ကုိယ္ေတြ႕တေစၦမ

စာေရးသူမွာ ယခုအသက္အရြယ္အားျဖင့္ အေတာ္ႀကီးရင့္ေနၿပီ။ ၇၅ ႏွစ္ဟူေသာ သက္တမ္းအရ ယခုကာလ လူ႔သက္တမ္းတြင္ အဘိုးအရြယ္၊ အဘအရြယ္ ေရာက္ေနတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။

ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳ ေနေသာ၊ ျပဳခဲ့ေသာ အလုပ္အကိုင္က စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေန၍ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မွာရာထူး ဌာနႏၱရမရွိေသာ္ျငားလည္း လူ႐ိုေသ ရွင္႐ိုေသဆိုေသာ အကန္ေတာ့ခံပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလည္း ျဖစ္၏။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သည္ႏွင့္အမွ် အေတြ႕အႀကံဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ရခဲ့သည္။ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အေတြ႕အႀကံဳေတြ မ်ားေျမာင္လွသည္တြင္ စာေရးသူသည္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ သတင္း စာမ်ားတြင္ သင့္ရာလိုက္ဖက္ရာ ေရးသားခဲ့သူျဖစ္ ၏။ ထိုၾကားထဲတြင္ တေစၦ၊ သရဲႏွင့္ ပတ္သက္ ယွက္ႏႊယ္ေသာ ဂမၻီရဝတၳဳ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ လွ်ိဳ႕ဝွက္ ဆန္းၾကယ္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ သင့္သလို ေရးသားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္လားမသိ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားက တေစၦ၊ သရဲ တကယ္ရွိ မရွိဆိုေသာ ေမးခြန္းကို စာေရးသူအား ေမးျမန္းေလ့ရွိၾကသည္။

ထိုအေမးကို ေျပာရမွာက ေမးျမန္းသူႏွင့္ ေျဖဆိုသူ ႏွစ္ဦး၏ ကိုယ္ေတြ႕ အေတြ႕အႀကံဳရွိထားမႈ  ရွိခဲ့မႈအေပၚ အမ်ားႀကီးမူတည္ေနေၾကာင္း ကြ်ႏု္ပ္၏ အေတြ႕အႀကံဳအရ လံုးဝလက္ခံယံုၾကည္ထားလိုက္ သည္။

တေစၦ၊ သရဲ တကယ္ရွိ မရွိ ေမးျမန္းသူက ေမးျမန္းလွ်င္ ထိုေမးျမန္းမႈကို အေျဖေပးမည့္သူက  ေမးျမန္းသူမွာ တေစၦသရဲ တကယ္အေျခာက္အလွန္႔ ခံရဖူးလွ်င္ တေစၦ၊ သရဲ တကယ္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ သြားပါလိမ့္မည္။ တေစၦ၊ သရဲ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ အေျခာက္မခံရသူျဖစ္ပါမူ တေစၦ၊ သရဲ တကယ္ရွိမရွိ ဆိုတာကို ဒြိဟျဖစ္ကာ ယံုသလိုလို မယံုသလိုလို သံသယစိတ္ႏွင့္သာ ေတြေဝေနမည္ျဖစ္သည္။

စာေရးသူအေနျဖင့္မူ တေစၦ၊ သရဲ တကယ္ ရွိမရွိ ယံုၾကည္ျခင္း လက္ခံျခင္းမွာ သူ၏ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရးျဖစ္ၿပီး စာေရးသူအေနျဖင့္ တေစၦသရဲ  တကယ္ရွိေၾကာင္း၊ မရွိေၾကာင္း စာေရးသူ ငယ္စဥ္ဘဝက အေတြ႕အႀကံဳကို အမွတ္တရျပန္၍ ေျပာဆို  ျပရန္ အေကာင္းဆံုးဟုပဲ ရည္သန္ရင္းစြဲရွိခဲ့ေလသည္။

စာေရးသူ ယခုအသက္ ၇၅ ႏွစ္အထိ ပရေလာက ဂမၻီရျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းမ်ား ေရးသားေနေသာ္လည္း စာေရးသူ စိတ္ထဲစြဲၿမဲေနကာ မ်က္စိ ထဲျမင္ျမင္ေနေသာ ျဖစ္ရပ္ပင္တည္း။ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ စာဖတ္သူမ်ား ဆံုးျဖတ္ရန္ပင္ ျဖစ္၏။

