ပုဂံေျမမွ ၀ိညာဥ္အေထြေထြ

“ဦးစီးအရာရွိ ေမာင္ေအာင္မ်ိဳး ႏွင့္ စာေရး ဆရာမ သီရိခတို႔၏ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲ”

ျပႆနာက သည္ကစသည္။

စာေရးဆရာမ၏ ထူးျခားစြာ က်င္းပေသာ မဂၤလာလက္ထပ္ပြဲ မွတ္တမ္းမ်ားမွ စတင္ခဲ့သည္။ စာေရးဆရာမ သီရိခမွာ ယေန႔လူငယ္ႀကိဳက္ စာေရး  ဆရာမျဖစ္သည္။ သူ႔စာအုပ္မ်ားမွာ ဇာတ္အိမ္ဇာတ္ လမ္းခိုင္မာသည္။ ဇာတ္ေကာင္ လူငယ္စ႐ိုက္ သြက္ လက္သည္။ စာေရးသားမႈမွာ ေက်ာင္းဆရာမျဖစ္ သည့္အေလ်ာက္ ျမန္မာစာ အေရးအသားညက္ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕စာအုပ္မ်ား လူငယ္ႀကိဳက္႐ံု  မက ဒါ႐ိုက္တာမ်ားပါ မ်က္စိက်သည္။ စာအုပ္ ထုတ္ၿပီး မၾကာမီတြင္ ဇာတ္လမ္းကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရန္ ဝယ္ၾကသည္။ အက်ိဳးေပးေကာင္းသည္ ဆိုရမည္။ ႐ိုက္သည့္႐ုပ္ရွင္မွာ ပရိသတ္ အသည္းစြဲျဖစ္႐ံုမက ႏွစ္စဥ္အကယ္ဒမီပြဲတြင္ သီရင္ခ၏ ဝတၳဳမွ ႐ုပ္ရွင္ ေျပာင္းသည့္ဇာတ္လမ္းမ်ား ပါဝင္သည္။ သို႔ေသာ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲတြင္ လက္ခံရရွိသည့္ သူမ်ားက ဆရာမသီရိခကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းပင္ ထည့္ေျပာ ရမွန္းမသိ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာမသီရိခ၏ စာအုပ္မ်ားက ေအာင္ျမင္လ်က္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္လ်က္ပင္ ရွိေနသည္။

ဇာတ္လမ္းအစက ဤသို႔ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားက စာေရးဆရာမ သီရိခ က သူ႕ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ပုဂံယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမကို ေနာက္ခံထား ေရးသားေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သည့္ ေနာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွ ေဝးကြာေအးခ်မ္း ေသာ ေတာင္ႀကီး၊ အင္းေလး၊ ပုဂံမ်ားကို ခရီးထြက္ ၍ ရက္ရွည္ စာေရးသားခဲ့သည္။

သည္တြင္ ဖူးစာဖက္ ဦးစီးအရာရွိ ေမာင္ ေအာင္မ်ိဳးႏွင့္ ဆံုခဲ့သည္။ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ေသာ ေမာင္ေအာင္မ်ိဳးက ပုဂံတစ္ဝိုက္တြင္ စာေရးဆရာမသီရိခ၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ကူညီ ေပးခဲ့သည္။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံ ျခားေရး႐ံုးတြင္ ဖြင့္လွစ္ေသာ သံတမန္ေရးရာ ဗဟု သုတသင္တန္းမ်ားတြင္ သင္တန္းတက္ဖက္အျဖစ္ ဆံုခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ေတာ့ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းမ်ားႏွယ္ ေျမလတ္သား ဌာနတစ္ခုမွ ဦးစီးအရာရွိ ေမာင္ ေအာင္မ်ိဳးႏွင့္ စာေရးဆရာမ သီရိခတို႔ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ၾကာေတာ့ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲကို ပုဂံတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ သည္။

 

