ၾကက္႐ုိးႏႈိက္တဲ့လက္

ကြ်န္ေတာ္သည္ အစိုးရဝန္ထမ္း အၿငိမ္းစား တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ဝန္ထမ္းဘဝမွ အၿငိမ္းစားယူခဲ့ ၿပီးေနာက္ပိုင္း တတိယအရြယ္ပိုင္းတြင္ ေလာကုတၲ ရာဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ၂၀ဝ၂ ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာ အၿငိမ္းစားယူခဲ့ၿပီး ၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္တြင္ စစ္ကိုင္းေတာင္ ႐ိုး၊ ပထမဂႏၶာ႐ံုေက်ာင္းတိုက္၌ ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္ ခဲ့ပါသည္။ ဒုလႅဘရဟန္းအျဖစ္ သံုးဝါအတြင္း၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ စိန္ပန္း မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၌ လည္းေကာင္း၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဖားေအာက္ ေတာရသာသနာ့ရိပ္သာ၌လည္း ေကာင္း၊ မိုးကုတ္သာသနာ့ရိပ္သာမ်ား၌လည္း ေကာင္း ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာျပေတာ္မူခဲ့ေသာ အဘိ ဓမၼာ ေဒသနာ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္အညီ မဟာ သတိ ပ႒ာန္ဝိပႆနာ ဘာဝနာတရားေတာ္မ်ားကို အား ထုတ္ခဲ့ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေနထိုင္သည့္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသ ႀကီး၊ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္၊ ခ်ပ္သင္းစံျပေက်းရြာရွိ ေရႊ ကူေတာင္ေက်ာင္းတိုက္၏ မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ၁၀ ရက္တရားစခန္းပြဲကို ႏွစ္စဥ္မပ်က္မကြက္ တရား စခန္းဝင္ အားထုတ္ခဲ့ပါသည္။ တစ္ခုေသာ တရား စခန္းပြဲအၿပီး ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕တြင္ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ သားႏွင့္ ေခြ်းမတို႔က အလည္ေခၚ၍ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕၊ အမွတ္(၂)ရပ္ကြက္ ေျမာက္ဝိုင္းအစြန္မွာရွိေသာ သား ျဖစ္သူေနအိမ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ရာသီအခ်ိန္က ေဆာင္းေႏွာင္းကာလ ေပါက္လဲငံုစ တပို႔တြဲလဆန္း အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕၏ အထင္ကရျဖစ္ေသာ မဟာေရႊစည္ႀကီးေစတီေတာ္ႀကီး၏ ဗုဒၶပူဇနိယ ပြဲ ေတာ္ရက္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ သားျဖစ္သူ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ဝင္မွာ ဘုရားပြဲတြင္ သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနရသကဲ့သို႔ ေခြ်းမျဖစ္သူ စာရင္းစစ္႐ံုး ဝန္ထမ္းမွာ လည္း ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း စာရင္းစစ္တာဝန္ျဖင့္ ခရီး သြားေနရသျဖင့္ သား၏ေနအိမ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း စာဖတ္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္း လုပ္ငန္း မ်ားကို ေအးေအးလူလူ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
