ေမတၱာႀကီးမား သည္းခံျခင္းကား မိဘမွတစ္ပါး အျခားမရွိ

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္  အပ်ိဳႀကီးတစ္ဦး၏ ျဖားေယာင္းျခင္းကို ခံရေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

လြန္ေလၿပီးေသာအခါက ဗာရာဏသီျပည္ တြင္ ဘုရားေလာင္းသည္ ပုဏၰားမ်ိဳး၌ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။  အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ တကၠသိုလ္ျပည္၌ သင္ ၾကားအပ္ေသာ အတတ္ပညာမ်ားကို သင္ယူတတ္ ေျမာက္ၿပီးေနာက္ အိမ္ေထာင္အမႈကို ျပဳခဲ့ပါသည္။ သားတစ္ဦးရရွိၿပီးေနာက္ ထိုသားအရြယ္ေရာက္ခ်ိန္ တြင္ ဇနီးမယားမွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ အေလာင္းေတာ္သည္ သားငယ္ကိုပါ ေခၚေဆာင္၍ ဟိမဝႏၱာသို႔သြားကာ သားႏွင့္အဖ ႏွစ္ဦးစလံုး ရေသ့ ရဟန္းျပဳ၍ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ အ ေလာင္းေတာ္ရေသ့သည္ သားရေသ့ကို ေက်ာင္း၌ ထားရွိခဲ့ၿပီး မိမိမွာမူ သစ္သီးႀကီးငယ္ရွာရန္ ေတာထဲ သို႔ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ခိုးသားတို႔သည္ ပစၦႏၱရစ္ရြာသို႔  ဝင္ေရာက္လုယက္ၾကၿပီး ရြာသူရြာသားမ်ားကိုလည္း ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ၾကသည္။ ထိုရြာမွ သတို႔သမီး ငယ္တစ္ေယာက္သည္ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္လာ ၿပီး အေလာင္းေတာ္သားအဖေနထိုင္ရာ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ သတို႔သမီးသည္ ေက်ာင္းတြင္ ရွိေနေသာ ရေသ့ငယ္ကိုျမင္၍ သီလပ်က္ေအာင္ မာယာပရိယာယ္တို႔ျဖင့္ ျဖားေယာင္းပါသည္။ ထို႔ ေနာက္ ရေသ့ငယ္အား မိမိႏွင့္အတူ လိုက္ခဲ့ဖို႔ ေခၚ ေဆာင္ပါသည္။ ရေသ့ငယ္မွ အဖကို ေစာင့္ဦးမည္။ အဖကို ဖူးေျမာ္ေလွ်ာက္တင္ၿပီးမွ သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ ထိုအခါ သတို႔သမီး က အဖျပန္လာရာလမ္းကို သြားေစာင့္ မည္ဟုဆိုကာ ရေသ့ငယ္ႏွင့္ သတို႔ သမီးတို႔သည္ ေက်ာင္းမွ ထြက္၍ အေလာင္းေတာ္ရေသ့ ျပန္လာမည့္ လမ္း အၾကားတြင္ ေစာင့္ဆိုင္းေန ခဲ့ၾကပါသည္။

ခဏအၾကာအေလာင္း ေတာ္ရေသ့သည္သားရေသ့ ငယ္ႏွင့္ သတို႔သမီးတို႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနရာသို႔ေရာက္ ရွိလာသည္။ ထိုအခါ ရေသ့ငယ္က ဖခင္အေလာင္း ေတာ္ရေသ့အား –

“အကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤေတာေတာင္ အရပ္ေဒ သမွ အျခားတစ္ပါးေသာ လူေနထိုင္ရာ အရပ္သို႔ သြားခဲ့သည္ရွိေသာ္ မည္ကဲ့သို႔ အက်င့္စ႐ိုက္ရွိေသာ သူမ်ားကို မွီဝဲဆည္းကပ္ ေပါင္းဖက္အပ္ပါသနည္း” ဟု ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ အေလာင္းေတာ္ ရေသ့က –

