“ကိုယ့္စိတ္ထဲရိွတိုင္း (ေတြး၊ေျပာ၊လုပ္)လို႔မရဘူး”

သာသနာေတာ္အတြက္စိတ္မေကာင္းစရာက
သာသနာေတာ္မွာ တကယ္ဘုရားၾကည္ညိဳတဲ့သူ
တကယ္တရားၾကည္ညိဳတဲ့သူ
တကယ္သံဃာကို ၾကည့္ညိဳတဲ့သူ အလြန္ရွားေနျပီ။
ဒါ(၁)နာရီ ဒို႔လာမယ္ဆိုလို႔ (၂)နာရီေလာက္မွ ဒို႔လာမယ္ဆိုရင္
ဒီထဲမွာ တံုးလံုးပက္လက္ အိပ္ေနလိုက္ၾကမွာ။
အလြန္ရွက္စရာေကာင္းတယ္။
ကုသိုလ္လုပ္ရင္လုပ္ မလုပ္ရင္အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။
အကုသိုလ္ေရွာင္ရင္ေရွာင္ မေရွာင္ရင္ အကုသိုလ္နဲ႔တိုးေတာ့တာ။

အခုေျပာတဲ့ အကုသိုလ္ကိုေၾကာက္ ကုသိုလ္ကို
မေၾကာက္နဲ႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္နဲ႔ေတာင္ ခြဲမသိဘူး။
ဆရာသမားေတြကေတာ့ ေျပာတာေပါ့ ဇာတ-ဆိုတာ ျဖစ္တာ၊ေမြးတာ၊
ဝိဇာတ-ဆိုတာ ထူးထူးျဖစ္လာတာ၊ေမြးလာတာ။
အမိဝမ္းက ေမြးတာကို ဇာတ-လို႔ေခၚတယ္။
ဝိဇာတ-ဆိုတာ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူး- အားလံုးကို တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္
ျမင့္ေအာင္ ၾကီးပြားတိုးတက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္နိဳင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ
ဝိဇာတ-လို႔ေခၚတာ။အဲ့ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမွ ေမြးေန႔ က်င္းပဖို႔ေကာင္းတာ။

လူေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ ဘယ္လိုထိုင္တာေတာင္ ကုသိုလ္မွန္းေတာင္
မသိၾကေတာ့ဘူး။ဘယ္လို ထိုင္မိရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္မွန္းေတာင္
မသိၾကေတာ့ဘူး။ဘယ္လိုရပ္ရင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္မွန္းေတာင္
မကြဲျပားေတာ့ဘူး။ဆံုးမမယ့္သူလည္း
မရိွေတာ့ဘူး။ေျပာမယ့္သူလည္း
မရိွေတာ့ဘူး။

ကိုယ္ထိုင္ခ်င္သလိုထိုင္တာ ဘာျဖစ္လဲလို႔ေမးရင္။
တိုးတက္ေနတဲ့နိဳင္ငံေတြ သြားၾကည့္ပါ
သူတို႔ဆီမွာ ဘယ္ေလာက္
ဒုကၡေရာက္ေနလဲ။ကိုယ့္နိဳင္ငံ မတိုးတက္လို႔
မ်က္စိမွိတ္ျပီး ျငင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ တိုးတက္သမွ် စိတ္ဓာတ္ေတြပ်က္စီးလို႔…..အို။။။
ေမာင္နဲ႔ ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ စသည္အားျဖင့္ေတာင္
ေျပာရမွာေတြ ရွက္စရာ။

ဟိုမွာ အဓိက ဘာေတြ ဆုတ္ယုတ္ဆုတ္ယုတ္သြားတာလဲဆိုေတာ့
ကိုယ္ထိုင္ခ်င္သလိုထိုင္မယ္ဆိုတာက စတာ။
ကိုယ္ရပ္ခ်င္သလို ရပ္မယ္ဆိုတာက စတာ။
ကိုယ္ေျပာခ်င္သလို ေျပာမယ္ဆိုတာက စတာ။
ကိုယ့္မွာ ထိုင္ခ်င္သလို ထိုင္ခြင့္၊ ရပ္ခ်င္သလို ရပ္ခြင့္၊
ေျပာခ်င္သလို ေျပာခြင့္-ဆိုတာ ၾကီးက ဘယ္ေလာက္ ဆိုးဝါးသြားတုန္း။

