သုိက္မ်ားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

လူေတြစိတ္ဝင္စားၾကတဲ့ ပရေလာကသား မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ သိုက္ေတြအေၾကာင္း ေလ့လာၾကည့္ တဲ့အခါ သိုက္အမ်ိဳးအစားေပါင္း ကိုးသိုက္ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီထက္အမ်ိဳးအစားကြဲျပားၿပီးေတာ့ လည္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ သိုက္ဆိုတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတင္မက တျခားလူမ်ိဳးမ်ားမွာလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက သိုက္ကိုအမ်ားဆံုး ယံုၾကည္မႈရွိၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ားအားျဖင့္ သိုက္ဆိုတာဟာ ေနာင္အရိ မိေတၲယ် ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခါ လွဴဒါန္းပူ ေဇာ္ၾကဖို႔ ေရႊေငြဥစၥာရတနာမ်ားကိုစုေဆာင္းထားရွိ ၿပီး အဲဒီေနရာမွာ ဝိဥာဥ္ေလာကကေန အဆင့္ဆင့္ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကတယ္။ သိုက္နန္းရွင္မ်ားဟာ လူ႔ေလာကနဲ႔ အဆက္အဆံရွိတယ္။ လူေယာင္ ေဆာင္ႏိုင္တယ္စသည္ျဖင့္ ယံုၾကည္မႈေတြရွိၾက တယ္။

တကယ္ေတာ့ သိုက္ဆိုတာ ဘုရားအတြက္ ပစၥည္းေတြ ေရႊေငြရတနာဥစၥာေတြ ထားရွိၿပီး ေစာင့္    ရတဲ့ သိုက္တစ္မ်ိဳးတည္းမဟုတ္ဘဲ တျခား စိတ္စြဲ လန္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သိုက္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိၾကပါေသးတယ္။ သိုက္ဆိုတဲ့ စကားရဲ႕ ရင္းျမစ္ဟာ စိုက္လို႔ ဆိုတဲ့စာေတြရွိပါတယ္။ စိုက္ လို႔ဘာလို႔ေခၚသလဲဆိုေတာ့ ဘဝတစ္ခုက ဥစၥာ ပစၥည္းေတြကို စိတ္စြဲလန္းၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ ဝိဥာဥ္ ဘဝနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စိုက္လို႔ ေခၚေဝၚရာကေန ကာလေတြေရြ႕လ်ားလာ တဲ့အခါ သိုက္ရယ္လို႔ေျပာင္းလဲၿပီး ေခၚေဝၚလာၾက တယ္လို႔လည္းဆိုပါတယ္။

သိုက္ေတြကို အမ်ိဳးအမည္အားျဖင့္ ကိုးမ်ိဳး ခြဲျခားထားတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။

၁။ ဘုရားသိုက္

၂။ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာသိုက္

၃။ ေခ်းယိုသိုက္

၄။ ငိုသိုက္

၅။ ပစၥည္းငွားသိုက္

၆။ ေငြယားသိုက္

၇။ ေမွ်ာ့သိုက္

၈။ ျပဒါးရွင္သိုက္

၉။ ေဆးသိုက္၊ အင္းသိုက္၊ ပုရပိုက္သိုက္ ရယ္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) ဘုရားသိုက္

အရိမိေတၲယ် ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္စူး လွဴဒါန္းတဲ့ဥစၥာပစၥည္း ရတနာေရႊေငေတြကို ဆိုင္ရာ က အာဏာနဲ႔ အေစာင့္ခိင္းထားတဲ့ သိုက္ျဖစ္တယ္။  ဘုရားသိုက္ကို မတူးေကာင္း၊ ေသသူေသ႐ူးသူ႐ူး ျဖစ္တတ္တယ္။ ပဲခူးတိုင္းလမ္းနီေက်းရြာက ေစတီ ၿပိဳကုန္းမွာ သိုက္ဆရာႀကီးႏွစ္ဦးဟာ မိုးႀကိဳးပစ္လို႔ ေသဖူးတယ္။

