သရဲကို အႏိုင္ယူေသာ ဆရာစုအေၾကာင္း

ကြ်န္ေတာ့္နာမည္ ထြန္းဆိုင္ဟု ေခၚသည္။ ႐ွမ္းလူမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳပါသည္။ ပုသိမ္သို႔ တာဝန္အရေျပာင္းေရႊ႕ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ရပါသည္။ ေတာင္တန္းေဒသမွ ေျမျပန္႔ ျမစ္ဝကြ်န္း ေပၚသို႔ ေျပာင္းလာရသျဖင့္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈ၊ လူေတြႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈပံုစံမ်ားမွာ လံုးဝ ေျပာင္း လဲသြားသည္။

ျမန္မာတို႔သည္ ႐ိုးသားေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္း သား ကြ်ႏု္ပ္အား ခ်စ္ခင္ၾကပါသည္။ တစ္႐ံုးထဲေန ဦးသိန္းေရႊႏွင့္ ခင္မင္ရာမွ တရားစကားမ်ား ေျပာျဖစ္  ပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္၍ လိုက္၍ ေျပာႏိုင္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဗုဒၶႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာေပမ်ားကို ယူေဆာင္လာၿပီး ကြ်ႏု္ပ္အား ဖတ္႐ႈေစပါသည္။ စာေရးဆရာႀကီး ဦးသုခ ေရး ေသာ မဂၤလသုတ္၊ ေမတၲသုတ္ စာအုပ္မ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဖတ္၍ ေကာင္းေသာ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ပါ သည္။

တစ္ခါတစ္ရံ ဘုရားသို႔သြားၿပီး ပုတီးစိပ္ၾက သည္။ တရားထိုင္ၾကသည္။ ပုသိမ္မွ မွန္စက္႐ံု သြား ကားလမ္းေပၚတြင္ “ေဂြးခ်ိဳ” ရြာ ရွိပါသည္။ သခ်ႋဳင္းကုန္းအနီးတြင္ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ ဇရပ္ တစ္လံုးရွိသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ၄င္းဘုရားတြင္ တရား ထိုင္ၾကသည္။ ဇရပ္တြင္ တရားက်င့္ၾကံေနေသာ “ဆရာစု”ကို ေတြ႕ရေလသည္။

“ဆရာစု”သည္ အင္းပညာ၊ ေဆးပညာ၊ ဝိဇၨာပညာမ်ားကို တတ္ကြ်မ္းသည္။ အထူးသျဖင့္ ပေယာဂမ်ားကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ကုသေပးေလသည္။ ဦးသိန္းေရႊသည္ ဆရာစု၏ တပည့္ျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္အား ဆရာစုႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ အမွန္ အတိုင္းေျပာရလွ်င္ ဆရာစုတတ္ေသာ ဝိဇၨာပညာ မ်ား ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ မရွိပါ။ မျမင္ဖူး မေတြ႕ဖူးပါ။ ေလ့လာရင္း ဗဟုသုတရွာေဖြရင္းျဖင့္ ဆရာစု၏ တပည့္ ျဖစ္သြားေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ ကိုသိန္းေရႊက ကြ်ႏု္ပ္အား လာေခၚေလသည္။ ဆရာစုအား ပေယာဂကုရန္ လာ ပင့္သြားေၾကာင္း၊ ငါတို႔ ေနာက္ကလိုက္ခဲ့ရန္ မွာခဲ့ ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။

“ေမာင္စိုင္း ဆရာစု မွာတယ္ …”

“ဟုတ္ကဲ့”

“သူ႕ကို ‘ဒါးက’နားက ရြာမွာ ပေယာဂကုဖို႔ လာပင့္သြားတယ္။ ေနာက္က လိုက္ခဲ့ဖို႔လည္း မွာတယ္”

“ဒီလိုပြဲမ်ိဳး ၾကည့္ခ်င္ေနတာ အေတာ္ပဲ။ ဘယ္ေတာ့ သြားရမွာလဲ?”

“မနက္ျဖန္ လိုက္သြားၾကမယ္”

“ေကာင္းပါၿပီ။ ဒါနဲ႕ ဘာေရာဂါလဲ။ ဘာ ထူးမွာလဲ။ သတင္းအစအနေလးေတာ့ ေျပာျပပါလား”

“ဒါးကၿမိဳ႕နားမွာ ဆင္းေခါင္းဆိုတဲ့ ရြာရွိ တယ္။ တစ္ခါက ဆရာစုတို႔ကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္ ကြ။ ဆရာစုက ဝိဇၨာလမ္းစဥ္၊ အထက္လမ္းေပါ့ကြာ။ ဘုရားတည္တယ္။ ေက်ာင္းေဆာက္တယ္။ ပေယာဂ ေတြ၊ ေအာက္လမ္းပညာနဲ႕ လုပ္ထားတာေတြကို ကုသေပးရင္း ေဝေနယ်ေတြကို ကယ္တင္ရရွာ တယ္။ ဆရာစုက ေဆးဝိဇၨာနဲ႕လည္း ဆက္သြယ္မိ ေနတယ္။ သူ႔တပည့္ေတြနဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ ေဆးပြဲ က်င္းပၾကတယ္”

“ဘာလဲဗ်၊ ေဆးပြဲဆိုတာ?”

“မင္းကို နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ ဆရာ ကန္ေတာ့ပြဲေပါ့ကြာ။ ဝိဇၨာေတြကို ကန္ေတာ့တာ”

“ေတာ္ေတာ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းပါပဲ။ ေျပာ ပါဦး”

“ဆရာကန္ေတာ့ပြဲမွာ အတြင္းစည္း၊ အျပင္ စည္းဆိုၿပီး စည္းတားထားတယ္။ အတြင္းစည္းကို ရာဇမတ္ကာၿပီး သာသနာ့အလံေတြ၊ ၾကက္လွ်ာ ေတြ၊ တံခြန္ေတြ စိုက္ထူထား တယ္။ ဝင္ေပါက္ တစ္ေပါက္ပဲ ထားတယ္။ အဖြင့္အပိတ္ တံခါးရွိ တယ္”

“တစ္ခါမွမၾကားဘူးတာ ေတြမို႔ စိတ္ဝင္စား ဖို႔ေကာင္း တယ္။ ဆက္ေျပာပါဦး”

“ဒီအတြင္းစည္းမွာ ဆရာ စုရဲ႕ဆရာေတြကို ကန္ေတာ့ပြဲ ေပးရတယ္။ သာသနာပြဲက ငွက္ ေပ်ာငါးဖီး၊ အုန္းသီး တစ္လံုး၊ ဝိဇၨာပြဲက ငွက္ေပ်ာသံုးဖီး၊ အုန္း သီး တစ္လံုး၊ ဝိဇၨာပြဲကိုးပြဲ ျပင္ရ တယ္။ ဘုရား ငါးဆူ ပင့္ရတယ္”

“ဝိဇၨာပြဲမွာ ဘာလို႔ ဘုရား ငါးဆူ ပင့္ရတာလဲ”

“ဆရာစုက ဘုရားငါးဆူ ဂိုဏ္းေလ”

“ဘုရားက ေလးဆူပဲပြင့္ေသးတာ။ ဘာလို႔ ငါးဆူျဖစ္ရတာလဲ?”

“ဘာလို႔ ငါးဆူပင့္တာလဲဆိုတာေတာ့ မင္း ကိုယ္တိုင္ပဲ ေမးၾကည့္ေပါ့။ ငါေတာ့မသိဘူး”

“ဟုတ္ပါၿပီ။ ဆက္ေျပာပါဦး”

“ဘုရားငါးဆူကိုပင့္ၿပီးမွ ပြဲေတြထိုးတာ။ ပြဲေတြေရွ႕မွာ အလင္းတိုင္၊ အေမႊးတိုင္ေတြထြန္းဖို႔ ခံုေတြ လုပ္ထားရတယ္။ ခံုေတြေရွ႕မွာေတာ့ ႀကိမ္လံုး တစ္လံုးခ်ထားတယ္။ ဒီေရွ႕မွာေတာ့ စားပြဲတစ္လံုးနဲ႔ ခဲတံေတြ၊ ရွမ္းစကၠဴေတြ၊ ေပတံေတြ တင္ထား တယ္”

“ဒီစကၠဴေတြက ဘာလုပ္ဖို႔လဲ?”