ရွားရွားပါးပါး လက္ထပ္ပြဲ။

တခ်ိဳ႕က ေလယာဥ္ေပၚတြင္ … တခ်ိဳ႕က အေပ်ာ္စီးသေဘၤာေပၚတြင္ ထူးျခားစြာ လက္ထပ္ ခဲ့ၾကသလို ေမာင္ေအာင္မ်ိဳးႏွင့္ သီရိခတို႔ မဂၤလာပြဲ ကို ပုဂံယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမရွိ သီရိပစၥယာဟိုတယ္ တြင္ ျမန္မာဆန္ဆန္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။

စီစဥ္ပံုကို ၾကည့္ေလ။

မဂၤလာခန္းမရွိရာ သီရိပစၼယာဟိုတယ္သို႔    မဂၤလာခ်ိန္ကိုက္ညႇိၿပီး သတို႔သား သတို႔သမီး ေရာက္ ရွိလာသည္။ ေခတ္ေပၚ ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္မဟုတ္။  ျမင္းႏွစ္ေကာင္ဆြဲေသာ လွည္းယာဥ္ႏွင့္ျဖစ္သည္။

ျြကားျြကားရြားရြား ထြား ထြားႀကိဳင္းႀကိဳင္း ျမင္းျဖဴႀကီး ႏွစ္ေကာင္ကဆြဲ၍ ေညာင္ဦး-ပုဂံ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လွပစြာ ခုန္ ေပါက္လာသည္။ လွည္းေပၚ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္ေအာင္ မ်ိဳးႏွင့္ သီရိခတို႔မွ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ကြင္းမွ မင္းသမီး မင္းသားမ်ားပံုစံ ျမန္မာဝတ္စံုအလွ၊ ပဝါရွည္ အႏု အရြတို႔ျဖင့္ လိုက္ပါလာၾကသည္။

ႏွစ္ေယာက္စလံုး လူငယ္ ႐ုပ္ေခ်ာေလးေတြ ျဖစ္ေတာ့ ဟို တယ္အဝင္မွ တစ္ေယာက္လက္ တစ္ ေယာက္ဆြဲဝင္လာသည့္ ျမင္ ကြင္းမွာ က်က္သေရရွိပါဘိ။

မဂၤလာပြဲကို ေမတၲာလက္ ေဆာင္မွတ္တမ္း ႐ိုက္ေပးေသာ ဓာတ္ပံုဆရာႀကီး ပုဂံေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ပုဂံမင္းမင္းဦးတို႔က ေမတၲာျဖင့္ တာ ဝန္ေက်စြာ အလွ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္း မ်ား ႐ိုက္ကူးေပးရင္း လႈပ္ရွားေနၾက သည္။

မဂၤလာခ်ိန္အတြင္း သတို႔သားသတို႔ သမီးတို႔ ဧည့္သည္မ်ား ဧည့္ခံၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾကသည္။ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ အႀကီးဆံုးဟိုတယ္ မွာ ဧည့္ခံပြဲျပဳလုပ္သည္ ထက္ ျမန္မာဆန္ေသာ ဝတ္စံုႏွင့္ ဧည့္ခံပြဲက ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွေတာ့ သည္။

“ကဲ ဆရာမေရ …ဧည့္သည္ေတြ ႏႈတ္ ဆက္ၿပီးရင္ ပုဂံဘုရားေတြမွာ မဂၤလာအလွ မွတ္တမ္း ေတြ ႐ိုက္ၾကရေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ လိုက္ ႐ိုက္ေပးပါမယ္”

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ တကူးတက လာ ေရာက္ေသာ ဓာတ္ပံုဆရာ ေရႊအင္းသား ခင္ေမာင္ ဝင္းက ဖိတ္ေခၚသည္။ ျမန္မာဆန္ေသာ ဝတ္စံုျဖင့္ တင့္တယ္ေနေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံကို ပုဂံဘုရားမ်ား ေနာက္ခံထား မွတ္တမ္း႐ိုက္ေစခ်င္သည္။ ေရႊအင္း သား ခင္ေမာင္ဝင္းဆိုတာကလည္း ဓာတ္ပံုကို အႏု ပညာဆန္စြာ ႐ိုက္ေပးတတ္သူေလ။