ဒီေက်ာင္းတိုက္ၾကီးတည္ေထာင္ဟာ
ဒို႔ ေနစရာမရိွလို႔ တည္ေထာင္တာ မဟုတ္ဘူး။
စားစရာ မရိွလို႔၊ ဆြမ္းေကြ်းမယ့္သူေတြ ေပါလို႔
လာတည္ေထာင္တာ မဟုတ္ဘူး။
ေဟာတာက ကုသိုလ္ ေဟာ့တာက
အကုသိုလ္ပဲလို႔ ခြဲသိခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္၊
ခြဲျခားသိေအာင္လို႔ ဒို႔ေျပာေပးခ်င္လို႔ ေနရာေလးတည္ေထာင္ေပးတာ။
ေနဖို႔ကေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲ ဘယ္နားေနေန ဒါပဲ။
တရားေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ သိတယ္။ဟိုကုတင္မွာလည္း
အိပ္ရတယ္ ဒီကုတင္မွာလည္း အိပ္ရတယ္။
ၾကမ္းျပင္မွာလည္း အိပ္ရတယ္။
ကားေပၚလည္း အိပ္ရတယ္ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚလည္း အိပ္ရတယ္။
ေလွေပၚ လွည္းေပၚလည္း အိပ္ရတယ္။

ေက်ာင္းဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္မွန္းသိသားပဲ။
ဘာအတြက္ ဒီေက်ာင္းၾကီး တည္ေထာင္ရတာတုန္းေမးရင္
ေဟာ့တာကေတာ့ ကုသိုလ္ ေဟာ့တာကေတာ့အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္
ဆိုတာကို သိေစခ်င္လို႔။

လူေတြက ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ရတာကို ခြင့္ျပဳလိုက္ပါ။
ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ ေျပာခ်င္တာကို ခြင့္ျပဳလိုက္ပါ။
ကိုယ္ေတြးခ်င္ရာကို ေတြးတာကို ခြင့္ျပဳလိုက္ပါဆိုတဲ့
အဲ့ဒီခြင့္ျပဳမွ သေဘာေက်နပ္မႈေလာက္ကေလးနဲ႔
စိတ္ေက်နပ္မႈေလာက္ကေလးနဲ႔ ခြင့္ျပဳလိုက္ၾကလို႔
ဘယ္နိဳင္ငံမွ မထိန္းနိဳင္ မသိမ္းနိဳင္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာ။
ဟိုဥပေဒနဲ႔ ျပန္ထိန္းလည္းမရေတာ့ဘူး။
ဒီဥပေဒနဲ႔ ျပန္ထိန္းလည္း မရေတာ့ဘူး။

ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံခ်င္းေတာင္ တခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံေတြက
ဒို႔ထက္အရင္ ထိန္းမနိဳင္ သိမ္းမနိဳင္ျဖစ္ကုန္ၾကတာ အမ်ားၾကီး။
အခုလည္း ထိန္းမနိဳင္ သိမ္းမနိဳင္ျဖစ္ေနၾကတာပဲ။
ဒါေတြ ဘယ္က စတာလဲ။

ကိုယ္ေတြးခ်င္ရာ ေတြးခြင့္ရိွတယ္။
ကိုယ္ေျပာခ်င္ရာ ေျပာခြင့္ရိွတယ္။
ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္ရိွတယ္။
ဒီကစတာပဲ။

ဓမၼဒူတေမာင္မယ္ေတြ တပည့္ေတြ မေက်နပ္လည္း မတတ္နိဳင္ဘူး။
ကိုယ့္စိတ္က ေတြးခ်င္ရာ ေတြးခြင့္မရိွဘူး။
ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေတြးခ်င္ရာ ေတြးခြင့္မရိွဘူး။
ဘုရားေဟာထားတယ္။
ေျပာခ်င္ရာ ေျပာခြင့္-ဆိုရင္ေတာ့ ေဝလာေဝးျပီ။
အဲ့ဒီ အခြင့္အေရးေတာ့ ဒို႔ မေပးနိဳင္ဘူး။