(၂) ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာသိုက္

တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ မိမိတို႔ပိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာ ေရႊေငြေတြကို ေျမျမႇဳပ္သိုဝွက္ခဲ့ၾကၿပီး ေသလြန္တဲ့ အခါ တပ္မက္တဲ့ေလာဘစိတ္ေၾကာင့္ ၾကြက္၊ ေျမြ၊ နာနာဘာဝစတာေတြျဖစ္ၾကရၿပီး ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္ ေစာင့္ၿပီးေနၾကရတယ္။ ၿပိတၲာအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါဝင္တယ္။ အဲဒီသိုက္ အမ်ိဳးအစားေတြဟာ အစြမ္း ထက္တဲ့သိုက္ဆရာေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္ သိုက္တူးခံရၿပီး ရင္ကြဲနာက်ရွာတယ္။ အဲဒီဘဝက ကြယ္လြန္ၿပီး ဘဝေျပာင္းၾကရတယ္။ အခ်ိဳ႕လည္း သိုက္ဆရာနဲ႔ တိုက္ခိုက္ရင္း ဘဝေျပာင္းၾကရရွာတယ္။

ဥပမာအားျဖင့္ေျပာျပရရင္ သထံုခ႐ိုင္ ေဒးကင္းရြာမွာ ေဒးကင္းသိုက္ရယ္လို႔ တစ္ခ်ိန္က ရွိခဲ့ဖူး တယ္။ အဲဒီသိုက္ရဲ႕ သိုက္စာကေတာ့ သရက္သံုးပင္တစ္ပင္ခါးဆိုတဲ့စာပဲ။

အဲဒီစာကိုေတာ့ အုတ္က်ိဳးအုတ္ပဲ့ေတြၾကားမွာေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီစာအရ သရက္သံုး ပင္ေအာက္ကိုေရာက္တဲ့သူေတြဟာ ဘယ္သရက္ပင္က အရြက္ခါးပါ့မလဲလို႔ ေတြးၾကၿပီး သရက္ရြက္ေတြ ကိုဝါးၾကည့္ၾကသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္အပင္က အရြက္ကမွ ခါးမေနဘူး။ ပံုမွန္အရသာပဲရွိတယ္လို႔ ဆို တယ္။ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာေတာ့ ရွမ္းအဖိုးႀကီး တစ္ေယာက္ အဲဒီရြာကို ေရာက္လာၿပီး သရက္သံုး ပင္ ေအာက္မွာတဲထိုးၿပီး ေနခဲ့တယ္။

အဲဒီရွမ္းအဖိုးႀကီးဟာ ဘုရားကို အၿမဲရွိခိုး ၿပီး မႏၱာန္ေတြကိုလည္း တဖြဖြရြတ္တယ္။ တစ္ေန႔ ေတာ့ သရက္ပင္တစ္ပင္ရဲ႕ သစ္ေခါင္းထဲက ေျမြေဟာက္တစ္ေကာင္ထြက္လာၿပီး ရန္ျပဳလို႔ ရွမ္းအဖိုး ႀကီးက ေျခာက္လွန္႔ေမာင္းထုတ္ခဲ့ရတယ္။ ေျမြေဟာက္ဆင္းလာတဲ့ သရက္ပင္ ပင္စည္ရဲ႕ လူ႔ ခါးေစာင္းေလာက္မွာ သပိတ္လံုးေလာက္သရွိတဲ့ သရက္ထံုသားႀကီးတစ္လံုးကို ေတြ႕ရေတာ့ ရွမ္း အဖိုးႀကီးဟာ ေဆာက္နဲ႔ထြင္းၿပီး ယူသြားတယ္။ အဲဒီ သရက္ထံုသားဘုလံုးႀကီးထဲမွာ သပိတ္တစ္လံုးစာ ေလာက္ ေရႊဒဂၤါးျပားေတြကို ေတြ႕ရသတဲ့။ အဖုႀကီး (ထံုသား)ကို ထြင္းယူဖို႔ ကူညီေပးတဲ့ ေက်ာင္းသား ေလးကို ေရႊဒဂၤါးသံုးျပားေပးသြားတယ္။

သရက္ပင္ရဲ႕ ပင္စည္က ဖုလံုးႀကီးကို ထြင္းယူေနၾကတုန္းမွာ ေျပးဝင္ရန္မူလာတဲ့ ေျမြဟာက္ ႀကီးကေတာ့ ႏြားေက်ာင္းသားေလးလက္ခ်က္နဲ႔ အသက္ပါသြားခဲ့ရတယ္လို႔ဆိုၾကတယ္။