“ကိုေအာင္မ်ိဳး …ခင္ဗ်ားတို႔ ျမင္းလွည္းနဲ႔ ေရွ႕ကသြား ေနာက္က ေက်ာ္ဝင္းလိႈင္ကားနဲ႔ ကြ်န္ ေတာ္တို႔ လိုက္ခဲ့မယ္”

ပုဂံဘုရားမ်ားတြင္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံု႐ိုက္ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။

ျပႆနာက စတင္ၿပီ။

ပထမဆံုး ဓမၼရံႀကီးဘုရားေရွ႕တြင္ ႐ိုက္ၾက သည္။

ဘုရားဖူးမ်ားကလည္း ဓာတ္ပံုသမားမ်ားႏွင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္းပမာ ေငးေမာၾကည့္ ေနၾကသည္။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္းက ဓမၼရံႀကီးဘုရား၏ သပၸာယ္ေသာ အေနအထားႏွင့္ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံကို   ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေပးသည္။ ပုဝါရွည္ႀကီး ေလမွာလြင့္လို႔ လွလိုက္သည့္ ျမင္ကြင္း၊ သည္ဘုရားမွာ ႐ိုက္ၿပီးသမွ် ပံုကို ကင္မရာတြင္ ျပန္ၾကည့္သည္။ ျပႆနာမရွိ။ က်က္သေရရွိေသာ အလွမ်ား ျပည့္စံုေနသည္။

“ကဲ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း … ဘယ္ဘုရား ဆက္သြားမလဲ”

“ျမင္းလွည္းဆရာေရ …မဂၤလာေစတီကို လိုက္ခဲ့ေပေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကားနဲ႔သြားႏွင့္မယ္။ မဂၤလာယူတဲ့အေနနဲ႔ မဂၤလာေစတီကို ႐ိုက္တာေပါ့ ဗ်ာ”

“အဲဒါ ခင္ဗ်ား ပုဂံသားဓာတ္ပံုဆရာ မဟုတ္ လို႔ပဲ။ ပုဂံသားေတြ မဂၤလာေစတီကို ေရွာင္ၾကတယ္ဗ်”

ကားေပၚပါလာေသာ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ဦးက ကန္႔ကြက္ေျပာဆိုသည္။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္းက နယ္ခံ မဟုတ္၍ နားမလည္။

“ဒီလို ေရႊအင္းသားရဲ႕ …ပုဂံမင္းေတြ လက္ထက္ ဘုရားေတြမွာ ဒီမဂၤလာေစတီဆိုတာ ပုဂံျပည္မပ်က္ခင္ ေနာက္ဆံုးတည္တဲ့ ဘုရားဗ်”

“တ႐ုတ္ေျပးမင္း နရသီဟပေတ့ ပုဂံမွာ ေနာက္ဆံုး ပုဂံမပ်က္မီ တည္ခဲ့တာပဲ”

“ပုဂံမင္းဆက္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဘုရားေပါ့”

“ဟုတ္တယ္။ ဘုရားၿပီးရင္ မင္းဆက္ျပတ္ မယ္ဆိုလို႔ ဘုရားတည္ရင္း ရပ္ထားေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ရဟန္းေတာ္ေတြ တိုက္တြန္းလို႔ ဆက္ တည္ခဲ့တာပဲ”

“ဒီဘုရားက ေညာင္ဦး ေရႊစည္းခံုနဲ႔တူေအာင္     ဘုရားတည္ေနစဥ္မွာ ပညာရွင္ျမင္းသည္ေတာ္က တစ္ေန႔ကို ကိုးေခါက္သြားၾကည့္ၿပီး ပံုစံခ်ခဲ့တာတဲ့”

“ေအဒီ ၁၂၈၄ ခုႏွစ္က တည္ခဲ့တဲ့ စဥ့္စိမ္း စဥ့္ဝါေတြကို စဥ့္ေရသုတ္ ေျမမီးဖုတ္ ႐ုပ္ၾကြဇာတ္ေတာ္ ၅၅၀ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြလည္း ရွိတယ္ေလ။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ လူမသမာေတြ ျဖဳတ္ခိုးသြားၾက တယ္”