ကိုယ့္စိတ္မွာ ေတြးခ်င္ရာေတြးခြင့္ မေပးဘူး။
ေတြးခ်င္ရာမေတြးပါနဲ႔။
ကိုယ့္ပါးစပ္နဲ႔ ေျပာခ်င္ရာေျပာမယ္။ဘယ္သူ႔ပါးစပ္မွ
ငွားေျပာတာ မဟုတ္ဘူး-ဆိုျပီး ေျပာခြင့္မေပးဘူး။
ခြင့္မျပဳဘူး ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္မရိွဘူး။

ဒါေပမယ့္ ပုထုဇဥ္နလပိန္းတံုးေတြကေတာ့
ဗုဒၶဘာသာမွ မဟုတ္ပါဘူး
ဘယ္ဘာသာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ေတြးခ်င္ရာေတြးရတာကိုပဲ သူတို႔အတြက္ အခြင့္အေရး၊
ေျပာခ်င္တာ ေျပာလိုက္ရတာကိုပဲ သူတို႔အတြက္အခြင့္အေရးၾကီး။
လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လိုက္ရတာကိုပဲ သူတို႔အတြက္အခြင့္အေရးၾကီး။

အဲ့ဒီအခြင့္အေရး ဆံုးရံႈးရင္ကို ပြက္ေလာရိုက္ေနေတာ့တာပဲ။
ဒီမွာ ဓမၼာဒူတေမာင္မယ္ေတြ သူတို႔ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မရဘူး။
မေပးနိဳင္ဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
ဘုန္းေတာ္ၾကီး ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတာ
ရိွတယ္။
ကိုယ္တစ္ေယာက္ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လိုက္လို႔ ရိွရင္တဲ့
အားလံုးဒုကၡေရာက္သြားတာေတြ အမ်ားၾကီး။
လူေတြက ထင္တယ္ ျမင္တယ္
ကိုယ့္လက္ညိဳးေလးတစ္ေခ်ာင္းေကြးလိုက္လို႔
ဒုကၡေရာက္တာေတာ့ ထင္သာျမင္သာတယ္
(ေသနတ္ခလုတ္ဆြဲျခင္းကို ဆိုလို)
။လက္ညိဳးတစ္ေခ်ာင္း ေကြးတာနဲ႔
တျခားသူဒုကၡေရာက္တာ ထင္သာျမင္သာတယ္။
အဲ့ဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ မလုပ္ၾကပါ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ ေျပာတာ။

ကိုယ့္ပါးစပ္ကေလး တစ္ခြန္းေျပာလိုက္လို႔
အမ်ားၾကီးက်ေတာ့ ထြက္မတြက္ဘူး။
လက္ညိဳးေလးေကြးလိုက္ရံုနဲ႔ တစ္ဖက္ဒုကၡေရာက္
တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ေပါ့။
ပါးစပ္ကေလးေျပာခ်င္ရာ ေျပာတာဟာ အမ်ားၾကီး
ဒုကၡေရာက္သြားတယ္။

ကာယာကံနဲ႔ လက္ကေလးလြတ္လုိက္လို႔ထက္
ပါးစပ္နဲ႔ လြတ္လိုက္တာက
ပိုျပီးေတာ့ ဒုကၡမ်ား သကြယ့္။ကာယကံ လက္ညိဳးေလးေကြးလိုက္လို႔
ျဖစ္တဲ့ဒုကၡထက္ ၊ ပါးစပ္က တစ္ခြန္းေလး
ေျပာခ်င္တာေျပာလိုက္တဲ့အရာထက္
မေကာင္းတာမ်ဳိးစံုနဲ႔ စိတ္ထဲက ေတြးလုိက္တဲ့ အၾကံဆိုးေၾကာင့္
တေလာကလံုး ဒုကၡေရာက္ကုန္တာ အမ်ားၾကီး။
ဒါၾကေတာ့ ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။

ကုသိုလ္ေတြ ကာယကံနဲ႔ လုပ္ေနတာပဲျမင္တယ္။
ကုသိုလ္ေတြ ဝစီကံနဲ႔ေျပာေနတာပဲ ျမင္တယ္။

အကုသိုလ္ေတြ ကာယကံနဲ႔ လုပ္တဲ့အျပစ္၊
အကုသိုလ္ေတြ ဝစီကံနဲ႔ လုပ္တဲ့အျပစ္
အျပစ္ၾကီးတာလို႔ မျမင္ဘူး။

