လုိရင္း တုိရွင္း ဂုဏ္ေတာ္အစီအရင္

၀ိဇၨာလမ္းစဥ္ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္သူတခ်ိဳ႕က “အၾကားအျမင္ရခ်င္ပါတယ္ဆရာ၊ အၾကားအျမင္ ရႏိုင္မယ့္ က်င့္စဥ္နည္းလမ္းေလးမ်ားရွိရင္ မစပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကြ်န္မတို႔ကို ေျပာျပေပးပါ”

အဲသလိုေမးျမန္းနည္းလမ္းေတာင္းခံလာၾက သူမ်ားရွိပါတယ္။ ဝိဇၨာပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ စကားကို ငွားၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ –

“နည္းကားမခက္ လုပ္ပံုခက္၏” တဲ့။ က်င့္ စဥ္နည္းလမ္းေတြဆိုတာကေတာ့ ဟိုဝိဇၨာတစ္မ်ိဳး ေျပာ၊ ဒီဝိဇၨာတစ္မ်ိဳးမိန္႔ၾကားနဲ႔ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ ရွိပါတယ္။ ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာင္ေပၚကို ေရာက္ေအာင္ အေရွ႕အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ မုခ္ ႀကီး ေလးမုခ္က တက္ရင္ေရာက္သလိုပဲ အျခား ေသာ ေျခသြားလမ္း၊ ျဖတ္လမ္းကေလးေတြလည္း ရွိေနၾကတာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္လည္း သိဒၶိအေထြေထြကို လွည့္ ယူရတဲ့က်င့္စဥ္ေတြဟာ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုရွိေနၾကတာ ပါ။ ဒီအထဲက ဘယ္နည္းလမ္းက အေကာင္းဆံုးရယ္ လို႔ ေျပာဖို႔ရာေတာ့ ခက္ခဲလွပါတယ္။ ဥပမာ ကိုယ့္ ရဲ႕မိခင္ႀကီးဆိုရင္ ပုတီးက်င့္စဥ္နဲ႔ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ က်င့္ႀကံလိုက္ေတာ့ အၾကားဓာတ္ အျမင္ဓာတ္ေတြရ ခဲ့တာပါပဲ။ အံ့ဩရေလာက္ေအာင္ ထူးျခားျဖစ္စဥ္ ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။

အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ပုတီးနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ အျခား သစ္ျမစ္သစ္ေခါက္ေတြ(႐ုကၡမူ ေဆးေတြသံုးၿပီး)အၾကားအျမင္ကိစၥေတြေဆာင္ရြက္ၾက တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း အင္း နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း အဂၢိရတ္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။

ဒီနည္းေတြထဲက ဒိဗၺေသာတ၊ ဒိဗၺစကၡဳရေစ တဲ့ အၾကားအျမင္ရ ဂါထာေတာ္နဲ႔ ပုတီးစိပ္တဲ့က်င့္ စဥ္ဟာ အေတာ္ေလး ေကာင္းမြန္တဲ့က်င့္စဥ္တစ္ခု ပါပဲ။ ဒီက်င့္စဥ္က်င့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ လိုက္နာရမယ့္ တစ္ခ်က္ကေတာ့ အဓိ႒ာန္ဝင္ေတာ့မယ္ ဆိုတာနဲ႔ ကန္ေတာ့ပြဲ ထိုးရပါမယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း မဟုတ္ ပါဘူး။ ဘယ္လိုထိုးရမယ္ဘယ္လိုမထိုးရဘူးရယ္လို႔ လည္း ဥပေဒသ သတ္မွတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။

အနႏၱငါးပါးပြဲလို ငွက္ေပ်ာသံုးဖီး အုန္းတစ္ လံုးနဲ႔ ပြဲျပင္ရင္ရပါၿပီ။ ေန႔နဲ႔အခ်ိန္ကို ေရြးရမယ္ဆို ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ေမြးေန႔ရဲ႕ မနက္ ၉ နာရီမွ စဝင္ရင္ ရပါၿပီ။ အဲဒါကေတာ့ နဝင္းခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္အ ေကာင္းဆံုးပါပဲ။