အိမ္နံရံရွိ သံစံုနာရီမွ ည ၁၂ နာရီထိုးသံကို ဂ႐ုျပဳလိုက္မိပါသည္။ သံစံုနာရီ၏ ည ၁၂ နာရီ အခ်က္ေပးသံ နားစြင့္ေနခိုက္ အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚမွ ‘ဘုတ္ဘုတ္’ ‘ဘုတ္ဘုတ္’ဟူေသာ ထူးျခားေသာ အသံကိုပါ ၾကားလိုက္မိပါသည္။ ထို’ဘုတ္ဘုတ္’ ျမည္ေသာအသံမွာ ရပ္မသြားဘဲ စည္းခ်က္က်က် ေပၚထြက္ေနသျဖင့္ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာ နားစြင့္ လိုက္မိရင္း ‘ၿခံစည္း႐ိုးေပၚမွ သတၲဝါတစ္စံုတစ္ရာ ခုန္ခ်ေလသလား၊ သူခိုးသူဝွက္မ်ားေလလား’ဟု ေတြးေတာရင္း အိမ္အေပၚထပ္ ျပတင္းတံခါးခ်ပ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္မိပါသည္။
ဝင္းပထိန္ထိန္သာေနေသာ လေရာင္ ေအာက္ရွိ အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚတြင္ မည္းမည္းသဏၭာန္ (လူပံုသဏၭာန္လို) သတၲဝါတစ္ေကာင္မွာ ဖားခုန္ခုန္ လ်က္ ခုန္ဆြခုန္ဆြ သြားေနသည္ကို ဘြားခနဲ ေတြ႕ ျမင္လိုက္ရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က အံ့အားသင့္စြာ ၾကည့္ေနရင္းမွ ゞင္းမည္းမည္းသတၲဝါသည္ ဝါးတစ္ ျပန္ခန္႔ ဖားခုန္ ခုန္သြားေနရင္းမွ ႐ုတ္တရတ္ လက္ ႏွစ္ဖက္ကို ေျမျပင္ေပၚေထာက္လ်က္ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း မိုးေပၚေထာင္ကာ ကင္းၿမီးေကာက္ ေထာင္သြားေန သည္ကို ျမင္ရျပန္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္သား ေနထိုင္ ေသာ ေနအိမ္မွာ ရပ္ကြက္အစြန္ဆံုးက်ၿပီး ယခုလို ညသန္းေခါင္ယံအခ်ိန္ လူသြားလူလာ လံုးဝမရွိသည့္ အျပင္ အနီးအနားမွ ေနအိမ္မ်ားကလည္း အိပ္ေမာ က်ေနခ်ိန္၊ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ပကတိ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေနခ်ိန္မွာ အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚက ဖားခုန္ ခုန္လိုက္၊ ကင္းၿမီးေကာက္ေထာင္သြားလိုက္ႏွင့္ ဆပ္ ကပ္ျပေနသလို လႈပ္ရွားေနသည့္ အမည္မသိ မည္း မည္းသတၲဝါကို အတန္ၾကာေအာင္ မွင္သက္ ေငး ေမာၾကည့္ေနမိရာမွ သတိဝင္လာကာ ゞင္းသတၲဝါမွာ လူလား နာနာဘာဝ ဆိုတာမ်ားလား စသည့္ လား ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ အနီးကပ္ စူးစမ္းေလ့လာလိုစိတ္က ေစ့ေဆာ္လာသျဖင့္ အိမ္ေအာက္ထပ္သို႔ အျမန္ ဆင္းကာ အိမ္ေရွ႕တံခါးေပါက္ဖြင့္ကာ ၿခံစည္း႐ိုး တံခါးအနီးကပ္ကာ ေသေသခ်ာခ်ာ ထပ္မံ အကဲ ခတ္ ၾကည့္႐ႈပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ရပ္ၾကည့္ေနေသာ ၿခံစည္း႐ိုးတံခါးႏွင့္ မည္းမည္းသတၲဝါ ခုန္ဆြခုန္ဆြ သြားေနေသာ လမ္းမွာ အကြာအေဝး ေပ ၂၀ ခန္႔ ထက္မပိုပါ။ လဆန္း ၁၃ ရက္ ည၏ ဝင္းပရႊန္းျမ ေနေသာ လေရာင္ေဖြးေဖြးေအာက္မွာ အနက္ေရာင္ ေဘာင္းဘီလိုလိုဝတ္ဆင္ထားေသာ မဟူရာ မည္း မည္း သတၲဝါမွာ ဖားခုန္ ခုန္သြားလိုက္၊ လက္ႏွစ္ဖက္ ေျမျပင္ေထာက္ကာ ကင္းၿမီးေကာက္ ေထာင္သြား လိုက္ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚမွာ ႏွစ္ေခါက္ခန္႔ ေခါက္ တုန္႔ေခါက္ျပန္ လမ္းသလား အစြမ္းျပသြားေနရာမွ အနည္းငယ္ ေမာပန္းသြားသည္ထင့္၊ လမ္းေပၚရွိ ၁၀ ေပခန္႔အရွည္ သစ္သားတံတားေပၚ၌ ကြ်န္ေတာ့္ အိမ္ဘက္မ်က္ႏွာမူကာ ရွည္လ်ားလွေသာ လက္ ေမာင္း ႏွစ္ဖက္ကို ဒူးေပၚမွတစ္ဆင့္ေျမေပၚေထာက္ ကာ ေခါင္းငံု႔လ်က္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္အေနအထား ျဖင့္ တိရစၦာန္႐ံုထဲမွ ေမ်ာက္လြဲေက်ာ္ႀကီးအလား ထိုင္ေနေသာ သဏၭာန္ကို ထင္ရွားစြာ ျမင္လိုက္ရ ပါသည္။