 

(၃) ေခ်းယိုသိုက္

အခ်ိဳ႕သိုက္ေတြကေတာ့ ေလာကီအစီအရင္နဲ႔ စီရင္ထားခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ဂူႀကီးအတြင္းမွာ ေက်ာက္ေသတၲာရွိတယ္။ ဖြင့္ၾကည့္ရင္ ရတနာပစၥည္းေတြေတြ႕ရမယ္။ အဲဒီရတနာေတြယူေဆာင္ ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဂူအျပင္ကို ေရာက္တာနဲ႔ ေခ်းယိုခ်င္လာတယ္။ ေဝးေဝးေရာက္ေအာင္ မသြားႏိုင္ဘဲ ေခ်းတပ်စ္ပ်စ္ယိုတယ္။ ေရႊေငြပစၥည္းေတြ ျပန္ထားလိုက္မွ ေခ်းအယိုရပ္သြားတတ္တယ္။ ဘားအံေဒသ  ကိုင္းႀကီးရြာနားမွာ ေခ်းယိုသိုက္ရွိတယ္။ ဘီလူးကြ်န္း ေဒသ ကမာေကးရြာအနီးမွာလည္း ေခ်းယိုသိုက္ အမ်ိဳးအစားရွိတယ္။

 

၄။ ငိုသိုက္

အဓိ႒ာန္တိုက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သိုက္ေစာင့္ မရွိတတ္ဘူး။ ဂူႀကီးအတြင္းေက်ာက္သလြန္တစ္ခု ေပၚမွာ မိန္းမလွကေလး အိပ္ေပ်ာ္ေနတာေတြ႕ရ မယ္။ သလြန္ေလာက္မွာရွိတဲ့ လိႈဏ္အတြင္းမွာ ရတနာေတြရွိတယ္။ စိတ္တိုင္းက်ယူလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂူအျပင္ကို ေရာက္တာနဲ႔ ယူတဲ့လူဟာ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ငိုေနရတတ္တယ္။ ပစၥည္းေတြျပန္ၿပီး ထားလိုက္မွ အငိုရပ္သြားတတ္တယ္။ ဘားအံေဒသက တေမာ္စိုင္းဂူနဲ႔ ေကာ့ကြန္းဂူအနီးက ကြ်ဲဂူမွာ  အဲသလိုသိုက္ရွိသတဲ့။

 

(၅) ပစၥည္းငွားသိုက္

ေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိတတ္တယ္။ အဲဒီသိုက္ကိုသြားၿပီးေတာ့ ေရႊျဖစ္ေစ၊ ေငြျဖစ္ေစ အိုးခြက္ပန္းကန္ျဖစ္ေစ ငွားလို႔ရတယ္။ အသံုးျပဳၿပီး ရင္ျပန္ပို႔ရတယ္။ ပ်က္စီးေပ်ာက္ဆံုးရင္ အေလ်ာ္ ေပးရတယ္။ သစၥာမဲ့ၿပီး ျပန္မပို႔ရင္ ငွားတဲ့လူကို ရန္ရွာတတ္တယ္။ အခ်ိဳ႕မွာလူကိုရန္မရွာပဲ ပစၥည္းေတြအလိုအေလ်ာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္တယ္။

မုဒံုကန္ေတာ္ႀကီးအနီးက ေက်ာက္ဆင္သိုက္နဲ႔ ေဒးစြန္ပါဘန္႔ေဘြးပင္သိုက္ေတြဟာ အဲဒီလို  သိုက္မ်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ က်ိဳက္မေရာေဒသ နိတံုေတာင္ပုဂံဂူမွာ အိုးခြက္ပန္းကန္ငွားလို႔ရတဲ့သိုက္ရွိ တယ္။

 