အဓိ႒ာန္ဝင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ဝတ္ျဖဴစင္ ၾကယ္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ျဖဴစင္ၾကည္လင္တဲ့အဝတ္ အစားမ်ိဳး ဝတ္သင့္ပါတယ္။ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ား အဆင္မ်ိဳးေတြ မဝတ္သင့္ပါဘူး။ နဂိုကတည္းက ေယာဂီေရာင္ကို ႏွစ္သက္လို႔ ဝတ္ၿပီးအဓိ႒ာန္ဝင္မယ္ ဆိုရင္လည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ ေကာင္းတာပါပဲ။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ အနံ႔အသက္ကင္းမဲ့တဲ့ ေလွ်ာ္ ဖြတ္ သန္႔စင္ထားတဲ့ အဝတ္ကို ဝတ္သင့္ပါတယ္။

မနက္ဘက္ အဓိ႒ာန္ဝင္မယ္ဆိုရင္ အေမႊး တိုင္ ကိုးတိုင္ထြန္းပါ။ ညေနဘက္မွာ (ညဘက္မွာ) အဓိ႒ာန္စဝင္မယ့္သူမ်ားက်ေတာ့ ဖေယာင္း ကိုးတိုင္ ပါ ထြန္းရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ပုတီးစိပ္ၿပီးအမွ်ေဝတဲ့ အခါ ေၾကးစည္ထု အမွ်ေဝႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ (ဒါမွလည္း အၾကားနဲ႔အျမင္ဓာတ္ေတြကို အားျဖည့္ ေပးရာ ပိုေရာက္တာေပါ့)

ထံုးစံအတိုင္း အဓိ႒ာန္ပုတီးမစိပ္ခင္ ဘုရား ရွင္ထံမွာ ငါးပါးသီလခံယူပါ။ ေမတၲသုတ္ရရင္ရြတ္ ပါ။ (မရရင္ စာအုပ္ၾကည့္ရြတ္လည္း ရပါတယ္။ ေမတၲ သုတ္ေတာ္ကို ပုတီးမစိပ္ခင္ ဘာျဖစ္လို႔ အရင္ရြတ္ခိုင္းရသလဲဆိုေတာ့ အနီးအနား ပတ္ဝန္း က်င္မွာရွိတဲ့ ျမင္အပ္ မျမင္အပ္ ပရေလာကပုဂၢိဳလ္ ေတြအတြက္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ခိုင္းလိုက္တာပါပဲ။ အခ်ိဳ႕က အဓိ႒ာန္ဝင္တာကို သေဘာက်ကူညီခ်င္ၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ကလည္း ရြတ္တာဖတ္တာ ပုတီးစိပ္တာေတြ ကို မႏွစ္သက္ႏိုင္ၾကတဲ့ မိစၦာေတြလည္း ရွိေနၾက တယ္။

ခ်စ္တဲ့သူျဖစ္ျဖစ္၊ မုန္းတဲ့သူျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကို ရန္လိုမုန္းထားမရွိေအာင္၊ ကိုယ္ဝင္မယ့္ အဓိ႒ာန္ကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးမလုပ္ရေအာင္ ေမတၲသုတ္နဲ႔ အရံအ တားလုပ္လိုက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ မိတ္ေဆြဖြဲ႕လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ ႀကီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ ျမင္လိုသူေတြ(အၾကားဓာတ္အျမင္ဓာတ္ရလိုသူေတြ) အေနနဲ႔ ဣဒၶိပါတ္တရား ေလးပါးကို နားလည္လိုက္ နာ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါကို တစ္နည္းအားျဖင့္ ႀကီးပြားတိုးတက္ တန္ခိုးႀကီးမႈရဲ႕ အေျခခံတရား ေလးပါးလို႔လည္း အလြယ္တကူ ေခၚၾကပါေသးတယ္။ အဲဒီအေျခခံ တရား ေလးပါးကေတာ့ –