ယင္းသို႔ ၾကည့္ေနခ်ိန္မွာ ေမတၲာစိတ္ျဖင့္ ဘာဝနာပြားမ်ားေနသူ ကြ်န္ေတာ္၏ စိတ္ဘဝင္တြင္ တစ္စံုတစ္ရာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္လန္႔မႈ၊ ၾကက္သီးေမြး ညင္းထမႈမ်ား မရွိခဲ့ပါ။ ဝိပႆနာ ဘာဝနာကမၼ႒ာန္း တရားမ်ားကို အရွိန္မပ်က္ အားထုတ္ေနဆဲ ကာလ ျဖစ္ခ်ိန္မို႔ ၃၁ ဘံုသားထဲမွာ အပါအဝင္ျဖစ္ႏိုင္သည့္ (လူျဖစ္ေစ၊ ပရေလာကသားျဖစ္ေစ)သနားက႐ုဏာ ေမတၲာစိတ္ျဖင့္သာ အာ႐ံုညြတ္ခါ ၾကည့္ေနမိပါ သည္။ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိသည္မွာ ၄င္းမည္းမည္း သတၲဝါသည္ ပရေလာကသားတစ္ဦးျဖစ္ျငားအံ့။ ည သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္၊ ကြ်န္ေတာ္တစ္ဦးတည္းသာ ျမင္ သာသည့္အခ်ိန္ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြႏွင့္ ေလွ်ာက္ျပန္သံေပး လုပ္ျပေနျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ့ေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ။ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အက်ိဳးရလဒ္ကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ လုပ္ ေဆာင္ျပေနျခင္းဟု ေတြးထင္ဆင္ျခင္မိပါသည္။
ထိုအေတြးႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္အိမ္အေပၚထပ္ ျပန္ တပ္ခဲ့ကာ အိမ္ေပၚထပ္ ျပတင္းေပါက္မွသည္ ကြ်ႏု္ပ္ ရွိရာ လွည့္ကာ ေခါင္းငံု႔လ်က္ လက္ႏွစ္ဖက္တြဲ ေလာင္းခ်ထိုင္ေနေသာ မာည္းမည္းသတၲဝါအား ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစိုက္အာ႐ံုညြတ္ၿပီးေနာက္ “ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ သရဏဂံု”ကို ရြတ္ဆိုၿပီးေနာက္ “ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဘဝအဆက္ဆက္မွသည္ ယခုဘဝ တိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ခဲ့ရေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာကုသိုလ္အစု ျမတ္ေကာင္းမႈတို႔၏ အဖို႔ ေဘာဂတို႔ကို သင့္အား အမွ်ေပးေဝပါ၏။ ဘဝ ေဟာင္းတစ္ေနရာမွ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ခဲ့ရ၍ ယခုလို ဆံုေတြ႕ရေသာ အသင့္အေနျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္ ျပဳခဲ့သမွ် ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအဖို႔ဘာဂတို႔ကို အသင္ရရွိ ခံစား ႏိုင္ပါေစ။ အကြ်ႏု္ပ္၏ အမွ်ေဝျခင္းကိုလည္း အသင္ ၾကားႏိုင္၍ သာဓုေခၚဆိုႏိုင္ပါေစ”ဟု ရြတ္ဆိုကာ အမွ်သံုးႀကိမ္ေပးေဝလိုက္ရာ အိမ္ေရွ႕တံတားေပၚမွ မည္းမည္းသတၲဝါမွာ တျဖည္းျဖည္း မတ္တပ္ရပ္ကာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေက်ာေပးကာ လမ္းအတိုင္း ေျမာက္ အရပ္သို႔ တေရြ႕ေရြ႕လွမ္းသြားရာ ငါးလွမ္း ေျခာက္ လွမ္းခန္႔အေရာက္ ျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ပါေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ မည္းမည္းသတၲဝါ၏ ေက်ာျပင္ ကို မ်က္စိတစ္ဆံုး ၾကည့္ေနရင္းမွ ရင္ထဲမွ ေဖာ္ မျပႏိုင္ေသာ ပီတိထူးကို ခံစားရမိပါသည္။ မိမိသည္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းဘဝျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားအထိ ႏွစ္ ေပါင္း ၃၀ နီးပါး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရစဥ္အတြင္း ရတနာသံုးပါး၊ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါးကို မေမ့မေလ်ာ့ ဘဲ ေန႔စဥ္ဝတ္မပ်က္ ဆည္းကပ္ခဲ့ျခင္း၊ အခ်ိန္ရသမွ် သရဏဂံုႏွင့္ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို ပုတီးစိပ္ပြားမ်ား ျခင္း၊ သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္၊ ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရား ဓမၼစက္ဂါထာေတာ္ အပါအဝင္ ေမတၲသုတ္ စသည္ တို႔ကို နိစၥဓူဝ ရြတ္ဆို ပူေဇာ္ခဲ့ျခင္း။ ဝန္ထမ္းဘဝ အတြင္း ေသေဘးမွ ငါးႀကိမ္တိုင္တိုင္ လြတ္ကင္းခဲ့ ရပံု၊ အၿငိမ္းစားဝန္ထမ္းဘဝတြင္ ဒုလႅဘရဟန္း ဝတ္ကာ ဗုဒၶစာေပမ်ား ေလ့လာ သင္ၾကားရင္း တရားရိပ္သာႀကီးမ်ား၌ ဝိပႆနာ ဘာဝနာကို အားထုတ္က်င့္ႀကံခဲ့ရျခင္း၊ ညစဥ္အိပ္ရာဝင္ စီးျဖန္း ေနေသာ ေမတၲာကမၼ႒ာန္းအက်ိဳးတို႔ေၾကာင့္ မိနစ္ ပိုင္းမွ် ျမင္လိုက္ရေသာ ပရေလာကဘံုသားမွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လႈပ္ရွားမႈျပသကာ (ေျခာက္လွန္႔ ျခင္း မဟုတ္ပါဘဲ) ကြ်ႏု္ပ္ျပဳခဲ့ရေသာ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈတို႔၏ အဖို႔ဘာဂကို ေဝမွ်ခံယူလို၍သာလွ်င္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္တန္ရာသည္ဟု ေတြးထင္မိပါ သည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ အမွ်ေဝျခင္းကို ခံယူရရွိသြားသူ ပရေလာကသားမွာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတိုင္းအတာ အထိ ကုသိုလ္အက်ိဳးကို ရရွိသြားမည္ဟု ယံုၾကည္မိ ပါသည္။ သို႕အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ့္မွာ သူမတူ ေအာင္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးမႈကို ခ်မ္းေျမ႕စြာ ခံစားရ ပါသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုပါေစ သံသရာခရီးလမ္းေပၚ တြင္ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္စပ္ဘူးသူ မရွိ ဟူေသာ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏ အဆိုအမိန္႔ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကိုယံုၾကည္ေသာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ ခဏ တာ လူ႕ဘဝ ရေနစဥ္အခိုက္အတန္႔အတြင္း ေလာ ဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုသည့္ တရားဆိုး သံုးပါးကို လံုးဝ မကင္းစင္ႏိုင္ေစကာမူ နည္းေအာင္ ပါးလ်ား ေစရန္ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့သည့္ သတိပ႒ာန္ ေလးပါး အက်င့္တရားကိုသာ အခ်ိန္မလပ္ပြားမ်ား အားထုတ္ေနပါလွ်င္ လူသားအခ်င္းခ်င္းပင္ မဆို ထားဘိ၊ အပါယ္ ေလးဘံုသားမ်ားက ရန္မူဒုကၡ ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း မိမိကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ၃၁ ဘံု သားတို႔ကို က်င့္ႀကံပြားမ်ားခဲ့သည့္ ဘာဝနာ ကုသိုလ္ တရားျဖင့္ သံသရာ ခရီးတစ္ေကြ႕မွာ ကယ္တင္ေပး ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳဆံုမႈကို ေမတၲာရည္ကာ မွ်ေဝလိုက္ရပါသည္။

ေတဇာေမာင္

မေနာမယဝိုင္းေတာ္ သား ဆရာဒိဗၺာန္(ဂမီၻရ)၏ ျပန္လည္သံုးသပ္ တင္ျပခ်က္ . .