စာေရးသူ ငါးႏွစ္သားအရြယ္က ျဖစ္ခဲ့ေသာ  အျဖစ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ေရးရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အျဖစ္ တင္ျပရန္ လည္းေကာင္း ထိုအေၾကာင္း ေရးမည္ဟု ႀကံစည္ တိုင္း ငါးႏွစ္သားအရြယ္မွာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရေသာ အျဖစ္မွာ ကေလးဘဝျဖစ္ေန၍ ကေလးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကေလးေတြးကေလးျမင္ပဲ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကမည္ကိုေတြးၿပီး ထိုအျဖစ္ကို ကြ်ႏု္ပ္ စာေရးသက္တစ္ေလွ်ာက္လံုး တစ္ခါဖူးမွ် ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိေသးပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ငယ္စဥ္ ကာလမွာ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္း ဒလၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ ဒလၿမိဳ႕သည္ ဧရာဝတီသေဘၤာက်င္းဟု ေခၚေသာ အေရွ႕ဘက္ ကမာေအာင္ေခ်ာင္းမွ အေနာက္ဘက္ ယခင္ မသာေခ်ာင္း ယခု ေဒၚသာေခ်ာင္းဟု အမည္သစ္ေပးထားေသာ သေဘၤာက်င္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ဝယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး သေဘၤာက်င္းတစ္ဝိုက္သာ လွ်ပ္စစ္ မီးမွိန္ပ်ပ်သာ ရွိၿပီး တကယ့္ေတာၿမိဳ႕ကေလးသဖြယ္ သာ ျဖစ္ပါသည္။

ယခု ပန္းဆိုးတန္းဆိပ္ကမ္းမွ ဒလဆိပ္ကမ္းသို႔ ေန႔စဥ္ မွန္မွန္ ခုတ္ေမာင္းေပးေနေသာ သေဘၤာေတြပင္ မရွိေသးပါ။ ပန္းဆိုးတန္းမွ ကမာေအာင္ေခ်ာင္း ဒလၿမိဳ႕မဘက္သို႔ ခရီးသည္ပို႔ေပးေနေသာ လက္ခတ္သမၺန္အခ်ိဳ႕သာရွိသည္။ ဒလၿမိဳ႕ဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ထိုသေဘၤာက်င္း၏ ေတာင္ဘက္ပိုင္းတြင္ ဒလၿမိဳ႕မ ရပ္ကြက္ႀကီးရွိၿပီး က်န္ေနရာမ်ားမွာ ေတာလက္ေက်းရြာမ်ားမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကေသာ အိမ္ေျမအခ်ိဳ႕ ဟိုေနရာတစ္စု သည္ေနရာ တစ္စု ခပ္က်ဲက်ဲရွိေနသည္။

သေဘၤာက်င္း၏ အေနာက္ဘက္ ယခု ေအာင္မဂၤလာရပ္ကြက္ ေနရာမွာ ကြမ္းၿခံကုန္းဘက္မွ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ေျပာင္းေျပးလာၾကရေသာ ကြ်ႏု္ပ္ေဆြမ်ိဳးအုပ္စု၏ၿခံႏွင့္ အိမ္မ်ားရွိၾကၿပီး လယ္ေတာခရာခ်ံဳ၊ လမုခ်ံဳမ်ားကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္း ရြာတည္၊ ရပ္ကြက္တည္လုပ္ၾက၍ ၿခံေတြမွာ တစ္ၿခံ ႏွင့္တစ္ၿခံ ေအာ္ေခၚရမတတ္ လူဦးေရနည္းပါး အိမ္ ေျခက်ဲပါးလွ၏။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ဘိုးဘြားေတြေနေသာ ၿခံေတာင္ပိုင္း တြင္ မသာေခ်ာင္း ျခားထားၿပီး ေခ်ာင္းတစ္ဖက္ကမ္းတြင္ သခ်ႋဳင္းႀကီး ရွိေလသည္။ ဒလၿမိဳ႕သည္ ရန္ကုန္ တစ္ဖက္ကမ္း၏ အနီးဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္ေန၍ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အေနျဖင့္ လူဦးေရ အထိုက္အေလ်ာက္မ်ားသျဖင့္ ဒလသခ်ႋဳင္းမွာလည္း ေရွးဗမာသခ်ႋဳင္းအျဖစ္ သခ်ႋဳင္း အဂၤါရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္။

