ဝိညာဥ္ကလဲ့စား

အခ်ိန္ကာလကား ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေက်းရြာ ကာကြယ္ေရး တပ္ျဖစ္ေသာ ပ်ဴေစာထီးမ်ား ေခတ္စားတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ပါသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕ႏွင့္ လွည္းကူးပညာေရး ေကာလိပ္ေက်ာင္းၾကား၊ ရန္ ကုန္-မႏၱေလး ေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးတြင္ ဒရယ္ဘိုရြာ ရွိပါသည္။ ၄င္းဒရယ္ဘိုရြာမွ ေျမာက္ ဘက္သို႔ ေက်းရြာခ်င္းဆက္လမ္းအတိုင္း မိုင္ဝက္ ခန္႔သြားေသာ္ ခေရာင္ရြာဟူ၍ ရွိ၏။

ခေရာင္ရြာတြင္ ခေရာင္ႀကီး၊ ခေရာင္ေလး၊ ခေရာင္ကုန္းေခၚ ကုကၠိဳပင္ဟု သံုးရြာရွိခဲ့ပါသည္။

ယခုျဖစ္စဥ္မွာ ခေရာင္ေလးရြာမွ ျဖစ္၏။

တစ္ခုေသာ မိုးဦးက်ကာလတြင္ ခေရာင္ ေလးရြာမွ ေက်းရြာ၏ သမီးပ်ိဳတစ္ဦးမွ ဝမ္းေရာဂါ ျဖစ္ၿပီး ေရာဂါေဝဒနာ၏ ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ေမ့ေျမာသြား ခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႔ ေမ့ေျမာသြားသည့္ အမ်ိဳးသမီး အား ေသသြားၿပီဆိုၿပီး ပ်ဴေစာထီးအဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး၏ အမိန္႔ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ဖ်ာလိပ္ျဖင့္ပတ္ကာ ေျမျမႇဳပ္ ခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ပ်ဴေစာထီးအဖြဲ႕မွာ လက္နက္ ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္၍ မည္သူမွ ေစာဒက မတက္ ရဲပါ။ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ကာလဝမ္းေရာဂါ ကူး စက္ျမန္ေရာဂါျဖစ္၍ ခ်က္ခ်င္းေျမျမႇဳပ္သည့္အျပင္ သူေနခဲ့သည့္ အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္အားလည္း ထံုးမ်ား ပတ္လည္ျဖဴးၾကပါသည္။ ေျမျမႇဳပ္သည့္ ေျမပံုေပၚ ကိုလည္း ထံုးမ်ားျဖဴၾကပါသည္။

ထိုေခတ္၊ ထိုကာလတြင္ ေဆးဝါးပစၥည္းမ်ား လည္း စံုစံုလင္လင္ မရွိပါ။ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္းသို႔ လည္း မသြားၾကပါ။ ေဆးၿမီးတိုမ်ားႏွင့္သာ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ကုသၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ခုနစ္ရက္လည္သည့္ ညတစ္ညတြင္ ေသ သြားသူ အမ်ိဳးသမီးမွ သူ႕အေမအား အိပ္မက္ေပး သည္ဆို၏။

သူမအား မေသေသးဘဲႏွင့္ ေျမျမႇဳပ္ခံရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတိရလာေသာအခါ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလံုး ေမွာင္မည္းေနၿပီး အသက္႐ွဴရတာလည္း ခက္ခဲေၾကာင္း၊ အင္အားရွိသမွ် အားထုတ္ၿပီး လက္ ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ေျမစာမ်ားကို ဖယ္ရွားခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနရာ အနည္းငယ္ေခ်ာင္လာေသာအခါ ငုတ္တုတ္ထိုင္ ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေၾကာင္း လက္ေခ်ာင္းမ်ားမွာလည္း ပဲ့ရြဲ႕ၿပီး ေသြးခ်င္းခ်င္းနီကာ ေသြးယိုစီးေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆံုး အားအင္ကုန္ခန္း၍ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေသဆံုးသြားေၾကာင္း၊ သူ႕အား ေသသူကို လုပ္သကဲ့ သို႔ သံဃာေတာ္မ်ား ပင့္ၿပီး၊ သရဏဂံုတင္ကာ သူ႕အေလာင္းကို ျပန္ေဖာ္ၿပီး အျခားတစ္ေနရာတြင္ ျမႇဳပ္ေပးပါဟု အိပ္မက္ေပးသည္ဟု ဆိုပါသည္။