(၆) ေငြယားသိုက္

မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမစ္ကမ္းစပ္ေရတြင္းေရ ကန္ေတြမွာ ရွိတတ္တယ္။ ေငြဒဂၤါးေတြ၊ ေငြထည္ ပစၥည္းေတြကို မေတာ္တဆေတြ႕ရွိေကာက္ယူခဲ့ရင္ မထိုက္တန္တဲ့လူဆိုပါက တစ္ကိုယ္လံုးယားယံၿပီး အဖုအဖိန္႔ေတြ ထြက္လာတတ္တယ္။ သူ႔ေနရာသူ ျပန္ထားလိုက္မွဒါမွမဟုတ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လွဴ လိုက္မွ အယားေပ်ာက္သြားတတ္တယ္။ မြန္ျပည္နယ္ တနသၤာရီတိုင္းမွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ရတတ္တယ္။ ေခါင္းေဆးကြ်န္း၊ ေငြယားသိုက္နဲ႔ ကန္သံုးကန္ေငြ ယားသိုက္မွာ နာမည္အလြန္ႀကီးတယ္။ တခ်ိဳ႕ ေလာကီပညာရွင္ေတြဟာ ေငြယားကိုေငြယဥ္ျဖစ္ ေအာင္လုပ္တတ္တယ္။

 

(၇) ေမွ်ာ့သိုက္

ေရကန္ထဲမွာ ေမွ်ာ့မ်ားဖန္တီးထားတာမ်ိဳး၊ အိုးငယ္ထဲမွာ ေမွ်ာ့အရွင္ေတြထည့္ၿပီး ေရေမွ်ာထား ျခင္းေတြ ႀကံဳရတတ္တယ္။ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ေဒသ၊ ဂ်ိဳင္းျမစ္ကမ္းေပၚက ေကာ့ဂြန္း   ရြာအနီးကမ္းစပ္ေက်ာက္တစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ ေအာက္ပါ စာတန္းကိုေရးထိုးထားပါတယ္။

“ေဆး၊ သား၊ ထံုးျဖဴယူႏိုင္ရင္ေတာ့ယူေတာ့”

ဆိုၿပီးေရးထားခဲ့တာ အဓိပၸာယ္ကိုမသိခဲ့ၾကဘူး။ အဲဒီစမ္းေခ်ာင္းနားမွာ သစ္ျမစ္ေတြေပၚမွာ ေမွ်ာ့ႀကီးေတြ အေကာင္မ်ားစြာလံုးေထြးၿပီး ရွိေန တတ္တယ္။ ကမ္းစပ္သစ္ေခါင္းအတြင္းမွာ ေက်ာက္ ႀကိဳေက်ာက္ၾကားေတြထဲမွာလည္း ေမွ်ာ့ေတြ အမ်ား ႀကီးေတြ႕ရတတ္တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီေနရာကို  ဖိုးသူေတာ္တစ္ဦးေရာက္လာၿပီး ေက်ာက္ဖ်ာေပၚက စာကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးရြက္ႀကီး၊ ဆား၊ ထံုးျဖဴေတြကို အရည္ေဖ်ာ္ ၿပီး ကမ္းစပ္သစ္ေခါင္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ ေမွ်ာ့အလံုး ႀကီးေပၚကို ေလာင္းခ်ၿပီး ျပန္လာခဲ့တယ္။ မနက္မိုး လင္းတဲ့အခါမွာ အဲဒီသစ္ေခါင္းထဲက ဝင္းဝါေနတဲ့ ေရႊေခ်ာင္းမ်ားစြာကိုရရွိခဲ့တယ္။ ဖိုးသူေတာ္ႀကီးဟာ  သူတည္းခိုေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကို     ေရႊေခ်ာင္းအခ်ိဳ႕လွဴခဲ့ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားခဲ့တယ္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ေဇယ်တု သဗၺမဂၤလံ

လင္းေရာင္တင္

(အရာရာေအာင္ျမင္ေစတဲ့ ရတနာဒီပံေရႊဖေယာင္းတိုင္ကိစၥ၊ အျခားကိစၥမ်ားအတြက္ ေဆြးေႏြးလိုပါက တိုက္အမွတ္ (၁၀၆၀)၊ ယႆဝတိ (၁၆)လမ္း၊ ေတာင္ဥကၠလာ (၁၃)ရပ္ ကြက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။ ဖုန္း – ဝ၉ ၄၂၀ဝ၁၄၆၁၄)

Comments

comments

Post Author: manawmaya