သခ်ႋဳင္းအဝင္မွစ၍ နားေနဇရပ္ရွိကာ ေလွ်ာက္လမ္းမွ အတြင္းသို႔ ဝင္သြားလွ်င္ သရဏဂံုတင္၊ သီလေပး ဇရပ္ႀကီးသီးသန္႔ရွိေနကာ ေၾကးရတတ္ လူခ်မ္းသာတို႔၏ အုတ္ဂူႀကီးေတြလည္း အစီအရီ ရွိေနေလသည္။

ဒလၿမိဳ႕မလမ္းမွေန၍ သခ်ႋဳင္းကုန္းသို႔ မသာ ခ်သြားရာ လမ္းကိုလည္း သီးသန္႔နာမည္ေပးထားသည္မွာလည္း ၾကည့္ပါဦး။

“ငိုသံၾကားလမ္း”

ဆိုရလွ်င္ –

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေနထိုင္ရာ ဘိုးဘြားမ်ား ေနထိုင္သည့္ အိမ္ႏွင့္ၿခံႀကီးမွာ ဒလၿမိဳ႕ သခ်ႋဳင္းကုန္း၏ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းမွာရွိၿပီး ေခ်ာင္းကမ္းပါးတြင္ အၿမဲစိမ္း ေတာစိုမ်ားႏွင့္ မသာေခ်ာင္းက ျခားထား ေလသည္။ တစ္ခါ သခ်ႋဳင္းကုန္း၏ ေတာင္ဘက္ အဆံုးတြင္ လယ္ကြက္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေညာင္ကုန္းရပ္ကြက္ ရွိၿပီး ဒလၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ျခမ္း စီးဝင္ၿပီး သေျပကုန္းရြာဘက္တြင္ ဆံုးေသာ ကမာေအာင္ေခ်ာင္းက နယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္ထားေလသည္။

ဒလ ေညာင္ကုန္းရြာ ကမာေအာင္ေခ်ာင္းေပၚ တြင္ သ နံပါတ္ ဆန္စက္ႀကီးက ေခါင္းတိုင္ မည္း မည္းႀကီးႏွင့္ လယ္ကြင္းေတာရပ္ အိမ္ေျမမ်ားေပၚမွ အထင္းသားႀကီး ေပၚထြက္ေနေလသည္။ ညတစ္ညတြင္ ဗိုက္နာ၍ ဝမ္းသြားလိုသျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္ကို ထိန္းသည့္ အေဒၚႏွင့္အေမ့ကို ႏိႈး၍ ေနာက္ေဖးဘက္မွာ ရွိေသာ အိမ္သာသို႔ လာခဲ့သည္။

အေဒၚကေတာ့ ငယ္ရြယ္သူမို႔ “ညႀကီးသန္းေခါင္ အခ်ိန္မေတာ္ႀကီးမွာ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေပးတဲ့ ကေလး” ဘာပဲညာပဲ ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ ေျပာ ၿပီး လိုက္လာခဲ့သည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အိမ္သာမွ ဆန္စက္ ႀကီးကို ညအခ်ိန္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ထီးထီးထင္းထင္းႀကီး ျမင္ေနရေလသည္။

ဆန္စက္ႀကီး၏ေခါင္းတိုင္မွ မီးခိုးမည္းမည္းႀကီးေတြ လိပ္၍လိပ္၍ တက္ေန၏။ ထိုအခ်ိန္က ျပဳတ္ဆန္ႏွင့္ ႀကိတ္ခြဲရေသာ ေခတ္မို႔ စပါးအထြက္ ေကာင္းေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဆန္စက္ေတြ ေန႔မီးညမီး မျပတ္ဘဲ ဘြိဳင္လာမီးထိုးၿပီး လည္ပတ္ေနရခ်ိန္ျဖစ္ ၏။ ဆန္စက္ႀကီး၏ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ မည္းမည္းႀကီး ထဲမွ မီးခိုးေတြႏွင့္အတူ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဆံပင္ ဖားလ်ားခ်ကာ အလ်ားလိုက္ႀကီး လဲေလ်ာင္းလ်က္ အေနအထား ထြက္လာသည္ကို ကြ်ႏု္ပ္ ေတြ႕လိုက္ရသည္။

မီးခိုးေခါင္းတိုင္ အေပါက္ဝမွ မီးခိုးေတြႏွင့္ ထြက္လာၿပီး အိပ္ေနသလို အလ်ားလိုက္ ေခါင္းတိုင္ တစ္ျပန္ေလာက္ ေခါင္းႏွင့္စ၍ ထြက္လာလိုက္၊ ေနာက္ခဏအၾကာ ထိုမီးခိုေတြၾကားကပင္ ေျခေတာက္ႀကီးဘက္ကေန မီးခိုးေခါင္းတိုင္ထဲ ဝင္သြား လိုက္ လုပ္ေနသည္မွာ အေတာ္ႀကီးကိုၾကာသည္။ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ လုပ္ေနျခင္းျဖစ္၏။

