အစြဲသံုးပါးကင္းတဲ့ဥာဏ္

ေရႊေစတီေတာရေက်ာင္း

ေရႊေစတီေတာရေက်ာင္းသည္ ေနျပည္ ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ရိပ္သာမွ ဝင္သြားပါက ေရႊၾကာပင္ရပ္ကြက္သို႕ ေရာက္ပါမည္။ ေက်ာက္ စိမ္းေက်ာက္မ်က္အဖြဲ႕ သီးျခားခ်မွတ္ထားေသာ ေက်ာက္စိမ္းၿမိဳ႕ကြက္ႏွင့္ ဟိုတယ္ဇုန္ၾကားတြင္ တည္ ရွိ၏။ မႈလက ေရႊေစတီေတာရေက်ာင္းသည္ ေရႊၾကာ ပင္ရြာမွ တစ္ဆင့္သြားရ၏။ ေတာရေဆာက္တည္ ႏိုင္ေသာ ေတာေခါင္ေသာ အရပ္ေဒသျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္၏ တပည့္မ်ားသာ လွည္းလမ္းကို အသံုး ျပဳၿပီး ဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႕ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားရ ေလ၏။ ယခုအခါ ေတာရမမွီေတာ့ပါ။ ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ႀကီး၏ အလယ္တြင္ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ား၊ ဟိုတယ္ ဇုန္မ်ားႏွင့္ ေခတ္မီေနပါေတာ့သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ အသြင္ေျပာင္းေသာ္လည္း တရားကိန္းေနေသာ ဆရာေတာ္၏ အသြင္က မေျပာင္းပါ။ ေတာရ မမွီသျဖင့္ မိမ္ကိုယ္ေတြ႕ သိရွိခံစားေရာက္ရွိခဲ့ေသာ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ တရားတို႕ကို ပါဠိမဖက္ စကားေျပ သက္သက္ျဖင့္ တရားေဟာေတာ္မႈ၏။ တရားနာ ပရိသတ္တို႕၏ ရင္ထဲသို႕ တရားအသိမ်ားလွ်င္ျမန္စြာ ကိန္းဝပ္ၾကသျဖင့္ လူႀကိဳက္မ်ားလာ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ တရာနာပရိသတ္မ်ား တစ္စတစ္စ မ်ားလာ၏။

ႏုစဥ္အခါက ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာျပည္ရွိ ထင္ရွားေသာ ရိပ္သာမ်ား တရားစခန္းမ်ားသို႕ သြား ေရာက္ၿပီး တရားအားထုတ္ခဲ့၏။ ရိပ္သာစခန္း တစ္ခု ဝင္လွ်င္ အနည္းဆံုး သံုးလၾကာသည္အထိ ထဲထဲ ဝင္ဝင္ က်င့္ႀကံခဲ့ေလသည္။ မဝင္ဘူးေသာ ရိပ္သာ မရွိပါ။ ေနာက္ဆံုး မိတိၳလာၿမိဳ႕ ေတာင္ပုလုဆရာ ေတာ္၏ နည္းကိုလက္ခံၿပီး ဓူတင္ေဆာက္တည္းျခင္း၊ တရားက်င့္ျခင္းမ်ားကို ခႏၶာကို မငဲ့ညႇာဘဲ တရားရွာ ေလေတာ့သည္။ ထန္းတပင္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ဘုန္းရိပ္ကံရိပ္ ေမတၲာရိပ္ကို ခိုလံႈၿပီး တရား က်င့္ႀကံ အားထုတ္ေတာ္မူေလသည္။

ေနာင္ ငါးႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာခါ ထန္းတပင္ ေတာရေက်ာင္းႏွင့္ တစ္မိုင္ခန္႕အကြာရွိ ေရႊေစတီသို႕ ၾကြလာၿပီး ေရြေစတီေတာရကို စတင္တည္ေထာင္ ေတာ္မူသည္။ ေရႊေစတီေတာရေက်ာင္းတြင္ ေတာ ေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္တို႕က လြန္စြာၾကမ္း တမ္းေလသည္။ ေရာက္ခါစ ဆရာေတာ္ကို မေန ႏိုင္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေႏွာင့္ယွက္ၾကေလသည္။ ဆရာေတာ္က ေမတၲာပို႕ၿပီး တရားႏွလံုးသြင္း၍ ေန ေတာ္မူ၏။ ဆရာေတာ္အား ခဏသီတင္းသံုးမွာလား၊ အၿမဲသီတင္းသံုးမွာလား ဆိုၿပီးေမး၏။ အၿမဲလာ ေရာက္ သီတင္းသံုးျခင္းကို မႏွစ္သက္ၾကေပ။

