီလို ပုတီးအျမဲတမ္း စိပ္လာေတာ့ သမာဓိ လည္း အားေကာင္းလာပါတယ္။

စာေရးသူ – ယခင္တစ္ခါတုန္းက ေျမမထိ၊ မိုးမထိ ရြာတို႕၊ ေမာင္းတီးသိုက္တို႕ကို ေရာက္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာဖူးတယ္၊ ဘယ္လိုေရာက္သြား တာလဲ၊ ေျပာျပစမ္းပါဦး …။

ဦးေမာင္ေမာင္ – ေျပာရရင္ေတာ့ဗ်ာ၊ ကြ်န္ ေတာ့္ဇနီးနဲ႕ ဆက္စပ္ေနတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးက ေမာင္းတီးသိုက္က ဝင္စားတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေမာင္းတီးသိုက္ကို စိတ္ ဝင္စားတာေပါ့။ ေမာင္းတီးသိုက္အေၾကာင္းကိုလည္း ေလ့လာတာေပါ့။ ပုသိမ္ကေန ေမာ္တင္စြန္းသြားတဲ့ ကားလမ္းနံေဘးမွာ ပ်ဥ္းမေခ်ာင္းဆိုတဲ့ ရြာတစ္ရြာ ရွိတယ္။ အဲဒီရြာနားမွာ အတြင္းဒီပါ႐ံုေတာင္ ရွိပါ တယ္။ အတြင္းဒီပါ႐ံုေတာင္မွာ အတြင္း ဒီပါ႐ံုဘုရား ရွိပါတယ္။ ေစတီတစ္ဆူေပါ့။ ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္း နဲ႕ပါ။ မည္သူမဆို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ႏိုင္ပါတယ္။ အတြင္းဒီပါ႐ံုဘုရားရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာ ေျမမထိ၊ မိုးမထိရြာ ရွိပါတယ္။ ဒီရြာကိုေတာ့ သာမန္မ်က္စိနဲ႕ မျမင္ရပါဘူး။ သိုက္ရြာလို႔ ေခၚရမလား မသိဘူး။ ေမာင္းတီးသိုက္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ေရႊေမာင္းတီး လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ သိုက္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူ ကေတာ့ အေမေဒၚဝါေပါက္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ေဒၚဝါေပါက္က သိုက္ခ်ဳပ္လို႕ ေျပာၾကပါတယ္။ နယ္ေျမတာဝန္ခံ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ သူ႕နယ္ေျမထဲမွာ ရွိတဲ့ သိုက္ေတြ အားလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သေဘာ မ်ိဳးေပါ့။ အေမေဒၚဝါေပါက္က လူ႕ဘဝတုန္းက တြံေတးၿမိဳ႕မွာ ေနတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ တြံေတးသူ ေပါ့ဗ်ာ …။

စာေရးသူ – ကြ်န္ေတာ္ ၾကားဖူးတာ တစ္ခု ရွိတယ္။ အစ္မေတာ္ျမနန္းႏြယ္လည္း သိုက္ခ်ဳပ္လို႕ ေျပာၾကတယ္။ ဗိုလ္တေထာင္၊ သံလ်င္၊ ေက်ာက္ တန္းနယ္ေျမေတြက သိုက္ေတြရဲ႕ အခ်ဳပ္လို႕ ေျပာ ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း တိတိက်က်ေတာ့ မသိ ဘူးေပါ့ဗ်ာ …၊