ဘယ္ေလာက္ထိ ဆိုးတုန္းဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတြးခ်င္ရာေတြးေနလို႔
အကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာေတြ တစ္ပံုၾကီး။
လူေတြက ထင္ေနတာ ကိုယ္ေတြးခ်င္ရာေတြ
ဘယ္သူမွမသိဘူးထင္ေနတာ။
သိလုိက္တာမွ အမ်ားၾကီး သိတယ္။
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေနရလို႔ ေတြးခ်င္ရာမေတြးနဲ႔တဲ့။
ကိုယ့္မွာ ကုိယ္ေစာင့္နတ္ရိွတယ္တဲ့။
အိမ္ေစာင့္နတ္ရိွတယ္ ရုကၡစိုး ဘုမၼစိုးေတြ ရိွတယ္။
ေတာေစာင့္နတ္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြ ရိွတယ္။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေတြးခ်င္ရာ
မေတြးပါနဲ႔ ရွက္စရာၾကီး။ရွက္ဖြယ္ အလီလီပဲ။

ဒီမွာကေတာ့ သူမ်ားမေက်နပ္လို႔ ၾကိဳက္တဲ့
ဥပေဒတပ္ တရားစြဲလည္း ခံရံုပဲ။
ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မေပးဘူး။
ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မေပးဘူး။
ကိုယ္ေတြးခ်င္ရာေတြးခြင့္ မေပးဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔ မေပးတာလဲဆိုေတာ့
ပုထုဇေနာ ဥမၼာတေကာ ။ပါပ သမိ ံ ရမတိ မေနာ။
ဆိုေတာ့ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဟာ
ေတြးခ်င္ရာေတြးေနတယ္။ေနာက္ ဆံုး ကုန္ကုန္ေျပာမယ္
သတၱိရိွ ေတြးၾကည့္လိုက္ မဟုတ္တာကို။
ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေစာင့္နတ္ မေနေတာ့ဘူး ရွက္လို႔သြားျပီ။
သတၱိရိွတယ္ဆိုရင္ စမ္းၾကည့္လိုက္ပါ။

အကုသိုလ္ျဖစ္စရာေလးကို ေတြးၾကည့္လိုက္စမ္း။
စဥ္းစားၾကည့္လိုက္စမ္း။တကယ္ေတြးၾကည့္ စဥ္းစားၾကည့္
ကိုယ့္ကိုယ္ေစာင့္နတ္ ကိုယ့္အနားမွာ မေနေတာ့ဘူး။
နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း နတ္အေပါင္းေတြက
ကိုယ့္ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုရင္
အဲ့ဒီ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းေတြ ကိုယ့္အနားမေနေတာ့ဘူး။

ဒါျဖင့္ ဟုတ္တာမွန္တာကိုတာေတြးျပီးဆိုရင္။
ဗုဒၶဘာသာသူေတာစင္ေတြအတြက္
ဘုရားေျပာတဲ့အတိုင္း ေတြးမယ္ ေျပာမယ္ လုပ္မယ္ဆိုရင္
အဲ့ဒီကိုယ္ေစာင့္နတ္ ဘယ္မွ မေျပးဘူး။
ကိုယ့္ကို အျမဲတမ္း ဝိုင္းဝမ္းကူညီေစာင့္ေရွာက္ေနတယ္တဲ့။

အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ-
မိမိကိုယ္သာ အားကိုးရာ ဆိုေသာ္လည္းပဲ
ကိုယ္ေကာင္းရင္ ကိုယ့္ကိုေစာင့္ေရွာက္မယ့္သူေတြက အဆင္သင့္။
ကိုယ္မေကာင္းရင္ ကိုယ့္ကို
ကန္႔ကြက္ဖ်က္ဆီးမယ့္သူေတြက အဆင္သင့္။

လူမုန္းမွာ မေၾကာက္နဲ႔တဲ့ ကံမုန္းမွာပဲ ေၾကာက္ရတယ္တဲ့။
မိဘကမုန္း၍ေနဦး သားသမီးကို တခ်ဳိ႕ေတြက
ခြင့္လြတ္ေသးတယ္ ။
ကံမုန္းလို႔ကေတာ့ ကံက ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ မၾကည့္ဘူးတဲ့။

ကိုယ္အကုသိုလ္ေတြေျပာပါ အကုသိုလ္ေတြ စိတ္ကူးပါမ်ားလာရင္
အဲ့ဒီအကုသိုလ္အက်ဳိးေပးၾကီးက
ကိုယ့္ကို မုန္းျပီး ဒုကၡေရာက္ေအာင္
လုပ္သြားမွာ။

