ဆရာေကာင္းကုိေတြ႕ေအာင္ရွာ၊ ပေယာဂဆရာဆုိရင္ သတိထား

ခုတေလာ သတင္းေတြဖတ္ေနရ ၾကားေနရ တာအဆန္းေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ‘သရဲဝင္ပူး သည့္ အလုပ္သမားမ်ား ေရႊျပည္သာ၌ အလုပ္ထုတ္ ခံရ’ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္သတင္းစာ မွာ ၂၅-၆-၂၀၁၇ ရက္မွာ ပါလာတယ္။ ဇြန္လ ၂၂ ရက္ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီမွာ အလုပ္သမားေတြ ထမင္းစားနားေနခ်ိန္မွာ အလုပ္သမားတစ္ဦးက သရဲ ဝင္ပူးၿပီး သူ႕ကိုယ္သူ ကတ္ေၾကးနဲ႔ထိုးသတဲ့။ ဒါ ေၾကာင့္အလုပ္သမားေတြ မေနဝံ့ေတာ့ဘဲ ေၾကာက္ လန္႔ၿပီး အိမ္ကိုျပန္ေျပးၾကသတဲ့။

ဆန္းတာက သရဲဝင္ပူးတာ တစ္ေယာက္ တည္းကို မဟုတ္ဘဲ အေယာက္ ၃၀၊ ၄၀ ေလာက္ကို ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္နဲ႔ ပူးတာလို႔လည္း ဆိုျပန္တယ္။ သရဲပူးသူေတြ ေျပာတဲ့စကားအရေတာ့ အလုပ္ရွင္ကို မေက်နပ္တဲ့ စကားေတြပါေနတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ဆန္းတဲ့အျဖစ္အပ်က္ပဲ။ တကယ္လား၊ တကယ္ ေကာ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ စဥ္းစားစရာပဲ။ တစ္ခါတေလက် ေတာ့ တစ္ေယာက္ကစ တစ္ရာဆိုသလို သရဲပူး တယ္ဆိုတဲ့ လူကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္အားေပ်ာ့ညံ့တဲ့သူ ေတြက ဆက္ၿပီး ဝင္သလိုလို အဝင္ခံရသလိုလို အပူးခံရသလိုလို ျဖစ္သြားတတ္တာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတယ္။

အဲဒါဆို သရဲက ဘယ္ႏွစ္ေကာင္လဲ။ တစ္ ေကာင္တည္းက ပူးတာလား။ သရဲအေကာင္ သံုးဆယ္ေလးဆယ္ဝင္ပူးေနတာလား။ ကိုယ္တိုင္ မျမင္ရေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာတတ္ဘူး။ စိတ္ ပညာမွာ (Mass psycho) မတ္စ္ဆိုက္ကိုဆိုတာ ရွိတယ္။ အမ်ားရဲ႕စိတ္ေတြ စုေပါင္းၿပီး အေၾကာင္း အရာတစ္ခုမွာ ညီညြတ္သြားၾကတဲ့သေဘာ၊ ဒါႏိုင္ငံ ေရးသမားေတြ ပိုသိပါလိမ့္မယ္။ ေရွ႕ကဦးေဆာင္ တိုင္ေပးမယ့္သူ ရွိရင္ ေနာက္ကသံၿပိဳင္လိုက္ေအာ္ မယ့္ သူေတြ အဆင္သင့္ရွိေနၾကတယ္။ အမ်ားရဲ႕ စိတ္ကို နားလည္ေနသူေတြက အသြင္တူ အယူ အဆတူသူေတြကို စုေဝးၿပီး ဦးေဆာင္ေပးလိုက္ရင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက ျဖစ္ေျမာက္သြားတာပဲ ဒါေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားရမယ့္ ကိစၥပါ။