“ၿပီးေတာ့ နရသီဟပေတ့မင္းဆိုတာ ပုဂံမွာ  မင္းဆက္သံုးဆက္ ဘဝေျပာင္းခဲ့တဲ့ မင္းပဲ။ နရသူ  ဆိုတဲ့ ဘဝတုန္းက အေလာင္းစည္သူဆိုတဲ့ ဖခင္ကို သတ္ခဲ့တယ္။ အခုသူ နရသီဟပေတ့ျဖစ္ျပန္ေတာ့ သူ႔သားက သူ႕ကို ျပန္သတ္ခံရတယ္ေလ။ ဝဋ္ေၾကြးၾကမၼာမလြတ္သာေပါ့”

“ကြ်န္ေတာ္ ညက ဖတ္ထားတဲ့ စာအုပ္မွာ ပုဂံမင္းဆက္မွာ သံုးဘဝ မင္းဆက္ျဖစ္တဲ့သူ သံုး ေယာက္ရွိသတဲ့”

“ဘယ္သူေတြလဲကြ”

“သမုတိရာဇ္မင္း၊ အေနာ္ရထာမင္း၊ က်စြာ မင္းက တစ္ဆက္၊ ပ်ဴေစာထီးမင္း၊ ေသလဥ္ေၾကာင္ မင္း၊  က်န္စစ္သားမင္းက တစ္ဆက္၊ မင္းေခြးေခ်း၊  နရသီဟပေတ့ ေခၚ တ႐ုတ္ေျပးမင္းတို႔က တစ္ဆက္ ေပါ့”

“ဟ မင္းတို႔ ပုဂံရာဇဝင္ကလည္း ထူးထူး ဆန္းဆန္းေတြ”

“ရွိေသးတယ္ ကိုခင္ေမာင္ဝင္းရဲ႕ …။ အေလာင္းစည္သူမင္းဆိုတာ ပဋိကၡရားမင္းသား ဝင္ စားတာတဲ့။ ပုဂံမွာ ခုလို စိတ္ဝင္စားစရာေတြ အံ့ဩ စရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကဲ ဟိုမွာ သတို႔သမီးတို႔ ဝင္လာၿပီ ႐ိုက္ကြင္းစီစဥ္စို႔”

ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားက မဂၤလာေစတီေရွ႕တြင္ အလင္းေရာင္ကိုၾကည့္၍ ႐ိုက္ကူးေရးျပင္ဆင္ၾက သည္။ ျပႆနာစသည္က မဂၤလာေစတီတြင္ျဖစ္ သည္။

သတို႔သား ေအာင္မ်ိဳးႏွင့္ သတို႔သမီး သီရိခ တို႔ကို လွည္းေပၚမွဆင္းကာ စံုတြဲလမ္းေလွ်ာက္ဟန္ ေတြကို ပံုအလွ႐ိုက္ၾကသည္။ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား မိမိ တို႔ စိတ္ႀကိဳက္ပံုစံ ႐ိုက္ကူးၾကသည္။ သတို႔သားက ပရိသတ္အေတြ႕အႀကံဳမရွိ၍ ျဖစ္မည္။ ရွက္သလိုလို ဟန္ပိုပို၊ သတို႔သမီးသီရိခကေတာ့ ႐ိုက္ကူးေရးမ်ား သြားေရာက္သည့္ အေတြ႕အႀကံဳ၊ ပရိသတ္မ်ား ေဟာ ေျပာမႈ အစဥ္အလာတို႔ေၾကာင့္ အမူအရာကို ဦး ေဆာင္ေပးႏိုင္သည္။

“ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ သတို႔သမီး၊ သတို႔သား တို႔ ဘုရားဖူးၾကေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီကပဲေစာင့္ မယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ဗူးဘုရားျပန္သြားၾကတာေပါ့”

စီစဥ္သူ ေရႊအင္းသားခင္ေမာင္ဝင္းက ကင္ မရာကို လြယ္လ်က္ အနီးဆံုးဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဝင္ ထိုင္လိုက္သည္။ ေကာ္ဖီမစ္ အထုပ္မ်ားသာရွိ၍ မွာေသာက္သည္။