“အင္း ေရးဖို႔၊ အင္းခ်ဖို႔ပဲ။ ထူးျခားတာက တပည့္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္းကိစၥပဲ”

“ကြ်န္ေတာ္ မရွင္းဘူးဗ်။ ဘာေျပာတာလဲ၊ ဘာမွတ္တမ္းတင္တာလဲ”

“ဒါေတြကို ေနာက္မွ အေသးစိတ္ေျပာမယ္။ အျပင္စည္းကိုေတာ့ အေဆာက္အအံုရဲ႕ ေထာင့္ ေလးေထာင့္ သတ္မွတ္တယ္။ သြားလို႔ရေအာင္လည္း ရွင္းထားရတယ္။ တပည့္ေတြ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ေတြ ကေတာ့ အျပင္စည္းဝိုင္းထဲကို ဝင္လို႔ရတယ္။ အတြင္း စည္းကိုေတာ့ ဝင္လို႔မရဘူး”

“ေဆးခ်တာက ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ။ ေျပာပါဦး”

“ေအး ေဆးပြဲက်င္းပမယ္ဆိုရင္ ဒီအခမ္း အနားအတိုင္း ျပင္ဆင္ၾကရတယ္။ ေဆးပြဲကို ည ၉ နာရီေက်ာ္မွ က်င္းပတတ္ၾကတယ္”

“ဘာလို႔လဲဗ်ာ?”

“ည ၉ နာရီေနာက္ပိုင္းမွ ဝိဇၨာေတြ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ ဝိဇၨာေတြ ၾကြလာႏိုင္တယ္ေပါ့ကြာ။ ေဆးပြဲက်င္းပရင္ ဆရာစုက အထက္ျဖဴ၊ ေအာက္ ျဖဴဝတ္ၿပီး စည္းဝိုင္းထဲမွာဝင္တယ္။ ေပါက္ဆရာ (၆၉)ပါးကို ပင့္တယ္။ ဝိဇၨာရွစ္ေသာင္း ဆရာေပါင္းကို ပင့္တယ္။ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳး ေလာကသာလက်ိဳး ေတြ ပင့္တယ္”

“ေပါက္ဆရာေတြ၊ ဝိဇၨာေတြက ထားပါ ေတာ့။ ဘာလဲဗ်? တိုင္းက်ိဳး၊ ျပည္က်ိဳး၊ ေလာက သာလက်ိဳးဆိုတာ”

“ဒါက အဆင့္အတန္းခြဲျခားထားတာ။ မင္းက လူသားေလ။ ဝိဇၨာပညာ၊ ဂႏၶာရီလမ္းကိုလိုက္စားရင္ ပထမ ေလာကသာလက်ိဳးအဆင့္ကို တက္ရမယ္။ သတ္မွတ္စည္းကမ္းေတြ လိုက္နာၿပီး ပညာတတ္ လာရင္ တိုင္းက်ိဳး အဆင့္ကို တက္ေပးရတယ္။ တိုင္းက်ိဳးအဆင့္မွာလည္း စည္းမေဖာက္ဘူး၊ ပညာ ေတြ တတ္တယ္ဆိုရင္ သာသနာ့က်ိဳးကို တက္ေပး ရတယ္”

“ဒီပညာအဆင့္အတန္းေတြကို ဘယ္သူက သတ္မွတ္တာလဲ။ စာေမးပြဲေျဖသလို ေျဖရတာလား။ စာစစ္ဌာနက ဘယ္မွာလဲ? ေမးခြန္းေတြ၊ အေျဖ ေတြကို ဘယ္သူကထုတ္လို႔ ဘယ္သူကစစ္တာလဲ။ စည္းမေဖာက္ဘူး၊ ေဖာက္တယ္ဆိုတာေကာ ဘာနဲ႕ တိုင္းမွာလဲ?”

“မင္းက အထက္တန္းစာေမးပြဲေျဖသလို ေမးေနျပန္ပါၿပီ။ ဝိဇၨာကသတ္မွတ္တဲ့ အဆင့္ေတြ ပဲကြ။ စာေမးပြဲ စစ္တယ္၊ ေအာင္တယ္၊ ႐ံႈးတယ္ ဆိုတာ ခုေဆးပြဲမွာ ေက်ညာတာပဲ။ ဝိဇၨာေတြဆိုတာ အကုန္သိတယ္။ ကိုယ္ေစာင့္နတ္ ကိုယ္စီရွိတယ္။ သူတို႔က ဝိဇၨာေတြကို သတင္းပို႔ရတာ”

“ေတာ္ေတာ္ကို အံ့ဩစရာပဲ။ ထားပါေတာ့။ ေဆးပြဲကို ေျပာပါဦး”

“ဆရာစုက ဝိဇၨာေတြဖိတ္လို႔ ျြကလာၿပီဆိုရင္ ဆရာစု မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အထက္ဝိဇၨာတစ္ပါးပါး ပူးၿပီး ေျပာေတာ့တာပဲ။ အနားမွာေလွ်ာက္တဲ့ တပည့္ တစ္ေယာက္ ရွိေသးတယ္။ အခုျြကလာေသာ ဆရာ အေပါင္းကို တပည့္မ်ားက ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔ျဖင့္ ျပစ္မွားမိရင္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္ ဝန္ခ်ကန္ေတာ့ၾကတယ္။ ၿပီးမွ တပည့္ စာရင္းကို တင္ျပေလွ်ာက္ထားရတယ္။ (ဥပမာ-ေသာၾကာသား သိန္းေရႊ သာသနာက်ိဳး)လို႔ တပည့္ က ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။ အင္းစာရြက္အလြတ္ ႏွစ္ရြက္မွာ ဝိဇၨာေတြေရးတဲ့စာနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ေတာ့ တာပဲ။ လူေတြေတာ့ မဖတ္တတ္ဘူး”

“ဝိဇၨာက ဘာေတြေျပာလဲ?”

“ဝိဇၨာက ေသာၾကာသား သိန္းေရႊ ဘာေတြ လုပ္တယ္၊ စည္းေဖာက္ရင္ ေဖာက္တယ္၊ ဂႏၶာရီ ပညာေတြ လိုေသးတယ္ စသျဖင့္ ေျပာသြားတယ္။ အဆင့္တက္လို႔ရရင္ ရတယ္၊ မရရင္လည္း မရဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ တပည့္အားလံုး မွတ္တမ္းတင္ ၿပီးရင္ အျပင္စည္းကို ႐ိုက္တယ္။ အျပင္ေထာင့္ ေလးေထာင့္မွာ ဒီပႏၷက္႐ိုက္တယ္။ ဖေယာင္းတိုင္ကို အင္းခ်ထားတဲ့ စကၠဴႏွင့္ပတ္ၿပီး ဆရာစု ၫႊန္ၾကားရာ ေနရာမွာ မီးထြန္းညႇိထားခဲ့တယ္။ ေထာင့္ေလး ေထာင့္မွာ မီးပႏၷက္႐ိုက္ၿပီးရင္ အတြင္းစည္းထဲကို ျပန္ဝင္လာတယ္။ ခုနက မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ တပည့္ေတြအတြက္ ေဆးခ်ေပးတယ္”

“ေဆးက ဘယ္လိုခ်ေပးတာလဲ?”