ဒါ့ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ကိုေၾကာက္ ။ေကာင္းမႈကိုမေၾကာက္နဲ႔ေျပာတာ။
ဒီကိုေရာက္လာတဲ့သူေတြဟာ
ကုသိုလ္ကိုမေၾကာက္လို႔ ကုသိုလ္ကိုခ်စ္လို႔လာၾကတာ။
ဒီေရာက္ေနတဲ့သူေတြဟာ ကုသိုလ္ကိုမခ်စ္ရင္
ခ်မ္းသာကိုမခ်စ္ရင္ လာလို႔မရဘူး။
မေန႔က မန္းေလးက ျပန္လာေတာ့ ဒီမွာ ရႈပ္ပြေနတာပဲ။
လုပ္လိုက္တဲ့ ေဝယာဝစၥေတြ။ဝိုင္းကူၾကေတြ အမ်ားၾကီး။
ဘယ္သူေတြဆိုတာ နာမည္မတပ္ေတာ့ဘူး နာမည္တပ္လို႔
မပါတဲ့သူေတြ တမ်ဳိးျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔။

အကုသိုလ္ဆိုတာ ဘာလဲ ကုသုိလ္ဆိုတာ ဘာလဲ။
ဒီမွာ ဓမၼဒူတေမာင္မယ္ေတြကို မိဘေတြက ၾကည့္တဲ့အခါ
ဟယ္- ေဟာ့ဒီသားေလးက ေတာ္လိုက္တာနဲ႔ေျပာတယ္။
ဒီသားေလးက ေတာ္လိုက္တာလို႔ ေျပာရင္
က်န္တဲ့ေကာင္တဲ့ တစ္ေကာင္မွ သံုးစားမရဘူးလို႔ ေျပာတာနဲ႔
တူတူပဲ။

ဒီသားေလးက ေတာ္လိုက္တာလို႔ေျပာလိုက္တာ ကုသိုလ္ထင္ေနတာ.
မဟုတ္ဘူး။က်န္တဲ့သူေတြ သံုးစားမရဘူးလို႔ ခံစားမိေစတာ အကုသိုလ္
အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္။ဒီသမီးေလးက ေတာ္လိုက္တာေနာ္ တဲ့။
လူက သံုးေယာက္ရိွတာ က်န္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္က အကုသိုလ္ေတြျဖစ္လို႔။
ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားကို အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္မထင္ဘူး။

ကိုယ္ေတြးတဲ့အေတြး ကိုယ္ေျပာတဲ့အေျပာက အကုသိုလ္မွန္း မသိ။
ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ အကုသိုလ္မွန္းမသိ
အဲ့လိုေခတ္ၾကီးေရာက္ေနၾကျပီ။
ဘယ္သား ေတာ္တယ္။ ဘယ္သမီးေတာ္တယ္လို႔ ဒို႔မေျပာဘူး။
ေျပာရဲတယ္ ဘယ္သားမဆို ဘယ္သမီးမဆို
ဒို႔နဲ႔တန္းစီျပီဆိုရင္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရိွရိ္ွ
ဒို႔က ၾကည့္တာေတာင္
အကုန္လံုးမ်က္လံုးဆံုေအာင္ ၾကည့္သြားတာ။

မိဘစိတ္ေမြးျပီး ၾကည့္တဲ့အခါ ဒီလူနဲ႔ၾကည့္လည္း ဒီစိတ္ပဲ။
ဟိုလူနဲ႔ၾကည့္လည္း ဒီစိတ္ပဲ။ အဲ့လိုတေျပးတည္းထားရမွာ။

ဟယ္- ဒီေမာင္ေလးက ေတာ္လိုက္တာ။
ဒီမယ္ေလးက ေတာ္လိုက္တာ တစ္ေယာက္တည္းစီ ကပ္ျပီးေျပာတာ
မေျပာလိုပါဘူး။ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ရိွတဲ့အခ်ိန္
တစ္ေယာက္တည္းပဲ သြားခ်ီးမႊမ္းရင္ က်န္တဲ့ႏွစ္ေယာက္က
အကဲ့ရဲ႕ခံရမယ့္သူေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။