“ကဲ ညီေလးတို႔ ေသာက္စရာမွာၾက”

“အစ္ကို ဒီမွာ ထန္းရည္မရဘူး”

“ေအးေလ …ေကာ္ဖီမစ္မို႔လို႔ သက္သာလို႔ မင္းတို႔ကို ငါဧည့္ခံတာေပါ့ကြ”

ေရႊအင္းသား ခင္ေမာင္ဝင္းက ကင္မရာကို စားပြဲတင္လ်က္ ႐ိုက္ကူးၿပီးသမွ် ပံုမ်ားကို ျပန္လည္ ခံစားၾကည့္႐ႈေနသည္။

“ဟ ဒီေနာက္က ဘာပံုေတြလဲကြ”

ျပႆနာအစကို ေတြ႕ၿပီ။

သတို႔သမီး၊ သတို႔သား သ႐ုပ္ေဆာင္ ႏွစ္ ေယာက္ေနာက္တြင္ မဂၤလာေစတီေရွ႕တြင္ ေရွး ေခတ္ နန္းတြင္း ဝတ္စံုမ်ားျဖင့္ လူတခ်ိဳ႕ရပ္ေန သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

အနီေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္၊ အဝါေရာင္တို႔ျဖင့္ သူတို႔ဝတ္စံုမ်ားျဖင့္ သူတို႔ဟန္ကို ထင္ရွားစြာ ျမင္ေန ရသည္။ ကိုခင္ေမာင္ဝင္း ႐ိုက္ကြင္းေနရာကို လွမ္း ၾကည့္သည္။ ဘာဝတ္စံုမွ မေတြ႕ရ။ သူ႕ပံုမ်ားကို ကင္မရာတြင္ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ၾကည့္သည္။ နန္းတြင္းဝတ္စံု မ်ားႏွင့္ ေစတီေရွ႕တြင္ တာဝန္က်ေနေသာ နန္းတြင္း သားမ်ားပံုကို ေတြ႕ရသည္။

ဘုရား …ဘုရား …

ပုဂံျပည္ပ်က္ခဲ့တာ ၾကာပါၿပီေကာ။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးကြာခဲ့ၿပီ။

ဒါေပမဲ့ အကြ်တ္အလြတ္ မျဖစ္ေသးေသာ ဝိညာဥ္မ်ားကို ပကတိအတိုင္း ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။

“အစ္ကို႔ကင္မရာမွာသာ အဲ့ပံုေတြထင္ေန တာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကင္မရာမွာေတာ့ မေတြ႕ရဘူး”

“အစ္ကိုက ေအပီ သတင္းဌာနကထုတ္ေပး တဲ့ ကင္မရာအေကာင္းစားမို႔ ဝိညာဥ္ပံုေတြေပၚေန တာျဖစ္မွာေပါ့”

“အဲဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ငါနဲ႔တစ္ ခုခု ပတ္သက္ေနလို႔ ျပခ်င္လို႔ ေပၚလာတာေနမွာပါ”

ကင္မရာသံုးလံုးဆိုင္ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈေနရာ သို႔ ျမင္းလွည္းဆရာ အဘိုးႀကီးေရာက္လာသည္။ မင္းမႈထမ္း သမားဝတ္စံုႏွင့္ဆိုေတာ့ ဆိုင္ထဲက လူမ်ားပါ ထူးဆန္းစြာ ၾကည့္ေနၾကသည္။

“ဘာလဲ …ညီေလးတို႔ ကင္မရာထဲမွာ နာနာဘာဝ တေစၦသရဲပံုေတြ ေပၚေနလို႔လား”

“သရဲလား တေစၦလားေတာ့ မသိပါဘူးဦး ရယ္ …ဒီမွာၾကည့္ပါလား ဦးေလးလို နန္းတြင္းဝတ္စံု ေတြနဲ႔”