“ပိတ္ျဖဴစႀကီးနဲ႕ ခံထားရတာ။ ဆရာစုက မီးပႏၷက္႐ိုက္ၿပီး ျပန္ဝင္လာရင္ လက္ထဲက ေဆးေတြ ပစ္ေပါက္ လိုက္တာ။ ပိတ္ျဖဴစေပၚ က်လာတယ္”

“ဆရာစုလက္ထဲက ေဆးေတြက ဘယ္က ေရာက္လာတာလဲ?”

“လက္ထဲမွာ ေဆးမရွိပါဘူး။ ဟန္နဲ႕ ပစ္ ေပါက္လိုက္တာ။ ေဆးက အေပၚက က်လာတာ။ ေဆးဝိဇၨာေတြက ခ်ေပးတာ”

“ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတာပဲ။ ေနာက္တစ္ခါ ေဆးပြဲဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္လိုက္မယ္”

“ေဆးက လက္မဝက္ေလာက္ ရွည္တယ္။ အရင္းႀကီးၿပီး အဖ်ားေသးတဲ့ ထုလံုးရွည္ေလးပဲ။ ေမႊးေနတာပဲ။ ဝိဇၨာေတြက ခ်ေပးတဲ့ေဆးက ရခဲ တယ္။ ေတြ႕ရခဲတယ္”

“ခုနက မွတ္တမ္းေတြက ဘာလုပ္မွာလဲ”

“မွတ္တမ္းေတြကို မီး႐ိႈ႕ ျပာခ်ၿပီး သက္ဆိုင္ သူေတြက ေသာက္ရတာ။ ဒါမွ အသင္းဝင္ျဖစ္သြား တာ။ အင္းေတြ ဆြဲတယ္။ သိဒၶိတင္တယ္၊ ေသာက္ ၾကတယ္။ ေဆးေတြလည္း တပည့္ေတြကို ခြဲေဝ ေပးတယ္”

“ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ လိုက္မယ္”

“ေဆးပြဲရွိရင္ ေျပာမယ္။ အခု ဆရာစုေျပာ တဲ့ ဆင္ေခါင္းရြာထဲမွာပဲ ေဆးပြဲေတြ က်င္းပၿပီး တပည့္ေတြ ရွိတယ္။ တိုင္းက်ိဳး၊ ျပည္က်ိဳး၊ ေလာက သာလက်ိဳး၊ သာသနာက်ိဳး အဆင့္ဆင့္ တပည့္ေတြ ရွိၾကတာေပါ့ကြာ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေအာက္လမ္းဆရာ ေရာက္လာတယ္။ ေအာက္လမ္းဆရာက ဆရာစု တပည့္ေတြနဲ႕ ပညာစမ္းၾကတယ္”

“လာျပန္ၿပီ၊ စိတ္ဝင္စားစရာတစ္ခု”

“ဟုတ္တယ္။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ဆန္းပဲ”

“ေအာက္လမ္းဆရာ ေရာက္လာေတာ့ ဘာ ျဖစ္ၾကတာလဲ ေျပာပါဦး”

“ဆရာစုက ဝိဇၨာအတတ္ပညာ တတ္တယ္။ ေဆးခ်လို႔ ရတယ္။ ေဆးကုလို႔ရတယ္။ အင္းနဲ႕ လုပ္တဲ့ သူလည္း ျမႇဳပ္ထားတဲ့အင္းကို ေဖာ္လို႔ရ တယ္”

“ဒီေတာ့ ေအာက္လမ္းဆရာက ဘာ ေျပာလဲ?”

“သူလည္း ပညာတတ္တယ္။ ေဆးကုလို႔ ရတယ္။ ေတာင္ဝိုင္းက ေဒၚၿငိမ္းတင္ ေနမေကာင္းလို႔ သူ႕ကို လာပင့္တာ။ သူကုေပးလို႔ အခု ေကာင္းသြာၿပီ။ ေဆးလည္း ခ်တတ္တယ္ဆိုၿပီး ပိတ္ျဖဴႀကီးခံၿပီး ေဆးခ်ျပတယ္။ အင္းျမႇဳပ္တဲ့ေနရာလည္း လက္ေတြ႕ ေဖာ္ျပတယ္။ ‘ေဟ့ …အင္း လာစမ္း’ဆိုၿပီး ျမဳပ္တဲ့ေနရာက ေပၚၿပီး ေလထဲမွာ ဝဲလာတာ”

“ဒီေတာ့ ရြာသားေတြ စိတ္ထဲမွာ ေတြေဝ သြားမွာေပါ့”

“ေတြေဝ႐ံုတင္မဟုတ္ဘူး။ ဒီေအာက္လမ္း ဆရာကို အေတာ္ကို အထင္ႀကီးသြားတာ။ ဆရာ စြမ္းျပလိုက္ေသးတယ္ကြ”

“ဘယ္လို ျပလိုက္တာလဲ?”

“မင္းတို႔ ဆရာစုက အင္းကို မီးျခစ္နဲ႕သာ ႐ိႈ႕လို႔ရတာ။ ငါက အင္းကို ဒီလို႐ိႈ႕ျပမယ္ဆိုၿပီး ခြက္ထဲမွာ အင္းစာ႐ြက္ကိုထားၿပီး လက္ညႇိဳးထိုး လိုက္တာ မီးထေတာက္တာေပါ့”

“ဟာ ေတာ္ေတာ္စြမ္းပါလား”

“ဒါတင္ ဘယ္ကမလဲ။ ငါကိုင္ေနၾက ေဆး ေတာင္ေဝွး လာစမ္းဆိုၿပီး ေခၚလိုက္တာ။ ေတာင္ေဝွး က အသက္ဝင္ၿပီး ၾကမ္းျပင္ကို တေဒါက္ေဒါက္ ေခါက္ၿပီး လာတယ္”

“ဟုတ္ၿပီ ဟုတ္ၿပီ။ ဘာဆက္ျဖစ္လဲ?”

“ရြာသားေတြက ဒီဆရာကို အထင္ႀကီးတာ ေပါ့။ ဆရာဆီမွာ တပည့္ခံၾကတာပဲ။ ေအာက္လမ္း ဆရာက တပည့္ျဖစ္ခ်င္ရင္ သရဲတစ္ေကာင္စီ ေမြး ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္”

“သရဲက ဘယ္လိုေမြးရတာလဲ?”

“သရဲေမြးတာက သူတို႔ကို သခ်ႋဳင္းထဲ ေခၚ သြားတယ္။ ဆိတ္ကို အရွင္လတ္လတ္ ေခါင္းျဖတ္ သတ္ၿပီး ထြက္လာတဲ့ေသြးကို ေသာက္ရတာ။ ဆရာ က သရဲကိုေခၚၿပီး အပ္ေပးလိုက္တာ။ တခ်ိဳ႕က ေလာဘႀကီးၿပီး ႏွစ္ေကာင္ေတာင္ ေမြးတာ”

“ႏြားေမြးေတာ့ ႏြားစာေကြ်းရတယ္။ သရဲ ေမြးေတာ့ ဘာေကြ်းရသလဲ?”

“သရဲကို တစ္လတစ္ခါ အမဲသား ေကြ်းရ တယ္။ အမဲ တစ္ပိႆာဝယ္ၿပီး သူလည္း ခ်က္စား၊ သရဲကိုလည္း ေကြ်းေပါ့”

“သရဲေမြးေတာ့ ဘာသံုးလို႔ရသလဲ?”

“သရဲေမြးေတာ့ ေအာက္လမ္းဆရာျဖစ္ၿပီ ေပါ့ကြာ။ ဟိုေကာင္ကို ျပဳစားလိုက္။ သူက ေဆး ကုလိုက္။ လုပ္စားတာေပါ့”

“ဒါေတြကု တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး”

“ဟုတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း သရဲခ်င္း ၿပိဳင္တာ ရွိေသးတယ္”

“ဘယ္လိုၿပိဳင္တာလဲ?”

“သရဲခ်င္း နပန္းလံုး ခိုင္းတာ”

“အ႐ံႈး အႏိုင္ကို ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္သလဲ?”