တစ္ေန႕ေသာအခါ ဆရာေတာ္တစ္ပါးတည္း စႀကႍေလွ်ာက္ေနစဥ္ ေျမြတစ္ေကာင္ကို တက္နင္း မိၿပီး ေျမြကိုက္ခဲျခင္းကို ခံရ၏။ ေျခမ်က္စိ ေအာက္ နားတြင္ “ပူခနဲ”ခံစားလိုက္ရၿပီး ေျမြကို ေမတၲာပို႕ၿပီး ေျမြထြက္ခြာသြားမွ ေက်ာင္းသို႕ ျပန္ၾကြလာ၏။ ေက်ာင္းတြင္ ကပၸိယႀကီးက ဆရာေတာ္ကို ေဝယ်ာ ဝစၥ ျပဳလုပ္ေပးရန္ ေစာင့္ေန၏။

“ဒကာႀကီး က်ဴပ္ေတာ့ ေျမြကိုက္ခံရၿပီ”

“အရွင္ဘုရား …ဒီတိုင္းေနလို႕ မရပါဘူး။ ဘယ္မွာလဲ တပည့္ေတာ္ကို ျပပါ”ဆိုၿပီး ထိပ္ထိပ္ ပ်ာပ်ာ ျဖစ္သြား၏။ ေျမြကိုက္လွ်င္ အေရးေပၚ ေဆး ကုရမည္၊ ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးထိုးရမည္၊ ခ်က္ခ်င္း မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါက အသက္ဆံုး႐ံႈးရႏိုင္သည္။

“ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ဒကာႀကီး … က်ဳပ္ခႏၶာ ႀကီးက ဘာမွအသံုးမက်တာ၊ ေသရင္လည္း ႏွေျမာ စရာ မရွိပါဘူး”

“အရွင္ဘုရား ဒီလိုမမိန္႔ပါနဲ႔ ဘုရား … တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အရွင္ဘုရားကို ဒီအတိုင္း အေသမခံႏိုင္ဘူး ဘုရား၊ တပည္ေတာ္ ေဆး႐ံု သြားဖို႔ စီစဥ္မယ္”

တုန္လႈပ္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းလံုးဝမရွိ၊ ပကတိ တည္ၾကည္ေနေသာ ဆရာေတာ္ကို ၾကည့္ၿပီး ကပိၸယ ႀကီးမွာ မ်ားစြာ အံဩေနပါသည္။ ဒီအတိုင္းထားပါက ဆရာေတာ္မွာ အေသခံမည့္ သေဘာ ျဖစ္ေနသည္။ ကပိၸယႀကီးမွာ ဆရာေတာ္ကို ဝတ္ခ်ၿပီး နီးစပ္ရာ ေရႊၾကာပင္ရြာသို႕ ေျပးေလသည္။ ရင္းႏွီးေသာ ဆရာေတာ္၏ တပည့္ဒါယကာမ်ားကို အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပေလ၏။ ဆရာေတာ္၏ သီလ ဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ကို ၾကည္ညိဳၾကေသာ ေရႊၾကာပင္ရြာသာမ်ား ေရႊေတာရေက်ာင္းသို႕ အေျပး ထြက္လာၾက၏။ ေစာင္ကို ပုခက္လုပ္ၿပီး ဆရာ ေတာ္ကို ထမ္းၿပီး နီးစပ္ရာေဆး႐ံုသို႕ ပို႔ၾကေလသည္။ ဆရာေတာ္မွာ မလိုက္ဘူးလို႔ ျငင္းေနသျဖင့္ အတင္း ဇြတ္ပင့္ရေလသည္။ ေက်ာင္းမွ ကပိၸယႀကီးကငို၍ ေလွ်ာက္ထားမွ လက္ခံေလသည္။ ေတာေစာင့္ နတ္သည္ ဆရာေတာ္၏ တည္ၾကည္ေသာ ဥပတိ႐ုပ္ ကို ၾကည္ညိဳ၏။ ေသရမွာ မေၾကာက္ေသာ၊ တရား ကိန္းေနေသာ ဆရာေတာ္ကို သာမန္ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ ဟု သိသြားေလသည္။ ဆရာေတာ္၏ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို႕ကို ဦးခ်ကန္ေတာ့ၾကၿပီး ေနာက္ေနာင္ လံုးဝ မေႏွာင့္ယွက္ၾကေတာ့ပါ။

