ဂမၻီရမွတ္တမ္း

ဝိဇၨာရွစ္ေသာင္းဟူသည္

တခ်ိဳ႕က ဝိဇၨာရွစ္ေသာင္း ဆရာေကာင္းေတြ ကို အားလံုး ျမန္မာျပည္မွာပဲရွိၾက၊ ျမန္မာျပည္ကပဲ ထြက္ၾကတယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆၾကတာ ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲသလိုနားလည္တာထက္ ဝိဇၨာရွစ္ ေသာင္းဆိုတာ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံအသီးသီးက ဝိဇၨာႀကီးမ်ား ကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိမွတ္ထားၾကဖို႔လိုပါတယ္။

အိႏိၵယျပည္ႀကီးမွာ ရစ္ရွီ(Rishis)လို႔ေခၚတဲ့ အိႏိၵယ သူေတာ္ျမတ္ႀကီးမ်ား၊ ရဟူဒီဘာသာႀကီး ထဲက (David)ေဒးဗစ္လို႔ေခၚတဲ့ ဝိဇၨာ။ (Solomom) ေရွာလမုန္။ (Moses)မိုးဇက္(ေမာရွည္)တို႔ဟာလည္း တကယ့္ထိပ္တန္း ဝိဇၨာႀကီးေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ စိန္႔ဂ်ာ မိန္းဆိုတဲ့ ဝိဇၨာပုဂၢိဳလ္ႀကီးဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းရာေက်ာ္ ေအာင္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနၿပီး ကမၻာအႏွံ႔ လွည့္ လည္ အက်ိဳးျပဳခဲ့တဲ့ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြ ရွိပါတယ္။ ျပင္သစ္ျပည္က လူဝီဘုရင္(၁၆)ထံသြားၿပီး ဆင္ျခင္ သင့္တာေတြ ဆင္ျခင္ဖို႔၊ အႀကံေပးၿပီး တားျမစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြကို ဘုရင္က နားမေထာင္ခဲ့လို႔ ဒုကၡေရာက္ ၾကရတာ သမိုင္းမွာ အထင္အရွားပါပဲ။

 

ဂႏၶမာဒနေတာင္ေတာ္

ဝိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂ်ီ။ တပသီေတြ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာေနရာ ကို ျမန္မာတို႔က ဟိမဝႏၱာေတာင္ေၾကာမွာရွိတဲ့ ‘ဂႏၶ မာဒနေတာင္’လို႔ နားလည္လက္ခံၾကပါတယ္။ အဂၤ လိပ္နဲ႔အေမရိကန္လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ The retreat of the Great White Brother hood.လို႔ေခၚၾက တယ္။ ကမၻာ႔ဝိဇၨာ႒ာနခ်ဳပ္ႀကီးလို႔ သေဘာေပါက္ၾက တယ္။

အဲဒီဂႏၶမာဒနေတာင္ေတာ္မွာ ဟိႏၵဴဘာသာ ဝင္ရေသ့ေတြ၊ ေဇာ္ဂ်ီေတြ၊ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ရွင္မထီး၊ ရွင္အဇၨေဂါဏ၊ ယကၠန္းစင္ေတာင္ဦးဩဘာသ၊ ဆံ ရွည္ကိုယ္ေတာ္ ဦးေကာ႑ည၊ ဗားထီး၊ ဗားမဲ့၊ ဗားၿမိဳက္၊ ျပင္သစ္ဝိဇၨာစိန္႔ဂ်ာမိန္း ((Comtest. Ger-main)) ေခါမတိုင္းက ေဆးရာ(Serapis)၊ ပိုက္သဂိုး ရပ္စ္(Pythagoras)၊ ဟန္ေဂရီမွ ရာကိုးဆီး (Rakoez i)၊ အီဂ်စ္ဝိဇၨာပလိုတီးနတ္စ္ (Plotinus) “အရွင္ေယ႐ႈ”၊ အဂၤလန္မွ ဖရန္စစ္ေဘကြန္ (Francis Bacon)၊ ဆာေသာမတ္စ္မိုး(Sir thomas More)စတဲ့ ဝိဇၨာႀကီးမ်ားက ဂႏၶမာဒနေတာင္ေတာ္ေပၚမွာ ေမြ႕ ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ပါးေနၾကတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတယ္။

 