“အမဲသားမ်ားမ်ားစားရတဲ့ သရဲက အေကာင္ ႀကီးထြားတာေပါ့ကြာ။ အစားနည္းတဲ့ သရဲက အေကာင္ ေသးတာေပါ့။ အားႀကီးတဲ့သူ ႏိုင္တာေပါ့”

“နပန္းလံုးတာ ျမင္ရသလား။ ဘယ္လို သိတာလဲ?”

“႐ံႈးတဲ့သရဲက သူ႕ဆရာဆီ ဝင္ေျပးတာေပါ့။ ႏိုင္တဲ့သရဲက ေနာက္ကလိုက္ေတာ့ ဆရာသမားေရာ သရဲေရာ လဲက်သြားတာေပါ့”

“ဪ ဆရာလဲက်သြားရင္ ႐ံႈးၿပီေပါ့”

“ေအး ႐ံႈးရင္ ႏိုင္တဲ့သရဲပိုင္ရွင္က တားထား ရတယ္။ (ေတာ္ၿပီ)၂ေပါ့ကြာ။ ဒါမွ လူထလို႔ရတာ”

“အံ့ဩစရာပဲ”

“႐ံႈးတဲ့သူက အမဲသားေကြ်းရတယ္။ တစ္ခါ က ေမာင္ႏုဆိုတာ လက္မွာ အနာေသးေသးေလး အပ္ဖ်ားေလာက္ ရွိတယ္။ သူတို႔သူငယ္ခ်င္းခ်င္း သရဲၿပိဳင္တာ ေမာင္ႏု ႐ံႈးသြားတယ္။ ေမာင္ႏုက အမဲသား မေကြ်းႏိုင္ဘူး။ ေငြလည္း မရွိဘူးေပါ့ကြာ။ ျမင္လည္း မျမင္ရေတာ့ မေကြ်းဘူးေပါ့။ ႏိုင္တဲ့သရဲ က သူ႕ဆရာကို ေတာင္းတာေပါ့။ ေမာင္ႏုက မေကြ်း ရင္ ေမာင္ႏုလက္က အနာကို စားေပါ့လို႔ ေျပာလိုက္ တာ …”

“ဟာ ဆက္ေျပာပါဦး”

“ေမာင္ႏုလက္က အပ္ေပါက္ေလာက္ရွိတဲ့ အနာက အနာပဆုပ္လိုျဖစ္ၿပီး လက္အႀကီးႀကီး ျဖစ္ လာတယ္။ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္းေတြစံုေနၿပီ။ ဘယ္လိုမွ ကုလို႔မေပ်ာက္ဘူး။ ေနာက္ လက္ႀကီးျဖတ္ပစ္ရေတာ့ မယ့္ အေျခအေန ေရာက္လာတယ္”

“ဟာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာပဲ”

“ဘယ္လိုမွ မေပ်ာက္ေတာ့မွ ဆရာစုဆီ ေဆးလာကုတယ္။ ဆရာစုက အမဲသား ေကြ်းခိုင္း လိုက္တယ္။ သရဲက အမဲသားလည္း စားရေရာ။ ေရာဂါ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္သြားတာ”

“ဒီ႐ြာဟာ သရဲေတြေမြးၿပီး ေအာက္လမ္း ဆရာ ေပါက္စေတြ လုပ္ေနၾကတာေပါ့”

“ဟုတ္တယ္ ေမာင္စိုင္းရ …။ အခုလည္း ဆရာစုကိုပင့္တာ သရဲကိစၥပဲ။ မင္းလည္း သိရေအာင္ ေခၚခိုင္းလိုက္တာ”

“အခုကိစၥလည္း ေျပာ ပါဦး”

“အခုလာပင့္တာက ကို လွဦးကိစၥပဲ။ သူက သရဲေမြးၿပီး လာတာ။ သရဲက အစားႀကီးေတာ့ အမဲသား မေကြ်းႏိုင္ဘူး။ ငါ လည္း ဆင္းရဲတယ္။ မင္းတို႔ကို ငါသပ္သပ္ မေကြ်းႏိုင္ဘူး။ တစ္ လတစ္ႀကိမ္ အိမ္မွာ အမဲသား ဝယ္ခ်က္စားတယ္။ ငါစားတဲ့ အ ခါက်မွ မင္းတို႔လည္း စားလို႔ေျပာ ၿပီး ေမြးလာတာ။ ၾကာေတာ့ အ သက္အရြယ္ကရလာၿပီ။ ဘာသာ ေရးကို စိတ္ဝင္စားလာေတာ့ သရဲ ကို မေမြးခ်င္ဘူး”

“သူ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမြးလာတဲ့သရဲကို မေမြးခ်င္ေတာ့ ဘူးဆိုေတာ့ ႏွင္ရေတာ့မွာေပါ့”

“ဟုတ္တယ္။ သရဲကို ေခၚၿပီး ငါ မေကြ်းႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ငါ့ကိုလည္း သခင္လို႔ သေဘာမထားနဲ႕။ မင္းတို႔လည္း သြားခ်င္တဲ့ေနရာ သြားၾကလို႔ ေျပာတယ္”

“သရဲက စကားနားေထာင္သလား?”

“ဘယ္နားေထာင္မွာလဲ။ မိတ္ေဆြကေန ရန္သူျဖစ္သြားတာေပါ့”

“ရန္သူျဖစ္ေတာ့ ဘာလုပ္လဲ?”

“ပထမ မသြားဘူး။ ဘယ္မွမသြားဘူးဆိုၿပီး ျခံထဲက သရက္ပင္ကို လႈပ္ခါခ်လိုက္တာ။ သီးေနတဲ့ သရက္သီးေတြ တစ္လံုးမွမက်န္ဘူး။ အကုန္ေျမခ ကုန္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေျပာတယ္။ ငါ့နားမွာ မေနၾကနဲ႕။ သြားၾကလို႔ ေျပာေတာ့ စိုက္ထားတဲ့ ကြမ္းရြက္ေတြ ေျြကက်ကုန္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ႏွင္ေတာ့ အိမ္မွာေမြးထားတဲ့ၾကက္ကို စားေတာ့ တာပဲ”

“ၾကက္ကို ဘယ္လိုစားတာလဲ?”

“အိမ္ကၾကက္ေတြ ေသကုန္တာေပါ့ကြာ။ သရဲက ကိုက္စားတာေပါ့ကြာ။ ဒါနဲ႕ ကိုလွဦးက ေဒါသျဖစ္ၿပီး ငါေမြးတဲ့သရဲက ငါခိုင္းတာလုပ္ရမွာ။ ခုေတာ့ ငါခိုင္းတာ မလုပ္တဲ့အျပင္ ငါ့ကို ျပန္ေျခာက္ ေနေသးတယ္။ ေတြ႕ၾကေသးေပါ့ကြာဆိုၿပီး ရြာဦး ေက်ာင္းကို သြားတယ္။ ဆရာေတာ္ ငါးပါးပင့္တယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္ငွားၿပီး မိုက္နဲ႕ ကမၼဝါစာ ရြတ္ေစတယ္”

“ကိုလွဦးက သူေမြးတဲ့သရဲကို ဘုန္းႀကီး ေတြကို ႏွင္ခိုင္းတာေပါ့”

“ဆက္ေျပာပါဦး။ သရဲထြက္ေျပးသြား သလား”

“ဆရာေတာ္ ငါးပါးေရာက္လာၿပီး အသံခ်ဲ႕ စက္လည္း ဖြင့္လိုက္ေရာ ဆရာေတာ္က ကမၼဝါစာ မရြတ္ရေသးဘူး။ သရဲက စရြတ္တာ။ အသံေသး အသံေၾကာင္နဲ႔ မိုက္ထဲမွာ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္ေတာ့ တာပဲ။ ဆရာေတာ္ ငါးပါးလည္း စီးလာတဲ့ဖိနပ္ ေတာင္ မစီးႏိုင္ဘူး။ ေက်ာင္းကို ျပန္ေျပးေတာ့တာပဲ”