 

ကိုရင္ပ႑ိတ

တစ္ေန႕သ၌ ေရႊေစတီေတာရေက်ာင္းသို႕ ကားတစ္စီး ေမာင္းလာ၏။ ကားေပၚတြင္ အမ်ိဳး သမီး တစ္ဦးႏွင့္ သားအရြယ္ ေယာက်ာ္းေလးတစ္ဦး ပါလာ၏။ ကားေပၚတြင္ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးႏွင့္ ဆရာ ေတာ္ ဆက္ကပ္ရန္ ပစၥည္းမ်ားလည္း ပါလာ၏။ ထိုအမ်ိဳးသမီးသည္ ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းသို႕ သြားေလသည္။ ကားသမားႏွင့္ ၄င္း၏ သားမွာ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးႏွင့္ လွဴဖြယ္ဝတၳဳတို႕ကို ထမ္းၿပီး ေနာက္က လိုက္လာၾကေလသည္။  ဆရာ ေတာ္မွာ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုးေန၏။ သူ၏ အိပ္ခန္းထဲတြင္ အိပ္စရာ ခုတင္မရွိ၊ ျခင္ေထာင္မရွိ၊ ပက္လက္ကုလားထိုင္ တစ္လံုးသာ ရွိေလသည္။ ဆရာေတာ္မွာ ေက်ာခင္း၍ မက်ိန္းပါ။ ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ႀကီးကဲ့သို႕ ပက္လက္ကုလားထိုင္ႏွင့္ က်ိန္းပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ဆြမ္းခံၿပီး တစ္နပ္တည္း ေသာ ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ေတာ္မူ၏။ ဝတၳဳ ေငြေၾကး မကိုင္ပါ။

“ဆရာေတာ္ဘုရား”

ေဒၚသႏၱာသည္ ဆရာေတာ္ကို အသံေပး လိုက္၏။ ဆရာေတာ္သည္ အခန္းအျပင္သို႕ ထြက္ လာေလသည္။

“ဒကာမႀကီး ေဒၚသႏၱာ”

“ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား”

“ေအး …မေတြ႕တာ အေတာ္ၾကာၿပီပဲ။ လာရင္း ကိစၥကို ေျပာ”

“တပည့္ေတာ္ ဒီသား ေလးတစ္ေယာက္ပဲ ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ဒီသားေလး (၁၀)တန္း ေအာင္ေတာ့ သားေလးရဲ႕ ေနာင္ ေရးကို ေမွ်ာ္ေတြးၿပီး ပီတိျဖစ္ ေနတာပါဘုရား၊ သူ႕အေဖဆိုရင္ သားေလးစစ္တကၠသိုလ္တက္ၿပီး စစ္ဗိုလ္ႀကီးျဖစ္တာ ျမင္ခ်င္ေန တာပါ ဘုရား … ဒါေပမဲ့ သား က စစ္တကၠသိုလ္ မတက္ခ်င္ ဘူး။ ေက်ာင္းပဲ ဆက္တက္ခ်င္ တယ္တဲ့ဘုရား …ဒါနဲ႔ တကၠ သိုလ္ဆက္တက္ေတာ့ တပည့္ ေတာ္တို႕ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့နဲ႕ ေက်ာင္း ထားေပးရတယ္ဘုရား၊ ဒါေပမဲ့ သားက မလိမၼာဘူး၊ အေပါင္း အသင္းမွားၿပီး ေဆးလိပ္ေတြ ေသာက္၊ အရက္ေတြေသာက္ၿပီး ဘိန္းျဖဴထိုးတဲ့အထိ မိုက္လာ တယ္ ဘုရား …”