ဦးေမာင္ေမာင္ – ဟုတ္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ လည္း ကိုယ္သိတာကေလး ေျပာျပတာပါ။ ကြ်န္ ေတာ့္ဇနီးက ေမာင္းတီးသိုက္က လာတာလို႕ ၾကား ေတာ့ သိုက္ကို သြားၿပီး ၾကည့္ခ်င္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ လည္း ဦးတိုင္းေက်ာ္ကို ေတာင္းဆိုတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုနဲ႕ ေနာက္ေတာ့ သြားခိုင္းတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ လည္း အတြင္းဒီပါ႐ံုဘုရားကို ပထမဦးဆံုး ေရာက္ ေအာင္ သြားရပါတယ္။ ဘုရားကိုေတာ့ လူတိုင္းဖူးႏိုင္ ပါတယ္။ ဘုရားကိုေရာက္ေတာ့ ေတာင္တက္လမ္း ကေလးအတိုင္း သြားဖို႕ နားထဲမွာ အသံၾကားေနရ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သြားရင္းနဲ႕ ေရွ႕ကို လွမ္း ၾကည့္လိုက္ရာ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ရြာႀကီးတစ္ရြာကို လွမ္းျမင္ရတယ္။ ရြာကလည္း သြပ္မိုးအိမ္ေတြနဲ႕ ရြာႀကီးတစ္ရြာအျဖစ္ ျမင္ေနရပါတယ္။ ထို႕ေနာက္ မၾကာမီ ရြာထိပ္ေရာက္ၿပီး ရြာလယ္လမ္းမႀကီးအတိုင္း ေလွ်ာက္သြားပါတယ္။ ရြာထဲကလူေတြက ဥဒဟို သြားလာေနၾကၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ၾကပါဘူး။ သူ႔တို႕ကိစၥႏွင့္ သူတို႕ သြားလာေန ၾကတယ္။

ရြာလယ္ေရာက္ေတာ့ ဓမၼာ႐ံုလိုလို တန္ ေဆာင္းလိုလို အေဆာက္အအံု တစ္လံုးကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ အေဆာက္အအံုရဲ႕ အဝင္ေပါက္နား ေရာက္ ေတာ့ အထဲကို လွမ္းၾကည့္တဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ႀကီး တဲ့ ဘုရားဆင္းထုေတာ္တစ္ဆူကို ဖူးေတြ႕ရပါတယ္။ မဟာျမတ္မုနိပံုေတာ္ႏွင့္ ပံုသဏၭာန္တူေပမယ့္ မင္းဝတ္ တန္ဆာပလာေတာ့ မပါပါဘူး။ ဘုရား ေရွ႕မွာေတာ့ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္နဲ႕ အေရာင္လက္ေနတဲ့ ကလပ္ခံုကေလးေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ သေျပပန္း ေတြ ထိုးထားတဲ့ ပန္းအိုးေတြ၊ အျခားပန္းေတြ ထိုး ထားတဲ့ ပန္းအိုးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ရပါ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အထဲဝင္ဖို႕ လုပ္လိုက္တဲ့ အခါ အေပါက္ဝမွာ ဘီလူးတစ္ေကာင္ ေပၚလာၿပီး ကြ်န္ေတာ္ကို တားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေပါက္ဝ အေပၚဘက္မွာ မဝင္ရဆိုတဲ့ စာတန္း ေလးလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ ေတြ႕ရပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ အတင္းဝင္မယ္လုပ္ေတာ့ နားထဲမွာ မဝင္ပါနဲ႕ဆိုတဲ့ အသံၾကားရတယ္။ ဒါနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း မဝင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊

ကြ်န္ေတာ္ေရွ႕ဆက္ ေလွ်ာက္သြားေတာ့ အေဆာက္အအံုကေလး တစ္ခု ထပ္ေတြ႕ပါတယ္။ ထို႔အေဆာက္အအံုထဲကို ဝင္ၾကည့္ပါဆိုတဲ့ အသံ ၾကားရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဝင္ၾကည့္ေတာ့ အေလာင္းေတြထားတဲ့ အခန္းျဖစ္ေနတယ္။ အေလာင္းေတြထည့္ထားတဲ့ ေခါင္းတလားေတြကို တန္းစီၿပီး ခ်ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါနဲ႕ ကြ်န္ ေတာ္လည္း အေလာင္းေတြကို လိုက္ၾကည့္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ႐ုပ္လကၡဏာေတြ အားလံုးဟာ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးကို လက္ရွိျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ အရာအားလံုး တူညီေနတာ ေတြ႕ရပါ တယ္။ ထူးျခားတာကေတာ့ သူ႕လက္ေခ်ာင္းမွာ လက္စြပ္ကေလး တစ္ကြင္း ဝတ္ထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးမွာေတာ့ လက္ရွိ လက္စြပ္ဝတ္ထားတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ မိမိနဲ႕ အိမ္ ေထာင္ျပဳတုန္းကလည္း လက္စြပ္ဝတ္ထားတာ မေတြ႕ရဘူး။ ဒါနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေနာက္ထပ္ ထူးျခားတာ မေတြ႕ေတာ့ လွည့္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