“ဟ မကြ်တ္မလြတ္ေသးတဲ့ မင္းမႈထမ္းေတြ ကိုယ္ေရာင္ျပတာျဖစ္မွာေပါ့။ သူတို႔က မင္းတို႔ သူတို႔ အတြက္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳရေအာင္ ကိုယ္ထင္ ျပတာျဖစ္မွာေပါ့။ ၾကည့္ပါဦး ပံုထဲမွာ ေမာင္ေအာင္ မ်ိဳးတို႔ သီရိခတို႔က ကိုယ္ရံေတာ္တပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႔ မွတ္ တမ္း႐ိုက္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့”

“ထူးဆန္းလိုက္တာ ဦးေလးရယ္”

“ပုဂံမွာ ဒါမ်ိဳးက ႀကံဳႀကိဳက္ရင္ ေတြ႕ရတတ္ ပါတယ္။ အျခားဘုရားေတြမွာလည္း ဝိညာဥ္ေတြ ရွိေနၾကတာပဲကြ”

ျမင္းလွည္းေမာင္း ဦးေလးႀကီးက သူ႕အတြက္ ေကာ္ဖီမစ္တစ္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္၍ စကားစျဖတ္ ၿပီး ဓာတ္ပံုဆရာေတြက ကင္မရာမွပံုမ်ားကိုၾကည့္ လ်က္ ေငးငိုင္ေနၾကသည္။

“ဆက္ေျပာပါဦး …ဦးေလးႀကီးရဲ႕”

“ေအး …ငါလည္း အရင္တုန္းက ဒီၿမိဳ႕မွာ တာဝန္ႀကီးႀကီးယူထားတဲ့ စာေရးဆရာမင္းဘူးေအာင္ ႀကိဳင္ဆိုတဲ့သူ ေျပာစကားကို ျပန္ေျပာရမွာပဲ”

“သူက ပုဂံဘုရားေတြအေၾကာင္း ေတာ္ ေတာ္သိၿပီး စာအုပ္ေတြ ထုတ္ေနတဲ့ဆရာႀကီးပဲ”

“ေအး …သူကေျပာတယ္ကြ ပုဂံက ထူး ျခားတဲ့ ဘုရားေတြအေၾကာင္းေပါ့”

“ဓမၼရာဇက ဘုရားပံု႐ိုက္ေတာ့ ဘုရားပစၥယံ ေပၚမွာ ဓမၼပါလ စစ္သူႀကီးရပ္ေနတာ ေပၚဖူးတယ္”

“ရွင္အဇၨေဂါဏဘုရားပံု ႐ိုက္ေတာ့လည္း အ႐ိုက္ခံတဲ့ေနာက္မွာ ဘီလူးႀကီးပံု ေပၚဖူးသတဲ့”

“ေလာကနႏၵာ ဘုရားႀကီးေအာက္ေျခက ျမစ္ထဲကို ႐ိုက္ေတာ့လည္း နဂါးႀကီးတစ္ေကာင္ အထင္အရွား ေပၚခဲ့တယ္”

“ေရႊစည္းခံုဘုရား႐ိုက္ေတာ့ နဂါးႀကီးတစ္ ေကာင္ ပ်ံတက္သြားတာ ေပၚလာသတဲ့”

“အို ေနာက္ဆံုး ပုဂံနဲ႔ ေညာင္ဦး ကူးတဲ့ ကားလမ္းေဘးက ဥပါလိသိမ္နားဆို ညဘက္ လူ ျပတ္ခ်ိန္ မသြားၾကဘူး။ ျမင္းလွည္းေပၚ သရဲတက္ လာလို႔တဲ့ …ၾကားရတာပါပဲကြာ”

“ဪ…. ေတာ္ေတာ္ထူးေနတာေပါ့ ဦးေလး”

“တို႔ဘာသာ အယူအဆအရေတာ့ ထူးလွ တယ္ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ တစ္ခ်ိန္က တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ၿပီး မကြ်တ္မလြတ္ေသးတဲ့ နာနာဘာဝေတြ က အကူအညီလိုရင္ ဒီလို ကိုယ္ထင္ျပတတ္ၾက တယ္။ အဲဒါ ေမာင္ရင္ေလးတို႔ မဂၤလာ သတို႔သား သတို႔သမီးကို ေျပာၿပီး ဒီဘုရားမွာ ဘုန္းႀကီးပင့္ ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပးလိုက္ၾကပါကြယ္”