၄င္းအျပင္ သူ႕အား မေသေသးဘဲ ျမႇဳပ္သည့္ ရြာသူ/ရြာသားမ်ားကို စိတ္နာေၾကာင္း၊ လက္စား ေခ်မွာျဖစ္ၿပီး ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးေရာက္ေအာင္ လုပ္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္စားေခ်ရာတြင္ မပါရေအာင္ အေမတို႔ မိသားစု တျခားရြာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾက ပါဟုလည္း မွာသြားေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

အိပ္မက္အေၾကာင္းကို မိသားစုအား ျပန္ ေျပာေသာ္လည္း မယံုၾကည္ၾကပါ။ သမီးစိတ္ေၾကာင့္  ေၾကာင္ၿပီး စိတ္ထင္ရာ မက္တာသာ ျဖစ္မည္ဟု သူ႕မိသားစုမွ ထင္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဟုတ္ေသာ္ ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိဆိုၿပီး ၄င္းမိသားစု တျခားရြာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ၾကပါသည္။

ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး ခေရာင္ရြာေလးတြင္ လူ/သူ   အေသအေပ်ာက္ မ်ားခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးရြာကို မီးေလာင္သည္အထိ ျဖစ္သြားပါသည္။ မီးေလာင္ရာတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပါ ပါသြားပါ၏။

တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔အၾကာတြင္ ဒရယ္ဘို ရြာသား ဇာတ္မင္းသား ဦးေရႊဖုန္းသည္ ဇာတ္နား ခ်ိန္တြင္ ရြာသို႔ ေခတၲျပန္လာ၏။ သူႏွင့္အတူ ဇာတ္အဖြဲ႕မွ အဖြဲ႕သားႏွစ္ဦးပါ ပါလာပါသည္။ ၄င္း ႏွစ္ဦးမွာ ပုဏၰားမ်ိဳးဆက္ဟု ဆိုပါသည္။ ပုဏၰား မ်ားမွာ ေဗဒင္၊ ဟူးရားအတတ္၊ ေရွ႕ျဖစ္၊ ေနာက္ ျဖစ္ေဟာတတ္သူမ်ား၊ စုန္းပူး၊ နတ္ပူး၊ ပေယာဂ မ်ားကိုလည္း ဖယ္ရွားတတ္ၾက၏။ အေႏွာင့္အယွက္ ဟူသမွ်ကိုလည္း ဖယ္ရွားတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ခေရာင္ေလးရြာမွ လူႀကီးမ်ားက ပုဏၰားႏွစ္ဦးအား ပင့္ဖိတ္ကာ ေဟာေစရာ “ခင္ဗ်ား တို႔ရြာ အေႏွာင့္အယွက္ရွိတယ္။ သိ္ပ္မၾကာေသးခင္ က အသက္မေသေသးဘဲ ေမ့ေျမာေနတဲ့ အမ်ိဳး သမီး တစ္ေယာက္ကို ေသၿပီဆိုၿပီး ဖ်ာလိပ္ပတ္ကာ ေျမျမႇဳပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးက ခင္ဗ်ားတို႔ ရြာကို ဒုကၡေပးတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီး အေလာင္းကို ျပန္ေဖာ္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ား ပင့္ကာ သရဏဂံုတင္ပါ။ ၿပီးမွ တျခားေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ ျမႇဳပ္ႏွံပါ”ဟု ေဟာျပသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထိုအခါ အမ်ိဳးသမီးအေလာင္းကို ျပန္ေဖာ္ ၾက၏။ အေလာင္းေကာင္မွာ ေျမက်င္းထဲတြင္ ငုတ္ တုတ္ထိုင္လ်က္သား ေတြ႕ရၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္တြင္လည္း ေသြးကြက္မ်ား စြန္းထင္းေန၏။ ဖ်ာလိပ္မွာ လည္း စုတ္ျပတ္ကာ တစ္ပိုင္းတစ္စစီျဖစ္ေန၏။