(၁) ဆႏၵိဒၶိပါတ္ = အလိုဆႏၵတရား

(၂) ဝီရိယိဒၶိပါတ္ = အားထုတ္ႀကိဳးစားမႈ

(၃) စိတၲိဒၶိပါတ္ = ႀကံစည္စိတ္ကူးမႈ

(၄) ဝီမံသိဒၶိပါတ္ = စံုစမ္းဆင္ျခင္မႈ ဆိုၿပီး ေတာ့ အေျခခံတရား ေလးပါးရွိေနတာပါ။ ဒီေလးပါး ကို ေဆာင္မထားဘဲနဲ႔ေတာ့ အဓိ႒ာန္မေအာင္ႏိုင္ပါ ဘူး။ အၾကားဓာတ္ အျမင္ဓာတ္ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။

အၾကားဓာတ္အျမင္ဓာတ္ ရခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိ ရမယ္။ လိုခ်င္တဲ့ဆႏၵဦးေဆာင္ရမယ္။ တက္တက္ျြက ျြက မပ်င္းမရိ ဝီရိယရွိစြာနဲ႔ က်င့္ေဆာင္ရမယ္။ ဘယ္လိုကေန ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတဲ့ ႀကံစည္စိတ္ကူးမႈေတြလည္းရွိရမယ္။ ဒီလိုလုပ္ရင္ျဖစ္ ႏိုင္သလား၊ အေၾကာင္းယုတၲိရွိသလား ဆိုတဲ့စံုစမ္း ဆင္ျခင္မႈေတြလည္း ရွိေနရမယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြ ျပည့္စံုၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီဂါထာကို တစ္ပုဒ္ရြတ္ တစ္ လံုး ခ်နဲ႔ အနည္းဆံုး ပုတီး ကိုးပတ္စစိပ္ပါ။ ကိုးပတ္ ကို ကိုးရက္တိတိ စိပ္ပါ။

ၿပီးရင္ ၁၈ ပတ္နဲ႔ ၁၈ ရက္ျပည့္ေအာင္စိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ ၂၇ ပတ္နဲ႔ ၂၇ ရက္။ ၃၆ ပတ္နဲ႔ ၃၆ ရက္ ၄၅ ပတ္နဲ႔ ၄၅ ရက္ စသည္ျဖင့္ နဝင္းေက် ပုတီးစိပ္ သြားပါ။ ဆႏၵမေစာပါနဲ႔။ တစ္ႀကိမ္နဲ႔မၿပီးေျမာက္ ေသးရင္ ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ ဆက္က်င့္ဖို႔လည္း သတၲိ ေမြးထားပါ။

 

ဒိဗၺစကၡဳ၊ ဒိဗၺေသာတ

အျမင္အၾကားရေစတတ္ေသာ ဂါထာေတာ္

 

“ဣဒၶိဝိဓ ပရစိတၲ၊ ဝိဇာနနာ ပုေဗၺနိဝါသာ ႏုႆတိ ဒိဗၺစကၡဳ၊ ဒိဗၺေသာတ၊ အာသဝကၡယ ဥာဏ္ အဟံမမ၊ ဒိ႒ဓမၼ ေဝဒနိယတံ ဣဟြတ္ ဣဟြတ္”

ဒီဂါထာကို အစအဆံုးရြတ္ဆိုၿပီးမွ ပုတီးတစ္ လံုးခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၀၈ လံုးပုတီးလံုးနဲ႔ စိပ္ရ မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဂါထာေတာ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္

 