“ခ်စ္သား …အၾကင္သူသည္ သင့္ကိုခ်စ္ ကြ်မ္းဝင္၏။ သင္၏ အကြ်မ္းဝင္ျခင္းကိုလည္း ထို သူက ႏွစ္သက္၏။ အကြ်မ္းဝင္ေသာ စကားကို နား ေထာင္လိုသကဲ့သို႔ အျပစ္ကိုလည္း သည္းခံႏိုင္သူ ျဖစ္ရာ၏။ အကယ္၍ ဤအရပ္မွ ထြက္သြားခဲ့သည္ရွိ ေသာ္ ခ်စ္၍ သည္းခံေသာ အၾကင္သူမ်ိဳးကို မွီဝဲပါ ေလာ့”

“ခ်စ္သား …အၾကင္သူသည္ ကိုယ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း မေကာင္းမႈျပဳျခင္းသည္မရွိ၊ ထိုသူမ်ိဳး ကို ရင္ဝယ္ထား၍ သူေတာ္ေကာင္းဟု ဆည္းကပ္ပါ ေလာ့”

“ခ်စ္သား …စိတ္မတည္ၾကည္ေသာ ေမ်ာက္ စိတ္ကဲ့သို႔ လ်င္ျမန္သည့္စိတ္ရွိေသာ၊ ခဏခ်င္းပင္လွ်င္ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ သေဘာရွိ သည့္ ထိုသူမ်ိဳးကို လူသူမရွိေသာအရပ္ပင္ ျဖစ္ေစ ကာမူ သင္မမွီဝဲ မဆည္းကပ္ေလလင့္။ သင့္အေပၚ   တည္ၾကည္ခိုင္ၿမဲေသာ စိတ္ရွိသူကိုသာ မွီဝဲေပါင္း   သင္းရာ၏”

ဟု ဆိုဆံုးမစကား သံုးခြန္းကို ျြမက္ဆိုပါသည္။  ဖခင္အေလာင္းေတာ္ ရေသ့၏စကားကို ၾကားသိရေသာ သားရေသ့ငယ္က –

“ဖခင္ …ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤေက်းဇူးတရား တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အၾကင္သူကို အဘယ္မွာ ရႏိုင္ အံ့ပါနည္း၊ အရပ္တစ္ပါးသို႔ မသြားေတာ့ၿပီ အဖႏွင့္ သာလွ်င္ အတူေနပါေတာ့အံ့”

ဟု သတိသံေဝဂစကားကို ေျပာဆိုပါသည္။  ထိုအခါမွစ၍ ရေသ့ငယ္အား အဖရေသ့သည္ ကသိုဏ္းပရိကံကို ေျပာၾကား၏။ သားအဖႏွစ္ ေယာက္တို႔သည္ ဈာန္မွမယုတ္မေလ်ာ့စြာျဖင့္ ျဗဟၼာ ျပည္သို႔ လားခဲ့ရပါေပသည္။

အတိတ္ဘဝျဖစ္စဥ္၏ ပစၥဳပၸန္ဇာတ္ေပါင္း ခန္းတြင္ ထိုစဥ္က ရေသ့ငယ္ႏွင့္ သတို႔သမီးတို႔ သည္ ျဖားေယာင္းေသာ အပ်ိဳႀကီးႏွင့္ ရဟန္းတို႔ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အတိတ္ဘဝက ဖခင္ရေသ့ႀကီး သည္ ယခုျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျဖစ္လာခဲ့ၾကပါသည္။

နိပါတ္ေတာ္လာ သင္ခန္းစာအေနျဖင့္ ေမတၲာတရားႏွင့္ သည္းခံျခင္းတရားတို႔သည္ လူ တိုင္းတြင္ရွိၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ညီအစ္ကို ေမာင္ ႏွမရင္း၊ အၾကင္လင္မယားခ်င္း၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းတို႔၌ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ ျခင္း၊ ေမတၲာထားရွိျခင္းတို႔မွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခု အဆင့္မွာသာ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ထိုသူမ်ားအနက္မွ ေမတၲာႀကီးမား သည္းခံျခင္းကား မိဘမွတစ္ပါး အျခားမရွိဟု ပမာျပဳအပ္ပါေၾကာင္း။

ေမတၲာေစတနာျဖင့္

ေမာင္ေအးထြန္း

က်မ္းကိုး-ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္၊ စူဠ ကုဏာလဝဂ္မွ အရညဇာတ္ေတာ္။

Comments

comments

Post Author: manawmaya