“ဟာ ပြဲက ၾကည့္မေကာင္းဘူး”

“ဟုတ္တယ္။ ကမၼဝါစာရြတ္လို႔ မရဘူး။ သူ႔ကို ဆရာေတာ္ေတြ ပင့္ၿပီး တကယ္ႏွင္တာလည္း သိေရာ သရဲက ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အိမ္က ႏြားႀကီး တစ္ေကာင္ကို သတ္လိုက္တယ္။ ႏြားႀကီး ေသလို႔ ခုနစ္ရက္ၾကာတယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏြား တစ္ ေကာင္ စားျပန္တယ္။ ႏြားတစ္ရွဥ္းလည္း ကုန္ၿပီ။ သရဲက အားမရဘူး။ ခုနစ္ရက္ ထပ္ၾကာေတာ့ သူ႔ သမီးေလးကို စားေနလို႔ ဆံုးေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ ကိုလွဦးလည္း အိပ္ရာထဲမွာ လဲေတာ့တာပဲ”

“ဟာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ ေမြးတဲ့ေမ်ာက္ ကိုယ့္ျပန္ေျခာက္တယ္ဆိုတာ ဒါပဲ။ ဒါဆိုရင္ အေျခအေနက ေသးေသးေလး မဟုတ္ ဘူး။ တိုက္ပြဲက ေတာ္ေတာ္ျပင္းထန္ေနၿပီ”

“ဟုတ္တယ္။ တစ္ရြာလံုးက ကိုလွဦးကို သနားေနၾကတယ္။ ဒီတစ္ခါ သရဲစားမွာေတာ့ ကိုလွဦးပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ‘အပ်ိဳႀကီး ေဒၚဝိုင္းစိန္’က အကုန္အက်ခံၿပီး ေဆးကုေပးမွာ။ ဆရာစုကို ပင့္တာ လည္း ေဒၚဝိုင္းစိန္ပဲ။ သူက ကိုလွဦးကို သနားလို႔ ေဆးကုေပးတာ”

“ေအးဗ်ာ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ ကြ်န္ ေတာ္ တစ္ခါမွ မၾကားမိဘူး။ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္ စားစရာ ေကာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မနက္ျဖန္ ဆရာစုေနာက္ကို လိုက္သြားၾကမယ္”

“ေကာင္းၿပီ။ မနက္ျဖန္ ၇ နာရီ သြားမယ္”

ဤသို႔ျဖင့္ ကိုသိန္းေရႊတစ္ေယာက္ ျပန္သြား ေလေတာ့သည္။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကို နားေထာင္ရသလို ဇာတ္လမ္းထဲမွာ စီးဝင္ေမ်ာပါသြားေလသည္။ ျပန္စဥ္းစားေသာအခါ သရဲတေစၦ ေျမဘုတ္ ဘီလူး ဂႏၶဗၺ အစရွိေသာ နာနာဘာဝ ဝိနာဘာဝမ်ားသည္ ၿပိတၲာမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ ေရာက္ေအာင္ ဆရာမ်ားက စီစဥ္ၾကသျဖင့္ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္လာျခင္းျဖစ္၏။

ကိုလွဦးအသက္ကို ကယ္ဖို႔ပဲရွိေတာ့တယ္။ ဒီတစ္ခါ ပြဲစဥ္ကေတာ့ ကိုလွဦးရဲ႕သရဲနဲ႕ ဆရာစုတို႔၏ တိုက္ပြဲပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီတိုက္ပြဲ႐ံႈးပါက ကိုလွဦး အသက္ဆံုး႐ံႈးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ငါတို႔ ဆရာစုေကာ ဒီသရဲကို ႏိုင္ပါ့မလား စသည္ျဖင့္ အေတြးအာ႐ံုမ်ား ဝင္လာပါသည္။ ေနာက္မွ ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြား ပါသည္။

_ _ _ _ _

နံနက္ ၇ နာရီတြင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ကိုသိန္းေရႊ တို႔ ပုသိမ္-ဒါးက ဂိတ္သို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ကားမွာ သစ္သား ကိုယ္ထည္ျဖင့္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ျဖစ္သည္။ ေခါင္ေပၚတြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအျပည့္ တင္ေဆာင္ထားသည္။ လူအျပည့္ ကုန္အျပည့္ တင္ ေဆာင္ထားေသာ လိုင္းကားႀကီးသည္ မၾကာမီ ပုသိမ္မွ စထြက္သည္။ အပင္ႏွစ္ဆယ္႐ြာ၊ ဒကုန္း ႀကီးရြာ၊ ကံႀကီးေဒါင့္ရြာတို႔ကို အလွည့္က်ရပ္လိုက္၊ လူေတြဆင္းလိုက္၊ ကုန္ေတြခ်လိုက္၊ ျပန္ထြက္ လိုက္ျဖင့္ မၾကာမီ ဒါးကသို႔ ေရာက္လာပါသည္။ ဒါးကတြင္ မီးရထားလမ္း ျဖတ္သန္းသြားသည္။ အိမ္မဲျမစ္ကို ကူးေသာ တံတားမွာ မီးရထားေရာ၊ ကားေရာ ပူးတြဲကူးျဖတ္ရေသာ တံတားျဖစ္သည္။

ဒါးက-အိမ္မဲ ကားလမ္းဆံုတြင္ ကြ်န္ေတာ့္ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ဆင္းၾကသည္။ ဒါးကမွ ဆင္းေခါင္း ရြာသို႔ ေျခက်င္သြားရသည္။

“ကဲ ကိုသိန္းေ႐ႊ ဆင္ေခါင္းဆိုတာ ဘယ္ ရြာလဲ လူေတြကို မေမးနဲ႕။ ခင္ဗ်ား အေစာင့္ကိုေမး”

ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ဆရာေပါက္စမ်ားျဖစ္၍ အထင္အျမင္ေတြ၊ အာ႐ံုေတြရၾကသည္။ သူ႕အေစာင့္ ကို ေမး၍ လမ္းေၾကာင္းကို ရွာေဖြၾကသည္။

“ေမာင္စိုင္း ဒီရြာပဲ။ ဒါ ‘ဆင္ေခါင္း’ရြာ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ဟုတ္/မဟုတ္ မင္းပဲ အေစာင့္ ကို ေမးၾကည့္ကြာ”

ကြ်ႏု္ပ္လည္း အေစာင့္ကိုေမး၍ အာ႐ံုခံလိုက္ ေသာအခါ ကိုသိန္းေရႊျပေသာဘက္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ အရပ္ကို ျပေလသည္။ အရပ္မ်က္ႏွာ ကြဲေန သျဖင့္ လူေတြကိုေမး၍ အေျဖထုတ္ေသာအခါ ကြ်ႏု္ပ္ၫႊန္ျပရာသည္ ဆင္ေခါင္းရြာျဖစ္ေၾကာင္း သိရ ေလေတာ့သည္။

ရြာနားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရြာ သံုးရြာ ဖိုခံုေလာက္ဆိုင္ ျဖစ္ေနသည္။ ဘယ္ရြာက ဆင္ေခါင္း ရြာလဲဆိုတာ သိဖို႔လိုသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က လူေတြကို မေမးဘဲ မိမိအေစာင့္ကိုသာ ေမး၍သြား ၾကသည္။ ရြာအတည္ျဖစ္ေသာအခါ ကိုလွဦးအိမ္ကို ရွာၾကသည္။ ရြာထဲကလူေတြကို မေမးဘဲ မိမိတို႔ အေစာင့္ကိုသာ ေမး၍ သြားၾကေလသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ကိုသိန္းေရႊေျပာတာ မွန္သလို တစ္ခါတစ္ရံ ကြ်ႏု္ပ္ ေျပာတာ မွန္ေလသည္။ ဆရာ အစြမ္းအစ ထုတ္၍ ေျခက်င္လိုက္လာတာ ကိုလွဦးအိမ္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာၾကသည္။ ရြာ သားမ်ားမွ ခရီးဦးႀကိဳျပဳၾကသည္။ ဆရာစုကို ကန္ေတာ့၍ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။