ပံုျပင္ႀကိဳက္တဲ့နတ္ေတြ

တခ်ိဳ႕ေသာနတ္ေတြဟာ လူေတြပံုေျပာေန ၿပီဆိုရင္ အနားကိုလာၿပီး နားေထာင္ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္သူေတြရွိတယ္။ တကယ္လို႔ ပံုေျပာေနရက္ တန္းလန္းက ေျပာလက္စပံုျပင္ကို ဆံုးေအာင္မေျပာ ေတာ့ဘဲ ရပ္ပစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ နားေထာင္ေနတဲ့ နတ္ဟာ အလြန္စိတ္ဆိုးပါသတဲ့။ စိတ္ဆိုးလြန္းတဲ့ အတြက္ ပံုေျပာေနတဲ့လူကို က်ိန္ဆဲတတ္ၾကတယ္ ဆိုတဲ့ အယူတစ္ခုရွိပါမယ္။

 

ဝိဇၨာပုဂိၢဳလ္ႀကီးတို႔ရဲ႕ သမာတိတည္ၾကည္မႈ

ေမးမွေျပာ …

ေခၚမွထူး …

ေပးမွယူ …

ေကြ်းမွစား …

ျဖစ္သလိုသြား …

ျဖစ္သလိုအိပ္ …

ျဖစ္သလိုေန …။ ။

 

ဝိဇၨာတို႔ရဲ႕ သတိေပးစကား

ရွင္လူမွတ္ရစ္၊ ေဘးဝိဇၨာေခတ္၊ သံုးေထာင္ ႏွစ္တြင္၊ ရွင္ခ်စ္ဘုရား၊ ေဟာၾကားဗ်ာဒိတ္၊ ယင္း အတိတ္ႏွင့္၊ မဖိတ္မေစာင္း၊ က်င့္ေကာင္းဝိဇၨာ၊ ျမတ္ ဆရာတို႔၊ ဒီပါေတာင္ကြ်န္း၊ ဩဘာထြန္း၍ ေတာက္ ထြန္းသာသနာ၊ ခုေခတ္ခါဝယ္၊ ျမႏြယ္ထက္ေအာက္၊ ေခါက္ေခါက္ခါခါ၊ သတၲဝါကို၊ ညႇာတာေထာက္ပ၊ ေဘးမခေအာင္၊ ေစာင္မေစာင့္ၾကပ္၊ ေမတၲာဓာတ္ ျဖင့္၊ မျပတ္သြားလာ၊ ရွိတံုပါလည္း၊ သူငါမသိ၊ Óာဏ္မ်က္စိေမွး၊ အထင္ေသး၍၊ အေရးမစိုက္၊ မ်ားလူမိုက္တို႔၊ ႐ိုက္ျခင္းႏွက္ျခင္း၊ မာန္တင္းအံတု၊ မျပဳေရြးမွ၊ ခႏၱီစျဖင့္၊ မွ်တဣရိယာ၊ စားအစာကို၊ ရရာတင္းတိမ္၊ ခ်ိဳၿမိန္ခ်ဥ္ငံ၊ အဖန္အခါး၊ ဆီပ်ား ေထာပတ္၊ မကပ္လံုးစံု၊ ေျခာက္အာ႐ံုကို၊ ျမဴမႈန္မွ် ေလာက္၊ စြဲမေရာက္ဘူး။  ။ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္၊ ေဒါသစိတ္လည္း၊ ဆိတ္မွ်မရွိ၊ ပကတိသာ၊ ရဟႏၱာ သို႔၊ ဣ႒ာ အနိ႒၊ ကင္းပအၿမဲ၊ ဝမ္းနည္း ဝမ္းသာ၊ သာယာမရ၊ လိုရာကိုအုပ္၍၊ အထုပ္ႏွင့္ လည္လို လည္၊ သပိတ္ကိုလြယ္၍ သြားလိုသြား …

ေတာမျခားေတာင္မလပ္၊ အမွတ္မဲ့ေတြ႕ႀကံဳ၊ ႀကံဳထိုက္လို႔ႀကံဳေသာ္လည္း၊ ယံုဖို႔ရန္အခက္၊ အသိ Óာဏ္မနက္၍၊ ရွက္စႏိုး၊ ေၾကာက္စႏိုး၊ မခိုကိုး မဆည္းကပ္၊ အ႐ူးေတာင္မွတ္ေသး၊ မတ္တတ္က ဦးမခ်၊ ရွက္ေလေယာင္ မာနနဲ႔၊ မရဘူးသည္ပညာ၊ ေနင္ေသာခါမွ၊ ဆရာေကာင္းလည္းကင္း၊ ရွင္လူ လည္းပ်င္း၊ လိုရင္းထြက္ရပ္၊ ပရမတ္ဝိဇၨာ၊ ျမတ္ ဆရာသို႔၊ နည္းနာနဲ႔ ေဝး၊ ကဆုန္ေျပး၍၊ အေရး မကုန္၊ ေမာဟိုက္ႀကံဳကာ၊ ေျခကုန္လက္ပမ္း၊ နိဗၺဴ ကမ္းကို၊ လွမ္း၍မမွီ၊ ေဝးရွာမည္။