“ဒကာမႀကီးရယ္ … သားဒုကၡ တကယ္ ႀကီးတာပဲ”

“ေထာင္ေတြက် ေက်ာင္းထုတ္ခံရတယ္။သူ႕အေဖဆို သားအတြက္နဲ႕ အိပ္ရာထဲ ဘုန္းဘုန္း လဲၿပီး ေနာက္ဆံုး ေသသြားရရွာတယ္”

“ဒုကၡ …ဒုကၡ …”

“သူ႕အေဖေသလို႕ ေနာင္တရပါၿပီ၊ ေမေမ သား တစ္သက္လံုးဘုန္းႀကီး ဝတ္ေတာ့မယ္လို႕ ေျပာ လာပါတယ္ ဘုရား။ ဒါနဲ႕ တပည့္ေတာ္ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးဝယ္ၿပီး ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းကို ကားငွား လာတာပါ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သားေလးကို ရဟန္း ျပဳေပးေတာ္မူပါ ဘုရား”

“ရဟန္းျပဳတယ္ဆိုတာ အသက္(၂၀)ျပည့္မွ ျပဳလို႕ရတာ။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ရဟန္းျပဳခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိဦးမွ”

“တပည္ေတာ္သား အသက္(၂၀)ျပည့္ပါၿပီ ဘုရား”

“ဟုတ္ၿပီ မင္းနာမည္ ဘယ္လိုေခၚသလဲ”

“ပိုင္သစၥာပါ ဘုရား”

“မင္းကိုယ္တိုင္ေကာ ရဟန္းျပဳခ်င္တဲ့ စိတ္ ရွိသလား”

“ရွိပါတယ္ ဘုရား”

“ေအးဟုတ္ပါၿပီ၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ရဟန္းဝတ္ ရင္ ပရိယတိၲစာသင္တိုက္မဟုတ္ေတာ့ စာေတာ့သင္ ေပးမွာမဟုတ္ဘူး။တရားက်င့္ရမယ္၊လုပ္ႏိုင္မွာလား”

“တပည့္ေတာ္ ၾကိဳးစားသြားမွာပါ ဘုရား”

“ဒါဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္း ရဟန္းဝတ္ေပးလို႕ မရ ေသးဘူး။ သူ႕ကို ရွင္ျပဳေပးမယ္။ ကိုရင္ဝတ္ေပးမယ္။ ကိုရင္ဝတ္နဲ႕ ခုနစ္ရက္ေစာင့္ၾကည့္မယ္၊ ရဟန္း ဝတ္ဖို႕ စိတ္ဆံုးျဖတ္ၿပီဆိုရင္ ခုနစ္ရက္ျပည့္မွ ရဟန္း ခံၾကာတာေပါ့”

“တင္ပါ့ ဘုရား”

“ဦးဇင္း ေတဇနိယ”

“ဘုရား”

“ဒီသူငယ္ကို ရွင္ျပဳေပးလိုက္”

“တင္ပါ့”

ဦးဇင္း ေတဇနိယသည္ “ပိုင္သစၥာ”ဆိုေသာ ကေလးကိုေခၚၿပီး ဆံခ်ေပး၏။ ၃၂ ေကာဌာသကို ရြတ္ဆိုေပး၏။ ၿပီးေနာက္ သကၤန္းစည္းေပးၿပီး ကိုရင္ဝတ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ကိုရင္ဘဝ သို႕ ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားပါေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းသို႕ ေခၚလာၿပီး ဝတ္ျပဳေစ၏။

“ကိုရင္က ဘာေန႕သားလဲ”

“ၾကာသပေတးသားပါ ဘုရား”

“ဒါဆို ‘ပ႑ိတ’လို႕ ဘြဲေပးမယ္”

“တင္ပါ့ ဘုရား”

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

အဏၰဝါလိႈင္း

Comments

comments

Post Author: manawmaya