“ဆရာစု သားတို႔ ေရာက္ပါၿပီခင္ဗ်ာ”

“ေအး ေကာင္းတယ္။ ငါ မင္းကို ေမွ်ာ္ ေနတာ။ အင္းစာရြက္ေတြေရာ ပါလား”

“ပါတယ္ ဆရာစု”

“ဒါဆိုရင္ ဒီည ေဆးကုရေအာင္”

“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ”

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ခဏအနားယူသည္။ အပ်ိဳႀကီး ေဒၚဝိုင္းစိန္ ဧည့္ခံေသာ ထမင္းကိုစားၿပီး ေရေႏြး ၾကမ္းကိုေသာက္ရင္း လူနာကို အကဲခတ္ရေလသည္။

ထမင္းစားၿပီးေနာက္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ သာသနာ ပြဲမ်ား၊ ဝိဇၨာပြဲမ်ားကိုျပင္သည္။ ဘုရား ငါးဆူကို ပင့္သည္။ အလင္းတိုင္၊ အေမႊးတိုင္မ်ားကိုထြန္းညႇိၿပီး ကိုလွဦးကို ဘုရားစင္ေ႐ွ႕သို႔ ေခၚေစပါသည္။ ဆရာစု သည္ ႀကိမ္လံုးကို ကိုင္ထားသည္။ လူနာ ကိုလွဦး အား ဘုရားကို ကန္ေတာ့ခိုင္းလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ ဆရာစုက –

“ငါ ဆရာေျပာသမွ် ေစခိုင္းသမွ် ေအာင္ ျမင္ေစရမည္။ အထက္ဆရာႀကီးမ်ားအမိန္႔၊ ေပါက္ ဆရာ (၁၉)ပါး၏ အမိန္႔၊ လူနာရွင္၏ ပေယာဂသည္ လူနာအား ခ်က္ခ်င္း ဝင္စီးေစ”

ဟု အမိန္႔ေပးလိုက္သည္။ လူနာသည္ တုန္ တုန္ယင္ယင္ျဖစ္လာၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္သည္ ရင္ ဘတ္သို႔ အ႐ွိန္ျပင္းစြာ ႐ိုတ္ခတ္ေလသည္။ လူနာ အား သရဲဝင္ပူးေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္အာ႐ံုထဲတြင္ ဝင္ပူး ေသာသရဲမွာ လူေလးေယာက္ လက္ခ်င္း ခ်ိတ္မိဖို႔ မလြယ္ေပ။ ထိုမွ်ႀကီးေသာသရဲႀကီးကို အာ႐ံုထဲတြင္ ေတြ႕လိုက္ရသည္။

“ကဲ အခု ဝင္လာတာဘယ္သူလဲ? ႏႈတ္က ဖြင့္ပါ။ ငါဆရာ မေျပာဘဲ ထြက္ခြာမသြားေစရ”

ဆရာစုသည္ ဝင္လာေသာသရဲကို ျပန္ မထြက္ေစရန္ ခ်ဳပ္ထားလိုက္သည္။ ဤသို႔ မခ်ဳပ္ ပါက ‘ပေယာဂ’က ဆရာကို ပညာစမ္းတာေတြ လည္း ရွိသည္။

“ကဲ ေျပာေနတယ္။ ႏႈတ္ကဖြင့္။ မင္းကို ဒီမွာ ဆက္မထားႏိုင္ဘူး”

“ငါ ဒီအိမ္က မဆင္းဘူး။ ငါ့ကို ဘယ္သူမွ ႏွင္လို႔ မရဘူး”

“ဪ မင္းက ေခါင္းမာေသးတယ္။ ကဲကြာ ေခါင္းမာဦး”

ဆရာစုလက္ထဲက ႀကိမ္လံုးျဖင့္ သံုးခ်က္ ဆက္႐ိုက္လိုက္သည္။ သရဲ အေတာ္အထိနာ သြားသည္။

“ေၾကာက္ပါၿပီဆရာရယ္။ ဆက္မ႐ိုက္ပါနဲ႕”

“ဒီေကာင္ ငါ့ကို အာခံတယ္။ ဒီေကာင့္ကို ႀကိဳးပိုင္က ႀကိဳးနဲ႕ တုပ္ထားေစ။ ဓားသိုင္း၊ တုတ္ သိုင္းဆရာမ်ားက ဝိုင္းရံထားေစ”

လူနာ ကိုလွဦးမွာ လက္ေနာက္ျပန္၍ ႀကိဳး ႏွင့္ ခ်ည္ထားသလို မလႈပ္မယွက္ ေနရေလသည္။ သရဲကို ခ်ဳပ္ထားေသာႀကိဳးကိုေတာ့ မျမင္ရေခ်။

“ဆရာ့စကားကို နားေထာင္ပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအတိုင္းေတာ့ မသြားႏိုင္ဘူး”

“ဟုတ္ၿပီ။ ဘာလိုခ်င္လို႔လဲ?”

“က်ဳပ္ကို ပင့္စဥ္က ဆရာသမားနဲ႔ ေသေသ ခ်ာခ်ာ အပ္ေပးတာ။ ကတိရွိတယ္။ ခိုင္းတာအကုန္ လုပ္ေပးသလို ဝ၀လည္း ေကြ်းရမယ္။ ခုေတာ့ ထမင္းမေကြ်းတဲ့အျပင္ ႏွင္တယ္”

“မင္းစားတာ ႏြား ႏွစ္ေကာင္ကုန္ၿပီ။ ဒီ့ထက္ ကဲလာၿပီ။ သမီးေလးကိုလည္း စားလိုက္တယ္။ အခု မင္းဆရာကို စားဖို႔လုပ္တယ္။ ငါ ခြင့္မျပဳႏိုင္ဘူး”

“လြယ္လြယ္နဲ႕ေတာ့ မထြက္သြားႏိုင္ဘူး”

“မသြားလို႔မရဘူး။ သြားကို သြားရမယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္းဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာတဲ့အေနနဲ႕ မင္း လိုခ်င္တဲ့ အခြင့္ေရးကို ေတာင္းဆို”

“ဟုတ္ၿပီ။ ဒါဆိုရင္ ၾကက္ဖိုၾကက္မ ခ်က္ၿပီး ေကြ်းရမယ္”

“ရတယ္။ ေကြ်းေပးမယ္”

“ဒီတိုင္းေတာ့ မစားဘူး။ စင္နိမ့္စင္ျမင့္ေပၚ မွာ ငွက္ေပ်ာဖက္ခင္းၿပီး ေကြ်းရမယ္။ ဒီစင္နိမ့္ စင္ျမင့္ကိုလည္း ရာဇမတ္ကာေပးရမယ္။ ထီးျဖဴ ထီးနီ ေဆာင္းၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ေကြ်းရမယ္”

“ေဟ့ေကာင္ အခြင့္အေရးရတာနဲ႕ မတန္ မရာ ေတာင္းလို႔မရဘူး။ က်န္တာ လုပ္ေပးလို႔ရတယ္။ ထီးျဖဴ ထီးနီဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ထီးေတြကြ။ ဒါေတာ့ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး။ က်န္တာေတာ့ လုပ္ေပးမယ္။ ဒါေတာင္ ငါစိတ္ေကာင္းဝင္လို႔ မင္း အခြင့္အေရး ရတာ”

“ဆရာ ထီးျဖဴထီးနီေတာ့ ထည့္ေပးပါ။ ဆရာေျပာတဲ့ ေရႊထီးေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စကၠဴအျဖဴအနီ ထီးဆိုရင္ ရပါတယ္”

“ေတာ္ေတာ္ႀကီးက်ယ္တဲ့ သရဲ။ ေသရင္ အဝီစိက်ဦးမယ္။ ဒါေတာင္ မတန္မရာ ေတာင္းေန ေသးတယ္။ ကဲကြာ ေတာင္းဦး”ဟု ႀကိမ္ျဖင့္ သံုး ခ်က္႐ိုက္ခ်လိုက္သည္။

“ေသပါၿပီဗ်။ ထီးမပါလည္း ရပါၿပီဗ်။ က်န္ တာနဲ႕ ေကြ်းပါခင္ဗ်ာ”

“ေအး ေကာင္းၿပီ။ မင္းဘက္က ေတာင္း ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရး ငါေပးမယ္။ ငါကိုယ္တိုင္ မင္းကို ေကြ်းမယ္။ ေက်နပ္လား?”