သိမ္ေမြ႕နက္နဲတဲ့ ဂမၻီရကိစၥကိုလည္း ယူ ေသာ္ရ၏ေပါ့ဗ်ာ။ လူသတၲဝါမဟုတ္တဲ့ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ ရာ ကိစၥေတြဟာ သိမ္ေမြ႕နက္နဲလြန္းၿပီး သိပၸံပညာ လို ပံုေသနည္းခ်ၿပီး တြက္ခ်က္အေျဖထုတ္လို႔ မရ ႏိုင္တဲ့ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေနေတာ့လည္း ခက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူး ဆံုးျဖတ္ဖို႔ခက္တယ္။ သို႔ ေသာ္ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရရင္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ရာ မွတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ဖြယ္ရာ ရွိပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္ ဆန္းျပားတဲ့ သတင္းတစ္ခုက ကေလးသံုးေယာက္ကို ေသေအာင္႐ိုက္ႏွက္ၿပီး က်န္ တစ္ေယာက္ကို ေဆး႐ံုတင္ရတဲ့အထိ ႐ူးသြပ္စြာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ပေယာဂဆရာအတုကို မၾကာခင္ က မေသမခ်င္း ႀကိဳးကြင္းစြပ္သတ္ေစ ေသမိန္႔နဲ႔ အတူ ေထာင္ဒဏ္ ခုနစ္ႏွစ္ခ်ခံေစဖို႔ တရားသူႀကီးက စီရင္လိုက္တဲ့သတင္းပါပဲ။ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ကာလက ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာသြားၿပီး အခုစီရင္ခ်က္ခ်လိုက္ တာပါ။

အဲဒါလည္း ဘယ္လိုေဝဖန္ရမယ္မွန္းမသိတဲ့ ျဖစ္ရပ္ဆန္းတစ္ခုပါပဲ။ အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ ပညာ နည္းတဲ့ လူေတြၾကားထဲမွာ ဆရာလုပ္ခ်င္တဲ့ ေရာဂါ သည္းသူ တစ္ဦးရဲ႕ ႐ူးႏွမ္းမႈလို႔ပဲ မွတ္ခ်က္ခ်လို ရပါလိမ့္မယ္။ အံ့ဩစရာေကာင္းတာက ေသေလာက္ ေအာင္အထိ အ႐ိုက္အႏွက္ အထိုးအကန္ခံရတဲ့ ဒီကေလးေတြရဲ႕ မိဘေတြကိုပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ မိဘမွန္ရင္ သားသမီးကို မွတ္ျခင္ယင္ေတြေတာင္ ကိုက္တာကို မခံေစခ်င္တဲ့ ေစတနာရွိၾကပါတယ္။

အခုလို သူတစ္ပါးက ေသေအာင္ေက် ေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္တာကို အဆံုးစြန္ထိ ၾကည့္ေနႏိုင္ တယ္ဆိုတာ အံ့ဩစရာ အေကာင္းဆံုးကိစၥပါပဲ။ ကိုယ္တို႔မ်ားၾကေတာ့ ကိုယ့္ကိုထိပါးလာလို႔ သည္း ခံႏိုင္သေလာက္ ခံႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ့္သားသမီး သား မယားကို နည္းနည္းကေလးမွ အထိအပါးမခံႏိုင္တဲ့ စိတ္ရွိတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ မ်က္ေစာင္းထိုး ၾကည့္တာေတာင္ မခံႏိုင္ခဲ့ဘူး။

အခု အသက္ေလးရလာမွ အရာရာကို တရား နဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ေလွ်ာ့တတ္လာတာ။ ဟုတ္တယ္ေလ မိဘဆိုတာ သားသမီးကို အသက္ေပးၿပီး ခ်စ္ၾက တယ္။ ဘယ္လိုမိဘေတြလဲ။ အသိÓာဏ္နည္းၾက တာလား။ သရဲကားေတြ လႊမ္းမိုးလာတာလား။ သရဲ ပူးတယ္လို႔ေျပာၿပီး ကိုယ့္သားသမီးကို ႐ိုက္ႏွက္ႏွိပ္ စက္တာဟာ ခြင့္လႊတ္စရာလား။ ၾကည့္ေနစရာလား။ လူေတြÓာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ၾကဖို႔လိုတယ္။ အခုလည္း လူေတြ ပေယာဂကိစၥမွာ အေတာ္နားလည္မႈ လြဲေန ၾကတာကို ကိုယ္ေတြ႕ေတြ႕ေနရတယ္။