 

သပိတ္လြယ္ငွက္ရဲ႕ ဂမၻီရ

တခ်ိဳ႕က ေရႊျပည္စိုးငွက္လို႔လည္း ေခၚၾက တယ္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ခ်ံဳပုတ္နဲ႔ ခင္တန္းေလး ေတြမွာ ေနတတ္တယ္။ သပိတ္လြယ္ငွက္ အိပ္တန္း တက္တဲ့ေနရာက ေျမႀကီးေအာက္မွာ ေရႊအိုးရွိ တယ္လို႔ ေရွးက ဆရာမ်ား ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ယံုလည္း ယံုၾကည္ၾကတယ္။ သပိတ္လြယ္ငွက္ကို ဖမ္းၿပီး ေလွာင္အိမ္ထဲထည့္ၿပီး ေမြးထားမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာတဲ့အခါ ငွက္ကိုမေတြ႕ရပါ။ ေလွာင္အိမ္ကေလးသာ ခုန္ဆြခုန္ဆြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရတတ္သတဲ့။

အဲဒါ …ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငွက္ကေလး က ကိုယ္ေပ်ာက္သြားလို႔ပါပဲတဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ေလွာင္ အိမ္ကေလးကို အသာအယာဟၿပီး လက္ႏိႈက္လို႔ ငွက္ကိုရေအာင္စမ္းၿပီး ဖမ္းမယ္ဆိုရင္ ငွက္ကေလးရဲ႕ ေခါင္းေပၚမွာ ဦးထုပ္ေသးေသးကေလး ရွိေနတာကို ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီဦးထုပ္ကိုယူၿပီး ေခါင္းေပၚတင္ ေဆာင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေဆာင္းတဲ့သူဟာ ကိုယ္ ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္တဲ့။ ၾကားဖူးတာပါပဲ။ စမ္း မၾကည့္ဖူးပါ။

 

အာနာပါနႏွင့္ ပရာနရာမ

အာနာပါနလို႔ေခၚတဲ့ ထြက္သက္ဝင္သက္႐ွဴ ႐ွိဳက္နည္းနဲ႔ ပရာနရာမဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကရ တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

ဟိႏၵဴဘာသာနဲ႔ (Pranayama)ပရာနရာမလို႔ ေခၚတဲ့ ဓာတ္တစ္မ်ိဳးဟာ ေလထဲမွာရွိေနတယ္။ အႏု ျမဴဓာတ္လို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။ ေလထဲမွာရွိေနတဲ့ ‘ပရာနရာမ’ဓာတ္ကို အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီး ႏွာေခါင္းေပါက္ က ႐ွဴ႐ွိဳက္နည္းနဲ႔ ထိန္းသိမ္းပါတယ္။

ေလာကဓာတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ အဲဒီပရာန ရာမဆိုတဲ့ အႏုျမဴဓာတ္မႈန္ကေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ထားတာျဖစ္တယ္။ ေလာကဓာတ္ႀကီးရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ ေတြဟာလည္း အဲဒီပရာနမအႏုျမဴဓာတ္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြလို႔ ယံုၾကည္ၾကတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ အာနာပါန (ဝင္ေလထြက္ေလ) အားျဖင့္ ႏွာသီးဖ်ားမွာ အႏုျမဴဓာတ္ကိုထိန္းသိမ္း ေစာင့္ၾကည့္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဓာတ္ကို ထိန္း သိမ္းႏိုင္မႈ အားေကာင္းလာေလေလ သမာဓိတန္ခိုးရ လာေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိတန္ခိုးရလာတဲ့ အခါ အႏုျမဴဓာတ္အားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အသံုးခ်ႏိုင္ လာၾက တာျဖစ္ပါတယ္။

 

ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ

လင္းေရာင္တင္

အရာရာေအာင္ျမင္ေစတဲ့ ရတနာဒီပံ ေရႊဖ ေယာင္းတိုင္ကိစၥ၊ အျခားကိစၥမ်ားအတြက္ ေဆြးေႏြး လိုပါက တိုက္အမွတ္ ၁၁၀၇၊ ယႆဝတီ (၁၈)လမ္း ေတာင္ဥကၠလာ (၁၃)ရပ္ကြက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

ဖုန္း ဝ၉ ၄၂၀ဝ ၁၄ ၆၁၄

Comments

comments

Post Author: manawmaya