“ဟုတ္ကဲ့ ေက်နပ္ပါတယ္”

“မင္းဘက္က အခြင့္အေရးေတာင္းဆိုသလို လိုက္နာရမယ့္ တာဝန္လည္း ရွိတယ္”

“ဘာတာဝန္ေတြလဲ?”

“ေနာက္ထပ္ ဒီအိမ္ ဒီဝိုင္း ဒီရြာ ဒီနယ္မွာ မေနရ။ အၿပီးတိုင္ ထြက္ခြာသြားရမယ္။ ကာယကံရွင္ ကိုလွဦး ကိုလည္း ရန္မျပဳရ။ မိေမြးတိုင္း ဖေမြးတိုင္း ျဖစ္ေစရမယ္။ မည္သူ႕ကိုမွ ဒုကၡမေပးရ”

“ဟုတ္ကဲ့။ ေကြ်းတာစားၿပီးရင္ ဒီကေန ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ထြက္ခြာသြားမွာပါ”

“ေအး ေကာင္းၿပီ။ ညေန ၆ နာရီတိတိ ငါ မင္းကို စေကြ်းမယ္။ မင္းဘက္က ကတိတည္ပါေစ”

ဘုရားစင္ေ႐ွ႕တြင္ ဆရာစုႏွင့္သရဲတို႔ အေပး အယူ တည့္သြားေလသည္။ သရဲလည္း ေတာင္းတာ ရသျဖင့္ ေက်ေက်နပ္နပ္ျဖင့္ ထြက္သြားေလသည္။ ကိုလွဦးလည္း ဘုရားကိုဦးတိုက္၍ လူ႕အသိမ်ား ျပန္ဝင္လာေတာ့သည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ မၾကားဘူး၊ မျမင္ဘူး၊ မေတြ႕ဘူးေသာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳရေလသည္။

“ေမာင္စိုင္း …ဒီဘုရားစင္ေရွ႕မွာ အင္း ဆြဲထား”

“ဟုတ္ကဲ့ အဘ။ ဘာအင္းေတြ ဆြဲရမွာလဲ”

“သံုးကြက္အင္း၊ ကိုးကြက္အင္း၊ စမအင္း၊ သိုင္းက်ိဳးအင္းေတြနဲ႕ ဘုရားအင္းေတြ ဆြဲထား”

“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ”

ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဒီညေဆးကုပြဲအတြက္ ဆရာစု ေစခိုင္းရာ အင္းမ်ားကို စတင္ေရးဆြဲေလသည္။ အင္းမွာ အထြက္ေရးဆြဲျခင္း၊ အင္းဆံထည့္ျခင္း၊ အင္းအသက္သြင္းျခင္းဟူ၍ သံုးဆင့္ရွိပါသည္။ ဆရာစုတို႔သည္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ၿပီး ဝါးမ်ား ကို ခုတ္ေစ၏။ ဝါးမ်ားေရာက္လာေသာအခါ ခြဲစိတ္ၿပီး ႏွီးမ်ားထြက္လာသည္။ ႏွီးမ်ား၊ ဝါးျခမ္းမ်ားျဖင့္ ရာဇမတ္ သံုးခုကို ရက္ေစသည္။ ရာဇမတ္ သံုးခ်ပ္ကို ကာရံၿပီး အလယ္တြင္ ဝါးျခမ္းျဖင့္ စင္ေဆာက္သည္။ စင္အျမင့္ တစ္ခုေဘးတြင္ စင္အနိမ့္ ႏွစ္ခု ေဆာက္ လုပ္ထားသျဖင့္ စင္သံုးခု ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုစင္ ကို ငွက္ေပ်ာ္ဖက္ ခင္းၿပီး သရဲေကြ်းရန္ အသင့္ ျပင္ဆင္ထားသည္။ စကၠဴအျဖဴ၊ အနီကိုေခါက္ၿပီး အလယ္တြင္ ဝါးျဖင္ခ်ည္ထားသျဖင့္ စကၠဴအတြန္႕ မ်ား ဝိုင္းသြားသျဖင့္ ထီးသဏၭာန္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုစကၠဴအျဖဴအနီ စကၠဴလွ်ာမ်ားကို ျပဳလုပ္ေစၿပီး ရာဇမတ္ကြက္တြင္ စိုက္ထူထားေလသည္။ သရဲ ထြက္ခြာမည့္အေရးကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္း နားနား လုပ္ေပးရေလသည္။

လူလိုေျပာရင္ သာမန္ေတာ့ ငါ မထြက္ေပး ႏိုင္ဘူး။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ အပူေဇာ္ခံၿပီး မင္းခမ္း မင္းနားနဲ႕ ထြက္ခြာမွာဟု ဆိုရေပမည္။ သရဲက်ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ျဖင့္ စင္နိမ့္စင္ျမင့္နဲ႕စားသည္။ ထီးျဖဴ ထီးနီျဖင့္ ခမ္းခမ္းနားနား ထြက္ခြာမည္ျဖစ္သည္။

ညေန ၆ နာရီသို႔ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ လူအမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ သရဲထြက္ပြဲကို တစ္ရြာ လံုး လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈၾကေလသည္။ ဆရာစု၏ ေအာင္ပြဲကို လာေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းဟု ဆိုရေပမည္။ ရာဇမတ္ကာထားေသာ ႏွစ္ေပခန္႔ အျမင့္ရွိ စင္ သံုးခုေပၚသို႔ ဆီျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်က္ျပဳတ္ထား ေသာ ၾကက္ဖိုၾကက္မ၏ အသားမ်ားကို ထမင္းပံု ေပၚသို႔ တင္ၾကေလသည္။ သံုးပံု ညီညီပံုေစၿပီး ေျမႀကီးေပၚတြင္ ဖေယာင္းတိုင္၊ အေမႊးတိုင္မီးကို ထြန္းညႇိေလသည္။

ဆရာစုသည္ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ကို ဝတ္ဆင္ ထားသည္။ ႀကိမ္တစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္ၿပီး လူနာ ကိုလွဦးကို ေခၚေစသည္။ သရဲစားရန္စီစဥ္ထားေသာ ရာဇမတ္ကာရံထားရာ ေရွ႕အေပါက္သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ကိုလွဦးကို ကိုင္ထားသည္။

“ကဲ လွဦးကို ဝင္ပူးၿပီး မင္းစားခ်င္တာ အားရပါးရစားေစ”

“လွဦး၏ခႏၶာကိုယ္ကို မထိခိုက္ေစရ။ သင္ ေတာင္းဆိုေသာပံုစံျဖင့္ ငါဝေအာင္ေကြ်းၿပီ။ အားရ ပါးရ စားေစ”

“ငါဆရာ ေခၚတိုင္းလာ။ ဝင္ဆိုဝင္ ထြက္ဆို ထြက္။ ငါဆရာ အာဏာတည္ေစရမည္”