ဆင္ေထာင္ေသာင္း၊ ျမင္းေထာင္ေသာင္း ဆီမီးေရာင္ေရာ၊ လွ်ပ္ေရာင္ေရာ၊ တစ္ေတာလံုး ဆိတ္ၿငိမ္သံ၊ ဈာန္ၾကြေနတဲ့ လကို သံုးသပ္ႏိုင္ျခင္း တည္းဟူေသာ ဣဒၶိဝိဓအဘိညာဥ္သည္လည္း ေကာင္း၊ ပရစိတၲ ဝိဇာနနာ-ဝိဇၨာဓိုရ္အတတ္တို႔ကို ပါရဂူေျမာက္ လမ္းတစ္ဖက္ေပါက္ ကူးေျမာက္ ေအာင္ျမင္၍ ပရစိတၲ-လူမ်ိဳး ၁၀၁ ပါးတို႔၏ စိတ္ အစဥ္ကို သိႏိုင္ေသာ  ပရစိတၲဝိဇာနနာ အဘိညာဥ္ သည္လည္းေကာင္း ပုေဗၺ နိဝါသႏုႆတိ အစဥ္ မျပတ္ ေရွးဘဝေလးဆယ္၊ ေနာက္ဘဝေလးဆယ္ အမ်ိဳးအမည္ အဆင္းသဏၭာန္ အရြယ္အစား ျဖစ္ ရာဂတိ၊ ဘံုဇာတိတို႔ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာ ပုေဗၺ နိဝါသႏုႆတိ၊ အဘိညာဥ္သည္လည္းေကာင္း၊ ဒိဗၺ စကၡဳ နတ္မ်က္စိတစ္ေထာင္ကဲ့သို႔ ထိုထို စၾကဝဠာ ဖီလာထုတ္ျခင္း အျြကင္းအက်န္မရွိ ျမင္ ႏိုင္စြမ္း ေသာ ဒိဗၺစကၡဳအဘိဥာဏ္သည္လည္းေကာင္း ဒိဗၺ ေသာတ ထိုထိုအရပ္တို႔က ေျပာသမွ်ေသာ စကား အလံုးစံုတို႔ကို ၾကားႏိုင္စြမ္းေသာ ဒိဗၺေသာတ အဘိ ညာဥ္သည္လည္းေကာင္း၊ အာသဝကၡယဥာဏံကာ မာသဝ၊ ဘဝါသဝ၊ ဒိ႒ာသဝ၊ အဝိဇၨာသဝတည္း ဟူေသာ အသေဝါတရား ေလးပါး ကာေမာဃ၊ ဘေဝါဃ၊ ဒိေ႒ာဃ၊ အဝိေဇၨာဃတည္း ဟူေသာ ဩဃတရားေလးပါးတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ အသခၤတခါတ္  ျပဳျပင္ျခင္းကင္းေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ  ေလာကုတၲရာအာသဝကၡယအဘိဥာဏ္လည္းေကာင္း အဟံ-ခႏၶာ ငါးဝသမူဟကို ငါဟုထင္မွတ္ ပညတ္ ၾကလ်က္၊ မမ-ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္အပ္ေသာ-ကြ်ႏု္ပ္၏ ဒိ႒ဓမၼေဝဒနိယကံ-ယခုေလာက ပစၥဳပၸန္မ်က္ ေမွာက္၌ ေလာေလာလတ္လတ္၊ ထပ္ခါထပ္ခါ ဣဟြတ္ ဣဟြတ္မရပ္မဆိုင္း အနႏၱအတိုင္းမသိ ေသာ အက်ိဳးထူးအက်ိဳးျမတ္၊ အေကာင္းဥႆံု အလံုးစံုတို႔ကို မၾကြင္းမက်န္ အမွန္ေပးေဝကုန္သတည္း။

 

(ေန႔စဥ္ပုတီးစိပ္ၿပီးရြတ္) အၾကားအျမင္ဓာတ္ ရၾကပါေစ။

 

ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ

လင္းေရာင္တင္

အရာရာ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ ရတနာဒီပံ ေရႊ ဖေယာင္းတိုင္ကိစၥ တျခားကိစၥမ်ားအတြက္ လာေရာက္ ေဆြးေႏြးလိုပါက တိုက္အမွတ္ ၁၁၀၇၊ ယႆဝတီ ၁၈ လမ္း၊ ေတာင္ဥကၠလာ ၁၃ ရပ္ကြက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။ ဖုန္း ဝ၉ ၄၂၀ ဝ၁၄ ၆၁၄

Comments

comments

Post Author: manawmaya