“ဟုတ္တယ္ ဦးေလး …အရင္က တာဝန္ က်ၿပီး ေသဆံုးတဲ့သူေတြ မကြ်တ္ေသးတာ ကြ်န္ ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ သတင္းေထာက္ ျဖစ္ တုန္းက သတင္းယူဖို႔ တရား႐ံုးကိုသြားေတာ့ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမသာရကို ဆြမ္းကပ္လို႔ ဖူးခဲ့ရ တယ္။ ဆရာေတာ္က ေျပာတယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္ က ႐ံုးခန္းမွာ ယပ္ေတာင္ႀကိဳးဆြဲရတဲ့ လူႀကီးတစ္  ေယာက္က ႐ံုးထဲမွာ မကြ်တ္ေသးလို႔ ဆရာေတာ္ အမွ်ေပးေဝခဲ့ရတယ္တဲ့”

“ေအးေပါ့ကြာ …တစ္ခ်ိန္က မင္းေနျပည္ ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပုဂံျပည္မွာလည္း သူ႕ေနရာအလိုက္ ဝိညာဥ္ေတြေတာ့ ရွိေနၾကတာပါပဲကြယ္”

ကိုခင္ေမာင္ဝင္း ေတြးမိတယ္ သူ႕အေနနဲ႔ သတင္းသမားအျဖစ္ ျမန္မာ ျပည္အႏွံ႔သာမက တိုင္းတစ္ပါးတို႔ကို အေခါက္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့သည္။  သရဲေျခာက္ျခင္း၊ ဝိညာဥ္မ်ား အေရာင္ျပျခင္း နာနာ ဘာဝ ေတြ႕ဆံုမႈကို ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေသာ္လည္း ၾကားဖူးနားဝရွိေနသည္။ ယခုျပႆနာက သူ႕ ကင္မရာတြင္ လာေပၚေနသည္။

ပုဂံနယ္ေျမမွ အကြ်တ္တရားမရေသးေသာ ဝိညာဥ္မွ ကိုယ္ေယာင္ျပၿပီး ကိုယ္ မသိ၊ ဘာမွမတတ္ ႏိုင္။ ကိုယ္သိၿပီဆိုေတာ့ ကူညီရေတာ့မယ္။

ေညာင္ဦးျပန္ၿပီး ဘူးဘုရားမွာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ ၿပီးမွ ေညာင္ဦးဓာတ္ပံုဆိုင္မွာ ကူးမည့္ သူ႔ဓာတ္ပံု မ်ားကို သတို႔သားသတို႔သမီးကိုျပမည္။ မကြ်တ္မ လြတ္သူတို႔ ကိုယ္ထင္ျပတာၾကည့္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ မဂၤလာေစတီတြင္ ဘုန္းႀကီးပင့္ အလွဴလုပ္၊ ေရစက္ ခ်ခိုင္းရေတာ့မည္။ ကိုယ္လည္း တတ္ႏို္င္သေရြ႕ သူတို႔အတြက္ ကုသိုလ္ပါဝင္ၾကရေတာ့မည္။

ပုဂံနယ္ေျမ မဂၤလာေစတီမွ …

နရသီဟပေတ့လက္ထက္က မင္းမႈထမ္းမ်ား ယေန႔တိုင္ တာဝန္ေက်စြာ အမႈထမ္းဆဲ။

ဝိညာဥ္မ်ား ျဖစ္၍ ေကာင္းရာဘံုဘဝ ေရာက္ ေစေရး လူသားမ်ားက စီစဥ္ေပးရေတာ့မည္။

ပုဂံနယ္ေျမမွ ဝိညာဥ္မ်ား ေကာင္းရာဘံုဘဝ ေျပာင္းေရြ႕ေရာက္ပါေစေတာ့။

 

ၾကည္ေဇာ္

Comments

comments

Post Author: manawmaya