“မၾကာမီ ကိုလွဦးတစ္ေယာက္ တုန္တုန္ ယင္ယင္ ျဖစ္လာသည္။ ေျခေထာက္ေတြ ၾကြလာၿပီး ေျခဖေနာင့္ႏွစ္ခုသည္ မဟာပထဝီေျမႀကီးကို  စည္း ခ်က္က်က် တစ္ဖက္ၿပီးတစ္ဖက္ ေပါက္ေနေလ ေတာ့သည္။ ရြာအလယ္မွ သရဲ၏ေျခေပါက္သံ သည္ တဒိန္းဒိန္းတုန္ဟီးၿပီး ေျမငလ်င္လႈပ္သလို ႐ိုက္ခတ္ေနေလေတာ့သည္။ သရဲက အသားေတြကို စားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အျမင္မွာေတာ့ ခုန္ေနတာပဲ ေတြ႕ရေလသည္။ ၾကက္သားေတြ၊ ထမင္းေတြ ဘာမွကုန္မသြား၊ ေလ်ာ့မသြားပါ။ ၁၀ မိနစ္ခန္႔စားၿပီး ဝေသာအခါ အခုန္ရပ္သြားသည္။ ေနာက္ဘက္သို႔ လွည့္ၿပီး အေပါက္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာ မူေလေတာ့သည္။

“ကဲ မင္းဝေအာင္စားၿပီးၿပီ။ မင္းဆႏၵေတြ ျပည့္ၿပီ။ ဒီအေပါက္ ဒီလမ္းအတိုင္း မင္းထြက္သြား ေတာ့။ ကာယကံရွင္ လွဦးကို မထိခိုက္ေစရ။ ကဲ ပရိသတ္ေတြ လမ္းဖြင့္ေပးလိုက္ပါ”

လူအုပ္ႀကီးသည္ သရဲသြားရာလမ္းကို ဖြင့္ ေပး ၾကေလသည္။ ကိုလွဦးမွခြာၿပီး လမ္းအတိုင္း ရြာျပင္သို႔ ထြက္ခြာ သြားေလသည္။ စင္ကို ဝါးေခ်ာင္း ျဖင့္ ပိတ္ထားလိုက္ေလသည္။ နံနက္ မိုးလင္းသည္ အထိ မည္သည့္ေခြးတစ္ေကာင္မွ ဝင္၍ စားျခင္း မရွိေပ။ ၾကက္မ်ား နံနက္ ႏိုးလာေသာအခါ အစာရွာ ၾကသည္။ ရာဇမတ္ကြက္ထဲရွိ ထမင္းလံုးကို စားခ်င္၍ ပတ္ခ်ာလွည့္ေနသည္။ ဝင္လို႔မရေပ။ ဆရာစု ဖြင့္ ေပးမွ တံခါးပြင့္၍ ၾကက္မ်ား၊ ေခြးမ်ား စားလို႔ ရေပသည္။

သရဲထြက္သြား၍ သတိရလာေသာ ကိုလွဦး ကို အိမ္ေပၚသို႔ေခၚေစသည္။ ဘုရားစင္ေရွ႕တြင္ အင္း မ်ား ျပာခ်၍ ေရျဖင့္ေသာက္ေစသည္။ အရက္ မေသာက္ရ၊ သူမ်ား သားမယားမ်ား မျပစ္မွားရဟူ ေသာ ကံႏွစ္ပါးကို ေစာင့္ထိန္းရန္ ကတိေပးရေလ သည္။ ဘုရားငါးဆူဂိုဏ္းသို႔ ဝင္ခ်င္ေသာ တပည့္ မ်ားကိုလည္း အသင္းဝင္အျဖစ္ လက္ခံၿပီး အင္းမ်ား ေရေဖ်ာ္၍ ေသာက္ေစသည္။ ေဆးမ်ားကို ေခါင္းမွာ ထိုးေစသည္။

ထိုသို႔ အသင္းဝင္စာရင္းမ်ား အတည္ျပဳၿပီး ေသာအခါ ေဆးေသာက္ထားေသာ ရြာသားမ်ား သိုင္းအကျဖင့္ ‘က’ေလေတာ့သည္။ ေရွ႕ကြ်မ္း ေနာက္ကြ်မ္းထိုးေလေတာ့သည္။ ဦးသိန္းေရႊကို ေမးၾကည့္ေသာအခါ ထိုရြာသားမ်ား သိုင္းမတတ္ပါ။ ေရွ႕ေနာက္ ကြ်မ္းမထိုးတတ္ပါ။ ေဆးထိုးေဆးစားၿပီး အသင္းဝင္ျဖစ္မွ ေဆးအစြမ္းျပျခင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ ေလသည္။ တခ်ိဳ႕က လူေတြနားမလည္ေသာ ကုလား စကားမ်ား ေျပာေလေတာ့သည္။ တခ်ိဳ႕က တ႐ုတ္ လို ေျပာသည္။ ထိုသူမ်ားစကားကို ဆရာစု တစ္ ေယာက္သာ ဘာသာျပန္၍ရသည္။ အျခားသူမ်ား မည္သူမွ် မသိၾကေပ။ အပ်ိဳႀကီး ေဒၚဝိုင္းစိန္က ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ဝမ္းသာေနေလသည္။ ဆရာစုကို ကပ္ၿပီး လူနာအေျခအေန ေမးၾကည့္ရာ –

“လူနာက အားလံုးေကာင္းသြားၿပီ။ သရဲ လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ထြက္သြားၿပီ။ ေဒၚဝိုင္းစိန္ ျပဳတဲ့ ဒါန ကုသိုလ္ဟာ လူ႕အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို ကယ္လိုက္တာပဲ။ လွဦးရဲ႕ အသက္သခင္ ေက်းဇူး ရွင္ပဲ”

“ဟုတ္ကဲ့ဆရာ …ဝမ္းသာပါတယ္။ ဒီမွာ ရြာသားေတြ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးေနတာက?…”

“ဒါက ဝိဇၨာႏြယ္ဝင္ သိုင္းက်ိဳး ဝင္ေနတာ။ သူတို႔ေတြ ျမဴးေပ်ာ္ေနတာဟာ ဆရာဘက္က အႏိုင္ ရတယ္ဆိုတဲ့ သေကၤတ တစ္ခုေပါ့”

“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ။ ေလာကမွာ သရဲကိုႏိုင္တဲ့ ဆရာစုကို ကြ်န္မနဲ႕တကြ တစ္ရြာလံုး က ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”

ည ၉ နာရီမွ ေဆးကုပြဲ ၿပီးေလသည္။ တစ္ရြာလံုးလည္း ျပံဳးေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ ဆရာအဖြဲ႕ကို အားလံုးဝိုင္း၍ ေက်းဇူးတင္ၾကေလသည္။ ကြ်န္ ေတာ္လည္း ဘဝတစ္သက္တြင္ တစ္ခါမွ မၾကံဳဘူး၊ မေတြ႕ဘူးေသာ အျဖစ္ဆန္းကို ရင္ထဲဝယ္ မွတ္တမ္း တင္ထားေလသည္။ နံနက္ မိုးလင္းေသာအခါ ဆရာစုႏွင့္ အဖြဲ႕ကို ဒါးကၿမိဳ႕ထိ လွည္းျဖင့္ လိုက္ပို႔ ၾကသည္။ တစ္ရြာလံုး ႏႈတ္ဆက္လိုက္ၾကတာ။ မေမာႏိုင္ မပမ္းႏိုင္ပါဘဲ ဝမ္းသာမႈကိုယ္စီျဖင့္ လက္ ျပေနၾကသည္။

ဤပညာရပ္သည္ အေနာက္တိုင္း ေဆး ပညာျဖင့္ ကုသ၍မရေသာေရာဂါကို ေပ်ာက္ေအာင္ ကုသေပးေသာ တိုင္းရင္းေဆးကုနည္းတစ္ခု ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

 

အဏၰဝါလိႈင္း

Comments

comments

Post Author: manawmaya