ဆရာေတဇာေမာင္၏ ရျငားပါေစအမွ်ေဝ၏ ဟူ၍အမည္ေပးထားသည့္ စာမူပါ အေၾကာင္းအရာ မ်ားမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ နာနာဘာဝ မေကာင္း ဆိုးဝါး ပရေလာကသားမ်ားတြင္ လူတို႔အား ေျခာက္လွန္႔ တတ္ေသာ အစိမ္းသရဲမ်ားရွိသကဲ့သို႔ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ဘဝ ေရာက္ေနရွာေသာေၾကာင့္ စားခ်င္ေသာက္ခ်င္သျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ေတာင္းခံ တတ္ေသာ ပရေလာကသားမ်ား လည္း ရွိသည္။
ထို႔ျပင္ ေရာက္ရွိခံစားေနရေသာ ဘံုဘဝမွ ကြ်တ္ လြတ္ခ်င္သျဖင့္ အမွ်အတန္းေပးေဝေစခ်င္ေသာ ဆႏၵ ေၾကာင့္ ကိုယ္ထင္ျပျခင္းမ်ားလည္းရွိ တတ္ေပသည္။
ယခု ဆရာေတဇာေမာင္အား ေျခာက္လွန္႔ ေသာ ပရေလာကသားမွာ အမွ်အတန္းေပးေဝျခင္းကို ခံယူခ်င္စိတ္ျဖင့္ ကာယကံရွင္စိတ္ဝင္တစားရွိ ေစရန္ ကိုယ္ထင္ျပျခင္းျဖစ္၏။ လူတို႔အေနျဖင့္မူ အကာလ ညအခါတြင္ မည္သည့္ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ပင္ လူတို႔သိေစရန္ အသိေပးျခင္းျဖစ္ေစကာမူ ေျခာက္ လွန္႔ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရမည္ျဖစ္၏။ ေၾကာက္တတ္သူျဖစ္လွ်င္ လိပ္ျပာလြင့္မတတ္ အေၾကာက္လြန္၍ လူကိုပင္ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ေပသည္။
ယခု ဆရာေတဇာေမာင္ ေျပာေသာ မည္းမည္း သတၲဝါမွာ ေျမျပင္ေပၚတြင္ ဖားခုန္သြား လိုက္၊ လက္ ႏွစ္ဖက္ေျမျပင္ေထာက္ခါ ကင္းၿမီးေကာက္ ေထာင္လိုက္ စသည္ျဖင့္ ပံုသဏၭာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ျပျခင္းျဖင့္ ကာယကံရွင္၏ စိတ္ဝင္စားမႈကို ဖမ္းစားျခင္းျဖစ္၏။ အသည္းငယ္သူဆိုလွ်င္ ေၾကာက္လန္႔မႈေၾကာင့္ ရဲရဲပင္ ၾကည့္ရဲမည္မဟုတ္ေသာ္လည္း တရားရွိသူ ဆရာက အမွ်အတန္းေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ နာနာဘာဝပုဂၢိဳလ္မွာ လိုရာဆႏၵျပည့္ဝသြားသည္ဟု ယူဆရေပသည္။

ဒိဗၺာန္(ဂမၻီရ)

Comments

comments

Post Author: manawmaya