ပုဏၰားမ်ား၏ ေဟာၾကားခ်က္အရ သံဃာ ေတာ္မ်ား ပင့္ဖိတ္ကာ သခ်ႋဳင္းကုန္းဇရပ္တြင္ သရဏဂံုတင္ၿပီး အေလာင္းအားလည္း တျခား ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျမႇဳပ္ႏွံေပးၾကပါသည္။

ထို႔အျပင္ ပ်ဴေစာထီးဗိုလ္မွ အမိန္႔ျပန္ေပး ပါသည္။ မိန္းကေလး မင္းဆႏၵအတိုင္း အားလံုး လုပ္ေပးၿပီး ျဖစ္၍ ေက်နပ္ပါေတာ့။ ရြာကိုလည္း ဒုကၡမေပးပါနဲ႔ေတာ့။ မင္းလည္း မင္းနဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာကို သြားပါေတာ့ဟု အမိန္႔ျပန္ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ခေရာင္ေလးရြာတြင္ အေသ အေပ်ာက္မရွိေတာ့ပါ။ ရြာမွာလည္း အိမ္ေျခနည္း နည္းက်န္ခဲ့ရာမွ ခုေတာ့ စည္စည္ကားကား ျပန္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။

အိပ္မက္နိမိတ္ရသည္ဆိုၿပီး ဦးပဥၨင္းေလး တစ္ပါး ခေရာင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ လာကာ ခုနစ္ရက္သားသမီးမ်ားကို ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ယၾတာေပးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ရာမွ ယခုအခ်ိန္တြင္ သစ္သားေက်ာင္းမွ တိုက္ေက်ာင္း ျဖစ္လာသည့္အ ျပင္ ဘုရားလည္းတည္ပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ ေရမီး အစံုအလင္ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ကားလည္း ႏွစ္စီးထိရွိလာ ပါၿပီ။ ၄င္းအျပင္ ၄င္းဦးပဥၨင္းေလးမွ ဒရယ္ဘိုရြာ အတြက္ နာေရးကားတစ္စီးပါ လွဴပါသည္။ ဦးပဥၨင္း ေလးထံသို႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဒါယကာ/ဒါယိ ကာမမ်ား ေဗဒင္လာတြက္ၾက၏။ လွဴလည္းလွဴၾက ၏။

ခုနစ္ရက္သားသမီးထံ ရသမွ် ေဗဒင္ေဟာခ မ်ား၊ ယၾတာခမ်ားအားလံုးကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ မသံုးဘဲ ဘုရားတည္ျခင္း၊ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္းမ်ား တြင္သာ သံုးပါသည္။

ယခုအခါတြင္ ခေရာင္ရြာေလးသည္ အေတာ္ ေလး စည္ကားေနပါၿပီ။ ေက်းရြာခ်င္းဆက္လမ္း လည္း ေျမသားလမ္းမွ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းျဖစ္ေနပါ ၿပီ။ ကိုရီးယားမွ လွဴသည့္ ခန္းမကလည္း ထည္ ထည္ဝါဝါရွိလွ၏။

စာ႐ႈသူမ်ားႀကံဳႀကိဳက္ပါက ဝင္ေရာက္လည္ ပတ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း။

လင္းျမတ္(မင္းတပ္)

မေနာမယဝိုင္းေတာ္သား ဆရာဒိဗၺာန္ (ဂမီၻရ) ၏  ျပန္လည္ သံုးသပ္ တင္ျပခ်က္ . .

ဆရာလင္းျမတ္(မင္းတပ္)၏ ဝိညာဥ္ကလဲ့ စား စာမူသည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္၏။ ျဖစ္စဥ္မွာ ခေရာင္ေလးရြာအမည္ရွိေသာရြာမွ မိန္းမပ်ိဳေလး တစ္ဦးသည္ ကာလဝမ္းေရာဂါျဖစ္ရာမွ ေရာဂါသည္း ၍ သတိလစ္ေမ့ေျမာသြားသည္ကို ေသၿပီဟု ယူဆ လ်က္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဖ်ာလိပ္ျဖင့္ ပတ္၍ ရြာသခ်ႋဳင္း  တြင္ ျမႇဳပ္ႏွံသၿဂႋဳဟ္လိုက္သည္။