အခုပဲၾကည့္၊ ဒီကေန႔ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း ဘက္က ဖုန္းဆက္လာတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ ေယာက္ သူ႕ခႏၶာထဲကို ကေဝစက္သြင္ထားတာ ခံေန ရသတဲ့။ ကေဝစက္သြင္းထားတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူ က ေျပာတာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ ေတာ့ ပေယာဂဆရာက ေျပာ တာတဲ့။ အဲဒီလိုေျပာတဲ့ဆရာကို အဲဒီကေဝစက္ကို ႏႈတ္မခိုင္း ဘူးလားလို႔ေမးေတာ့ အဲဒီဆရာ ကႏႈတ္မေပးႏိုင္ဘူးတဲ့။ ေကာင္းေရာဗ်ာ။

‘ေရာဂါသိရင္ ေဆးရွိတယ္’ဆိုတဲ့ စကား ျမန္မာစကားမွာ ရွိပါတယ္။ အခုေရာဂါ သိေနၿပီပဲ။ ကေဝစက္ရွိေနတယ္ဆို အဲဒါကို မကုႏိုင္ဘူးတဲ့လား။ ခက္တယ္။ နီးနီးနားနား မဟုတ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးကလည္း ေဗဒင္ေဟာသလို စာေပးစာယူနဲ႔ လုပ္လို႔မရတဲ့ကိစၥ၊ ဖုန္းနဲ႔ေျပာလို႔မရတဲ့ကိစၥ။ လူကိုယ္ တိုင္ေတြ႕ စစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီးမွ ကုသလို႔ရႏိုင္မွာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြယ္တကူေတာ့ မယံုပါနဲ႔။ အထူးသ ျဖင့္ဒီေခတ္မွာ လြယ္လြယ္ေခါင္းစဥ္တပ္ေနၾကတဲ့ ဆရာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ဘုရားေလာက္ နီးနီး သိေနသလို ေျပာဆိုဝါဒ ျဖန္႔လာၾကတယ္။ ဆရာတုဆရာေယာင္ေတြ မ်ားလာတယ္။ ဆရာ ဆိုၿပီး လြယ္လြယ္နဲ႔ မယံုလိုက္ၾကပါနဲ႔။ ေျပာတဲ့ စကားေတြကို လြယ္လြယ္မယံုၾကပါနဲ႔။ ေရးေနတဲ့ စာေတြကိုလည္း လြယ္လြယ္နဲ႔ မယံုၾကပါနဲ႔။ ယံုစရာ ေကာင္းတဲ့စကားလား၊ ယံုစရာေကာင္းတဲ့စာလား ခြဲျခားေဝဖန္ႏို္င္ေအာင္ စဥ္းစားပါ။

လူေတြက ဦးေႏွာက္မသံုးခ်င္ၾကဘူး။ ဆရာ ဆိုတဲ့လူက ဒီလိုဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ရင္ ဟုတ္သလိုမွန္ သလို ထင္ၾကတယ္။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရင္ အထင္ႀကီးၾကတယ္။ ေျပာသမွ်ကို မ်က္စိမွိတ္ၿပီး  ဇြတ္ယံုတာ။ ဗုဒၶဝါဒ မဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶက ေဝဖန္ပိုင္း ျခား စဥ္းစားဖို႔ကို တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ ဘယ္သူေျပာ ေျပာ ခ်က္ခ်င္းမယံုၾကဖို႔ ဆံုးမတယ္။ သူေဟာတဲ့ တရားေတြကိုေတာင္ ခ်က္ခ်င္း မယံုၾကဖို႔ေျပာတယ္။ ေလ့လာၾကည့္၊ စူးစမ္းၾကည့္၊ လက္ေတြ႕လိုက္နာ က်င့္သံုးၾကည့္ၿပီးမွ ယံုၾကည္ၾကဖို႔၊ ဆက္လုပ္ၾကဖို႔ ေဟာၾကားခဲ့တယ္။