အဲ့ဒါကို ကုသိုလ္ထင္ေနရင္လည္း အံေရာ။ဒို႔
ရည္ရြယ္တည္ထားတဲ့ေက်ာင္းမွာ
အဲ့လို လူေတြ အဆင္မေျပဘူး။ဘယ္သူကေတာ့
အလုပ္လုပ္လိုက္တာ။
ဘယ္သူကေတာ့ အလုပ္ မလုပ္ဘူး။
သူဘာသာသူ မလုပ္တာ လုပ္တာ သူ႔အပိုင္း။ကိုယ္
မေျပာဖို႔ အေရးၾကီးတာ။

အကုသိုလ္ကိုေၾကာက္ ကုသိုလ္ကိုမေၾကာက္နဲ႔ေျပာေသာ္လည္း
အကုသိုလ္ဆိုတာ ဘာမွန္းေတာင္ မသိၾကဘူး။
လူေလး ၃ -၄ ေယာက္ရိွတာ ကိုယ္ေျပာတဲ့
စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ စိတ္ဝမ္းကြဲသြားရင္
ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ဒီမွာ သားသမီးေတြနဲ႔ေနၾကတဲ့ မိဘေတြပါတယ္။
တပည့္ေတြနဲ႔ေနတဲ့ လုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ေတြပါတယ္။
တစ္ေယာက္ ေယာက္ကို ခ်ီးမႊမ္းတာေတာင္မွ ေဘးလူေရွ႕ ခ်ီးမႊမ္းရင္
အဲ့ဒါ ကြဲပစ္တာေခၚတယ္။ ခြဲပစ္တာေခၚတယ္။
အဲ့ဒါ အဲ့ဒီေလာက္ၾကီးတဲ့အကုသိုလ္မရိွဘူးေဟ့လို႔ေတာင္
ေျပာလိုက္ခ်င္ေသးတယ္။
မသိတဲ့ ေမာဟေၾကာင့္ ျဖစ္တာက တစ္မ်ဳိး။
ခ်ီးမႊမ္းခ်င္တဲ့ ေလာဘ-ေၾကာင့္ ျဖစ္တာက
တစ္မ်ဳိး။ဟိုဘက္ေဟ့ ဆိုျပီး ေစာင္းခ်ိတ္ျပီးေျပာတဲ့
ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္တာကတစ္မ်ဳိး။
ကုသုိလ္ကိုမေၾကာက္နဲ႔ ကုသိုလ္က ဘာတုန္း။
အကုသိုလ္ကိုေၾကာက္ဆို အကုသိုလ္က
ဘာတုန္း ဒါေလးေတာ့ သိရမွာ။

ဒီေန႔ ေမြးေန႔လုပ္တဲ့အခါ ဘာရလဲ ကိုယ္ဒီေန႔ ကုသိုလ္အေနနဲ႔။
ဒီေမြးေန႔ကုသုိလ္မွာ ကိုဘာဝင္ပါျပီး ကုသိုလ္ယူလိုက္တုန္း။
ဘုရားေက်ာင္းကန္လာျပီး အကုသိုလ္ယူသြားတဲ့သူေတြ
တစ္ပံုၾကီး။အနည္းဆံုး ပန္းေလးေတာ့ ခ်ဳိးသြားၾကတာေတြ တစ္ပံုၾကီး။
အနည္းဆံုးေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းကန္မွာ
မထိုင္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ထိုင္လိုက္တာ တစ္ပံုၾကီး။
မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္သြားၾကတာတစ္ပံုၾကီး။
ဘုရားေက်ာင္းကန္မွာ မေျပာသင့္တာေတြ ေျပာသြားၾကတာ တစ္ပံုၾကီး။
အဲ့ဒါကို အကုသိုလ္လို႔ မထင္ဘူး။

ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵသက္ေတာ္(၆၀)ျပည့္
ေမြးေန႔တြင္ ဓမၼဒူတေမာင္မယ္မ်ားအား မိန္႔ၾကားေသာ
ၾသဝါဒမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။

ဣမိနာ ပုည ကေမၼန ပေရသံ ဟိတမိေစၦယ်ံ၊
ဟိတံ ေမ ဣစၧတံ ပေရာ။
ဣဒံေမ ပုညံ ေဗာဓိဉာဏႆပစၥေယာ ေဟာတု။

 

Credit

ႏွလံုးသားအာဟာရ

Comments

comments

Post Author: manawmaya