ကာလဝမ္းေရာဂါဆိုသည္မွာ လြန္စြာ ကူး စက္ျမန္၏။ ကာယကံရွင္မ်ားက အေလာင္းပူပူ ေႏြးေႏြးတြင္ မသၿဂႋဳဟ္ခ်င္ေသးေပ။ ထိုစဥ္က ေက်းရြာမ်ားကို ျပဴေစာထီးတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ ခ်ိန္ျဖစ္၍ ျပဴေစာထီးတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ၾကာၾကာ ထားရန္ လက္မခံေသာေၾကာင့္သာ ဆႏၵမရွိဘဲ သၿဂႋဳဟ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

စင္စစ္ ထိုမိန္းကေလးမွာ ေသငယ္ေဇာျဖင့္ ေျမာေနျခင္းသာျဖစ္၏။ အမွန္တကယ္ မေသေသး ေပ။ ထိုအေၾကာင္းကို အဆိုပါ မိန္းကေလးေသၿပီး မိခင္ျဖစ္သူကို အိပ္မက္ေပးရာမွ သိရျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးမွာ ေျမက်င္းထဲတြင္ သတိျပန္ရေသာအ ခါ မြန္းက်ပ္မႈဒဏ္ကို မခံႏိုင္ရွာဘဲ အတင္း႐ုန္းကန္ ၏။ ဖ်ာႏွင့္ပတ္၍ ေျမဖို႔ထားျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေစ ရန္ ကုတ္ဖဲ့၍ကုန္းထ၏။ သို႔ေသာ္ ကံဆိုးစြာျဖင့္ပင္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေၾကကြဲဖြယ္ ေသဆံုးသြားရွာေလ သည္။

မိန္းကေလးသည္ သူမေသေသးဘဲ ျမႇဳပ္ႏွံ လိုက္သူမ်ားအား အခဲမေက်ျဖစ္၍ ကလဲ့စားေခ်ရန္ စိတ္နာနာျဖင့္ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ မိဘမ်ားကို ရြာ ေျပာင္းရန္ အိပ္မက္ေပးေလ၏။ ထိုေန႔မွစ၍ တစ္ ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသဆံုးၾက၏။ ရြာသားအနည္းငယ္ က်န္သည္ထိပင္။ တစ္ေန႔တြင္ ရြာသို႔ ပေယာဂႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္နင္း တတ္ကြ်မ္းေသာ ပုဏၰားမ်ိဳးဆက္ ဆရာႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏။ ရြာလူႀကီးမ်ားက ပုဏၰား ဆရာမ်ားကို ရြာတြင္ အေႏွာင့္အယွက္တစ္စံုတစ္ရာ ရွိမရွိ စစ္ေဆး ေစ၏။ ဆရာမ်ားက ဒီရြာမွာ အသက္ မေသဘဲ ေမ့ေျမာေနတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေသၿပီအထင္နဲ႔ ရြာသခ်ႋဳင္းမွာ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ မိန္းကေလး ဝိညာဥ္က ရြာကို ဒုကၡေပးေနတာ၊ အေလာင္း ျပန္ ေဖာ္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ သရဏဂံုတင္ပါ။ အမွ် အတန္းေပးေဝၿပီး ေနရာေျပာင္း ၿပီး ျမႇဳပ္ႏွံပါဟု ေဟာ ေျပာ၏။

အမ်ိဳးသမီးအေလာင္းကို ျပန္ေဖာ္ေသာအခါ အေလာင္းမွာ ေျမက်င္းထဲတြင္ ငုတ္တုတ္ထိုင္လ်က္ ေတြ႕ရ၏။ ေသြးမ်ားလည္း စြန္းေပေနေလသည္။ ရြာသားမ်ားသည္ အေလာင္းကို သံဃာေတာ္မ်ား ပင့္၍ သရဏဂံုတင္၏။ အမွ်အတန္းေပးေဝ၏။ ထို႔ေနာက္ ေနရာေျပာင္း၍ ျမႇဳပ္ႏွံေပးလိုက္သည္။ ထိုေန႔မွစ၍ ခေရာင္ေလးရြာတြင္ အႏၱရာယ္မရွိေတာ့ ေၾကာင္း သိရ၏။ ဆရာလင္းျမတ္(မင္းတပ္)၏ ဝိညာဥ္ကလဲ့စားသည္ ထူးျခားဆန္းၾကယ္သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။

ဒိဗၺာန္(ဂမၻီရ)

Comments

comments

Post Author: manawmaya