ဂမၻီရစာေပဆိုတာ လူေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္တိုး ပြားလာေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့စာေပ။ ပေယာဂ ဆရာဆိုတာလည္း လူေတြရဲ႕ဒုကၡကို ကယ္တင္ႏိုင္ တဲ့ပုဂၢိဳလ္မြန္ျမတ္တဲ့အလုပ္၊ သရဲပူးတယ္၊ နတ္ကိုင္ တယ္ဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ႏွိပ္စက္လာရင္ အဲ့ဒါဆရာ အစစ္မဟုတ္ဘူး။ လူေသေအာင္လုပ္တာ အထက္ လမ္းပညာမွာ မရွိဘူး။ ေသမယ့္သူ မေသေအာင္ ကယ္တင္ႏိုင္မွသာ အထက္လမ္းဆရာအစစ္ ျဖစ္ တယ္။

ပေယာဂကုဆရာဆိုတာ အနည္းဆံုးငါးပါး သီလကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရပါတယ္။ ဗုဒၶါ ႏုႆတိပြားရတယ္။ အက်င့္စာရဏေတြ မျပတ္ ဆည္းပူးရတယ္။ ေမတၲာနဲ႔သစၥာကို လက္ကိုင္ထားရ တယ္။ ဒီေခတ္မွာ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္ဆိုတာက အေတာ္ရွားေနၿပီ။ ရွိသင့္သေလာက္ေတာ့ ရွိေနၾက ပါတယ္။ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္နဲ႔ေတြ႕ဖို႔ ကံေကာင္းဖို႔ ကေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း စိတ္ထားေကာင္း ေကာင္းနဲ႔ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာဆိုတိုင္း ပံုၿပီးမယံုလိုက္ပါနဲ႔။ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆနဲ႔ အရာရာကို ခ်ိန္ဆၿပီးမွေျပာဆိုလုပ္ ကိုင္တတ္တဲ့ဆရာ၊ ဆရာေကာင္းကို ရွာပါ။ ဆရာ ေကာင္းကိုရွာဖို႔ အေရးႀကီးလြန္းလို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဆရာေကာင္းကို ရွာၾကဆိုတဲ့ စကားကို ၄၅ ဝါပတ္လံုးမွာ ၅၂၈သြယ္ေမတၲာေတာ္နဲ႔ အညီ အႀကိမ္ေပါင္း ၅၂၈ တိတိ မိန္႔ၾကားခဲ့တာပါပဲ။

ပေယာဂဆရာဆိုတာနဲ႔ သူလုပ္သမွ်လက္ မခံပါနဲ႔။ လူကို ကြ်ဲလိုႏြားလို႐ိုက္ႏွက္တာ(ဘာပဲဝင္ေန ဝင္ေန) သူ႕အလုပ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သတိထားပါ။ လိုအပ္လို႔ရွိရင္ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္ကို ရေအာင္ရွာ (အထူးသျဖင့္ အဲဒီဆရာရဲ႕ဝန္းက်င္မွာ အနီးနားလူ ေတြကို သတင္းစံုစမ္းပါ)ၿပီးမွ ကုသင့္ကုထိုက္မွကု ပါ။ ဆရာတင္ မမွားၾကပါေစနဲ႔။

ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ

လင္းေရာင္တင္

ရတနာဒီပံေရႊဖေယာင္းတိုင္ကိစၥ အျခား ကိစၥမ်ားအတြက္ (၁၁၀၇) ယႆဝတီ (၁၈)လမ္း ေတာင္ဥကၠလာ (၁၃)ရပ္ကြက္။ ရန္ကုန္။

ဖုန္း ဝ၉ ၄၂၀ဝ ၁၄ ၆၁၄

Comments

comments

Post Author: manawmaya