စာေရးသူ – ေနာက္ေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ ေသးလဲ။ ထူးျခားတာေလးေတြေရာ ရွိေသးလား။

ဦးေမာင္ေမာင္ – သိုက္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ ၿပီး ေထြေထြထူးထူး မရွိပါဘူး။ ေျပာစရာရွိတာက ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ လက္ စြပ္ကိစၥ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးကို ေမးၾကည့္ပါတယ္

။ သူ ေျပာျပတာက အပ်ိဳဘဝတုန္းက ေက်ာင္းသားက ေလး တစ္ေယာက္က လက္စြပ္ကေလး တစ္ကြင္း ကိုင္ၿပီး သူ႔ေနာက္က လိုက္လာကာ ေကာက္ရတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႕ သူ႕ကိုေပးတဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ တယ္။ လက္စြပ္ကေလးကို ဝတ္ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႕လက္နဲ႕အေနေတာ္ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါ တယ္။ ေက်ာင္းသားေလးကို ျပန္ေပးမယ္လုပ္ေတာ့ ကေလးကို ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႕ ဝတ္ထားလိုက္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့မယ္လည္း လုပ္ေရာ လက္စြပ္က်ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ဘယ္ ေနရာမွာ က်ေပ်ာက္မွန္း မသိေတာ့ပါဘူးလို႕ အေၾကာင္းစံု ေျပာျပပါတယ္။ ေနာက္ထပ္တစ္ခုက ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ကို ဘယ္သူမွန္းေတာ့မသိဘူး လစဥ္ ဆန္တို႕ ေငြတို႕ လာလာပို႕ၾကတယ္။ စာေရး ေသာက္ေရး အဆင္ေျပသြားတာေပါ့။

စာေရးသူ – ဦးေမာင္ေမာင္က တျဖည္း ျဖည္းနဲ႕ ဝိဇၨာလမ္းေၾကာင္းကို ေရာက္သြားတာေပါ့။

ဦးေမာင္ေမာင္ –  အဲဒီသေဘာကို ေဆာင္ သြားတာေပါ့။ ဝိဇၨာလိုင္းမွာ လူေတြကို ကူညီေစာင့္ ေရွာက္ဖို႕နဲ႕ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရပါတယ္။ ဘုရားတည္တာတို႕၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ ေပးတာတို႕၊ ေရွ႕ေဟာင္းဘုရားေတြ ျပဳျပင္ေပးတာတို႕ စသည္ျဖင့္ လုပ္ေပးရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဝိပႆနာလုပ္ငန္းကို အားသန္ ေတာ့ တရားစခန္းဝင္တာ၊ တရားအားထုတ္တာ ေတြကို အဓိကထား လုပ္လာေတာ့ ဘိုးေတာ္အသံ ေတြလည္း သိပ္မၾကားရေတာ့ဘူး။ သိပ္လည္း မခိုင္း ေတာ့ဘူး။ အခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း သာသနာ ေရးကိစၥေတြလည္း လုပ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာတရား လည္း အားထုတ္ေနပါတယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္၏ ဘဝျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ သဘာ ဝမဟုတ္ေသာ ထူးျခားေသာ အေျခအေန ျဖစ္ပါ သည္။ စာဖတ္႐ႈသူမ်ား ေလ့လာသိရွိႏိုင္ရန္ ေရးသား ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

မင္းဘုန္းေရႊ

Comments

comments

Post Author: manawmaya