ကြ်ႏု္ပ္ ငါးႏွစ္သားအရြယ္မို႔ တေစၦသရဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ၾကားထားသိထားသည္။ အေလာင္းပံုသဏၭာန္ႏွင့္ မီးခိုးထဲကေန မီးခိုးေခါင္တိုင္ထဲ မသာႀကီးလို ေျခမလႈပ္လက္မလႈပ္ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး အေနအထား ေခါင္းဘက္က ထြက္လာလိုက္၊ ဦး ေခါင္းႏွင့္ ဆံပင္ဖားလ်ား ေလထဲေရာက္သြားၿပီး ေျခေထာက္ေတြ လြတ္ေအာင္ ခပ္ေဝးေဝးေရာက္၊ ေနာက္တစ္ခါ ေျခေထာက္ဘက္ကေန ေတာင့္ ေတာင့္ႀကီး မီးခိုးေခါင္တိုင္ထဲျပန္ဝင္ လူတစ္ကိုယ္ လံုး ေခါင္းတိုင္ထဲေရာက္၊ ေပ်ာက္သြား။

ေနာက္တစ္ခါ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ထဲက ထို မိန္းမႀကီး ထိုပံုစံအတိုင္းျပန္ထြက္လာ။ ကြ်ႏု္ပ္ တေစၦ၊ သရဲေခ်ာက္ေနသည္လို႔မထင္။ ၾကည့္လို႔ပင္ ေကာင္းေန၏။ “ေမေမနဲ႔ ေဒၚေဒၚ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ႀကီးထဲ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ ဆံပင္ဖားလ်ားႀကီးနဲ႔ မီးခိုး ေတြနဲ႔ အတူ ထြက္လာလိုက္၊ ေနာက္ၿပီး အိပ္လ်က္ သား ျပန္ဝင္သြားလိုက္နဲ႔ ဘာလုပ္ေနလဲ မသိဘူး”

“ဟဲ့ အို”

ေဒၚေဒၚက ထိတ္လန္႔တၾကား ေရရြတ္သည္။ အေမကေတာ့ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္ လက္ကိုဆြဲယူ၍ အိမ္သာဘက္ကေန အိမ္ဘက္ကို ဆြဲေျပးသည္။ အိမ္ထဲသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ မီးဖို ေခ်ာင္တံခါးကို ကမန္းကတမ္း ပိတ္ပစ္သည္။

“ကေလးကို ေန႔လယ္က ဆန္စက္ျပဳတ္ကန္ထဲ ျပဳတ္က်ၿပီးေသတဲ့ မိတာ သရဲေျခာက္ၿပီနဲ႔တူ တယ္။ အေဖတို႔ကို ႏိႈးမွ”

ကြ်ႏု္ပ္မွာ အေမ အလန္႔တၾကား ေရရြတ္ ေျပာဆိုေန၍ သရဲေျခာက္သည္ဆိုေသာ စကားကို မေဝခြဲႏိုင္ဘဲ ၾကားလိုက္ရသည္။

တကယ္ပဲ ဆန္စက္ျပဳတ္ကန္ထဲ ျပဳတ္က် ေသဆံုးခဲ့ေသာ မိ္န္းမက တေစၦသရဲျဖစ္၍ ေျခာက္သလား၊ ကြ်ႏု္ပ္ ထိုအခ်ိန္က ဂဃနဏမသိေသာ္ လည္း ကြ်ႏု္ပ္သည္ တေစၦသရဲ၊ တကယ္ရွိမရွိ ေျပာ ရန္ အေျဖကိုမူ ယခုအသက္ ၇၅ ႏွစ္ အရြယ္အထိ စြဲၿမဲစြာ သိရွိသြားေလၿပီ။

တေစၦသရဲ တကယ္ရွိသည္။ တေစၦသရဲ သည္ သူေခ်ာက္ရမည့္သူကို ေခ်ာက္မည္။ လွန္႔မည္။ ကိုယ္ထင္ျပမည္။

ကံနိမ့္၊ ကံျမင့္ႏွင့္လည္း ဆိုင္သည္ဟု ဗုဒၶ ဘာသာ အယူအဆႏွင့္ ဆိုၾကရမည္ျဖစ္၏။

ေက်ာ္မင္းႏိုင္

Comments

comments

Post Author: manawmaya